Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi koti ennen eläkeikää?

Mummo
22.04.2023 |

Olemme miettineet miehen kanssa että pitäisikö muuttaa ennen eläkeikää jo pienempään asuntoon, kun vielä jaksaa hyvin muuttaa. Mietityttää myös että sitten kun toisesta aika jättää, niin missä toisen olisi hyvä asua sitten. Oletteko miettineet tällaista?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Ja moni ikätovereistani on jo muuttanut omakotitalosta rivitaloon tai kerrostaloon.

Vierailija
2/14 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole miettinyt tuollaista, koska elän tänään. Meillä on 4 sijoitusasuntoa, johonkin niistä voi toki muuttaa, jos siltä tuntuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt, haluaisin vielä rakentaa hirsimökin ja muuttaa siihen eläkepäiviksi.

4/14 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole miettinyt pienempään asuntoon muuttamista. Oleellisempaa mun mielestä on se, millainen asunto on ja missä se on. Jos mulla olisi kolmikerroksinen iso omakotitalo jossain kaukana palveluista, muuttaisin lähemmäs palveluiden ääreen. Ja sitten miettisin, miten pystyn portaissa liikkumaan. Mä asun nyt kaksikerroksisessa rivitaloasunnossa ja voisin tehdä kuten iäkäs naapurinikin eli asua pelkästään alakerrassa. ai kuten omat vanhempani, jotka hankkivat kerrosten väliin porrashissin. Eli sellaisen kuin Gremlins-leffassa eli istuen pääsee kerroksesta toiseen. Lisäksi omakotitalossa miettisin, miten pystyn huolehtimaan pihoista. Pitäisikö pystyä tekemään itse lumityöt pitkänkin matkan päähän päästäkseen postilaatikolle? Käytännöllisyys on mun mielestä oleellisempi asia kuin asunnon koko. 

Vierailija
5/14 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt. Olisi hyvä olla esteetön asunto. Ongelmana on vain se, kun nykyisin lähes kaikissa sopivissa on vain pelkkä keittiöseinä olohuoneessa ja sellaista en ikinä huoli. Rajansa kaikella.

Vierailija
6/14 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostaloon muutto kiinnostaa, mutta huolestuttaa että onko meluista ja tottuuko jos naapurissa on paljon ääniä. 

Vierailija
7/14 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme myös miettineet. Nykyinen talo sopisi kyllä myös myöhemmin näin yksitasoisena keskustan kupeessa. Mutta silti ajatuksena muutto ajoissa ennen eläkeikää. Etsinnässä tontti ja pienemmän talon rakentaminen. Ei tarvitsi sitten myöhemmin miettiä mitään remontteja tai muuttoa, eikä asuntolainaakaan.

Vierailija
8/14 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me muutettiin isompaan 😄

Vierailija
9/14 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt, haluaisin vielä rakentaa hirsimökin ja muuttaa siihen eläkepäiviksi.

Jonnekin korpeen vai? Todella fiksua.

Vierailija
10/14 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muuttaa palveluiden äärelle esteettömään asuntoon hyvissä ajoin, kun on vielä kunnossa. Me myytiin asunto lasten muutettua pois kotoa. Vältyttiin isolta rempalta ja saatiin hyvä hinta.

Vierailija
11/14 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrostaloon muutto kiinnostaa, mutta huolestuttaa että onko meluista ja tottuuko jos naapurissa on paljon ääniä. 

Senioritaloissa luulisi olevan hiljaista.

Vierailija
12/14 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olemme myös miettineet. Nykyinen talo sopisi kyllä myös myöhemmin näin yksitasoisena keskustan kupeessa. Mutta silti ajatuksena muutto ajoissa ennen eläkeikää. Etsinnässä tontti ja pienemmän talon rakentaminen. Ei tarvitsi sitten myöhemmin miettiä mitään remontteja tai muuttoa, eikä asuntolainaakaan.

Ja kuka teille okt:n huoltotyöt, pihatyöt ja lumityöt tekisi?

Vierailija
13/14 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me muutettiin pikkukaupunkiin uuteen kerrostaloon palveluiden äärelle, myös metsäpolut ovat lähellä. Tässä on huoletonta asua, voi lähteä talveksi etelään pitkillekin matkoille, ei lumityöt paina. Kesällä käymme mökillä niin kauan kun pystymme.

Asuminen on tässä helppoa, ei ole remontteja tiedossa vuosikymmeniin ja tarvittaessa pärjää ilman autoakin. Muuttaessa tuli samalla hävitetyksi paljon turhaa tavaraa, nyt on seesteinen, helposti siivottava asunto, jossa kaikki huonekalut ja tavarat ovat kauniita. Rumat hävitimme.

Onneksi löysimme tämän helmen. Mekään emme halunneet keittiötä, joka on rivi kodinkoneita olohuoneen pitkällä seinällä. Tässä ei ole.

Vierailija
14/14 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myittekö omakotitalon ensin ja sitten ostitte kerrostaloasunnon? Vai oliko kaksi asuntoa samaan aikaan? Haluamme laittaa omakotitalomme myyntiin, mutta huolettaa että löytyykö mieleistä kerrostaloasuntoa heti, vai pitääkö asua vuokralla välissä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme