Hoitajan nettopalkka 2692 €/kk!
Kommentit (169)
Vierailija kirjoitti:
Olen diplomi-insinöri ja minulla 2620 eli matalampi. 10v työkokemus.
Ei ole siinä kuussa jossa tulee lomarahat kuten tuossa jutussa.
Siis mitä? Toi 2700€/kk puhtaana on iha jäätävä palkka! Mulla jää kateen puolet tuosta. Ja asun pks.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, alennusvaraa olisi ja rutkasti.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/d79df803-de35-4a10-9625-9186bc2c98ed
Joo, anna mennä vaan.
Eli siis aletaan kiristämään, kun mikään ei riitä? Vähän niinku ahtaajat? Jossei 4,5k€/kk brutto riitä tuolla koulutuksella, niin peiliin pitää katsoa. Ei ne sentään mitään lääkäreitä ole!
Kukaan ei kiristä mitään. saatanan sekopää. Opettele lukemaan. Hoitajat ovat irtisanoutuneet, tajuatko???
Ihan miten vaan. Mutta sekopää pitää olla, jossei 4,5k€/kk riitä elämiseen. Ehkä elämänhallinnan kanssa ongelmia?
Sinä olet sekopää joka ei ymmärrä että tuossa oli LOMARAHAT mukana. Ei tuollaisia tienaa normaalisti.
Vierailija kirjoitti:
Tuon mukaan 1865 e
Toisella oli lomarahat ja satunnaislisiä mukana tuossa luvussa
Vuosilomalisä ei ole sama asia kuin lomaraha. Vuosilomalisä kertyy säännöllistä vuorotyötä tekeville (sunnuntai-, ilta- ja yölisät).
"Herkko on töissä Malmin sairaalan päivystys- ja valvontaosastolla. Hänen peruspalkkansa on 2808,77 euroa.
”Se on melkein huippu, mitä tällä alalla voi saavuttaa”, hän sanoo.
Lisäksi hän saa henkilökohtaista, harkinnanvaraista lisää 76,88 euroa. Ilta-, yö- ja viikonlopputöistä maksetaan myös vuorolisiä. Viimeisen kolmen viikon ajalta sitä on kertynyt verojen maksun jälkeen 507 euroa.
Herkolla olisi mahdollisuus tehdä lisävuoroja, joista saa 150 euroa lisää vuoroa kohti. Lisävuoroista kertyvien vapaiden ja ”hälyrahan” maksun tulkintoja on kuitenkin kiristetty niin, että lisävuorot eivät enää kiinnosta.
”Ylityö kuluttaa”, hän toteaa."
Kannattaa taas olla kateellinen. Koettakaa tuota työtä itse ja lopettakaa se marina täällä.
Tuossa laskelmassa hämmästyttää ruokakulut 900e kahdelta ihmiseltä.
No äläs nyt yksinkertaista :D
Ystäväni on hoitaja ja hänen palkkansa vaihtelee ihan joka kuukausi. Joskus tulee enemmän jos yövuoroja, joskus taas vähemmän. Naurettava tuollainen euron tarkka "hoitajan nettopalkka saavat sitä ja tätä", ehkä joku on joskus saanut tismalleen noin mutta se oli vain se kerta.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa laskelmassa hämmästyttää ruokakulut 900e kahdelta ihmiseltä.
Vois ehkä olla siellä menopuolella vähän tarkasteltavaa.
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä? Toi 2700€/kk puhtaana on iha jäätävä palkka! Mulla jää kateen puolet tuosta. Ja asun pks.
Nyt kannattaisi kouluttautua hoitajaksi, hopi hopi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, alennusvaraa olisi ja rutkasti.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/d79df803-de35-4a10-9625-9186bc2c98ed
Joo, anna mennä vaan.
Eli siis aletaan kiristämään, kun mikään ei riitä? Vähän niinku ahtaajat? Jossei 4,5k€/kk brutto riitä tuolla koulutuksella, niin peiliin pitää katsoa. Ei ne sentään mitään lääkäreitä ole!
Kukaan ei kiristä mitään. saatanan sekopää. Opettele lukemaan. Hoitajat ovat irtisanoutuneet, tajuatko???
Ihan miten vaan. Mutta sekopää pitää olla, jossei 4,5k€/kk riitä elämiseen. Ehkä elämänhallinnan kanssa ongelmia?
Sinä olet sekopää joka ei ymmärrä että tuossa oli LOMARAHAT mukana. Ei tuollaisia tienaa normaalisti.
Vuosilomalisä ei ole sama asia kuin lomaraha. KVG eli kvtes lomaraha ja vuosilomalisä. ÄLKÄÄ SEKOITTAKO ASIOITA!
Vierailija kirjoitti:
Ja siihen sisältyy lomarahat ja sunnuntai ja yötyökorvaukset.
Vierailija kirjoitti:
Et varmaan ole kovin kummoinen insinööri jos palkkasi on tuo.
Terv. tavallinen insinööri jolla kaksi kertaa suurempi palkka kuin sinulla samalla määrällä työkokemusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kannattaisi kouluttautua hoitajaksi, hopi hopi!
En ole kouluttautumassa, mutta en myöskään valita palkkaani. Joka siis on about puolet pienempi. Ihmettelen sitä, että miten noi valittaa.
En ole hoitaja, mutta sosiaalialalalla. Tuntipalkka on 19e/h. Mielestäni se on hyvä? Mutta tätä ei kai saa sanoo ääneen?
Vierailija kirjoitti:
Pariskunnan miehen tuntipalkka 17,70 e. Työn vaativuuteen nähden ei kovin kummoinen. Kuinka monesta on tuohon työhön?
Ilman lisiä 17,70 €
Vierailija kirjoitti:
Mies on autonasentaja ja sillä on parisataa korkeampi. Sitten?
Vierailija kirjoitti:
Eikö noilla hoitajilla mikään muu pyöri mielessä kuin palkka? Ei minkään muun ammattiryhmän palkasta kohkata niin paljon kuin hoitajien. Palkka palkka palkka!
Ja sitten hoitsun vertaa muiden alojen bruttopalkkaa omaan "peruspalkasta" laskettuun nettopalkkaan. Ja eivät tajua että lisät ovat osa palkanmuodostusta ja näin nostaa heidän veroprosenttiaan.
Vierailija kirjoitti:
persut jaksaa nillittää hoitajien palkoista...Menisivät kerrankin itse palkkatyöhön niin näkisivät mitä se on...Helppohan se on äipän kainalosta, peräkamarista, huudella ja öyhöttää...
Persut nimenomaan on sitä mieltä että hoitajapula pitäisi ratkaista palkkoja nostamalla eikä roudaamalla halpatyövoimaa maahan.
Nyt alkaa olla kohdillaan. Tonni lisää tuohon niin hoitajapula alkaa kadota. Sairaanhoitajan peruspalkan kuuluisi olla 5000 euroa kk.
Hoitajako tämänkin kohkaamisen aloitti?