Epäonnistunut rahan lainaaminen ystävälle tai parisuhteessa
Tarvitsisin vähän vertaistukea, kun ottaa päähän se, että on tullut hyväksikäytetyksi.
Ystävä on ollut luotettava ja aina joskus lainannut rahaa ja maksanut heti tilipäivänä takaisin. Nyt hän lainasi muuttoonsa vedoten tonnin, käytti minua muuttoapuna ja katosi henkisesti seuraavalla viikolla. Tämä tapahtui syksyllä. Olen saanut takaisin satasen, mutta se on pitänyt nyhtää.
Miten voikaan olla noin paskamaisia ihmisiä. Toisaalta, tiedän, että on paljon paskamaisempiakin, mutta ei ole kuvitellut osuvan omalle kohdalle, etenkään ihmiseltä, johon on täysi luottamus.
Kommentit (41)
Kannattaa tehdä periaatepäätös, ettet enää ikinä lainaa kenellekään rahaa. Säästyt ongelmilta jatkossa.
Nykyään alkanut ymmärtää heitä jotka eivät vippaa, pienen summan voi näin ettei odota saavansa takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Itse opin jo saamatta takaisin 20e lainaa, että en lainaa kellekkään ilman että on nimet paperissa. Moni on pyytänyt, sanon vaan ettei ole, eikä tule.
Mitä sä niillä nimillä paperissa tekisit? Et mitään. Mulle kävi niin, lainasin muutaman satasen puolitutulle ja sitten hänestä ei mitään kuulunut. Ei ollut mitään keinoa vaatia rahoja vaikka nimi oli paperissa.
Luottamuksen voi menettää vain kerran. Haiskahtaa tahalliselta tempulta.
Minulle on käynyt vastaavasti, ja lopulta kaikkien loputtomasti siirtyneiden lupausten jälkeen koko velka kiistettiin melko mielikuvitukselliseen seikkaan vedoten. Sen jälkeen en ole lainannut kenellekään enempää kuin on varaa menettää.
Tuollainen luottotappio kyllä kismittää sen verran, että jatkaisin perintää vaikkapa ehdottamalla osamaksua. Ihan vaan oman maineensa vuoksi saattaa suostua, jos vihjaa että yhteiset tuttavat saavat asiasta muutoin kuulla.
Ikinä ei pidä lainata enempää kuin mitä on valmis menettämään!
Vierailija kirjoitti:
Luottamuksen voi menettää vain kerran. Haiskahtaa tahalliselta tempulta.
Minulle on käynyt vastaavasti, ja lopulta kaikkien loputtomasti siirtyneiden lupausten jälkeen koko velka kiistettiin melko mielikuvitukselliseen seikkaan vedoten. Sen jälkeen en ole lainannut kenellekään enempää kuin on varaa menettää.
Tuollainen luottotappio kyllä kismittää sen verran, että jatkaisin perintää vaikkapa ehdottamalla osamaksua. Ihan vaan oman maineensa vuoksi saattaa suostua, jos vihjaa että yhteiset tuttavat saavat asiasta muutoin kuulla.
Niinpä. Se luottamuksen ja ystävän menetys kirvelee eniten. Hyväksikäytetyksi ja petos myös. Ja sitten tietysti konkreettisesti se raha.
Aion jatkaa nyhtämistä, vaikka koen epäreiluksi senkin, että minun pitää sekin tehdä tämän kaiken jälkeen.
Ap
Jos haluat menettää ystävän, lainaa hänelle rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse opin jo saamatta takaisin 20e lainaa, että en lainaa kellekkään ilman että on nimet paperissa. Moni on pyytänyt, sanon vaan ettei ole, eikä tule.
Mitä sä niillä nimillä paperissa tekisit? Et mitään. Mulle kävi niin, lainasin muutaman satasen puolitutulle ja sitten hänestä ei mitään kuulunut. Ei ollut mitään keinoa vaatia rahoja vaikka nimi oli paperissa.
Eikö rikosilmoituksellakaan?
Vierailija kirjoitti:
Tämä on juuri näin. Minä erehdyin lainaamaan. Joka sentin sain kerjätä takaisin. Pienen osan lupasin sitten lainasta, ettei tarvi maksaa. Käytin tätä porkkanana, että maksaa Minun rahan takaisin. Hyvin lähellä oli mennä ystävyys ja jotain menikin rikki, mutta ei ihan pysyvästi.
Sukulaisuhteissa, ystävyys ja tuttavuus suhteissa välissä ei kulje raha! Itse olin ympäri puhuttavissa. Jatkuva vippi kassa vuosia useamalle. Koska en omiani kehdannut pyytää takaisin. Annetut tilaisuudet! Aika opettaa ja tylysti sanon : Ei ole Rahaa. Pikku hiljaa ovat vaihtaneet maisemia ja löytänet kenties uudet uhrit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voi saada takaisin,jos on paperi ja siinä riittävät tiedot. Toki summasta riippuu, mitä kannattaa lähteä hakemaan, koska syö hermoja.
Onko kyseessä petos vai kavallus rikosnimikkeeltään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Sulla pitäisi olla yritys jonka kautta voit velkoa rahoja takaisin, ei yksityiset ihmiset voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on juuri näin. Minä erehdyin lainaamaan. Joka sentin sain kerjätä takaisin. Pienen osan lupasin sitten lainasta, ettei tarvi maksaa. Käytin tätä porkkanana, että maksaa Minun rahan takaisin. Hyvin lähellä oli mennä ystävyys ja jotain menikin rikki, mutta ei ihan pysyvästi.
Luottamushan on mennyt. Se on sama kuin ystävyyden menetys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voi saada takaisin,jos on paperi ja siinä riittävät tiedot. Toki summasta riippuu, mitä kannattaa lähteä hakemaan, koska syö hermoja.
Niin no kuka jaksaa haastaa oikeuteen muutamasta satasesta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mulla ei kävis puolitutut edes mielessä, että lainaisin. Kuulostaa siltä, että puolitutusta tietää vain etunimen eikä muuta. Itse lainasin lapsuuden ystävälle, jonka kanssa vietin 15 vuotta aikaa liki joka päivä. Lainaamisen jälkeen seuraavasta päivästä en ole kuullut mitään. Tästä yli 20 vuotta. Enkä välttämättä olisi pyytänyt rahaa takaisin, harmittaa vaan että niin vähällä lähti ystävyys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Sulla pitäisi olla yritys jonka kautta voit velkoa rahoja takaisin, ei yksityiset ihmiset voi.
Eikö se ole rikos, jos ei maksa lainaa takaisin?
Markka aikana lainasin perintörahoistani 10000 Mk hyvälle kaverille, jonka kanssa kaveerasin aina lapsuudesta saakka. Satasen sain takas, tuo summa on nyky 15000 e. Luonnollisesti lopetin kaveruuden 25 vuoden jälkeen. Joskus käy asia mielessä, kuinka mulkku ihminen voikaan toiselle olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin no kuka jaksaa haastaa oikeuteen muutamasta satasesta
Periaate.