Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksinäiset, mitä teette yksin kesälomalla?

Vierailija
23.04.2023 |

Onko kivaa vai ei?

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matkustan ympäri Italiaa. On hauskaa! 

Ensin valtio antaa meidän rahat sinne ja sitten kansalainen. Miten meni noin niinku omasta mielestä?

Olen eri mutta asun Italiassa ja ihmettelen mikä väryys tapahtui kun mulle, Suomen kansalaiselle ei ole täällä Italiassa annettu sentin senttiä niistä rahoista. Mitä rahoja ne oikein olivat? Kai nyt maassa kauan asuneelle suomalaiselle pitää antaa suomalaisten lähettämiä rahoja.  Jaa, täsä kysyttiin mitä tekee yksin lomalla. Menen ajelemaan historiallisella höyryveturilla pitkin Toscanaa ja kattelemaan maisemia. Siellä tutustuu kummasti muihin ihmisiin ja historiallisissa junissa on charmia ja tunnelmaa.

Vierailija
42/52 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensin valtio antaa meidän rahat sinne ja sitten kansalainen. Miten meni noin niinku omasta mielestä?

Olen eri mutta asun Italiassa ja ihmettelen mikä väryys tapahtui kun mulle, Suomen kansalaiselle ei ole täällä Italiassa annettu sentin senttiä niistä rahoista. Mitä rahoja ne oikein olivat? Kai nyt maassa kauan asuneelle suomalaiselle pitää antaa suomalaisten lähettämiä rahoja.  Jaa, täsä kysyttiin mitä tekee yksin lomalla. Menen ajelemaan historiallisella höyryveturilla pitkin Toscanaa ja kattelemaan maisemia. Siellä tutustuu kummasti muihin ihmisiin ja historiallisissa junissa on charmia ja tunnelmaa.

Se on vähän sama juttu kuin niiden koronatukien kanssa. Mun työpaikassa metallialan firmassa korona-aika vain lisäsi töitä, silti meidän firma sai koronatuet. Että minne nekin rahat meni? Meille selitettiin että ne meni tuotekehitykseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinäinen mies kirjoitti:

Ryyppään ja kalastan mökillä. Muuta en juuri jaksa tehdä.

Sulla on sentään mökki!

Mä juon itsemurhayksiössä. Kalastaa ei voi.

N42

Melkein missä tahansa päin Suomea pääsee kyllä kalaan. Jopa Helsingissä on hyviä paikkoja.

Vierailija
44/52 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moottoripyöräilen ja kalastelen. Myös uimassa tulee käytyä.

Suosittelen kyllä jonkun kesäpanon hommaamista, ei sen aina tarvitse niin hehkeä/salskeakaan olla.

Vierailija
45/52 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hirtän itseni.

Älä tee itsellesi mitään pahaa.

Olet tärkeä tyyppi. Elämä voi muuttua valoisammaksi.

Ei muutu.kokemuksesta voin sanoa.

Vierailija
46/52 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen työtön ja yksinäinen. Hiljaista ja rauhallista kesää siis pääasiassa vietän. Luen kirjoja, kasvatan hyötykasveja ja yritän liikkua säännöllisesti. Välillä kaveritkin pääsevät lapsiperhearjestaan irti ja silloin ehkä käymme urheilemassa tai muutamalla oluella. Piha- ja remonttijutuissa käyn myös vanhempiani auttamassa. Ilmaistapahtumissa voin käydä, jos joku kiinnostava sattuu paikkakunnalle.

m42

Jos minulla olisi kavereita joiden kanssa käydä oluella tai ylipäänsä missään, en edes kutsuisi itseäni yksinäiseksi. Vietän liiankin hiljaista elämää kun en jaksa mökkeillä enkä matkustaa yksin nyt enää, nuorena kyllä pidin siitä. Minkäänlaisiin tapahtumiinkan ei huvita yksin lähteä. Sulla on asiat hyvin kun on vielä sukulaisiakin joita haluat tavata. Todellisesta yksinäisyydestä et tiedä, ole iloinen siitä. Hyvää kesää! - toinen m42

Vierailija
47/52 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä lomia, koska ei ole mitään tekemistä. Friikkuna voin olla aina töissä, ei ole ongelma. Pakenen yksinäisyyttä töihin.

