Jatkuvasti bileitä pitävä naapuri
Hei. Yläkertaan on n. 3vko sitten muuttanut pariskunta. He ovat koko tämän ajan pitäneet ihan hirveitä bileitä, aamusta iltaan... Musiikki soi (kunnon House musa) aamusta iltaan, bassot täysillä että huonekalut tärisee, ei kuule omaa ääntä, ajatuksista puhumattakaan. Lisäksi siellä on aina kunnon jengi paikalla, veikkasin ainakin 3-5hlö. Ja koska musiikki on niin kovalla, ne huutavat jatkuvasti toisillensa. Huonekaluja siirrellään keskellä yötäkin, tömistellään varmaan kengät jalassa, hypitään, heitellään painavia esineitä parketti lattiaan. Olen aivan loppu tätä. Olen soittanut isännöitsijälle, mutta mitään ei tunnu vielä tapahtuvan. Soitin pari yötä sitten poliisit, koska bileet kestivät jälleen kerran puol 2 asti (nämä kestävät yleensä ainakin puol 3 asti yöhön) ja sama meno jatkuu, oikeastaan tuntuu että soittavat nyt vielä sitäkin kovemmalla ja mölyävät, vaikka luulin ettei se voi olla enää mahdollista. Minulla on pieni lapsi, 1 vuotias, jonka rytmit on mennyt ihan pilalle noiden takia. Myös sen jälkeen kun soitin poliisit, ilmeisesti oveni eteen oli k*stu koska oli jotain märkää rappukäytävässä ja kauhea haju. Ahdistaa, jos ne tietää että se oon ollut minä joka soitin poliisit, mutta oon tätä kestänyt jo 3vko lapseni kanssa.. enkä uskalla mennä sanomaan heille mitään, ettei tapahdu mitään, koska meno siellä tuntuu olevan tosi agressiivista, enkä uskalla ottaa mitään riskiä. Mitä teen?? Oon ihan loppu tätä!!
Kommentit (66)
Puhu naapureille että laittavat kirjallisen valituksen isännöitsijälle. Tee itse sama. Kellon ajat yms ylös. Kolmannesta varoituksesta tulee häätö, tuollaisella rälläämisellä hyvinkin pian. Joka yö voit soittaa poliisit ja laita sekin isännöitsijälle että monestiko ja auttoiko. Kyllä ne saadaan häädettyä joukkovoimin. Joskus poliisi vie putkaan rauhoittumaan koko porukan tai osan niistä.
nää on taas näitä: muutin vaasankadulle pienen vauvan kanssa ja opiskelijat ryyppää kadulla koko ajan. mitä tehdä? valitse alueesi sen mukaan, missä on vauvan kanssa hyvä asua.
Yksi asia on tullut selväksi häirikkönaapureiden käsittelyssä: ÄLÄ ITSE KOSKAAN MENE NIIDEN OVELLE VALITTAMAAN MELUSTA.
Et voi tietää millainen mielenvikaisuus, väkivaltatausta tai huumeiden käyttö on syynä meluamiseen. Yöllä yksin huumeiden sekakäyttäjien ovelle kolkuttaessasi olet kohta itse rikoksen uhri. Parhaassakin tapauksessa meluaja pyytää anteeksi aiheuttamaansa melua ja hetken kuluttua tai pari päivää myöhemmin melu jatkuu uudelleen. Näiden asioiden hoitaminen kuuluu poliisille.
Kotirauha kirjoitti:
Puhu naapureille että laittavat kirjallisen valituksen isännöitsijälle. Tee itse sama. Kellon ajat yms ylös. Kolmannesta varoituksesta tulee häätö, tuollaisella rälläämisellä hyvinkin pian. Joka yö voit soittaa poliisit ja laita sekin isännöitsijälle että monestiko ja auttoiko. Kyllä ne saadaan häädettyä joukkovoimin. Joskus poliisi vie putkaan rauhoittumaan koko porukan tai osan niistä.
Tuossa ylempänä löytyi laista pykälä, jonka mukaan yksi varoitus riittää. Jos meluaminen jatkuu varoituksen antamisen jälkeen on vuokranantajalla oikeus purkaa vuokrasuhde. Sama asia oli mainittu melutapauksia käsittelevässä Ilta-Sanomien jutussakin eli yksi varoitus riittää jos melu jatkuu.
Tämä sama muillekin samassa tilanteessa oleville neuvoksi.
nykyisin laki velvoittaa soittamaan häkeen, jos on epäilys lähisuhdeväkivallasta. Tämä vaatimus koskee ihan kaikkia kellonaikoja ja viikonpäiviä. Karjuminen ja huutaminen täyttää epäilyksen kriteerit, joten kyllä: voit soittaa jo nyt poliisille. Kun soitat häkeen, koita välttää omien tulkintojesi tuomista: kerro vain tarkkaan ja mielellään kirjaimellisesti se mitä olet kuullut. Sanot siis, että kuuluu karjumista ja huutamista ja jonkinlaista pauketta