Hoitajan nettopalkka 2692 €/kk!
Kommentit (169)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen diplomi-insinöri ja minulla 2620 eli matalampi. 10v työkokemus.
Ei ole siinä kuussa jossa tulee lomarahat kuten tuossa jutussa.
Edelleenkin: kvtes/sote-tes lomaraha ei ole sama asia kuin vuosilomalisä. Näiden työehtosopimusten alla lomarahat maksetaan tes määräysten mukaan elokuussa, joista voi paikallisesti soviten poiketa kesä- tai heinäkuulle. Vuosilomalisä kertyy säännöllistä vuorotyötä tekevälle sunnuntai-, ilta- ja yölisistä. Vuosilomalisä maksetaan lomaa pidettäessä. Lisä ei ole suuri muutamia euroja per lomapäivä riippuen siitä kuinka paljon henkilö on vuorotyötä tehnyt.
En ole hoitaja, mutta katson aiheelliseksi korjata tämän useamman ihmisen tekemän, ehkä jopa tahallisen väärinymmärryksen! Tutustukaa työehtosopimuksiin!
Mun nettopalkka on 1400-1500, ja sillä on tultava toimeen, yksin asuen, ei tukia.
Nostan hattua Herkolle. Vaativaa työtä, johon ei kaikista ole. On todella ansainnut palkkansa, vastuu työssä on suuri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, alennusvaraa olisi ja rutkasti.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/d79df803-de35-4a10-9625-9186bc2c98ed
Joo, anna mennä vaan.
Eli siis aletaan kiristämään, kun mikään ei riitä? Vähän niinku ahtaajat? Jossei 4,5k€/kk brutto riitä tuolla koulutuksella, niin peiliin pitää katsoa. Ei ne sentään mitään lääkäreitä ole!
Kukaan ei kiristä mitään. saatanan sekopää. Opettele lukemaan. Hoitajat ovat irtisanoutuneet, tajuatko???
Ihan miten vaan. Mutta sekopää pitää olla, jossei 4,5k€/kk riitä elämiseen. Ehkä elämänhallinnan kanssa ongelmia?
Sinä olet sekopää joka ei ymmärrä että tuossa oli LOMARAHAT mukana. Ei tuollaisia tienaa normaalisti.
Ja kyseessä on vielä keskipalkka, johon on luettu mukaan myös ylempien hallintotason hoitajien palkka kaikkineen. Mun viime tilistä jäi käteen 2100e vähän liian pienellä prosentilla verotettuna. Asumiseen menee tuosta puolet, 50%. Tehkää vain valituksia, miten hoitaja ei kuunnellut teidän kitinöitänne eikä jaksanut hymyillä vitseillenne. Syy on se, ettei kukaan muukaan ottaisi kaiken maailman kuraa niskaansa vain siitä ilosta, että on töitä.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa laskelmassa hämmästyttää ruokakulut 900e kahdelta ihmiseltä.
Wolttaamista joka päivä.
Tuosta saisi helposti 500 euroa lisää säästöihin per kk. Ja huom. ruokakulut eivät edes sisällä ulkona syömisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, anna mennä vaan.
Eli siis aletaan kiristämään, kun mikään ei riitä? Vähän niinku ahtaajat? Jossei 4,5k€/kk brutto riitä tuolla koulutuksella, niin peiliin pitää katsoa. Ei ne sentään mitään lääkäreitä ole!
Kukaan ei kiristä mitään. saatanan sekopää. Opettele lukemaan. Hoitajat ovat irtisanoutuneet, tajuatko???
Ihan miten vaan. Mutta sekopää pitää olla, jossei 4,5k€/kk riitä elämiseen. Ehkä elämänhallinnan kanssa ongelmia?
Sinä olet sekopää joka ei ymmärrä että tuossa oli LOMARAHAT mukana. Ei tuollaisia tienaa normaalisti.
Ja kyseessä on vielä keskipalkka, johon on luettu mukaan myös ylempien hallintotason hoitajien palkka kaikkineen. Mun viime tilistä jäi käteen 2100e vähän liian pienellä prosentilla verotettuna. Asumiseen menee tuosta puolet, 50%. Tehkää vain valituksia, miten hoitaja ei kuunnellut teidän kitinöitänne eikä jaksanut hymyillä vitseillenne. Syy on se, ettei kukaan muukaan ottaisi kaiken maailman kuraa niskaansa vain siitä ilosta, että on töitä.
Asut aika kalliisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, anna mennä vaan.
Asut aika kalliisti.
Totta, asun Helsingissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vois ehkä olla siellä menopuolella vähän tarkasteltavaa.
Eikä! Kun pitää saada enemmän palkkaa!
Vierailija kirjoitti:
Nyt alkaa olla kohdillaan. Tonni lisää tuohon niin hoitajapula alkaa kadota. Sairaanhoitajan peruspalkan kuuluisi olla 5000 euroa kk.
Juuri näin. Tätä kohti ja periksi ei anneta. Tai sitten saatte hoitaa vaippavanhuksenne ja syöpälapsenne ihan itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt alkaa olla kohdillaan. Tonni lisää tuohon niin hoitajapula alkaa kadota. Sairaanhoitajan peruspalkan kuuluisi olla 5000 euroa kk.
Juuri näin. Tätä kohti ja periksi ei anneta. Tai sitten saatte hoitaa vaippavanhuksenne ja syöpälapsenne ihan itse.
Paitsi että suurimman työn tässäkin tekevät lähärit. Ja puolta pienemmällä palkalla. Eipä oo varaa laittaa 900€/kk ruokaan....
Tämä on kyllä hauska palsta. Jos jossain aiheessa kerrotaan jonkun jättituloista tai arvoautoista, ollaan heti lyttäämässä, että no eikä ole mitenkään kovin kummoiset. Sitten kun kerrotaan, että joku palkka on koulutukseen ja vastuuseen nähden matalimmasta päästä, ollaan että no eikä ole kun tosi korkea on.
Pääasia on vissiin vängätä kaikkia näkemiään adjektiiveja vastaan ja verrata johonkin vielä suurempaan tai pienempään. Ikään kuin itse faktan osuus siitä mihinkään muuttuisi.
Mitä henkilö tarkoitti tällä lauseella?
"Lisävuoroista kertyvien vapaiden ja ”hälyrahan” maksun tulkintoja on kuitenkin kiristetty niin, että lisävuorot eivät enää kiinnosta."
Siis häläristähän joutuu maksaa sen 150 + lisät. Mitä tuossa on tulkitsevaa?
Se on iso palkka. Isompi kuin monella korkeakoulutetulla.
Milloin hoitajat itse tajuavat, etteivät alan ongelmat korjaannu palkkaa korottamalla? Viimeksikin vaadittiin vain lisää liksaa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kyllä hauska palsta. Jos jossain aiheessa kerrotaan jonkun jättituloista tai arvoautoista, ollaan heti lyttäämässä, että no eikä ole mitenkään kovin kummoiset. Sitten kun kerrotaan, että joku palkka on koulutukseen ja vastuuseen nähden matalimmasta päästä, ollaan että no eikä ole kun tosi korkea on.
Pääasia on vissiin vängätä kaikkia näkemiään adjektiiveja vastaan ja verrata johonkin vielä suurempaan tai pienempään. Ikään kuin itse faktan osuus siitä mihinkään muuttuisi.
1) hoitajien koulutus ei ole erityisen korkea.
- lyhyempi kuin esim insinöörien.
-opinnoista varsinaista opiskelua reilusti vähemmän kuin insinööreillä (suuri osa harjoittelua)
2) hoitajien palkka ei ole erityisen matala (korkeampi kuin puolella täyspäiväistä työtä tekevillä).
3) hoitajien vastuu ei ole mitenkään erityisen korkea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tehyn mukaan hoitajien keskipalkka oli jo ennen viime korotuksia yli 3300 e / kk. Hoitajien palkanlusät voidaan lopettaa, koska hoitajien mielestä ne ei ole palkkaa. Jos ei palkka miellytä mene muihin töihin.
Jos netto on tuon rapiat 2700€ niin ennen veroja pitää olla vähintään 4500€.
Enpä usko. Itselläni on netto 2500 ja brutto vajaa 3400.
On tääkin. Amiksen käyneet haluaa lääkärin palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vois ehkä olla siellä menopuolella vähän tarkasteltavaa.
Jotkut haluaa pistää suuremman osan tuloistaan ruokaan kun jotkut toiset. Mikäs siinä jos laskut on maksettu. Ehkä jotkut käyttää vähemmän kampaamoihin, kosmetologeihin tai harrastuksiin ja jotkut vähemmän esim autoon jne. Sitä voi jakaa saman summan niin eri tavalla käyttöön.
Mulla menee about 250 egee kk ruokaan ja töissä husissa.
8€ x20 ruokala safkat = 160€
viikonloput = 10€ x 8 = 80€
240€ lämpimästä safkasta
sitten 6€ per päivä aamu ja iltapaloihin = 6x30 = 180€
420/kk.
Eli lähellä noiden 900 kummallekin. Tosin niiden hupirahaan sisältyi myös syöminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, anna mennä vaan.
Asut aika kalliisti.
Totta, asun Helsingissä.
Sielläkin 1050 eur on aika paljon.
Millainen sijainti ja paljonko neliöitä?
Ja joku ihmettelee, miksi sinä et valita. Sellaista se elämä on.