Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei kuulkaa se korona ole ohi, vaikka miten haluttaisiin! Koronaviruspotilaiden määrä on selvässä kasvussa teho-osastoilla (HS)

Vierailija
23.04.2023 |

Koronaviruspotilaiden määrä on selvässä kasvussa teho-osastoilla
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000009537283.html

Huolestuttava kasvukäyrä parin viikon aikana, tehohoitopotilaiden määrä pompannut. Mitä luulette - jos tilanne kehittyy tarpeeksi pahaksi, tuleeko uusia varotoimenpiteitä?

Kommentit (523)

Vierailija
21/523 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälläkin hetkellä on varmasti kymmenillä tuhansilla Suomessa koronatartunta. Isoimmallla osalla se ei aiheuta mitään oireita, joillakin joitakin samanlaisia kuin flunssa. Harvoilla on sitten kuumetta ja vakavampaa. Sairaalaan joutuu joitakin, teholle heistä osa. Joitakin kymmeniä kuolee viikossa. Tehohoitoa ei kaikkien elimistö kestäisi.

Vierailija
22/523 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohi on, en aio noteerata koronaa mitenkään. En tee koronatestejä, korona on yksi flunssa muiden joukossa niin kuin se on alusta asti ollut. Ylireagoinnilla tuhottiin useiden maiden taloudet.

Tuskin ketään kiinnostaa, mitä teet tai et tee.😁

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/523 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoleton kirjoitti:

Ihan sama, minä en ainakaan niitä aio noudattaa.

Sinä lammas teet mitä käsketään.

Vierailija
24/523 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Covid-tapausten määrä on lisääntynyt merkittävästi Intiassa viime viikkojen aikana, tämä on johtunut uudesta variantista, joka tunnetaan nimellä XBB 1.16. Myös alle 12-vuotiaiden tapausten määrä on lisääntynyt"

Väistää entisiäkin paremmin hankittua immuniteettia. Ja leviää erittäin tehokkaasti.

Vierailija
25/523 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oispa vielä niitä tehohoitajia..

Vierailija
26/523 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla edes ole koronatestejä ja miksi niitä tekisin jos ei tuu muuta kuin nuhasaikku

Vierailija
27/523 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaus intialaisesta lehdestä: googlekäännös

"Suurimmalla osalla lapsipotilaista on lieviä oireita ja ne ovat samanlaisia kuin muut tällä hetkellä kiertävät virusinfektiot (adenovirus). "RT PCR-testaus vaaditaan Covid 19 -tartunnan vahvistamiseksi.

Imeväiset, lihavat lapset ja lapset, joilla on muita sairauksia, kuten astma, nuorten diabetes ja immuunisuppressiota saavat, voivat saada vakavan Covid-muodon, ja heidän on oltava varovaisempia."

Vierailija
28/523 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairastan paraikaa koronaa. Olen perusterve, hyväkuntoinen ja normaalipainoinen. Ääni on mennyt ja yöt palelen kahden täkin alla. On todella kurjaa, koska asun yksin. Nyt yksi läheinen soitti ja sain pihistyä että olen kipeenä. Lupasi auttaa, jos mitä apua tarvitsen. Neljäs kuumepäivä ja kurkkukipu, ei muuta.

Samat oireet mutta testit näyttää negaa. Mistä tiedät että on korona?

Vierailija
29/523 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johan joka maassa on todettu että koronakuolemia kirjattiin yleensä ihan muista kuolemista eli korona ei aiheuttanut kuolemaa vaan jokin perussairaus... aineistoa löytyy lukuisista lähteistä... sen sijaan koronarokotteiden on todettu aiheuttaneen paljon mm. sydän-peräisiä kuolemia...

The Truth About COVID-19 Death Certificates | Dr. Scott Jensen

Suomessa on jo jonkin aikaa tilastoitu koronakuolemat lääkärin määrittämän kuolinsyyn perusteella. Erikseen ne joilla korona on ensisijainen kuolemansyy ja joilla korona on myötävaikuttanut kuolemaan. Niitä on yhteensä ollut yli 8000. Tämä on kuitenkin vain osatotuus, koska ylikuolleisuus on ollut suurempaa. Koronarokotukset eivät ole lisänneet kuolleisuutta, tästäkin on tehty tutkimus Suomessa.

