Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaiset ihmiset käy museoissa?

Vierailija
22.04.2023 |

Olen aina miettinyt tätä. mielestäni ehkä tylsimpiä keinoja viettää vapaa-aikaa. Olen käynyt vain ryhmämatkoilla kun kuulunut järjestettyyn ohjelmaan tai omilla matkoilla jos olen odottanut esim junaa/lentoa eikä muuta tekemistä.

Kommentit (89)

Vierailija
81/89 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykytaiteesta en niin välitä mutta käyn kotikuntani museoissa aina kuutenkin säännöllisesti . Vanhat , upeakehyksiset , taidokkaat maalaukset on pysäyttäviä . Myös Italiassa ja Venetsiassa olen käynyt ihastelemassa freskoja useamman kerran .

Eikös se ole frisko kuitenkin, ei fresco.

Vierailija
82/89 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkaveri oli vuosia sitten järkyttynyt, kun ehdotin museokäyntä. Hän olisi halunnut mennä juomaan kaljaa terassille. Kävimme ensin museossa ja istuimme sen jälkeen terassilla. Hän joi kaljansa ja minä todennäköisesti jonkin virvoitusjuoman.

Olen lapsesta lähtien pitänyt museoista, koska äiti vei meitä museoihin, konsertteihin ja näyttelyihin.

Kaljaterasseja vierastan örvelöiden vuoksi. 

Virkistyitkö virvoitusjuomasta? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/89 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina ollut kiinnostunut taiteesta, historiasta, sodista ja teknologian kehityksestä ja lukenut paljon näistä aiheista.

Museoissa näkee omin silmin asioita, joista on mahdollisesti vain lukenut tai katsonut ehkä dokumentteja. Koen tuon hyvinkin mielenkiintoiseksi. Esimerkiksi Egyptin kulttuurin tuotosten näkeminen omin silmin on hieno kokemus.

Ihminen, joka ei ainakin jossain määrin ole kiinnostunut museoista, luo minulle sivistymättömän vaikutelman. Tuollainen ihminen tuskin voi olla mielenkiintoista seuraa. En voisi tyytyä esimerkiksi lomalla pelkkään kaljan kittaamiseen.

Eli museoissa käymättömyys on vahva turn-off.

Ihana vertaus,  museot vs kaljankittaus. Mä teen ehkä jopa molempia mutta yleensä teatteriin ennemmin kuin museoon. Mitäs siitä sanot? 

Vierailija
84/89 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailla tulee käytyä yhdessä tai kahdessa museossa. Ihmisten työkalujen jaa maanviljelyn historia on melko samanlaista ollut ympäri maailman. Museoissa tuli käytyä Japanissa, Italiassa ja Färsaarilla. Italian matka oli pääasiassa patikointia, mutta kyllä sinne pari museokäyntiä ja viinitilalla käyntikin mahtui. Myös Färsaarilla tietysti paljon luontoa, koska koko saari nyt on luontoa.

Vierailija
85/89 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, että miehiä taidemuseossa on vain 10% asiakkaista. He menevät mieluummin katsomaan jotain böndeä tapparaa tms kumilätkää hakkaamassa.

Vierailija
86/89 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Akateemiset ihmiset. Minun Lapsuudenperheessä käytiin - myös ulkomaanmatkoilla koluttiin kaikki museot mitkä ehdittiin ja nyt kun itsellä kolme lasta, heitä on kiva sivistää ja kasvattaa.

Meillä tehdään samaa kolmessa sukupolvessa, mutta ilman mitään merkittävää koulutusta. Museot ovat jotain mihin työläistenkin rahat riittävät, samoin kirjasto.

Lähinnä museoissa kiinnostaa kunkin omaan akateemiseen alaan liittyvän aihepiirin esineistö ja muut dokumentit. Toimimme vuoronperään toistemme museo-oppaina.

Tuo on varmasti mukavaa

Vierailija
87/89 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina tykännyt museoista, toisaalta en ole koskaan viihtynyt esim. yökerhoissa, vaikka niissä on tullut paljon aikaa vietettyä. Harmi ettei naisia tapaa museoissa.

M43

Kyllä tässä ketjussa on varmasti monta naista jotka löytyy museoista

Vierailija
88/89 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan, että miehiä taidemuseossa on vain 10% asiakkaista. He menevät mieluummin katsomaan jotain böndeä tapparaa tms kumilätkää hakkaamassa.

Taidemuseoitakin tulee kierrettyä, mutta harvoin ne iskevät miehiseen mieleen yhtä tehokkaasti kuin Rooman valtakunnan aikainen amfiteatteri tai se lätkäpeli, mutta toisaalta silloin kun iskee on se sitäkin merkityksellisempi. Kahvini juon taidemuseon emalimukista, koska pidin eräästä teoksesta.

Vierailija
89/89 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taide kiinnostaa ja historia. Mutta Luomus on mun lemppari ja erityisesti ne yläkerran fossiilit. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yksi