Talousostokseni s-ryhmälle 370e/kk, puhelinlasku 20-25e/kk, taloyhtiölaajakaista 12e/kk, kuntosalin kk-maksu 28e/kk, hsl-kausikortti 60e/kk...Voisiko nyt joku selittää että miten minun perustoimeentulotuestani voitaisiin leikata???
370e+25+12+28+60 = 495e
Kuukausittaiset PAKOLLISET kuluni ovat siis 495e kun ruoan hinta on noussut niin älyttömästi viimensen vuoden parin aikana...Perustoimeentulotuena määrä on 555e/kk.
Syön terveellisesti mutta en ökyillen...Ruoan osuus on ehkä 340e/kk, ja loput muita talousostoksia.
Käyn 4 kertaa viikossa kuntosalilla ja treenaan tavoitteellisesti sekä kovaa.
Urheilen myös muuten; Käyn uimassa sekä juoksemassa.
Pakollisten kulujen jälkeen jää siis vain 60e "liikkumavaraa".
Ja ottakaa huomioon että tuossa ei ole vielä mitään ns. ylimääräistä...Ei edes vaatteita, jotka nekin ovat melko pakollisia ostoksia ajoittain.
Puhumattakaan virkistyksestä, jota sitäkin kai saa työttömälläkin olla joskus?
Kaikkia lääkkeitäkään ei saa kelasta korvattuna...
Joten voisitteko laskelmalla nyt kertoa että miten tästä "ruhtinaallisesta" perustoimeentulotuesta olisi muka varaa leikata jotain?
Mielestäni se tarvitsisi ennemminkin korotustua, ruoan hinnan noususta johtuen...
M34
Kommentit (1047)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku kyseli ap:n koulutusta. Ap on käynyt lukion. Koulutuksen puute ja pitkä työttömyys on työmarkkinoilla aika huono yhdistelmä, vaikka lihaksia olisikin. Työmarkkinat ovat monella tapaa armottomat ja jos ap on nyt jostain onnistunut kaivamaan todellisen halun työllistymiseen, niin kyllä hänellä tulee olemaan suuria vaikeuksia vakuuttaa työnantajat siitä, että nyt niitä työhaluja todella olisi, vaikka moneen vuoteen ei ole ollut.
Miksei ap kouluttaudu kuten normaalit ihmiset tekevät? Minä kouluttauduin uudestaan kun ensimmäinen ammatti ei enää työllistänyt. Juurikin 34-vuotiaana.
Sinne kouluunkin pitää päästä sisään ennen kuin voi kouluttautua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen päättänyt, että en töihin mene seuraavaan 4-vuoteen. Tämä on henkilökohtainen protesti Kokoomusta ja sitä äänestäviä kohtaan. Kannustan kaikkia työttömiä sekä pienellä palkalla kituuttavia jäämään kotiin. Rahaa voi tehdä myös muilla keinoilla, liikutaan ehkä harmaalla alueella mutta mitä sitten. Niin kauan kun tässä maassa rikkaat vie köyhältä, niin kauan saatte maksaa elämiseni ja minulta ette tule vero tuloja saamaan. Katsotaan sitten ensi vaalien jälkeen uudelleen. Kyllä olen tehnyt elämässäni töitä ja paljon, tulen myös jatkossa tekemään mutta niin kaun kun rikkaat mulkut leikkailee jo valmiiksi ahdingossa olevilta, minä haistatan vitut työlle. Nautin seuraavat vuodet laiskotellen ja rahojanne tuhlaillen.
mp tästä, kookomus runkkarit?
Aloin harkitsemaan vakavasti ehdotustasi. Muutama vuosi työttömyyttä tekisi itsellenikin hyvää.
Hienoa! Yksi ihminen jo mukana protestissa! Saan tästä hyvää mieltä ja puhtia jakaa tätä ilmoitusta muillekin palstoille. Nautin suuresti kun kuvittelen Orpon ja muiden kookoomus runkkarien naamat kun työttömyys vain nousee. Rohkeasti vaan mukaan ihmiset!
Vierailija kirjoitti:
Kaikille ei ole töitä.
Miten pirussa tällekin kommentille on löytynyt jo 79 alapeukkua? Kun se on ihan totta, että töitä ei kaikille ole. Ite käyn töissä, mutta moni muu ei käy.
