Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tarjoatteko toisillenne kaverisuhteissa?

23.04.2023 |

Mitä mieltä te olette:

Jos sinä olisit menossa leffaan kaverisi kanssa ja kaverisi sanoisi sinulle, että hänellä on vanhaksi meneviä sarjalippuja, joten hän voi tarjota sinulle leffalipun ja leffan jälkeen te menisitte vaikka oluelle pubiin, niin tuntuisiko sinusta reilulta se, että sinä sitten vastineeksi tarjoaisit sen oluen kaverillesi, kun sinähän oli kuitenkin saanut ilmaisen leffalipun häneltä?

Tai jos sinä olisit menossa kaverisi kanssa kylpylään (päiväkäynnille uimaan) esim. Flamingoon tai Caribiaan ja kaverillasi olisi lahjakortti, jolla kaksi henkilöä saa ilmaisen sisäänpääsyn sinne kylpylään, ja hän siis tarjoaisi sinulle ilmaisen kylpyläkäynnin ja uinnin jälkeen päättäisitte käydä pizzeriassa, niin Tuntuisiko sinusta reilulta se, että sinä tarjoaisit kaverillesi pizzan, kun hän kuitenkin oli tarjonnut sinulle ilmaisen kylpyläkäynnin?

Mä olen muutaman kerran tavannut erästä mukavaa miestä, ja toissa kerralla kun tavattiin, käytiin lounaalla erässä buffassa, jonne minulla oli kuponki, että kaksi buffetia hintaan 20€ ( eli siis 10€/hlö). Kassalle ei sopinut se, että oltaisiin puolitettu lasku, vaan se piti maksaa samasta, joten minä sitten maksoin sen kokonaan kortilla, kun itselläni ei ollut kympin seteleitä, että olisin voinut maksaa oman osuuteni miehelle, jos hän olisi maksanut sen kortilla. Kun oltiin syöty, mies kysyi, että miten hän maksaa osuutensa, johon minä vastasin, että no jos sitten vaikka ensi kerralla sinä tarjoat.

Olemme sopineet tapaavamme huomenna maanantaina ja ehdotin, että käytäisiinkö ennen mun asunnolle menoa lounaalla jossain ravintolassa, johon hän vastasi , ettei nyt halua syödä ulkona. Mietin vaan, että kieltäytyikö hän lounaskutsusta siksi, kun hän päässään mietti, että nyt jos mennään syömään, niin on hänen vuoronsa tarjoat? Ja kyseessä on siis henkilö, joka työskentelee samassa ammatissa kuin minä, eli hoitajana, joten meillä on tulot kuta kuinkin samat, että maksukykyä kyllä olisi.

Kommentit (7)

1/7 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentteja?

Esim. Kerran muistan kun matkustin kaverin kanssa hänen autollaan kylpylälomalle 60km päähän,niin minä tarjosin hänelle menomatkalla n. Kympin hintaisen lounasbuffetin eräässä hyvässä ravintolassa, joka oli matkan varrella, kun kyllähän hönellä meni kuitenkin bensaan rahaa, niin enhän minä kehtaa ilmaiseksi hänen kyydissään matkustaa.

Vierailija
2/7 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika usein toinen maksaa ja seuraavalla kerralla toinen. Onhan se vaikka baari-iltana kätevämpää kun joka maksutilanteessa kaivetaan esiin vain 1 pankkikortti. Samaa teen myös mieheni kanssa. Aika luonnollisesti kulut menee tasan, eikä mitään kymppejä hyvitetä, satasia kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/7 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

?

Vierailija
4/7 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä minä päädyn lähes aina siihen velka-asemaan, siis että ollaan vaikka kahvilassa ja ystävä sanoo mulle tarjoavansa ja ennen kuin ehdin sanoa, että maksan omani, kassa on jo lyönyt hinnat ja kahvit on maksettu. En näe ystäviäni usein, joten en millään pysy perillä, kenelle olen kahvit/viinit velkaa. Olemme kaikki hyvätuloisia ja olisi selkeintä, että kaikki maksavat omat ostoksensa. Isomman porukan ravintolalaskuissa jaamme laskun osallistujamäärällä, jolloin yksi maksaa laskun ja me muut hänelle ilman, että laskisimme sentilleen omia osuuksiamme.

Leffalipputapauksissa mielelläni maksaisin drinkit leffan jälkeen.

Tuskin ap:n kaverimies sitä lounaan kymppiä miettii, jos treffien oikea päämäärä lounasravintolan sijaan on ap:n asunto.

Vierailija
5/7 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tarjoillut hiljaisia hiihtäjiä ja myös äänekkäitä paukkuja kasvolle tuulettaen.

Vierailija
6/7 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ystävät ovat maksaneet omansa ja minä omani. Ei tule mitään laskemisia menikö tasan. Bensoista olen maksanut osani.

7/7 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

?