Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Talousostokseni s-ryhmälle 370e/kk, puhelinlasku 20-25e/kk, taloyhtiölaajakaista 12e/kk, kuntosalin kk-maksu 28e/kk, hsl-kausikortti 60e/kk...Voisiko nyt joku selittää että miten minun perustoimeentulotuestani voitaisiin leikata???

Vierailija
22.04.2023 |

370e+25+12+28+60 = 495e

Kuukausittaiset PAKOLLISET kuluni ovat siis 495e kun ruoan hinta on noussut niin älyttömästi viimensen vuoden parin aikana...Perustoimeentulotuena määrä on 555e/kk.

Syön terveellisesti mutta en ökyillen...Ruoan osuus on ehkä 340e/kk, ja loput muita talousostoksia.
Käyn 4 kertaa viikossa kuntosalilla ja treenaan tavoitteellisesti sekä kovaa.
Urheilen myös muuten; Käyn uimassa sekä juoksemassa.

Pakollisten kulujen jälkeen jää siis vain 60e "liikkumavaraa".
Ja ottakaa huomioon että tuossa ei ole vielä mitään ns. ylimääräistä...Ei edes vaatteita, jotka nekin ovat melko pakollisia ostoksia ajoittain.
Puhumattakaan virkistyksestä, jota sitäkin kai saa työttömälläkin olla joskus?
Kaikkia lääkkeitäkään ei saa kelasta korvattuna...

Joten voisitteko laskelmalla nyt kertoa että miten tästä "ruhtinaallisesta" perustoimeentulotuesta olisi muka varaa leikata jotain?
Mielestäni se tarvitsisi ennemminkin korotustua, ruoan hinnan noususta johtuen...

M34

Kommentit (1047)

Vierailija
461/1047 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sinulla voi mennä työnhakupuheluihin noin paljon rahaa kuussa? Kaikkihan on netissä nykyään. Kuntosali ja bussilippu on ylimääräistä luksusta ja ruokakuluista pystyy aivan varmasti säästämään.

Bussilippu ylimääräistä luksusta??? Täh? Nyt olen aivan ällikällä lyöty.

Millä minä sitten kuljen esim. kuntosalille tai työhaastatteluun? Vanhempia/sisaruksia tapaamaan? Kaverille? Vaatteita ostamaan kun tarve?

Vai onko työttömän mielestäsi tarkoitus ainoastaan istua neljän seinän sisällä?

Ap

Työhaastattelun matkakuluihin saa erillistä tukea. Kuntoile kotona. Kävele vaatekauppaan. Ei veronmaksajien tehtävä ole maksaa sun sosiaalisten suhteiden hoitoa.

Kotona ei pysty tekemään samanlaista kehitystä antavaa harjoitusta kuin kuntosalilla...Ei voi edes verrata keskenään.

Millä minä esimerkiksi korvaisin 150kg:lla tehdyn kyykkysarjan kotona?

ap

Yritätkö edes elää halvemmalla? Jos yrittäisit, pyöräilisit tai kävelisit kaupungin ILMAISELLE salille

Missä itä-vantaalla on ilmainen kuntosali?

Vaihdan heti sinne jos kerrot.

Ap

Kerrotko nyt ap, kuka vuokrasi ja sähkösi maksaa. Tunnut olevan paikalla, muttet vastaa asialliseen kysymykseen.

En ole ap. Mutta eikö se nyt ole kysymättäkin selvää kun toimeentulotukea saa.

Ei ollut täysin selvää, kun itse en ole koskaan toimeentulotukea saanut. Omalla työllä elämiseni maksanut.

"Omalla työllä elämiseni maksanut" ehei, vaan työnantajasi on maksanut. Ainoastaan yrittäjä voi sanoa maksavansa elämisensä itse, kaikki muut saavat rahansa joltakulta toiselta.

Saahan yrittäjäkin rahansa asiakkailta.

Niin, koska yrittäjä tarjoaa tuotteita ja palveluja heille rahaa vastaan. Yrittäjä siis tarjoaa jotain saamaansa rahaa vastaan.

Työntekijä taas harvemmin tuottaa mitään, vaan on vain pelkkä kuluerä jolle on armosta tarjottu mahdollisuus tienata.

Samalla tavallahan työntekijä myy yritykselle työpanostaan.

Ja se tuottamaton työntekijä lentää hyvin nopeasti firmasta pihalle ainakin yksityisellä puolella.

Ei, vaan yrittäjä tarjoaa työntekijälle mahdollisuuden saada häneltä rahaa tiettyjä ehtoja vastaan. Työntekijä on täysin riippuvainen työnantajansa anteliaisuudesta, työnantaja taas ei ole riippuvainen työntekijöistään vaan voi halutessaan korvata heidät halvemmilla tai joissain tapauksissa vaikka automaateilla (kuten kaupoissa kassamyyjiä on korvattu itsepalvelukassoilla).

Vierailija
462/1047 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mene kuntosalille juoksemaan. Menen ulos juoksemaan.

Kuntosalille menen tekemään lihasharjoituksia vapailla painoilla ja laitteilla.

ap

Mitä töitä olet viime aikoina hakenut? Jos treenaat tavoitteellisesti useita kertoja viikossa, niin miten ihmeessä et ole työllistynyt esim. ravintola tai kaupan alalle?

Tuskin on kiinni ulkonäöstä tai iästä ja varmaan pystyisit käymään töissä jos salillekin jaksat tavoitteellisesti. Vai estääkö työt harrastamista?

Ai miksi ap ei ole saanut töitä ravintola-alalta tai kaupasta?

Siksi, kun kyseisillä aloilla on pulaa palkanmaksajista. Vaikea mennä töihin jos kukaan ei ole valmis antamaan rahaa omaa työpanosta vastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/1047 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene kuntosalille töihin. Tuntuu olevan sinulle tärkeää siellä olla.

Vierailija
464/1047 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan törkeää kirjoittelua ja työttömän halveksuntaa. Koska suomalaisista on tullut tällaisia?

Ei minkäänlaista ymmärrystä muita ihmisiä kohtaan. On vain tämä minun lompakollani käydään -asenne.Taita olla tämä minä-minä sukupolvi äänessä.

Odotan vain koska eläkeläiset pannaan kerjuulle kadulle, kun tulevat niin kalliiksi yhteiskunnalle.

Näihinhän on jo totuttu kun romanikerjäläosiä on joka kulmassa täällä hesassa. Tsemppiä ap:lle

Miksiköhän muuten eläkeläisiin ei kohdistu samanlaista vihaa kuin työttömiin? Hekin elävät "muiden rahoilla" ja osa vielä tarvitsee kalliita hoivapalveluja jotka maksetaan verovaroista. Puhumattakaan siitä, että eläkeläiset kuormittavat julkista terveydenhuoltoa valtavasti. Silti heitä ei osoitella syyttävällä sormella ja haukuta loisiksi. Miksi?

Oletko vakavissasi? Nykypäivän eläkeläisissä on vuosikymmenestä toiseen työtä tehneitä ihmisiä sekä edelleen esimerkiksi sodassa olleita. He ovat oman osansa yhteiskunnalle antaneet. Nuoret eläkeläiset ovat sairaita. Samoin työkyvyttömät työikäiset. Terveet työikäiset työttömät jotka pohtivat miksi eivät saa rahaa vielä enempää tai kertovat miten ei kannata töihin mennä on aivan oma lukunsa. Käsittämätöntä että joku voi ryhmiä verrata toisiinsa. 

Sinulla on aika erikoinen käsitys työttömistä, jos luulet heidän ajattelevan ettei töihin kannata mennä. Ei, työttömät ovat työttömiä koska heillä ei yksinkertaisesti ole sitä työpaikkaa mihin mennä.

Ja miksi eläkeläisiä ja työttömiä ei voisi verrata? Hehän ovat kaikki työelämän ulkopuolella ja saavat kaikki rahaa jonka eteen eivät ole tehneet töitä (eläke ei ole itse tienattua vaan sen maksavat työelämässä olevat).

Eläkeläinen on töissä ollessaan maksanut toisten eläkkeitä ja muita menoja.  Loiset eivät. 

Eivät kaikki eläkeläiset ole koskaan maksaneet penniäkään veroja ja toisaalta osa työttömistä on maksanut niitä valtavasti.

Jos maksaa veroja vastikkeettomasta tulosta, en sillä elvistelisi.

Vierailija
465/1047 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sinulla voi mennä työnhakupuheluihin noin paljon rahaa kuussa? Kaikkihan on netissä nykyään. Kuntosali ja bussilippu on ylimääräistä luksusta ja ruokakuluista pystyy aivan varmasti säästämään.

Millä minä sitten kuljen esim. kuntosalille tai työhaastatteluun? Vanhempia/sisaruksia tapaamaan? Kaverille? Vaatteita ostamaan kun tarve?

Ap

Työhaastattelun matkakuluihin saa erillistä tukea. Kuntoile kotona. Kävele vaatekauppaan. Ei veronmaksajien tehtävä ole maksaa sun sosiaalisten suhteiden hoitoa.

Kotona ei pysty tekemään samanlaista kehitystä antavaa harjoitusta kuin kuntosalilla...Ei voi edes verrata keskenään.

ap

Yritätkö edes elää halvemmalla? Jos yrittäisit, pyöräilisit tai kävelisit kaupungin ILMAISELLE salille

Ap

Kerrotko nyt ap, kuka vuokrasi ja sähkösi maksaa. Tunnut olevan paikalla, muttet vastaa asialliseen kysymykseen.

Ei ollut täysin selvää, kun itse en ole koskaan toimeentulotukea saanut. Omalla työllä elämiseni maksanut.

Okei. Ajattelin että olisi jotain taustatietoa kun keskusteluun osallistuu, mutta ei se mitään. Tämähän menee käytännössä näin: Ensin asumistuki, perustoimeentulona vuokran loppuosa, plus sähköt, vesi, saunakin. 

Tässä toki rajansa. En sentilleen muista, mutta sen nyt ainakin tiedän, että jos yksinasuvan kuukausivuokra on tonnin, niin ei ne sitä maksa. Siis kokonaan. Olisikohan keskiarvo jonkun viitisen sataa. Pääkaupunkiseudulla voi olla toki huomattavasti enemmänkin.

Autopaikkaa ei makseta, ellei siihen ole terveydellisiä syitä. Niitäkin voi olla, mutta oletus toki on, ettei tukea saavalla ole mersua pihassa.

Perusosa siihen päälle eli noin 555 euroa kuussa. Sillä katetaan sitten loput menot. Niitä ei tarvitse mitenkään perustella.

Lisäksi Kela hoitaa tietyt terveydenhoitoon liittyvät maksut. Mutta ei yksityisen puolen.

Vierailija
466/1047 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Mitä töitä olet viime aikoina hakenut? Jos treenaat tavoitteellisesti useita kertoja viikossa, niin miten ihmeessä et ole työllistynyt esim. ravintola tai kaupan alalle?

Tuskin on kiinni ulkonäöstä tai iästä ja varmaan pystyisit käymään töissä jos salillekin jaksat tavoitteellisesti. Vai estääkö työt harrastamista?

Lakkaa moralisoimasta.

AP on kaiken morslisoinnin ansainnut. Ensin väittää, ettei ole mitään, mistä säästää kuluja, jos toimeentulotuki pienenee, sitten kun kerrotaan faktat, alkaa ulina, ettei siitä ja siitä voi säästää. Kyllä voi. Kaikesta minkä AP on maininnut voi säästää, jos haluaa ja/tai on pakko. Niin töissä käyvienkin on monesti pakko säästää, ei tule yhteiskunnalta lisää rahaa.

Ja mitä tulee siihen, että työstä voi yks'kaks joutua irtisanotuksi tai voi sairastua vakavasti ja tippua yhteiskunnan tukien varaan. Tällaiset ihmiset ovat tuen yhteiskunnalta ansainneet olemalla töissä ja lisäksi moni heistä alkaa etsiä uutta työpaikkaa heti eikä viikon päästä, mikäli jää työttömäksi. Itse esimerkiksi olen tehnyt uuden työsopimuksen jo ennen irtisanomisajan päättymistä, toisella kerralla oli opinnot alkamassa seuraavana päivänä, kun irtisanomisaika päättyi. Mitä tahansa tapahtuukin, niin työttömäksi ei jäädä. Jos sairaus vie työkyvyn nykyiseen työhön, sitten etsitään sopivaa tai kouluttaudutaan uuteen.

Vierailija
467/1047 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

ap

Ap

"Omalla työllä elämiseni maksanut" ehei, vaan työnantajasi on maksanut. Ainoastaan yrittäjä voi sanoa maksavansa elämisensä itse, kaikki muut saavat rahansa joltakulta toiselta.

Saahan yrittäjäkin rahansa asiakkailta.

Niin, koska yrittäjä tarjoaa tuotteita ja palveluja heille rahaa vastaan. Yrittäjä siis tarjoaa jotain saamaansa rahaa vastaan.

Työntekijä taas harvemmin tuottaa mitään, vaan on vain pelkkä kuluerä jolle on armosta tarjottu mahdollisuus tienata.

Samalla tavallahan työntekijä myy yritykselle työpanostaan.

Ja se tuottamaton työntekijä lentää hyvin nopeasti firmasta pihalle ainakin yksityisellä puolella.

Ei, vaan yrittäjä tarjoaa työntekijälle mahdollisuuden saada häneltä rahaa tiettyjä ehtoja vastaan.

Ei yrittäjä ole koskaan hyväntekijä, kyseessä on molemminpuolinen hyöty.

Vierailija kirjoitti:

Työntekijä on täysin riippuvainen työnantajansa anteliaisuudesta, työnantaja taas ei ole riippuvainen työntekijöistään vaan voi halutessaan korvata heidät halvemmilla tai joissain tapauksissa vaikka automaateilla (kuten kaupoissa kassamyyjiä on korvattu itsepalvelukassoilla).

Jollain perusteellahan juuri se tietty työntekijä on lukuisten hakijoiden joukosta tehtävään valittu, eikä kaikkia töitä voi automatisoida.

Vierailija
468/1047 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Lakkaa moralisoimasta.

AP on kaiken morslisoinnin ansainnut. Ensin väittää, ettei ole mitään, mistä säästää kuluja, jos toimeentulotuki pienenee, sitten kun kerrotaan faktat, alkaa ulina, ettei siitä ja siitä voi säästää. Kyllä voi. Kaikesta minkä AP on maininnut voi säästää, jos haluaa ja/tai on pakko. Niin töissä käyvienkin on monesti pakko säästää, ei tule yhteiskunnalta lisää rahaa.

Ja mitä tulee siihen, että työstä voi yks'kaks joutua irtisanotuksi tai voi sairastua vakavasti ja tippua yhteiskunnan tukien varaan. Tällaiset ihmiset ovat tuen yhteiskunnalta ansainneet olemalla töissä ja lisäksi moni heistä alkaa etsiä uutta työpaikkaa heti eikä viikon päästä, mikäli jää työttömäksi. Itse esimerkiksi olen tehnyt uuden työsopimuksen jo ennen irtisanomisajan päättymistä, toisella kerralla oli opinnot alkamassa seuraavana päivänä, kun irtisanomisaika päättyi. Mitä tahansa tapahtuukin, niin työttömäksi ei jäädä. Jos sairaus vie työkyvyn nykyiseen työhön, sitten etsitään sopivaa tai kouluttaudutaan uuteen.

Ei sairastunut voi mitenkään ruveta etsimään uutta työtä saman tien. Minä sairastuin ja jouduin työttömäksi ja vasta 3v päästä olin siinä kunnossa että saatoin edes ajatella töitä.

Vierailija
469/1047 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meitä on kaksi, ja vastaavat menot: 

- ostokset 320e/kk, josta ruoan osuus 260€/kk (12kk keskiarvo)

- puhelinlaskut yhteensä 25€/kk 

- taloyhtiölaajakaista 10€/kk

- kuntosaliin ja bussimatkoihin 0€/kk 

Teen ruoan alusta asti itse, suosin sesongin kasviksia ja ilta-alennuksia. En koe, että joutuisimme pihistelemään ruossa, tuohon summaan mahtuu myös lohet, marjat, pähkinät, sushit ja muut herkut.

Itselläni on puhelimessa koululaisten miniliittymä, johon kuuluu rajaton 0,25M netti. Eihän sillä paljoa sarjoja katsella, mutta riittää esimerkiksi ylen podcastien kuunteluun sekä kielten opiskeluun duolingossa. 

Meillä on kaikenlaisia painoja, tankoja, säkkejä, nauhoja ja ties mitä, joiden kanssa mies treenailee lähes päivittäin. Totesimme, että on kannattavampaa laittaa rahaa välineisiin, kuin maksaa niiden hetkellisestä käyttöoikeudesta. 

Olet todellakin tainnut sokaistua sille, millaista elämä on köyhyysrajan alapuolella.

Teillä menee siis ruokaan 130 €/kk per nenä, ja siihen kuuluu lohet ja sushit ym. Kuka uskoo? En ainakaan minä. Tai sitten syötte tyyliin kerran päivässä tai pari lusikallista/haarukkalista aterialla.

Miksi pitää valehdella?

En valehtele. Esimerkiksi viime kuussa ruokiin meni 209,85€ seuraavasti: 

- hedelmät ja vihannekset 48,38€

- maito, munat, rasvat 47,89€

- kuivat elintarvikkeet 34,75€ 

- lihat 32,76€

- valmisruoka 23,25€ (lähinnä se sushi) 

- juomat 8,62€ 

- makeiset 7,63€ 

- kalat 4,78€  

- leipomotuotteet 1,79€ 

Ruoka on oikeasti halpaa, kunhan katsoo mitä ostaa ja on aikaa sitä valmistaa. Esimerkiksi nyt kun prismassa on ollut salaattipussit eurolla ja kurkku puolentoista euron kilohinnalla, olemme syöneet maanantaista asti tortilloja. Tomaattisalsan valmistin itse, pavut liotin, keitin ja jatkoin sillä (pakastimesta otettua) jauhelihaa. Viikon puolivälissä uusi satsi. Pizzat ovat meidän herkkuruokaa, ja niidenkin tekeminen on edullista, kunhan ei mätä hirveästi täytteitä. Näin ne pysyvät rapeampinakin. Kerran laskin, että kaksi pellillistä pizzaa maksoi 5€, siis kun täytteiden lisäksi laski myös arviot jauhoista ym. 

Leivän leivon itse. Siinä nyt ei paljoa säästä, mutta suolan määrää on helpompi seurata. Myöskin viilin valmistan itse, sitä syömme aina aamuisin pakastemarjojen ja siemenien kanssa. Iltapalana syötävä kaurapuurokin on edullista ruokaa. Välipalana leipää ja hedelmiä. Kahvia/mehuja/limsoja en juo, mutta teetä ja inkiväärillä maustettua vettä niidenkin edestä. 

Omasta ostokäyttäytymisestä voin sanoa vielä sen verran, että pääsääntöisesti en osta kasviksia yli kolmen euron kilohinnalla. Lihan (tai kalan) kilohintoja en niin tarkkaan katso, mutta en koskaan maksa niistä enempää kuin 40%. Viime kuukausi sisälsi lihaa keskivertoa enemmän, sillä lapulla olevien tuotteiden määrä ei ole vakio. Sitten pari seuraavaa kuukautta ollaan viivan alla, kun pakkanen on lihaa pullollaan. 

Mutta kiitos kehuista, tiedän olevani uskomaton siinä mitä teen :)

Vierailija
470/1047 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nokkikaa vaan pien- ja keskituloiset työttömiä, ettekö ymmärrä, että noin pelaatte suoraan porvareiden taskuun🙄🙈

Vierailija
471/1047 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jos ap valittaisiin töihin joutuu hakee jäisi työttömäksi muita hakijoita työpaikasta riippuen 30-100. Mihin he menisivät? Miten joku voi olla niin tyhmä ettei tajua että työpaikkoja ei ole kaikille?

Niin että ap on muka laupias samarialainen, joka uhraa oman työllistymisensä, jotta joku muu niistä 30-100 ihmisestä saa töitä 🤣🤣🤣🤣

Onko taas typerämpää kuultu.

Ei vaan vasta argumentti mene töihin mantralle. Miten voi olla niin typerää porukkaa ettei tajuta ettei töitä ole kaikille???

No oi suuri guru, kerropa se Suomen työpaikkojen MAKSIMIMÄÄRÄ, ja mikä sen siihen rajoittaa?

Mikä sun ajatus nyt tästä sitten on? Mihin mennä töihin? Mistä joku suostuu maksamaan palkkaa? Ota huomioon että Suomessa tarvittaisiin kaksinkertainen tai kolminkertainen määrä työpaikkoja että kaikilla sellainen olisi. Joka kolmas yli 16-vuotias on eläkkeellä ja suomalaisista vain joka neljännellä on vakituinen kokoaikainen työpaikka työttömiä ja osa-aikaisia ja epävarmojen tulojen varassa on suuri osa työikäisiä miten sen selittäisit että kaikille olisi jossain työpaikka ja ketään ei vaan ole sinua ennen ajatellut heille sitä kertoa? Ja miksei ketään kertoisi?

Ei tarvittaisi. Väitteesi mukaan Suomessa tarvittaisiin 5,2- 7,8 MILJOONAA työpaikkaa että saataisiin parisataatuhatta työllistettyä. .

kaksinkertaiselle määrälle nykyisestä olisi tarvetta, kolminkertaiselle jos eläkeläisetkin joutuisivat töihin ja kaikki kynnelle kykenevät jotenkin tarvisi päästä töihin.

MIKSI tarvittaisiin LISÄÄ työpaikkoja ENEMMÄN KUIN SUOMEN VÄKILUKU ON?

Ei ole niin paljon kunnollisia työpaikkoja kuin luulet. Suurimpaan osaan työpaikoista ei valita työtöntä vaan joku muu.

Suomessa on yli 2,6 miljoonaa työpaikkaa. Jos tehdään 2 kertaisesti LISÄÄ työpaikkoja, se on 5,2 Miljoonaa LISÄtyöpaikkaa...

Vierailija
472/1047 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse oon kouluttautunut ja tehnyt ilmaiseksi töitä vuosikausia harjoitteluiden yms kautta. Pätkätyöllistetty myös. Työnantajat sanoneet mulle, että oon ihan hiton hyvä ja taitava työntekijä, mutta he ei voi palkata mua vaikka haluaisivat. Vanhemmat työntekijät ovat lain mukaan etusijalla vaikka heidän työpanos olis kehno eikä osaaminenkaan enää tätä päivää, palkat silti hipoo pilvissä työnantajan näkökulmasta tuottavuuden kannalta. Teollisuuden työnantajat todellakin haluu vanhat kalliit ukot eläkkeelle, että voisivat palkata nuorta osaavaa työvoimaa.

Vierailija
473/1047 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei joku ole jo lohkaissut, että lopeta kuntoilu ja liikkuminen, ettei tarvitse syödä niin paljon. On se vaan outoa, miten jotkut triggeröityy niin pahasti siitä, että ap:lla on terveellinen harrastus, mikä pitää työkuntoa yllä :D

Se tässä ihmetyttää, että AP huoltaa lihaksiaan yhteiskunnan rahoilla; eikä ilmeisesti palkkatyö kiinnosta.

Vierailija
474/1047 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maltan tuskin odottaa että tekoäly ja automatisaatio vievät työttömiä haukkuvien, Ahkerien Veronmaksajien työpaikat. Saavat sitten kortistossa miettiä että oliko asiallista haukkua muita loisiksi.

kuka sinun loisimisesi sitten maksaa, kun kaikki ihmiset jäävät työttömiksi?

Vierailija
475/1047 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitä kun lukee, niin todella toivoo että tukia pienennetään.

Itse just tulin helvetillisestä työvuorosta,sosiaaliala,huomenna lähden klo 06 uudelleen. Ei kuntosalikorttia... Itse maksan oman asumiseni saunoineen päivineen.

Ja nää vinkuu,että korotuksia pitää saada. Onko yhteiskunta teille jotain velkaa??. Onko tämä hyysääminen mennyt jo liian pitkälle?

Ettekö ymmärrä,että rahaa ei ole ylläpitää tällaista järjestelmää? Vttu!

samat fiilikset oli itsellä kun.olin ls laitoksessa töissä ohjaajana. vihasin sitä työtä ja työaikoja kolmessa vuorossa. nyt olen koulunkäynnin ohjaaja päivätyössä ja tienaan vähän mutta saan päälle toimeentulotukea ja asumistukea. olen siis kokopäibäisessö työssä mutta palkka on tosi huono.suosittelen alan vaihtoa vaikka palkka pienenisi.

t: sosionomi

Oletteko nyt pikkuisen väärällä alalla, jos asenne tosiaan on tuo? Ja ajatusmalli kateellinen huono-osaisille sekä syy-seuraus suhteiden ymmärtäminen puuttuu täysin.

T. Myös sosionomi

häh? Minä nimenomaan olen puolustanut apta täällä ja ymmärrän häntä. kirjoitin tuolle kuormittuneelle sosionomille joka kohdistaa vihansa työn kuormituksesta johtuen työttömiä kohtaan.tulisi ymmärtää että jis työ herättää voimakkaasti aggressiivisia tunteita kannattaa vaihtaa....ja minä tosiaan saan myös tt tukea ja asumistukea kun vaihdoin koulunkäynninohjaajaksi.

Pahoittelen, ymmärsin viestisi väärin ja taisin lukea vähän huolimattomasti. Kommenttini kohdistuu siis ekalle kirjoittajalle. Hienoa, että ymmärsit vaihtaa työpaikkaa, jos ls on kamalaa työskennellä. Se kyllä näkyy usein niille asiakkaillekin, jos ei työstään pidä ja varsinkin ls voi olla hyvin haavoittuneita ja traumatisoituneita lapsia.

Itsekin olen vaihtanut työpaikkaa, kun huomasin kyynistyväni ja se heijastui asiakkaisiin. Samoilla mielipiteillä siis mennään! Työpaikka vaihtoon, jos alkaa vihaamaan asiakkaitaan/ työtään!

T. Se toinen sosionomi

Pelottaa jo valmiiksi juuri tämä kyynistyminen. Mutta ehkä siinä sitten vain täytyy tosiaan vaihtaa toiseen työhön missä on toisenlaiset asiakkaat. T. Sosionomiopiskelija

Vierailija
476/1047 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maltan tuskin odottaa että tekoäly ja automatisaatio vievät työttömiä haukkuvien, Ahkerien Veronmaksajien työpaikat. Saavat sitten kortistossa miettiä että oliko asiallista haukkua muita loisiksi.

woosh

Vierailija
477/1047 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samassa veneessä ollaan sitten kaikki loiset, sinä mukaanlukien :)

-eri

Vierailija
478/1047 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloyhtiölaajakaista, kuntosali ja hsl-kausikortti ovat luksusta jotka voit itse rahoittaa. Talouskuluistakin voi leikata pois puolet.

Vierailija
479/1047 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jos ap valittaisiin töihin joutuu hakee jäisi työttömäksi muita hakijoita työpaikasta riippuen 30-100. Mihin he menisivät? Miten joku voi olla niin tyhmä ettei tajua että työpaikkoja ei ole kaikille?

Niin että ap on muka laupias samarialainen, joka uhraa oman työllistymisensä, jotta joku muu niistä 30-100 ihmisestä saa töitä 🤣🤣🤣🤣

Onko taas typerämpää kuultu.

Ei vaan vasta argumentti mene töihin mantralle. Miten voi olla niin typerää porukkaa ettei tajuta ettei töitä ole kaikille???

No oi suuri guru, kerropa se Suomen työpaikkojen MAKSIMIMÄÄRÄ, ja mikä sen siihen rajoittaa?

Mikä sun ajatus nyt tästä sitten on? Mihin mennä töihin? Mistä joku suostuu maksamaan palkkaa? Ota huomioon että Suomessa tarvittaisiin kaksinkertainen tai kolminkertainen määrä työpaikkoja että kaikilla sellainen olisi. Joka kolmas yli 16-vuotias on eläkkeellä ja suomalaisista vain joka neljännellä on vakituinen kokoaikainen työpaikka työttömiä ja osa-aikaisia ja epävarmojen tulojen varassa on suuri osa työikäisiä miten sen selittäisit että kaikille olisi jossain työpaikka ja ketään ei vaan ole sinua ennen ajatellut heille sitä kertoa? Ja miksei ketään kertoisi?

Ei tarvittaisi. Väitteesi mukaan Suomessa tarvittaisiin 5,2- 7,8 MILJOONAA työpaikkaa että saataisiin parisataatuhatta työllistettyä. .

kaksinkertaiselle määrälle nykyisestä olisi tarvetta, kolminkertaiselle jos eläkeläisetkin joutuisivat töihin ja kaikki kynnelle kykenevät jotenkin tarvisi päästä töihin.

MIKSI tarvittaisiin LISÄÄ työpaikkoja ENEMMÄN KUIN SUOMEN VÄKILUKU ON?

Ei ole niin paljon kunnollisia työpaikkoja kuin luulet. Suurimpaan osaan työpaikoista ei valita työtöntä vaan joku muu.

Suomessa on yli 2,6 miljoonaa työpaikkaa. Jos tehdään 2 kertaisesti LISÄÄ työpaikkoja, se on 5,2 Miljoonaa LISÄtyöpaikkaa...

Jos tulee 1,6 miljoonaa uutta työpaikkaa mutta miljoonaa huonompaa katoaa 2,6+1,6-1=3,2 miljoonaa työpaikkaa.

Vierailija
480/1047 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma juttu kun monelle mun kaverille tarjotaan ovella pokena töitä. Käyt kurssin ja eikun ovelle siellä riittää töitä ja pääset mahtailee muskeleillasi. Ai oliko se työ sittenkin se ongelma vai jokin muu kun et työllisty. Annatko työhaastattelussa kuvan että elät vain salia varten ja nappailet vähän lihasta kasvattavaa.