Öö kuntosali on luksusta. Eli sen 28 eur voi säästää heti.
340 eur kk ruokaan on paljon yhdellä henkilöllä.
HSL-kk-kortti onko tarpeellinen?
Vierailija kirjoitti:
Kaikille ei ole töitä.
Kyllä Suomessa on paljon tekemätöntä työtä. Mutta kun teille luusereille ei tavallinen työ kelpaa. Vaikka ei ole koulutusta, niin pitäisi heti saada hyvää palkkaa.
Minun nuoruudessa ei ollut mitään Kelan eikä Sossun tukia, niin oli kiire töihin opiskelun lomassa.
En ole muuten kokkareiden kannattaja, mutta sitä odotan, että työkykyiset lorvijat, etenkin nuoret, laitetaan töihin hankkimaan elantonsa. Jos ei työ kelpaa, niin ei rahaakaan saa. Sitä odotan.
Demarit ovat hyysäreitä, sitä heissä en arvosta. Persut ovat sieltä, minne ei päivä paista. Essayah juuri sellainen "kristitty" joita minunkin työpaikalla oli. Eli välittää vain omasta navasta...
No, tässä vähän tilannekatsaus politiikkaan, kun odottelen Orpon otteita.( Tosin tiedän, että todellisuus tulee olemaan toista kuin puheet),
Pystyisit helposti väliaikaisesti karsimaan noista 200 euroa, jotta pystyt elämään nykytuloillasi, ennen kuin saat työpaikan toivottavasti pian.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikille ei ole töitä.
Miten pirussa tällekin kommentille on löytynyt jo 79 alapeukkua? Kun se on ihan totta, että töitä ei kaikille ole. Ite käyn töissä, mutta moni muu ei käy.
No osaisitko sinä sitten kertoa sen Suomessa olevien töiden maksimimäärän? ja sen mekanismin mikä estää sen N+1:n työn syntymisen?
Muut eivät ole osanneet.
Työtön mies kirjoitti:
Työttömyystuki 595 euroa. Se ei riitä kuukaudeksi jos tässä aikoo olla sosiaalinen ja terve ja työkykyinen vielä 20 vuotta. Pitää tehdä pikkuhommia ja kalastaa koko ajan että on varaa ruokaan. Minä kalastan 5-6 päivänä viikossa. Syön kalaa ja myyn sitä myös. Ei työttömyystuesta jää rahaa vaatteisiin ja vaikka polkupyörän uusiin renkaisiin. En ole käynyt missään baareissa ja ravintoloissakaan 10 vuoteen joten niihin ei ole rahaa mennyt. Ainoa harrastukseni on kalastus ja liikuntaa saan pyöräilemällä kalaan. Vene minulle on johon säästin 4 vuotta.
Riippuu siitä, paljonko summasta menee vuokraan, että riittääkö.
Jos on tt-tuella, niin ei voi ostaa kaikkea, mitä haluaa. Niin yksinkertaista. Silloin karsii kulutuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku kyseli ap:n koulutusta. Ap on käynyt lukion. Koulutuksen puute ja pitkä työttömyys on työmarkkinoilla aika huono yhdistelmä, vaikka lihaksia olisikin. Työmarkkinat ovat monella tapaa armottomat ja jos ap on nyt jostain onnistunut kaivamaan todellisen halun työllistymiseen, niin kyllä hänellä tulee olemaan suuria vaikeuksia vakuuttaa työnantajat siitä, että nyt niitä työhaluja todella olisi, vaikka moneen vuoteen ei ole ollut.
Miksei ap kouluttaudu kuten normaalit ihmiset tekevät? Minä kouluttauduin uudestaan kun ensimmäinen ammatti ei enää työllistänyt. Juurikin 34-vuotiaana.
Ei kouluihinkaan vain kävellä sisään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eiköhän ap nyt jonnekin opiskelemaan pääse. Esim vartijakouluun tai järjestyksenvalvojaksi. Eivät ole edes pitkiä koulutuksia. Tekosyitä löytyy aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eiköhän ap nyt jonnekin opiskelemaan pääse. Esim vartijakouluun tai järjestyksenvalvojaksi. Eivät ole edes pitkiä koulutuksia. Tekosyitä löytyy aina.
