9 € ; n työkokeilu ei ole mistään kotoisin
Kommentit (110)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se 9 euron päiväkorvaus työkokeilussa tulee verorahoista. Työnantajan ei tarvitse maksaa mitään.
Työnantaja saa valtiolta työkokeilijasta 11 euroa per päivä. Hyvä diili työnantajan kannalta. Saa ilmaisen työntekijän ja siitä maksetaankin vähän. Tosin vähästäkin kertyy paljon kun työkokeilijoiden määrä on suuri.
Tuo 11 euroa on pelkkä legenda. Työkkärin sivuilla ja lakitekstissä ei mainita mitään tuollaisesta.
Eräässä kunnassa irtisanottiin kaikki puutarhapuolen ihmiset.
Voitte arvata, kelle niitä hommia oltiin laittamassa. Valitettavasti oli huono työvalmentaja, joka usutti työttömät kapinaan, ja nyt kesätyöseteliläiset tekee hommat ja jälki on sen mukaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömien työpanoksen tuottavuus on niin heikko, ettei heitä kukaan tes-palkalla ota töihin. Työkokeilu on ainoa vaihtoehto jos haluaa kotisohvalta pois ja edes vähän lisärahaa.
Vai niin , ja silti heidän pitää hakea 4 työpaikkaaa kuukaudessa .
Ei pidä jos on työkokeilussa, nuo työhaut muuttuu silloin
Vierailija kirjoitti:
Se 9 euron kulukorvaus on pysynyt samana vuodesta 2010 saakka. Ei koske inflaatio ei.
Heh, kulukorvaus, kiva sana keksitty. Jos oikeasti lähdet kauemmaksi, ei tuo 9 euroa kata yhtään mitään, siis joko polttoainekuluja, bussilippuja sekä tarttis varmaan jotain syödäkin, nykyajan valmislounas maksaa jo 12-15 euroa, laskekaa uudelleen!
Työkokeilut on perseestä.
Ilmaiseksi pitäisi tehdä samat työt kuin heidän joille maksetaan.
Ei motivoi.
Olin kerran työkokeilussa, ala sinänsä kiinnostava, mutta koska ilmaiseksi piti raataa niin ei paskaakaan kiinnostanut.
Suoriuduin mahdollisimman huonosti.
Minä menin aikoinaan pelkällä työttömyyskorvauksella töihin valmistumiseni jälkeen.
Siitä sitten sain jossain vaiheessa vuoden sijaisuuden enkä ole sen jälkeen ollut päivääkään työtön.
Olin siis käytännössä palkatta töissä. Ei tullut edea tuota 9 euroa. Näin jälkikäteen sanon, että kannatti.
Vierailija kirjoitti:
Työkokeilut on perseestä.
Ilmaiseksi pitäisi tehdä samat työt kuin heidän joille maksetaan.
Ei motivoi.
Olin kerran työkokeilussa, ala sinänsä kiinnostava, mutta koska ilmaiseksi piti raataa niin ei paskaakaan kiinnostanut.
Suoriuduin mahdollisimman huonosti.
Aikanaan kun olin työttömänä, minua oltiin passittamassa työkokeiluun, vaikka työuraa takana jo reippaasti ja laajasti, kysyin suoraan, mitä minun pitää kokeilla kun osaan jo, hakekaa minulle sopiva paikka missä voin aloittaa heti. Laittakaa nyt hyvät ihmiset TE-toimistokin tiukille älkääkä juosko kuin köyhän talon porsaat joka perkeleen summeria kohden tai haluatteko, että ihmisarvonne tippuu nollatasolle, gusetustahan työkokeilut on, mikäli ei ole sairaudesta toipuva tai muutoin vaikeuksia elämänhallinnan suhteen?
Mä teen mieluimmin sitä kuin olisin päivät kotona. Summa kattaa kuukausilipun ja lounaan.
Olin joskus 9 euron päivä rahalla töis.. Siel töis vaan istuttiin eikä töitä tehty. Joskus haettiin joku huonekalu jostain ja sitten jossain vaiheessa piti rakentaa linnunpönttöjä myytäväksi. Minä en tehnyt vaan huusin että hyödytöntä paskaa tää toiminta. Otin pian loparit ja minua uhattiin karenssilla. Tein valituksen eduskunnan oikeusasiamiehelle että työttömät vaan istuu vaikka luvattiin ammattitaitoa vaativaa työtä. Joku 3 kuukautta meni ja mun karenssi peruttiin ja sain kovauksia.