Vierailija
48/52 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen työtön ja yksinäinen. Hiljaista ja rauhallista kesää siis pääasiassa vietän. Luen kirjoja, kasvatan hyötykasveja ja yritän liikkua säännöllisesti. Välillä kaveritkin pääsevät lapsiperhearjestaan irti ja silloin ehkä käymme urheilemassa tai muutamalla oluella. Piha- ja remonttijutuissa käyn myös vanhempiani auttamassa. Ilmaistapahtumissa voin käydä, jos joku kiinnostava sattuu paikkakunnalle.

m42

Jos minulla olisi kavereita joiden kanssa käydä oluella tai ylipäänsä missään, en edes kutsuisi itseäni yksinäiseksi. Vietän liiankin hiljaista elämää kun en jaksa mökkeillä enkä matkustaa yksin nyt enää, nuorena kyllä pidin siitä. Minkäänlaisiin tapahtumiinkan ei huvita yksin lähteä. Sulla on asiat hyvin kun on vielä sukulaisiakin joita haluat tavata. Todellisesta yksinäisyydestä et tiedä, ole iloinen siitä. Hyvää kesää! - toinen m42

Mä taas olen sitä mieltä, että yksinäisyys ei ole mikään kilpailu. En myöskään itse koe, että välillä kaverien tapaaminen jotenkin poistaisi yksinäisyyttä, jota kuitenkin vietän 99% ajastani. 

Olen kiitollinen siitä, että on kavereita ja sukulaisia, mutta ei heidän tapaamisensa yksinäisyyttä poista. Se vain tuo hetkellisen lievennyksen. 

Hyvää kesää sinnekin.

m42

Vierailija
49/52 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidan kasvimaata, hortailen (kerään ja hyödynnän villivihanneksia ja villiyrttejä), kuivaan kaiken näköistä, käyn ongella, piknikillä, metsäretkellä, olen vaan ja leikin koiran kanssa.

En malta odottaa että maa ja järvi sulaa ja kaikki alkaa kasvaa.

Vierailija
50/52 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ollut mukana valtion päätöksessä, joten miten se liittyy minun matkusteluuni?

Aina on näitä joiden mielestä on järkevämpää tissuttaa koko kesä kuin avartaa omaa elämää reissaamalla ja kokemalla. Vietä mahtava kesä Italiassa - minä lähden toukokuussa Kreikkaan ja palaan syyskuussa, näin jo monena vuotena.

Yksinäisyys on aiheuttanut itselleni masennuksen. Minua ei edes huvita reissata. Haluaisin matkustaa jonkun kanssa, jotta sen kokemuksen pääsee jakamaan. En jaksa enää tehdä kaikkea yksin. Kurjaa, että toisen yksinäisen on sitä vaikea ymmärtää. Oletko oikeasti yksinäinen vai pelkästään yksin? Niillä on iso ero.

Kyllä mä välillä yksinäisyyttäkin poden mutta siihen ei auta itselläni kuin lähteä kotoa pois, harrastaa ja tavata muita ihmisiä. Viimeiset 7 vuotta olen reissannut yksin ja oppinut nauttimaan siitä. Ei tarvitse tehdä kompromisseja tai miettiä miten toinen haluaa lomansa viettää tai millaisilla vuorokausirytmeillä elää. Menen kun siltä tuntuu tai olen menemättä ja lepään majapaikassa ja vietän vaikka päivän lukemalla kirjaa. Matkustellessa on niin paljon uutta nähtävää ja koettavaa etten ehdi yksinäisyyttäni miettiä. Ulkomailla yksin reissaavat otetaan mukavasti esim. illanviettoihin mukaan eli yksin ei tarvitse olla jos sitä ei halua - enkä tarkoita nyt mitään deittejä tai iskuyrityksiä. Ja paljonhan niitä muitakin yksin reissaavia on.

Ymmärrän kyllä että masentuneena tai yksinäisenä ei välttämättä nauti asioista joista muuten nauttisi.

Vierailija
51/52 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En onneksi monta päivää joudu yksin viettämään kun olen suunnitellut lomamatkoja perheenjäsenten kanssa. Yksin on todella tylsää viettää kesälomaa suomessa. Onneksi saan äitini/sisareni mukaan matkoille niin on seuraa.

Vierailija
52/52 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

m42

Jokaisen meistä on opittava olemaan ja elämään yksin, oltava sinuit itsemme kanssa ja opittava viihtymään yksin. Mukavaahan se ei aina ole mutta minäkin yksinäisenä menen reippaasti sinne oluelle ja tapahtumiin yksin, aina löytyy juttuseuraa joka on aina parempi vaihtoehto kuin märehtiä kotona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan