Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitajan nettopalkka 2692 €/kk!

Kommentit (169)

Vierailija
161/169 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut sh 24 vuotta. Minusta suurin ongelma on se, että peruspalkalla ei elä. On paljon paikkoja, joissa mitään vuorolisiä ei tule. Sen sijaan hälyrahat ja vuorolisät on täysin karanneet. Vuorotöitä ja ylitöitä tekemällä voi päästä niihin lääkärinkin tuloihin.

Peruspalkkaa tulisi nostaa. Näin vuorotöitä tekevänäkin olen sitä mieltä, että lisiä pitäisi tarkastella kriittisesti. Tavallisen sunnuntain tuplapalkka on melkoisen liioiteltu. Tällä myös kikkaillaan. Omassa työssä osa aloitta jo alkuviikosta kyselemään sunnuntain tuplavuoron perään. Viikolle halutaan sitten ekstravapaat. Sunnuntaista 15 tunnilta 30 tunnin palkka ja 100 eur hälyrahaa.

Vierailija
162/169 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut sh 24 vuotta. Minusta suurin ongelma on se, että peruspalkalla ei elä. On paljon paikkoja, joissa mitään vuorolisiä ei tule. Sen sijaan hälyrahat ja vuorolisät on täysin karanneet. Vuorotöitä ja ylitöitä tekemällä voi päästä niihin lääkärinkin tuloihin.

Peruspalkkaa tulisi nostaa. Näin vuorotöitä tekevänäkin olen sitä mieltä, että lisiä pitäisi tarkastella kriittisesti. Tavallisen sunnuntain tuplapalkka on melkoisen liioiteltu. Tällä myös kikkaillaan. Omassa työssä osa aloitta jo alkuviikosta kyselemään sunnuntain tuplavuoron perään. Viikolle halutaan sitten ekstravapaat. Sunnuntaista 15 tunnilta 30 tunnin palkka ja 100 eur hälyrahaa.

Menisitkö itse sunnuntaina ja pyhinä tekemään vuorot ilman lisiä? Sitä minäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/169 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En, mutta ei tavallinen sunnuntai pitäisi tarkoittaa tuplapalkkaa, juhlapyhät erikseen. Peruspalkan nosto auttaisi alaa eniten. Muita lisiä voi vähentää. Teen itsekin vuorotyötä, kuten kirjoitin. Nykymalli on täysin vääristynyt. Esim keikkailemalla voi päästä älyttömiin vuosiansioihin ottamatta halutessaan mitään kokonaisvastuuta.

Vierailija
164/169 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitajat ovat hyväpalkkaisia. Esimerkiksi Helsingin sairaaloissa ei työskentele yhtään sairaanhoitajaa, joka tienaisi alle 50 000 euroa vuodessa. Kyllä mielestäni 4166 euroa on ihan ok palkka hoitajan työstä. Lisäksi he saavat tehdä niin paljon ylitöitä, kuin vain haluavat. Siis halutessaan saavat. Tiedän eräänkin, jonka kuukausipalkka oli yli 8000 euroa, kun teki ylitöitä runsaasti yhdessä kuussa. On täysin typerää valittaa peruspalkasta, koska vuosiansio on se, mikä merkitsee. Tiedetään, että kaikki eivät tee vuorotöitä, mutta mitä sitten? He ovat sitten jotain päivävuorossa ns. sihteerityötä tekeviä, joiden työ on jo niin helppoa, että siitä se peruspalkka on ihan riittävä korvaus. 

4000 euron kk tuloihon pääsee vain niillä ylitöillä, jotka on vuosia olleet enemmän sääntö kuin poikkeus. Peruspalkka hgin sairaaloissa on jotain 2600-2700 paikkeilla. Vuorolisillä pääsee piirun verran yli 3000 euron.

Esimerkikisi minulla Helsingin kaupunginsairaalassa työskentelevällä sairaanhoitajalla peruspalkka on 2725,15 euroa sisältäen yhden ikälisän. Tuntipalkka 17,22 euroa.

Miksi et opiskellut tradenomiksi? Koulutus olisi kestänyt yhtä kauan ja todennäköisesti olisit ollut työtön valmistuttuasi sekä nyt olisit jossain HR.ssä töissä 2200€/kk palkalla

Itse asiassa minulta löytyy molemmat tutkinnot ja saan tradena huomattavasti parempaa palkkaa kuin mainitsemasi.

Vierailija
165/169 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En, mutta ei tavallinen sunnuntai pitäisi tarkoittaa tuplapalkkaa, juhlapyhät erikseen. Peruspalkan nosto auttaisi alaa eniten. Muita lisiä voi vähentää. Teen itsekin vuorotyötä, kuten kirjoitin. Nykymalli on täysin vääristynyt. Esim keikkailemalla voi päästä älyttömiin vuosiansioihin ottamatta halutessaan mitään kokonaisvastuuta.

Juuri näin. Keikkalemalla voi päästä todella hyviin ansioihin ja siksi en ihmettele, että moni haluaa tehdä sitä.

Vierailija
166/169 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tehyn mukaan hoitajien keskipalkka oli jo ennen viime korotuksia yli 3300 e / kk. Hoitajien palkanlusät voidaan lopettaa, koska hoitajien mielestä ne ei ole palkkaa. Jos ei palkka miellytä mene muihin töihin.

Jos netto on tuon rapiat 2700€ niin ennen veroja pitää olla vähintään 4500€.

noin 3800e brutolla saa tän neton. En silti kadehdi vaativaa hoitotyötä tekeviä, pitää olla skarppi ja hyvä stressinsietokyky. Eri asia olla jossakin toimistosairaanhoitajana 8-16. Jos kerran hoitajapula on, niin kyllä se kertoo että palkka ja työn vaativuus ei kohtaa. En ole itse hoitoalalla enkä kadehdi stressaavaa 3-vuorotyötä. 

Vierailija
167/169 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitakaa itse omat leikkauksenne.

Sori mutta tietääkseni lääkäri sen leikkaamisen hoitaa. Hoitajat avustavat mutta eivät leikkaa.

Väittikö joku että hoitaja leikkaa. Ilman hoitajaa ei lääkärikään työtään pysty tekemään ei edes siellä terveyskeskuksessa. Nyt siis kaikki kannustamaan lääkäriä itsenäiseen työhön niin saadaan. hoitojonot lyhemmäksi ja hoitajapula ratkottua

Vierailija
168/169 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tehyn mukaan hoitajien keskipalkka oli jo ennen viime korotuksia yli 3300 e / kk. Hoitajien palkanlusät voidaan lopettaa, koska hoitajien mielestä ne ei ole palkkaa. Jos ei palkka miellytä mene muihin töihin.

Jos netto on tuon rapiat 2700€ niin ennen veroja pitää olla vähintään 4500€.

noin 3800e brutolla saa tän neton. En silti kadehdi vaativaa hoitotyötä tekeviä, pitää olla skarppi ja hyvä stressinsietokyky. Eri asia olla jossakin toimistosairaanhoitajana 8-16. Jos kerran hoitajapula on, niin kyllä se kertoo että palkka ja työn vaativuus ei kohtaa. En ole itse hoitoalalla enkä kadehdi stressaavaa 3-vuorotyötä. 

Millaista työtä tekee toimistosairaanhoitaja?

Vierailija
169/169 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kuka ne sunnuntaivuorot sitten tekisi? sitten alkaa joka toiselta tulemaan sitä perhe-korttia ja samat tyypit painaa sunnuntaivuoroa huonommalla palkalla, kun "laiskat" nauttii paremmasta peruspalkasta kotona. sunnuntailisät on syystäkin monella muullakin alalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi