Yksinäiset, mitä teette yksin kesälomalla?
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matkustan ympäri Italiaa. On hauskaa!
Ensin valtio antaa meidän rahat sinne ja sitten kansalainen. Miten meni noin niinku omasta mielestä?
En ole ollut mukana valtion päätöksessä, joten miten se liittyy minun matkusteluuni?
Juon kaljaa ja pelaan videopelejä.
T: N42
Matkustelen suurimman osan lomasta ja ehkä viikon ihan kotosalla ja kotikaupungissa.
Yksin saa kesällä touhuta yksikseen kuten töissä ollessa. Saa itse päättää mihin menee, kenen kutsuja noudattaa, ketä kutsuu. Ei kiistoja, tänä vuonna mennä mun vanhempien mökille jne.
Vapautta muiden mielyttämisestä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensin valtio antaa meidän rahat sinne ja sitten kansalainen. Miten meni noin niinku omasta mielestä?
En ole ollut mukana valtion päätöksessä, joten miten se liittyy minun matkusteluuni?
Aina on näitä joiden mielestä on järkevämpää tissuttaa koko kesä kuin avartaa omaa elämää reissaamalla ja kokemalla. Vietä mahtava kesä Italiassa - minä lähden toukokuussa Kreikkaan ja palaan syyskuussa, näin jo monena vuotena.
Lähden Nykkiin. Oon 3.tta kesää menossa. Asun yhden suomalaisen asunnossa, kimppakämppä, pyytää tonnin vuokraa huoneesta.
Odotan innolla
Mökkeilen omalla mökillä, matkustan kotimaassa ja käyn festareilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hirtän itseni.
Älä tee itsellesi mitään pahaa.
Olet tärkeä tyyppi. Elämä voi muuttua valoisammaksi.Jos olisin tärkeä, minulla olisi edes 1 kaveri. Nyt ei ole ketään. Eikä ole ollutkaan kuin hyväksikäyttäjiä.
Elämä ei ole muuttunut valpisammalsi, päin vastoin. Olen tullut jo vanhaksi enkä jaksa enää uskoa parempaa.
Sitä voi ystäviä löytää vaikka vanhainkodista. Tai vaikka tylsältä kuulostaa niin alkaa tekemään vaikka vapaaehtoistyötä, tuottaa toisille hyvää ja saa siitä jotain itsekin. Vaikka mustinpina päivinä sitä vaikea uskoa.
Yksinäinen mies kirjoitti:
Ryyppään ja kalastan mökillä. Muuta en juuri jaksa tehdä.
Sulla on sentään mökki!
Mä juon itsemurhayksiössä. Kalastaa ei voi.
N42
En mitään erityistä. Nukun pitkään, surffaan netissä, pelaan tietokoneella, käyn kävelyllä jos on hyvä sää, luen, laitan ruokaa. Joskus juon kaljaa, erityisesti jos on kaunis ilma, menen itsekseni jonnekin piknikille tölkkieni kera ja nautin kesästä. Rakastan näitä tällaisia lomia, kun ei ole mitään suunnitelmia ja saa vaan elää hetkessä, tehdä mitä milloinkin huvittaa.
Oon töissä ja iltaisin istun terassilla, jos sää on hyvä. Luen kirjaa, syön siinä, surffaan. Lomalla ja viikonloppuisin otan aurinkoa puistossa, luen, siivoan kunnolla, käyn kansallispuistossa yöpymässä, joskus terassille kahville itsekseni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina on näitä joiden mielestä on järkevämpää tissuttaa koko kesä kuin avartaa omaa elämää reissaamalla ja kokemalla. Vietä mahtava kesä Italiassa - minä lähden toukokuussa Kreikkaan ja palaan syyskuussa, näin jo monena vuotena.
Yksinäisyys on aiheuttanut itselleni masennuksen. Minua ei edes huvita reissata. Haluaisin matkustaa jonkun kanssa, jotta sen kokemuksen pääsee jakamaan. En jaksa enää tehdä kaikkea yksin. Kurjaa, että toisen yksinäisen on sitä vaikea ymmärtää. Oletko oikeasti yksinäinen vai pelkästään yksin? Niillä on iso ero.
En muuten ole edes miettinyt, mitä teen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen yrittänyt nuorempana tuota matkustelua yksin, mutta en vaan koskaan nauttinut siitä mitenkään. En muutenkaan kovin paljoa matkustelusta välitä, ei ole kaipuuta nähdä mitään erityistä omin silmin, mutta joskus jos on ollut kumppani on ollut ihan kivaa matkoilla. Yksin, plääh, ei kiinnosta, mieluummin olen kotona.
10 viikon kesäloma edessä, lähden reilaamaan 6 viikoksi. Ei siihen puolisoa tarvitse.
Olen kuukausien sairaslomalla psykoottisen masennuksen takia.
Olen työtön ja yksinäinen. Hiljaista ja rauhallista kesää siis pääasiassa vietän. Luen kirjoja, kasvatan hyötykasveja ja yritän liikkua säännöllisesti. Välillä kaveritkin pääsevät lapsiperhearjestaan irti ja silloin ehkä käymme urheilemassa tai muutamalla oluella. Piha- ja remonttijutuissa käyn myös vanhempiani auttamassa. Ilmaistapahtumissa voin käydä, jos joku kiinnostava sattuu paikkakunnalle.
m42
Mulla on läheisten kuolemien takia nyt edessä oikeastaan ensimmäinen täysin yksinäinen kesä. En yhtään tiedä mitä teen. Olen menettänyt parin viime vuoden aikana kaikki lähimmät ihmiset. Mulla menee jotenkin koko elämä nyt uusiksi. Ekaa kertaa elämässäni koen painetta kesälomasta, että miten sen vietän ja sekoanko kun oon vaan yksin kotona?
Olen jo jatkuvalla "lomalla" eli ei ole erityistä ohjelmaa. Teen, mitä mieleen pätkähtää. Lueskelen, surffailen netissä, istuskelen parvekkeella tai pihalla kahvia siemaillen. Naapureitten kanssa parannamme maailmaa, toisinaan kahvin ja pullan voimalla, toisinaan taas esim. käsitöitä tehden. Aika kuluu ratevasti.