Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko ostanut sohvaa käytettynä? Onko tullut vastaan ikäviä yllätyksiä?

Vierailija
22.04.2023 |

Pitäisi uusia sohvat mutta en haluaisi ostaa uusia kun tiedän että kissat kynsii niitä kuitenkin. En pysty jatkuvasti vahtimaan niitä. Mutta vähän epäilyttää ostaa käytetty sohva.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos rahaa vähän niin osta Ikean sohva. Ostat uudet päälliset kun kissat raapinut vanhat puhki. Paljon parempi vaihtoehto kun käytetty sohva.

Ikean sohvat on paskimpia. Mulla oli ja ihmettelin kun nahasta lähtee maali pois. Niiden sivuilla lukeekin että ne lupaa 5 vuotta! Sohvalle ikää. Kuka hullu ostaa 5 vuoden välein kuuden sohvan. Kunnon kerskakulusta.

Vierailija
22/40 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin ja hyvän sohvan sainkin. Piti kyllä pestä ihan kotikonstein ja hieman korjailla. Ei tulisi mieleenikään tuhlata tonneja johonkin sohvaan, kun saa jopa ilmaiseksikin.

Siihen juuri kannattaa tuhlailla. Ne ilmaissohvat on ihan karseita. Oksettaa🤮.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eniten pelottaisi tuossa torakat ja luteet.

Samoin, ei kannata säästää vääristä asioista, sillä luteiden hävittäminen asunnosta on erittäin rankka operaatio, jossa joudutaan myrkyttämään asunto ja poistamaan mm. lattialistat.

Hanki mielummin uusi ja riittävän laadukas vuodesohva monivuotiseen käyttöön. Sitä voi tarvittaessa käyttää varavuoteena yövieraille.

Vuodesohvat on pirullisia kun painaa kuin synti ja jos haluaa pilkkoa roskiin pitää olla joku hitsipilli. Sängyn tehtävää harvoin oikeasti  ajaa.

Vierailija
24/40 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostin ja hyvän sohvan sainkin. Piti kyllä pestä ihan kotikonstein ja hieman korjailla. Ei tulisi mieleenikään tuhlata tonneja johonkin sohvaan, kun saa jopa ilmaiseksikin.

Siihen juuri kannattaa tuhlailla. Ne ilmaissohvat on ihan karseita. Oksettaa🤮.

Mistä sen tiedät onko joku saanut sohvansa ilmaseksi tai käytettynä jos on siisti vai oksennatko varmuuden vuoksi.

Vierailija
25/40 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ostettiin satasella nykyinen sohva. Huonekaluostojen kanssa kannattaa olla tarkkana, mistä ostaa. Oli siisti koti, jotain nörttejä . Jo kuvasta pystyy tunnistamaan, onko ok myyjä. 

Ikinä mitään osteta uutena. Ikean roinaa ei tänne tosiaankaan raahata. Hyvä käytetty on tuhat kertaa parempi vaihtoehdo kuin luokaton uusi

Vierailija
26/40 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos rahaa vähän niin osta Ikean sohva. Ostat uudet päälliset kun kissat raapinut vanhat puhki. Paljon parempi vaihtoehto kun käytetty sohva.

Ikean sohvat on paskimpia. Mulla oli ja ihmettelin kun nahasta lähtee maali pois. Niiden sivuilla lukeekin että ne lupaa 5 vuotta! Sohvalle ikää. Kuka hullu ostaa 5 vuoden välein kuuden sohvan. Kunnon kerskakulusta.

No ne kyllä kestää monetkin ja on halpoja niin ei ole kerskakulutusta. Kunnon sohva maksaa monta tonnia.

En tiedä mitä olet ostanut sillä Ikean monet tuotteet on oikein hyviä. Ei tarvitse ostaa sitä halvinta mallia.

Vierailija
27/40 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takavuosina vaihdoin aina sohvan Patinan kautta juuri kissojen takia. Silloin sain n. 50 eurolla siistin sohvan kotiinkuljetettuna ja vanhan pois vietynä. Olivat aina siistejä ja hajuttomia. Sitten alettiin puhua luteista, enkä enää uskaltanut ostaa vanhaa. Viimeksi ostin uuden jäännöskappaleen myymälästä, ja se onkin jo raavittu rikki. Vaan ei se mitään.

Vierailija
28/40 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nahkasohvan ja pari nahkanojatuolia. Tuosta on jo 7v. Hyvät on vieläkin.

Vierailija
29/40 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, ostettiin satasella nykyinen sohva. Huonekaluostojen kanssa kannattaa olla tarkkana, mistä ostaa. Oli siisti koti, jotain nörttejä . Jo kuvasta pystyy tunnistamaan, onko ok myyjä. 

Ikinä mitään osteta uutena. Ikean roinaa ei tänne tosiaankaan raahata. Hyvä käytetty on tuhat kertaa parempi vaihtoehdo kuin luokaton uusi

Ikealla on hyviä kalusteita myös. Meillä on Ikeaa ja myös uutta Artekkia.

Ihan hyvin ovat kestäneet. Toki niitä ei saa kolhia.

Ostan Ikeasta ja myös Finnish design shopista.

