Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kirjailijana olen todella surullinen siitä että ihmiset myyvät kirjoja kirpputoreilla

Vierailija
23.04.2023 |

Kirjastojen maksamien lainauskorvausten riittämättömyydestä puhutaan, mutta kukaan ei ole puhunut siitä että kirjailija saa myydystä kirjasta vain kerran, mutta sen jälkeen kun kirja on ostettu niin se ei tuota enempää rahaa tekijälleen vaikka kirjan ostaja päättäisi lukemisen jälkeen myydä kirjan uudelleen kirpputorilla.

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisin muuta kuin pöytälaatikkokirjailija, olisin iloinen, jos kirjojani olisi edes jossain myynnissä.

Olen ostanut usein kirppikseltä kirjoja.🤓

Mutta missä on korvaus siitä että kirjailijan teos myydään uudelleen kun nyt kaikki rahat menevät suoraan kirjan myyjälle ja kirjailijalle jää vain nälkä ja tyhjä vatsa.

Jos ompelen vaatteen ja saan siitä maksun, niin pitääkö minun saada uusi maksu, jos eka asiakas myy ko vaatteen kirppiksellä?😅

Vierailija
62/64 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä ongelmaasi. Varmaan parempi jättää kirjojen ostaminen kokonaan.

Mitä?! Pitäisi ymmärtää, että kirjojen kustantaminen on liiketoimintaa. Suomi on erittäin pieni kielialue, joten jos ihmiset lakkaavat niitä ostamasta, kohta kukaan ei kustanna suomenkielistä kirjoja. Suomenkielistä kirjallisuutta pitää nimenomaan ostaa, aina kun voi. Näin minä teen ja asun pienehkössä kerrostalohuoneistossa... oikei, välillä on vähän ahdasta, mutta minkäs teet. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukijana olen todella surullinen välimerkkien puutteesta ja väärinkäytöstä.

Koko viesti on yhtenä virkkeenä. Onko tuo kirjallinen tehokeino?

Vierailija
64/64 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin olet kirjailija, olet ehkä voinut omakustanne läpyskän tehdä, mutta oikea kirjailija ei täällä nillitä jos 10 kpl painoksesta 9 kpl on kirpputorilla myytävänä.