Vierailija kirjoitti:
Aikanaan kun olin työttömänä, minua oltiin passittamassa työkokeiluun, vaikka työuraa takana jo reippaasti ja laajasti, kysyin suoraan, mitä minun pitää kokeilla kun osaan jo, hakekaa minulle sopiva paikka missä voin aloittaa heti. Laittakaa nyt hyvät ihmiset TE-toimistokin tiukille älkääkä juosko kuin köyhän talon porsaat joka perkeleen summeria kohden tai haluatteko, että ihmisarvonne tippuu nollatasolle, gusetustahan työkokeilut on, mikäli ei ole sairaudesta toipuva tai muutoin vaikeuksia elämänhallinnan suhteen?
Mua ei haittaa mutta on työperäinen sairaus joka ei ikinä parane. Voi pahentua lisää. En halua olla himassa. Voin tehdä vain istumatyötä.
Minulla on suunnitelmassa puolto 1-3 kuukauden työkokeiluun, mutta ei mitään velvollisuutta osallistua. Palkattomia harjoittelujaksoja olen tehnyt jo tarpeeksi. Palkkatuettu työ toki kiinnostaa.
Työkokeilusta saa 9 euroa päivässä. Saan kalastuksella ja kalaa myymällä 50 euroa päivässä kulujen jälkeen. Kannattaa alkaa kalastamaan. kuluja ei ole juuri muuta kuin bensa ja vakuumipussit.
Työttömiä on monenlaisia, tässä lista minkälaisia:
- juoppoja ja narkkareita
- elämänhallinta perseestä
- laiskoja tai muutoin täysin haluttomia
- selitysten mestareita
- sairaita ja kyvyttömiä
- vaikeasti työllistyviä
- vaikeasti koulutettavia
- elämänsä totaalisesti kadottaneita
- vammaisia
- työkyky huono tai olematon
Nämä kaikki pitäisi lokeroida omiin lokeroihinsa eikä käsitellä kaikkia saman kaavan mukaan. Lusmuille kenkää lopullisesti ja 0 euron kerhoon ja sairaille sairaseläke/työkyvyttömyyseläke vetämään, juopot ja narkkarit hoitoon tai 0 kerhoon, sairaat kuntoutukseen, oikeaan kuntoutukseen. Paljon on töitä, vähän helvetisti sittenkin!
Tää 9e työt pitäisi olla kiellettyjä. Eikö orjatyö ole kiellettyä ja tämä ei paljon siitä eroa. Ei todellakaan motivoi 9e tekemään töitä kunnolla tai hikihatussa. Kukahan tästäkään hyötyy, kun ilmeisesti ei työttömät ainakaan. Harvemmin töitä löytyy tätäkään kautta.
Ei työkokeilussa pidä tehdä töitä,vaan vähän sinnepäin testailee vaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei työkokeilussa pidä tehdä töitä,vaan vähän sinnepäin testailee vaan.
Niinhän sen pitäisi mennä, mutta jos et pyri samaan kuin ne varsinaiset työntekijät niin pomo valittaa työkkärille ja karenssi uhkaa.
Palkalla ei tarvitse tulla toimeen sanoi Orpo.
Vierailija kirjoitti:
Työttömiä on monenlaisia, tässä lista minkälaisia:
- juoppoja ja narkkareita
- elämänhallinta perseestä
- laiskoja tai muutoin täysin haluttomia
- selitysten mestareita
- sairaita ja kyvyttömiä
- vaikeasti työllistyviä
- vaikeasti koulutettavia
- elämänsä totaalisesti kadottaneita
- vammaisia
- työkyky huono tai olematon
Nämä kaikki pitäisi lokeroida omiin lokeroihinsa eikä käsitellä kaikkia saman kaavan mukaan. Lusmuille kenkää lopullisesti ja 0 euron kerhoon ja sairaille sairaseläke/työkyvyttömyyseläke vetämään, juopot ja narkkarit hoitoon tai 0 kerhoon, sairaat kuntoutukseen, oikeaan kuntoutukseen. Paljon on töitä, vähän helvetisti sittenkin!
Ja unohtuivat ne jotka aktiivisesti etsivät töitä? Eli siis se suurin osa työttömistä. Päätit vähän luokitella ihmisiä negatiivisesti? No minä teen saman sinusta. Töissä olevat ovat luusereita, lusmuja, mulkkuja, fasisteja, ylipalkattuja, alisuorittajia. Miltä tuntui tämä minun jaotteluni? En tosin ole vakavissani kuten sinä mutta ihan hyvä antaa sinullekin palautetta.
Työkokeilussa ei ole tarkoitus tehdä samaa työtä kuin muut, lukekaa ne sopimukset. Työkokeilija ei korvaa oikeaa työntekijää
Työnantaja saa valtiolta työkokeilijasta 11 euroa per päivä. Hyvä diili työnantajan kannalta. Saa ilmaisen työntekijän ja siitä maksetaankin vähän. Tosin vähästäkin kertyy paljon kun työkokeilijoiden määrä on suuri.