Jos ei ole todellista kiinnostusta noille aloille, niin vie jonkun toisen paikan.
Vierailija kirjoitti:
Työtön mies kirjoitti:
Työttömyystuki 595 euroa. Se ei riitä kuukaudeksi jos tässä aikoo olla sosiaalinen ja terve ja työkykyinen vielä 20 vuotta. Pitää tehdä pikkuhommia ja kalastaa koko ajan että on varaa ruokaan. Minä kalastan 5-6 päivänä viikossa. Syön kalaa ja myyn sitä myös. Ei työttömyystuesta jää rahaa vaatteisiin ja vaikka polkupyörän uusiin renkaisiin. En ole käynyt missään baareissa ja ravintoloissakaan 10 vuoteen joten niihin ei ole rahaa mennyt. Ainoa harrastukseni on kalastus ja liikuntaa saan pyöräilemällä kalaan. Vene minulle on johon säästin 4 vuotta.
100 euroa vuokraan, nettiin 35 euroa., ruokaan 250 euroa. Mut joudun maksamaan venepaikan 235 euroa vuodessa, kalastuslupat 70 euroa, bensaan menee 45 euroa kk. Läppärin osamaksu 40 euroa. Kaikenlaisia kuluja on.
Työtön mies kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työtön mies kirjoitti:
100 euroa vuokraan, nettiin 35 euroa., ruokaan 250 euroa. Mut joudun maksamaan venepaikan 235 euroa vuodessa, kalastuslupat 70 euroa, bensaan menee 45 euroa kk. Läppärin osamaksu 40 euroa. Kaikenlaisia kuluja on.
Mikä netti noin kallis on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole todellista kiinnostusta noille aloille, niin vie jonkun toisen paikan.
Luuletko että kaikilla on kiinnostusta juuri niille aloille mitä opiskelevat? No kuule, ei ole. Tiedän monta jotka on opiskelleet esim lähihoitajiksi kun heillä on töitä vaikka haluaisivat oikeasti tehdä jotain muuta. Mutta kun ne muut ei työllistä.
Nukkuminen on kuin pistäisi rahaa pankkiin, ja kauppa se on mikä kannattaa. Nämä kaksi sanontaa eivät ole koskaan ennen pitäneet niin hyvin paikkaansa kuin nykyään.
Ja kansan kurjuus on maksimoitu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun tekosyy on että en lähde vartijakouluun koska matkaa reilu 500km.
-eri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikille ei ole töitä.
No osaisitko sinä sitten kertoa sen Suomessa olevien töiden maksimimäärän? ja sen mekanismin mikä estää sen N+1:n työn syntymisen?
Muut eivät ole osanneet.
Kysy herroilta. Ne siihen paremmin osaa vastata, vaikkakin kiemurrellen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikille ei ole töitä.
Kyllä Suomessa on paljon tekemätöntä työtä. Mutta kun teille luusereille ei tavallinen työ kelpaa. Vaikka ei ole koulutusta, niin pitäisi heti saada hyvää palkkaa.
Minun nuoruudessa ei ollut mitään Kelan eikä Sossun tukia, niin oli kiire töihin opiskelun lomassa.
En ole muuten kokkareiden kannattaja, mutta sitä odotan, että työkykyiset lorvijat, etenkin nuoret, laitetaan töihin hankkimaan elantonsa. Jos ei työ kelpaa, niin ei rahaakaan saa. Sitä odotan.
Demarit ovat hyysäreitä, sitä heissä en arvosta. Persut ovat sieltä, minne ei päivä paista. Essayah juuri sellainen "kristitty" joita minunkin työpaikalla oli. Eli välittää vain omasta navasta...
No, tässä vähän tilannekatsaus politiikkaan, kun odottelen Orpon otteita.( Tosin tiedän, että todellisuus tulee olemaan toista kuin puheet),
Mulle kyllä kelpaisi ihan mikä tahansa työ mutta en kelpaa mihinkään.
Kai sulla jalat toimii? Kävele.
Kuukausilippu bussiin on aivan turhaa luksusta, yksittäiset matkat esim haastatteluun (hahhah!) voit maksaa kertalipulla. Kuntosaliharrastus on luksusta, ilmaisiakin harrastuksia on.