Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

13 528 avointa työpaikkaa ja 258 100 työtöntä

Vierailija
23.04.2023 |

Mitkä ovat sinun ideasi sovittaa 258 100 ihmistä 13 528 työpaikkaan?

Kommentit (326)

Vierailija
1/326 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piilotyöpaikat! Työttömien pitäisi olla aktiivisempia työpaikkojen etsimisessä eikä vaan odotella kotisohvalla, että joku palkkaa.

Vierailija
2/326 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piilotyöpaikat! Työttömien pitäisi olla aktiivisempia työpaikkojen etsimisessä eikä vaan odotella kotisohvalla, että joku palkkaa.

Piilotyöpaikat ovat puppua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/326 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko koskaan kuullut sellaisesta asiasta, että vain murto-osa Suomen työpaikoista löytyy työkkärin sivuilta? Se kerrotaan mm. jokaisella työkkärin CV-kurssillakin.

Vierailija
4/326 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja itse asiassa työttömien määrä on paljon suurempi, on erilaisia pätkätöitä, palkatonta harjoittelua, oppisopimuksia ja kaikkea muuta eli todellinen luku on paljon suurempi... ja nyt kun firmoja kaatuu joka päivä kun ihmisten ostovoima on nollassa niin työttömien luku kasvaa päivittäin...

Vierailija
5/326 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No osa työttömistä on työkyvyttömiä sairauden vuoksi. Et heidät pois joukosta eka.

Vierailija
6/326 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kun kävelee selkä suorana tehtaanjohtajan toimistoon niin sieltä joku työ löytyy reippaalle ja rehdille hakijalle.

Vierailija
7/326 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko koskaan kuullut sellaisesta asiasta, että vain murto-osa Suomen työpaikoista löytyy työkkärin sivuilta? Se kerrotaan mm. jokaisella työkkärin CV-kurssillakin.

Muilla sivustoilla on ihan samat paikat auki. Paitsi S-marketit ilmoittavat nykyään Linkedinissä.

Vierailija
8/326 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomus lupas korjata kaiken. Odottelen innolla, kun hommaat menee vielä enemmän vituiksi.

Vierailija
9/326 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja itse asiassa työttömien määrä on paljon suurempi, on erilaisia pätkätöitä, palkatonta harjoittelua, oppisopimuksia ja kaikkea muuta eli todellinen luku on paljon suurempi... ja nyt kun firmoja kaatuu joka päivä kun ihmisten ostovoima on nollassa niin työttömien luku kasvaa päivittäin...

Eivät nuo ole työttömiä 🤦

Vierailija
10/326 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kun olen seuraillut Oikotie Työpaikoissa niin avoimia näyttäisi olevan aina se 33-35 tuhatta. Mutta ongelmana onkin myös se, että noista ties kuin iso osa on jo täytetty jollain tutulla tai työntekijän suosituksella, ja laitettu silti nettiin lain velvoittamana. Turhaa työtä meiltä hakijoilta.

Vierailija
11/326 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nyt 11 kk ajan perhevapaasijaisena pätkätöissä, palkka vähän yli 4500 e/kk netto ja sinun mielestäsi olen työtön? Miksi? Tai miksi opiskelija on työtön? Tai oppisopimuksella palkattu? Yhtä hyvin jokainen 5v ikäinen on työtön.

Vierailija
12/326 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kun kävelee selkä suorana tehtaanjohtajan toimistoon niin sieltä joku työ löytyy reippaalle ja rehdille hakijalle.

Ei löydy. Johtajaa i pääse tapaamaan, vartijat tulevat ja heittävät ulos. Vastaus muilta on, että he ilmoittavat kaikki paikat työnhakupalvelimilla.

Vierailija
13/326 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömien toimenpiteissä on 170-200 tuhatta työtöntä. Sinne ne on kivasti piilotettu ettei todellinen työttömyyluku näy. Piilottelu maksaa vain pari miljardia vuodessa.

Vierailija
14/326 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kun olen seuraillut Oikotie Työpaikoissa niin avoimia näyttäisi olevan aina se 33-35 tuhatta. Mutta ongelmana onkin myös se, että noista ties kuin iso osa on jo täytetty jollain tutulla tai työntekijän suosituksella, ja laitettu silti nettiin lain velvoittamana. Turhaa työtä meiltä hakijoilta.

Mikä laki velvoittaa laittamaan työpaikan nettiin?

Vierailija
15/326 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään vakiomäärää työpaikkoja. Niitä syntyy uusia ihan joka päivä...

Vierailija
16/326 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nyt 11 kk ajan perhevapaasijaisena pätkätöissä, palkka vähän yli 4500 e/kk netto ja sinun mielestäsi olen työtön? Miksi? Tai miksi opiskelija on työtön? Tai oppisopimuksella palkattu? Yhtä hyvin jokainen 5v ikäinen on työtön.

Hallinon edustajakin ehti antamaan "vakuuttavaa" kommenttia... hyvä yritys mutta ei nyt ihan mennyt täydestä että pätkätyöläiset ovat onnellisia kun se on kaukana pätkätyöläisten todellisuudesta...

Vierailija
17/326 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te-toimistossa ei ole puoliakaan työpaikoista.Monet firmat esim. arvostavat työntekijän aktiivisuutta eikä työkkärissä lojumista.

Vierailija
18/326 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nollasopparit ja yrittäjyys ovat sinusta työpaikkoja?

Vierailija
19/326 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuossa avointen työpaikkojen luvussa huomioitu sitä, että monet paikat hakevat useita työntekijöitä yhdellä ja samalla ilmoituksella? Ei varmastikaan.

Ja työttömistä on myös niitä, jotka ei edes menisi töihin vaikka sellaista heille tultaisiin tarjoilemaan hopeatarjottimella suoraan kotiovelle.

Vierailija
20/326 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkin säätää laki, että jokainen työpaikka pitää ilmoittaa työkkärin sivuilla. Näin saadaan ne piilotyöpaikatkin esiin. Turha on huudella työvoimapulaa, kun avoimia työpaikkoja piilotellaan. Petteri varmaan vie asiaa eteenpäin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi