Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Talousostokseni s-ryhmälle 370e/kk, puhelinlasku 20-25e/kk, taloyhtiölaajakaista 12e/kk, kuntosalin kk-maksu 28e/kk, hsl-kausikortti 60e/kk...Voisiko nyt joku selittää että miten minun perustoimeentulotuestani voitaisiin leikata???

Vierailija
22.04.2023 |

370e+25+12+28+60 = 495e

Kuukausittaiset PAKOLLISET kuluni ovat siis 495e kun ruoan hinta on noussut niin älyttömästi viimensen vuoden parin aikana...Perustoimeentulotuena määrä on 555e/kk.

Syön terveellisesti mutta en ökyillen...Ruoan osuus on ehkä 340e/kk, ja loput muita talousostoksia.
Käyn 4 kertaa viikossa kuntosalilla ja treenaan tavoitteellisesti sekä kovaa.
Urheilen myös muuten; Käyn uimassa sekä juoksemassa.

Pakollisten kulujen jälkeen jää siis vain 60e "liikkumavaraa".
Ja ottakaa huomioon että tuossa ei ole vielä mitään ns. ylimääräistä...Ei edes vaatteita, jotka nekin ovat melko pakollisia ostoksia ajoittain.
Puhumattakaan virkistyksestä, jota sitäkin kai saa työttömälläkin olla joskus?
Kaikkia lääkkeitäkään ei saa kelasta korvattuna...

Joten voisitteko laskelmalla nyt kertoa että miten tästä "ruhtinaallisesta" perustoimeentulotuesta olisi muka varaa leikata jotain?
Mielestäni se tarvitsisi ennemminkin korotustua, ruoan hinnan noususta johtuen...

M34

Kommentit (1047)

Vierailija
401/1047 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä lähtien joku kaupungin salikortti työtön alennuksella on ollut jotain luksusta? Valtion kannattaisi tukea ihmisten liikkumista niin pysyy nuppi ja terveys kunnossa.

Ennemmin kuin masennuspillereitä

Vierailija
402/1047 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.vantaa.fi/fi/palveluhakemisto/palvelu/ulkokuntoilupaikat#ta…

Tuossa linkki ulkoliikuntapaikkoihin Vantaalla. Oli AP:lle liian työlästä etsiä itse googlettamalla.

En ole AP, mutta näköjään vastaajalla itsellä pahoja ongelmia ymmärtää lukemaansa. Nyt puhuttiin saleista, ei ulkoliikuntapaikoista. Et ole selvästi koskaan harrastanut aktiivisemmin mitään kestävyysliikuntaa, kun et ymmärrä, että näissä on todella iso ero. 

Saleilla voi käydä omilla rahoillaan tai syököön vähemmän jotta jää salimaksuun rahaan. Ei ole yhteiskunnan asia maksaa työttömille. 

Tietenkin on. Yhteiskunta on rakennettu niin että kaikille ei ole työtä, siksi olisi kohtuutonta jättää työttömät oman onnensa nojaan.

Jos jokaiselle työkykyiselle työikäiselle olisi tarjolla ihan oikea työpaikka kohtuullisen matkan päässä kotoa, silloin työttömiä voitaisiin haukkua laiskoiksi työstä kieltäytyjiksi.

Mutta kun työpaikkoja ei kerta kaikkiaan ole, niin ei ole mitenkään mahdollista että työttömät vain "menisivät töihin".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/1047 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa linkki ulkoliikuntapaikkoihin Vantaalla. Oli AP:lle liian työlästä etsiä itse googlettamalla.

En ole AP, mutta näköjään vastaajalla itsellä pahoja ongelmia ymmärtää lukemaansa. Nyt puhuttiin saleista, ei ulkoliikuntapaikoista. Et ole selvästi koskaan harrastanut aktiivisemmin mitään kestävyysliikuntaa, kun et ymmärrä, että näissä on todella iso ero. 

Sieltä löytyy myös ulkoilmakuntosalit, kannattaa ottaa selvää, ennen kuin arvostelee muita.

Nämä "ulkoilmakuntosalit" eivät ole toiminnassa suurilta osin talvisin. Sitä paitsi nämä eivät vastaa varustukseltaan liikuntasaleja, Et selvästi ole vieraillut itse yhdessäkään. Liikuntaan tutustuminen AP:n tavoin tekisi sinullekin kyllä hyvää! 

Luulo ei ole tiedon väärti. Ei tarvitse käydä muualla salilla, jos ei halua, kun sellainen löytyy taloyhtiössä. Muutenkin vähän sellainen puolustautuminen tulee sun viesteistä esiin, kannattaa oikeasti käyttää luovuuttaan ja huomaa, miten monipuolisesti erilaisissa ulkoliikuntapaikoissa pystyy treenaamaan... Ai niin, mutta kun ei ole mitään luovuutta annettu, niin kaikki pitää muiden tehdä ja kantaa safkatkin eteen valmiina... Oikeasti kyllä tekosyitä aina löytyy, miksi jotain ei voi tehdä tms... Nyt nauttimaan hyvästä ulkoilmasta pyöräilyn merkeissä.

Vierailija
404/1047 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sinulla voi mennä työnhakupuheluihin noin paljon rahaa kuussa? Kaikkihan on netissä nykyään. Kuntosali ja bussilippu on ylimääräistä luksusta ja ruokakuluista pystyy aivan varmasti säästämään.

Bussilippu ylimääräistä luksusta??? Täh? Nyt olen aivan ällikällä lyöty.

Millä minä sitten kuljen esim. kuntosalille tai työhaastatteluun? Vanhempia/sisaruksia tapaamaan? Kaverille? Vaatteita ostamaan kun tarve?

Vai onko työttömän mielestäsi tarkoitus ainoastaan istua neljän seinän sisällä?

Ap

Työhaastattelun matkakuluihin saa erillistä tukea. Kuntoile kotona. Kävele vaatekauppaan. Ei veronmaksajien tehtävä ole maksaa sun sosiaalisten suhteiden hoitoa.

Kotona ei pysty tekemään samanlaista kehitystä antavaa harjoitusta kuin kuntosalilla...Ei voi edes verrata keskenään.

Millä minä esimerkiksi korvaisin 150kg:lla tehdyn kyykkysarjan kotona?

ap

Yritätkö edes elää halvemmalla? Jos yrittäisit, pyöräilisit tai kävelisit kaupungin ILMAISELLE salille

Missä itä-vantaalla on ilmainen kuntosali?

Vaihdan heti sinne jos kerrot.

Ap

Kerrotko nyt ap, kuka vuokrasi ja sähkösi maksaa. Tunnut olevan paikalla, muttet vastaa asialliseen kysymykseen.

Kelasta saaduilla tuilla maksan vuokrani itse.

Sähkölaskun lähetän kelaan, ja he maksavat sen.

Ap

No just, siis melkein maksat itse.

Vierailija
405/1047 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitä kun lukee, niin todella toivoo että tukia pienennetään.

Itse just tulin helvetillisestä työvuorosta,sosiaaliala,huomenna lähden klo 06 uudelleen. Ei kuntosalikorttia... Itse maksan oman asumiseni saunoineen päivineen.

Ja nää vinkuu,että korotuksia pitää saada. Onko yhteiskunta teille jotain velkaa??. Onko tämä hyysääminen mennyt jo liian pitkälle?

Ettekö ymmärrä,että rahaa ei ole ylläpitää tällaista järjestelmää? Vttu!

samat fiilikset oli itsellä kun.olin ls laitoksessa töissä ohjaajana. vihasin sitä työtä ja työaikoja kolmessa vuorossa. nyt olen koulunkäynnin ohjaaja päivätyössä ja tienaan vähän mutta saan päälle toimeentulotukea ja asumistukea. olen siis kokopäibäisessö työssä mutta palkka on tosi huono.suosittelen alan vaihtoa vaikka palkka pienenisi.

t: sosionomi

Oletteko nyt pikkuisen väärällä alalla, jos asenne tosiaan on tuo? Ja ajatusmalli kateellinen huono-osaisille sekä syy-seuraus suhteiden ymmärtäminen puuttuu täysin.

T. Myös sosionomi

No toimeentulotuella elävillä asiat on parhaiten. Reseptilääkkeet ilmaisia eikä tartte maksaa esil terveyskeskuskäynneistä. Vakuutukset maksetaan jne. Vaikeinta on matalapalkka aloilla työskentelevillä. Itsekin monesti olen miettinyt miten olis niin helppoa vaan olla toimeentulotuella. Pienituloinen kun ei välttämättä saa mitään apua. Osa toki saa asumistukea tai tt tukea mutta se on hyvin yksilöllistä.

Vierailija
406/1047 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse just tulin helvetillisestä työvuorosta,sosiaaliala,huomenna lähden klo 06 uudelleen. Ei kuntosalikorttia... Itse maksan oman asumiseni saunoineen päivineen.

Ja nää vinkuu,että korotuksia pitää saada. Onko yhteiskunta teille jotain velkaa??. Onko tämä hyysääminen mennyt jo liian pitkälle?

samat fiilikset oli itsellä kun.olin ls laitoksessa töissä ohjaajana. vihasin sitä työtä ja työaikoja kolmessa vuorossa. nyt olen koulunkäynnin ohjaaja päivätyössä ja tienaan vähän mutta saan päälle toimeentulotukea ja asumistukea. olen siis kokopäibäisessö työssä mutta palkka on tosi huono.suosittelen alan vaihtoa vaikka palkka pienenisi.

Oletteko nyt pikkuisen väärällä alalla, jos asenne tosiaan on tuo? Ja ajatusmalli kateellinen huono-osaisille sekä syy-seuraus suhteiden ymmärtäminen puuttuu täysin.

T. Myös sosionomi

häh? Minä nimenomaan olen puolustanut apta täällä ja ymmärrän häntä. kirjoitin tuolle kuormittuneelle sosionomille joka kohdistaa vihansa työn kuormituksesta johtuen työttömiä kohtaan.tulisi ymmärtää että jis työ herättää voimakkaasti aggressiivisia tunteita kannattaa vaihtaa....ja minä tosiaan saan myös tt tukea ja asumistukea kun vaihdoin koulunkäynninohjaajaksi.

Vierailija
407/1047 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sinulla voi mennä työnhakupuheluihin noin paljon rahaa kuussa? Kaikkihan on netissä nykyään. Kuntosali ja bussilippu on ylimääräistä luksusta ja ruokakuluista pystyy aivan varmasti säästämään.

Millä minä sitten kuljen esim. kuntosalille tai työhaastatteluun? Vanhempia/sisaruksia tapaamaan? Kaverille? Vaatteita ostamaan kun tarve?

Ap

Ei mutta käytä kertalippua ja polkupyörää. Ei HSL:n kuukausi lippuun nyt työssäkäyvilläkään ole varaa.

Millainen hintarakenne teillä siellä HSL:ssä oikein on? Täällä muualla ainakin jos kolmekin kertaa viikossa pitää käydä bussilla jossain, tulee kuukausilippu edullisemmaksi.

Niin, työttömillä harvoin on noin paljon pakollisia menoja... Sukuloinnit ja hengailut voi sitten tehdä omalla rahalla.

No omalla rahallahan ap:kin sen tekee, eihän bussilippuja huomioida missään toimeentulotuessa. Tässä ketjussa nyt vaan vängätään, onko kuukausilippu järkevää rahankäyttöä vai ei. Ja onhan se, jos matkoja kertyy tarpeeksi. Siinä kaikki.

Ei ole omaa rahaa vaan toimeentulotukea josta osan käyttää tuohon bussilippuun. Eli yhteiskunnan hänelle kotona makaamisesta maksamista rahoista. 

Vierailija
408/1047 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Työhaastattelun matkakuluihin saa erillistä tukea. Kuntoile kotona. Kävele vaatekauppaan. Ei veronmaksajien tehtävä ole maksaa sun sosiaalisten suhteiden hoitoa.

Kotona ei pysty tekemään samanlaista kehitystä antavaa harjoitusta kuin kuntosalilla...Ei voi edes verrata keskenään.

ap

Yritätkö edes elää halvemmalla? Jos yrittäisit, pyöräilisit tai kävelisit kaupungin ILMAISELLE salille

Ap

Kerrotko nyt ap, kuka vuokrasi ja sähkösi maksaa. Tunnut olevan paikalla, muttet vastaa asialliseen kysymykseen.

Ap

No just, siis melkein maksat itse.

Eli et maksa itse mitään mutta jätit alussa osan kertomatta miten paljon saat rahaa jotta voisit uhriutua enemmän. 

Vierailija
409/1047 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

ap

Ap

Ap

Asumistuki + toimeentulotuki + erikseen sähkälasku?

Et voi sanoa maksavasi sitä itse, jos maksat sen Kelan tuilla.

Vierailija
410/1047 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tuossa olisi vielä kiristämisen varaa. Turhia kuluja ainakin

-kuntosali -> kuntoa voi hoitaa ilmaiseksikin

-puhelinkulut-> reilusti halvempiakin liittymiä on

-Netti - > miksi maksat netistä kun selkeäasti taloyhtiöliittymä on, se perusnopeus on ihan riittävä normikäyttöön.

-Ruoka. Ruokakuluista selkeämmin voisi nipistää,pienemmälläkin kulutuksella pärjää.

Eli "pakolliset" kulusi EIVÄT olleet pakollisia kuluja vaan sisälsi jo niitä "virkistymismenoja".

Poistoon joutaa tämäkin spämmialoitus.

-Kotitreeni kehonpainolla vs. kuntosali eivät ole verrannollisia keskenään. En saa samaa ärsykettä mitenkään kotitreenillä.

-Ei ole halvempaa liitttymää, eikä enää edes samanhintaista. Olen kyllä kysellyt. Minulla siis 4g rajaton, joka 19e/kk. Halvempi perusmaksullinen tietysti olisi, mutta sitten siinä nostaisi netin käyttö ja puhelut laskun yli nykyisen.

-Taloyhtiön netti on sellainen jonka voisin tietysti vaihtaa hitaampaan, mutta säästäisin vain 12e/kk, ja nopeus netissä tipussu 10 prosenttiin (100mbs ->10mbs)

-En kyllä keksi miten nipistäisin ruokakuluista. Kuten sanoin niin treenaan kovaa 4 kertaa viikossa ja urheilen muutenkin. Painan 90kg ja olen 185cm pitkä. Energiankulutukseni on kova.

Ostan ihan perusjuttuja vain, kuten kanaa ja riisiiä, maitoa, ruisleipää, kinkkua leivän päälle, joskus jauhelihaa...

ap

Tuon tyyppinen raskaamman luokan kuntosaliharjoittelu on luksusta. Ei siihen ole suurella osalla työssäkäyvistäkään varaa. Kuten täällä on sanottu, oletat elintasosi olevan tavallista keskiluokkaista elämää toisten kustantamana. Toimeentulotuella on tarkoituskin olla tiukkaa eikä siihen kuulu luksus.

Onko sinusta 28€ salikortti kuukaudessa  luksusta?  AP:n ruokamenot eivät ainakaan  sitä ole. Sitä vastoin näkee, että AP jaksaa todella panostaa ruoan hinnan vertailuun, kun noinkin edullisesti syö kuussa.

Vierailija
411/1047 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys työnantajille: palkkaisitko mieluummin ap:n kaltaisen itsestään huolta pitävän työttömän nuoren miehen vai huonokuntoisen valittaja-Liisan keneltä meni just suojatyöpaikka alta?

Vierailija
412/1047 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP ei kerro asumiskuluistaan mitään. Asuukohan kotonaan, siis isin ja äidin luona?

Polkupyörä on muuten keksitty. Kunnon bodari ajaa sillä vaikka kuinka pitkät matkat.

Tunnen ihmisen, joka ajaa pyörällä kaikki työmatkansa, 8 km yhteen suuntaan. Siis joka päivä polkee 16 km. Kesät talvet.

Ja on muuten vielä naisihminen. Ei tarvi kuntosaleja, on hyvä kroppainen vielä ikäisekseen ja hyvä kunto.

Vierailija
413/1047 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukas sun kämpän maksaa, sähkön, veden? Älä vaan väitä, että me työssäkäyvät ja eläkeläiset.

Se sama taho, joka maksaa sinun asumisesi, sähkösi, lääkkeesi ja ruokasi jos joskus satut jäämään työttömäksi.

Vierailija
414/1047 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sieltä löytyy myös ulkoilmakuntosalit, kannattaa ottaa selvää, ennen kuin arvostelee muita.

Nämä "ulkoilmakuntosalit" eivät ole toiminnassa suurilta osin talvisin. Sitä paitsi nämä eivät vastaa varustukseltaan liikuntasaleja, Et selvästi ole vieraillut itse yhdessäkään. Liikuntaan tutustuminen AP:n tavoin tekisi sinullekin kyllä hyvää! 

Luulo ei ole tiedon väärti. Ei tarvitse käydä muualla salilla, jos ei halua, kun sellainen löytyy taloyhtiössä. Muutenkin vähän sellainen puolustautuminen tulee sun viesteistä esiin, kannattaa oikeasti käyttää luovuuttaan ja huomaa, miten monipuolisesti erilaisissa ulkoliikuntapaikoissa pystyy treenaamaan... Ai niin, mutta kun ei ole mitään luovuutta annettu, niin kaikki pitää muiden tehdä ja kantaa safkatkin eteen valmiina... Oikeasti kyllä tekosyitä aina löytyy, miksi jotain ei voi tehdä tms... Nyt nauttimaan hyvästä ulkoilmasta pyöräilyn merkeissä.

Pyörästä tuli mieleen että en köyhänä ole raaskinut korjata pyörääni. Yksi osa meni rikki. Kallis huoltaa.

En raski edes hankkia henkilökorttia. Maksaa 50 e. Äänestäessäkin toivoin että toivottavasti se vanhentunut henkkari käy. No onneksi kävi. Kaikkialla ei toki käy. Posti vaatii voimassaolevan.

Vierailija
415/1047 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei mutta käytä kertalippua ja polkupyörää. Ei HSL:n kuukausi lippuun nyt työssäkäyvilläkään ole varaa.

Millainen hintarakenne teillä siellä HSL:ssä oikein on? Täällä muualla ainakin jos kolmekin kertaa viikossa pitää käydä bussilla jossain, tulee kuukausilippu edullisemmaksi.

Niin, työttömillä harvoin on noin paljon pakollisia menoja... Sukuloinnit ja hengailut voi sitten tehdä omalla rahalla.

No omalla rahallahan ap:kin sen tekee, eihän bussilippuja huomioida missään toimeentulotuessa. Tässä ketjussa nyt vaan vängätään, onko kuukausilippu järkevää rahankäyttöä vai ei. Ja onhan se, jos matkoja kertyy tarpeeksi. Siinä kaikki.

Ei ole omaa rahaa vaan toimeentulotukea josta osan käyttää tuohon bussilippuun. Eli yhteiskunnan hänelle kotona makaamisesta maksamista rahoista. 

Ei toimeentulotukea vaan työttömyyskorvausta. Siitä työttömyyskorvauksesta siis lasketaan, että 555 e pitäisi yhteensä jäädä kaikkeen elämiseen, on kyseessä sitten ruoka tai bussilippu. Toimeentulotukea maksetaan vain, jos esim. asumisen menot ylittävät tulot (tässä tapauksessa työttömyyskorvauksen) niin, ettei tuota perusosaa 555 e jäisi elämiseen.

Vierailija
416/1047 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Luulo ei ole tiedon väärti." :D Puhuit jo itsesi pussiin aika monta kertaa, mutta tämä oli kyllä päivän paras.  Kiitos nauruista. Mukavaa pyörälenkkiä!

Vierailija
417/1047 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei toimeentulotukea vaan työttömyyskorvausta. Siitä työttömyyskorvauksesta siis lasketaan, että 555 e pitäisi yhteensä jäädä kaikkeen elämiseen, on kyseessä sitten ruoka tai bussilippu. Toimeentulotukea maksetaan vain, jos esim. asumisen menot ylittävät tulot (tässä tapauksessa työttömyyskorvauksen) niin, ettei tuota perusosaa 555 e jäisi elämiseen.

Sama se on mikä nimitys mutta loisimisraha kuitenkin.

Vierailija
418/1047 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Myös sosionomi

No toimeentulotuella elävillä asiat on parhaiten. Reseptilääkkeet ilmaisia eikä tartte maksaa esil terveyskeskuskäynneistä. Vakuutukset maksetaan jne. Vaikeinta on matalapalkka aloilla työskentelevillä. Itsekin monesti olen miettinyt miten olis niin helppoa vaan olla toimeentulotuella. Pienituloinen kun ei välttämättä saa mitään apua. Osa toki saa asumistukea tai tt tukea mutta se on hyvin yksilöllistä.

Nykyään oon työkyvytön mutta tein matalapalkkatyötä. Tienatessani 1500-1600 per kk elämä oli todellakin mukavampaa kuin ajatus että pitäisi tiliotteilla todistaa rahantarpeensa kokoajan. Ajatus on nöyryyttävä. Pärjäsin tolla 1500-1600 hyvin aikanaan. Toki nyt on inflaatio ja sillees

Vierailija
419/1047 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP ei kerro asumiskuluistaan mitään. Asuukohan kotonaan, siis isin ja äidin luona?

Polkupyörä on muuten keksitty. Kunnon bodari ajaa sillä vaikka kuinka pitkät matkat.

Tunnen ihmisen, joka ajaa pyörällä kaikki työmatkansa, 8 km yhteen suuntaan. Siis joka päivä polkee 16 km. Kesät talvet.

Ja on muuten vielä naisihminen. Ei tarvi kuntosaleja, on hyvä kroppainen vielä ikäisekseen ja hyvä kunto.

Kertoi että yhteiskunta maksaa hänelle vuokrat ja sähköt eli siinä kaikki tarvittava tieto. 

Vierailija
420/1047 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan törkeää kirjoittelua ja työttömän halveksuntaa. Koska suomalaisista on tullut tällaisia?

Ei minkäänlaista ymmärrystä muita ihmisiä kohtaan. On vain tämä minun lompakollani käydään -asenne.Taita olla tämä minä-minä sukupolvi äänessä.

Odotan vain koska eläkeläiset pannaan kerjuulle kadulle, kun tulevat niin kalliiksi yhteiskunnalle.

Näihinhän on jo totuttu kun romanikerjäläosiä on joka kulmassa täällä hesassa. Tsemppiä ap:lle