Vierailija
30/523 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronakiistelyketju! Tulee ihan nostalginen olo. Saako taas linnottautua kotiin, jos ei ota rokotuksia?

Vierailija
31/523 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tässä nyt kaksi viikkoa sairastanut eikä loppua näy. Ensin oli viikko kuumetta, nyt ahdistaa henkeä käydä vaikka postilaatikolla. Verenohennuslääkitys oli pakko hakea, koska kuume oli melkein 40 aluksi ja mulla on tukoksille altistava geenivirhe. Olen ihan perusterve ja normaalipainoinen ja suoraan sanottuna ihan järkyttävä tauti! Influenssa ei mitään tähän verrattuna. Lapsi toi koulusta ja meillä meneillään eka kierros vasta nyt.

En ole ihan sitä mieltä, että mitään suuria toimenpiteitä tarvittaisiin, mutta sitä kaipaan, että oireilijat oli kotona ja ihmiset otti huomioon muut.

Vierailija
32/523 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulta rakas. Saat ottaa minun puolestani kaikki mahdolliset pistokset. Ole hyvä.

Annan ne sinulle hyvästä sydämestäni.

Vierailija
33/523 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla edes ole koronatestejä ja miksi niitä tekisin jos ei tuu muuta kuin nuhasaikku

Täh? Siinä kohtaa kun tärisee liki 40 asteen kuumehorkassa ja joka paikkaan sattuu eikä meinaa tolpillaan pysyä, niin ei kiinnosta kilinkellin vertaa edes se saikkulappu vaan sitä on ihan oikeasti niin kipeä, ettei edes sinne lääkäriin menoa voi harkita vaikka pomo tulisi linjoja pitkin kimppuun.

Vierailija
34/523 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketä kiinnostaa? Luonto karsii heikot pois.

Ei tunnu olevan heikkoja kaikki, todella hyvässä fyysisessä kunnossa olleita nelikymppisiä mennyt pari lähipiiristä.

Siitä kyllä olen aiempien kanssa samaa mieltä, että minnekään tauti ei enää häviä. Joka vuosi osa meistä satunnaisarvonnalla siihen kuolee ja se on jatkossa normaali tila.

Vierailija
35/523 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös minä lupaan kaikille halukkaille mulle tarkoitetut piikit.

Vierailija
36/523 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduttakaa. Tuossakin kuvassa 6 ihmistä pyörittää yhtä läskiä.

Vierailija
37/523 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai sen kukaan muu ole väittänytkään olevan ohi kuin thl? Ja aijoo, sannamarin väitti samaa myös.

Vierailija
38/523 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Espanjassa; pääsiäislomien jälkeen; koronatartunnat ovat taas lisääntyneet huomattavasti.

Vierailija
39/523 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varotoimenpiteet kuopataan lopullisesti, jos korona poistetaan yleisvaarallisista tartuntataudeista. Silloin kun suljetaan pois jopa mahdollisuus ottaa varotoimenpiteitä käyttöön. Niin, ja yleisvaarallisuuden poisto tarkoittaisi myös sitä, että hoidon joutuu maksamaan itse.

Se on jo poistettu.

Vierailija
40/523 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

20 potilasta tehohoidossa, Suomessa on 270 tehohoitopaikkaa.

Jos tuo määrä tuosta vielä paljoa kasvaa, on toimenpiteitä pohdittava.

Kaikkia tehohoitopaikkoja ei ole tarkoitettu koronan hoitoon.

Niinpä, kyllä me yli setenkymppiset riskiryhmäläiset olemme vaarassa taas sairastua. Pidän maskia ihmisjoukossa, eipä tuo ketään näy häiritsevän- ei myöskään itseäni.