Paljonko maksaisit tälläisestä metsäterapiasta?
Mies tai nainen hakee sinut kotoasi. Sitten harhailette yhdessä metsässä pari tuntia ja sitten sinut palautetaan kotiin. Kuulostaako 100 euroa hyvältä vai liian pieneltä summalta?
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekoittaakohan ap nyt verbit "harhailla" ja "samoilla" keskenään? Miksi lähtisin metsään harhailemaan kenenkään kanssa tai yksikseni?
Ap ei tarkoita harhailulla päämäärättömästi kuljeskelua, vaan harhojen vallassa olemista.
eli siis vihervasemmistolainen metsätrippi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
saako siihen hintaan ampua leijonan ja sinä valmistat siitä metsäaterian
Voisin maksaa sellaisesta retkestä, jolla ammutaan salametsästäjiä.
vihreää lähimmäisenrakkautta
Ilmaiseksikin pääsee.
Tää on varmaan rikkaille uusavuttomille jotka ovat vieraantuneet luonnosta :o
Onko tämä provo, vai tietääkö ap, mitä harhailu tarkoittaa? Se tarkoittaa käytännössä kulkemista eksyneenä sinne tänne mahdollisesti päämäärää etsien.
Ja ei, en todellakaan maksa siitä että eksyisi metsään. En lähtisi eksymään, vaikka minulle maksettaisiin. Tuntemiini metsiin lähden.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kysynt tuolle. Mutta kaipaisin sellaisuäia luontokävelyitä ja olen joskus osallistunutkin, joissa luontoa tunteva opas kertoo, mikä kasvi tulee vastaan. Olin kerran Helsingin keskustassa kaupunkiluontokävelyllä ja oli mielenkiintoista, kun kasvituntija kertoi ympärillä olevista kasveista.
-ja tuossa oikealla näette nicon ja jannican parvekkeella kasvamassa kannabiskasvin...
Yksinäiselle ihmiselle, joka eksyy metsässä voisi olla hyvä retki. 80 EUR olisi hyvä hinta.
Vierailija kirjoitti:
Jos on varmistettu ettei puut kaadu päälle eli metsä on hoidettu. Metsäkelluntaa ja metsäterapioitumista voi tehdä ilman maksuja ja vaikka pari kolme henkilöä. Paitsi bensa maksaa ja eväät. Paikassa jossa ei eksy metsään. Luonto terapioi itsessään. Ja tekee sen keväällä, kun ei ole vielä muurahaisia tai hyttysiä. Paitsi taitaa olla jo pari liikkeellä. Hieman tuulenvirettä ja luonnon energia liikkuu. Myös rannalla hyvä näkymä. Osa ei pääse metsään jos ei ole autoa tai kaveria sinne.
Tää tulee kieltää. On väärin, että jokamiehet vievät metsältä energiaa.
Sä maksat mulle kun opastan sinut takaisin autolle tuon harhailun lopuksi.
Kauheeta tää inflaatio. Ennen metsään muilutettiin ilmaiseksi.
Olen harhaillut metsässä ihan yksikseni tai kaverin kanssa, ja siitä maksettiin meille.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kysynt tuolle. Mutta kaipaisin sellaisuäia luontokävelyitä ja olen joskus osallistunutkin, joissa luontoa tunteva opas kertoo, mikä kasvi tulee vastaan. Olin kerran Helsingin keskustassa kaupunkiluontokävelyllä ja oli mielenkiintoista, kun kasvituntija kertoi ympärillä olevista kasveista.
Nämä ovat kai ilmaisia, mutta on erikseen myös lintu-, yrtti- ja sieniretkiä. Jälkimmäisiä järjestävät mm. kansalaisopisto ja 4H-kerhot. Niistä on osallistumismaksu ehkä kympin. Eikä tarvitse harhailla!
Kun kaikesta ihmiselle luonnollisesta toiminnasta (esim. luonnossa liikkuminen, tanssiminen, muiden taiteiden harrastaminen, muiden kanssa hengailu) tehdään jotain maksullista "terapiaa" 😅
Vierailija kirjoitti:
Yksinäiselle ihmiselle, joka eksyy metsässä voisi olla hyvä retki. 80 EUR olisi hyvä hinta.
Kerros nyt sitten, miten se on yhtään parempi eksyä kaksin? Kun kumpikin harhailee siellä metsässä eikä tiedä yhtään, missä ollaan, tai minne mennään. Siis kokonaisia retkikuntia ihmisiä on eksynyt ja kuollut luontoon, ei se että ollaan kaksin suojele yhtään miltään, jos kumpikaan ei tiedä, mitä on tekemässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä ovat kai ilmaisia, mutta on erikseen myös lintu-, yrtti- ja sieniretkiä. Jälkimmäisiä järjestävät mm. kansalaisopisto ja 4H-kerhot. Niistä on osallistumismaksu ehkä kympin. Eikä tarvitse harhailla!
Mitä tarkoitat, että yrtti- ja sieniretkillä ei harhailla? Luulin, että yritit ja psykedeelit sisältyy hintaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
saako siihen hintaan ampua leijonan ja sinä valmistat siitä metsäaterian
Minä voisin maksaa sellaisesta retkestä jolla ammutaan kaikkea mikä liikkuu ja välillä jopa sellaistakin mikä ei liiku.
Tarkoitatko suunniteltua metsäretkeä, eihän siinä sitten tulisi helpotuksen tunnetta maantien löytyessä jos tietää pääsevänsä kotiin. Jos se on se terapia?
Kyllä joku rikas varmaankin maksaa. Tai turistiryhmä. Keksi vielä joku perinnerituaali lisäks.
Vierailija kirjoitti:
Kun kaikesta ihmiselle luonnollisesta toiminnasta (esim. luonnossa liikkuminen, tanssiminen, muiden taiteiden harrastaminen, muiden kanssa hengailu) tehdään jotain maksullista "terapiaa" 😅
Monet menevät katsomaan kun muut tekevät, esim. tanssiesitys, teatteri ym. Näistä passivoivista katsomisesta pitäisi jo päästä ja muuttaa ne aktivoinneiksi. Ihminen voi paljon paremmin kun saa itse tehdä asioita.