Vierailija
30/40 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut 3 käytettyä sohvaa, kaikki olleet pitkäikäisiä ja täysin kunnossa. EI hajuja eikä pienelukoita. Tietysti ne pitää tutkia ja haistella. ;) Ei ongelma. Nykyään Torissa on useampi pienyritys, jotka myyvät pestyjä ja korjattuja sohvia, ilmainen kuljetus ja tuonti sisälle asti. Osamaksumahdollisuus joillakin. Lämmin suositus, oikein ystävälliset myyjät ja miellyttävä palvelu! Viimeisen sohvani ostin siis tällaiselta yritykseltä ja voin tosiaankin suositella. Tietysti asiakaspalvelussa ei ollut suomalaisia, sen huomasi jo kohteliaisuudesta, palvelualttiudesta ym. Ostin sohvan ti-iltapäivällä ennen klo 15 ja se tuotiin kotiini (kerrostalo, 4 krs, sohva ei mahdu hissiin) ke aamupäivällä klo 11 toiveitteni mukaan. Kaksi herrahenkilöä kantoi kaiken ylös ja vielä asensi tarkalleen paikalleen. Olin enemmän kuin tyytyväinen, kun joskus olen käynyt hieman kalliimmissa liikkeissä ja kohtelu on ollut kuraa! Työasu, nähkääs... :D

Linkkejä, jotka siis olen testannut:

https://www.tori.fi/uusimaa/Kulmasohva_Sohva_Cornersofa_Ilmainen_Toimit…

https://www.tori.fi/uusimaa/Toledo_divaani_ovh__999___alk_5_54_e_kk_941…

https://www.tori.fi/uusimaa/AMADEUS_sohvaryhma_vaaleanharmaa_kangas_111…

Te, jotka epäilelle - pissittekö itse jatkuvasti sohvalle, hikoavatko pyllynne ja pallinne? En ymmärrä, miten sohvan edes saa haisevaksi! :O

Vierailija
31/40 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin katsomaan yhtä tori-sohvaa.

En olis sohvaa ostanut kun paikanpäällä selvisi ettei ollut ihan sellainen kuin ajattelin.

Myyjänä oli parikymppinen hoikka virolainen sporttimimmi, jolla kuitenkin todella iso perse ja kunnon kannut. Vau.

Mielessäni ajattelin että hän on tuolla sohvalla itseään kihnuttanut ja varmasti nusassutkin.

Ostin sohvan ja tätä ajatusta ruokkien hyväilen siinä itseäni. Ihan huippu sohva!

M40

Vierailija
32/40 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hommannut sohvia käytettynä ja onneksi ei ole ollut mitään ötökkä ongelma. En kyllä osannut niitä aikaisemmin pelätäkään. Viimeisin ostos oli vähän huti ostos, sillä kuvissa hyvännäköinen sohva olikin rikki istuisosaltaan mikä vähän harmittaa, mutta kyllä tän kanssa voi elää. Ja muutenkin vähän kolhiintunut vaikka laatu sohva pitäisi olla. Joten sanoisin neuvoksi, että en suosittele vain kuvien mukaan ostamaan käytettyä sohvaa.

Vierailija
33/40 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Takavuosina vaihdoin aina sohvan Patinan kautta juuri kissojen takia. Silloin sain n. 50 eurolla siistin sohvan kotiinkuljetettuna ja vanhan pois vietynä. Olivat aina siistejä ja hajuttomia. Sitten alettiin puhua luteista, enkä enää uskaltanut ostaa vanhaa. Viimeksi ostin uuden jäännöskappaleen myymälästä, ja se onkin jo raavittu rikki. Vaan ei se mitään.

Ei kissat raavi kaikkia sohvia. Pitää olla tietynlainen kangas.

Sileä kangas ja tiheä.

Meillä kolme kissaa ja nyt olen tarkka minkä sohvan ostan.

Vierailija
34/40 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelastusarmeijalta sanottiin että jos kissa raapinut sohvaa niin kukaan ei sitä huoli vaikka olisi kuinka vähäistä. Likaa ei saa olla yhtään.

Vierailija
35/40 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutulle ostettiin 100€ hyvä siisti sohva

10 vuotta meni täysillä. En itse ostanut sohvaa käytettynä, mutta uuden toppakankaan välissä oli muutaman sentin torakka tai vastaava. Jäi kauppaan se vaate!

Vierailija
36/40 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Kun lepään sohvalla ja käsi roikkuu alhaalla, joku sohvan alta tarttuu siihen.

Vierailija
37/40 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin Iskun nahka nojatuolit mutta kaksi maksaisi melkein 4000 euroa.

Miten käy nahkan kanssa kun on kissoja.

Vierailija
38/40 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sohvaan on voinut pesiytyä senkin homo

Onko senkin homo kotoisin senkistä?

Miten se on voinut huomaamatta pesiytyä sohvaan?

Vierailija
39/40 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua! Ostin vähän aikaa sitten sohvat käytettynä... kuinka nopeasti ja miten huomaa jos niissä on ötököitä? Olen nyt tutkinu joka puolelta, en mitään epäilyttävää ole nähnyt. Onko ne siellä sisällä jos niitä on? Olin jo niin onnellinen kun sain edullisesti huväkuntoiset ja siistit sohvat. Nämä pidetty todella hyvin. Ikää on jo mutta minun silmiin näytää uuden veroisilta.

Vierailija
40/40 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut. Ei yllätyksiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yhdeksän