Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaiset ihmiset käy museoissa?

Vierailija
22.04.2023 |

Olen aina miettinyt tätä. mielestäni ehkä tylsimpiä keinoja viettää vapaa-aikaa. Olen käynyt vain ryhmämatkoilla kun kuulunut järjestettyyn ohjelmaan tai omilla matkoilla jos olen odottanut esim junaa/lentoa eikä muuta tekemistä.

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ollut kiinnostunut taiteesta, historiasta, sodista ja teknologian kehityksestä ja lukenut paljon näistä aiheista.

Museoissa näkee omin silmin asioita, joista on mahdollisesti vain lukenut tai katsonut ehkä dokumentteja. Koen tuon hyvinkin mielenkiintoiseksi. Esimerkiksi Egyptin kulttuurin tuotosten näkeminen omin silmin on hieno kokemus.

Ihminen, joka ei ainakin jossain määrin ole kiinnostunut museoista, luo minulle sivistymättömän vaikutelman. Tuollainen ihminen tuskin voi olla mielenkiintoista seuraa. En voisi tyytyä esimerkiksi lomalla pelkkään kaljan kittaamiseen.

Eli museoissa käymättömyys on vahva turn-off.

Vierailija
42/56 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille museot pitäisi aina olla ilmaisia. Vähempivaraisessa perheessä 6-10 euron lippu per lapsi voi olla liian suuri menoerä, kun ajattelee että sillä hinnalla saa kuitenkin mäkkäriaterian, joka varmasti lapselle mieleen. Kun rahat vähissä, niin kulttuuri on se josta tingitään ensimmäisenä. Onneksi joissakin kaupungeissa lapset todellakin pääsevät ilmaseksi esim teemapäivinä tai viikonloppuisin. Mutta esim Turussa ja Helsingissä, joissa mielenkiintoisia ja merkittäviä museoita ei pääse.. yhteiskunnan eriarvoisuutta lisää se, valitettavasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totaalinen turn off jos joku pyytää treffeille museoon.

Olisi minulle turn on.

Museoissa käyvä on yleensä kiinnostunut muustakin kuin pintailmiöistä ja juoruista.

Vierailija
44/56 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 46v akateeminen nainen. Me kävimme jo ala-asteaikaan retkillä museoissa ja kirkoissa, tykkään molemmista. Linnoja, museoita, taidenäyttelyitä, muita näyttelyitä (esim. Egyptiin liittyvät näyttelyt) - menen mielelläni. Meillä Tampereella on kerran vuodessa myös Taidesuunnistus, jossa pääsee kurkistamaan taiteilijoiden työhuoneisiin ja tutustumaan heihin sekä heidän teoksiinsa. Aivan mahtava tapahtuma. Taidetta ei tarvitse "ymmärtää" jollain tietyllä tasolla, kaikki kokevat sen omalla tavallaan. Eikä tarvitse osata keskustella henkevästi asiasta viinilasillisen ääressä, olla vain oma itsensä.

Vaikuttavimmat käyntikohteeni ovat toistaiseksi Vatikaanin museot, Pietarinkirkko ja Lontoon suuri Egypti-näyttely 2008. Kotimaassa suosikkejani ovat Ateneum ja viime vuoden Thomas Houseago, Brad Pitt, Nick Cave -näyttely Sara Hildenin taidemuseossa. Kirkoista suosittelen Kerimäen ja Tyrvään Pyhän Olavin kirkkoa.

Vierailija
45/56 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 46v akateeminen nainen. Me kävimme jo ala-asteaikaan retkillä museoissa ja kirkoissa, tykkään molemmista. Linnoja, museoita, taidenäyttelyitä, muita näyttelyitä (esim. Egyptiin liittyvät näyttelyt) - menen mielelläni. Meillä Tampereella on kerran vuodessa myös Taidesuunnistus, jossa pääsee kurkistamaan taiteilijoiden työhuoneisiin ja tutustumaan heihin sekä heidän teoksiinsa. Aivan mahtava tapahtuma. Taidetta ei tarvitse "ymmärtää" jollain tietyllä tasolla, kaikki kokevat sen omalla tavallaan. Eikä tarvitse osata keskustella henkevästi asiasta viinilasillisen ääressä, olla vain oma itsensä.

Vaikuttavimmat käyntikohteeni ovat toistaiseksi Vatikaanin museot, Pietarinkirkko ja Lontoon suuri Egypti-näyttely 2008. Kotimaassa suosikkejani ovat Ateneum ja viime vuoden Thomas Houseago, Brad Pitt, Nick Cave -näyttely Sara Hildenin taidemuseossa. Kirkoista suosittelen Kerimäen ja Tyrvään Pyhän Olavin kirkkoa.

Unohtui vielä mainita että suosittelen myös Rooman katakombeja!

Vierailija
46/56 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en käy. Tai jos käyn, niin juoksen nopeasti läpi.

Olen kolmannen polven akateeminen, keski-ikäinen täti. Kaikki kaverini ovat maistereita tai tohtoreita. Periaatteessa olen kohdeyleisöä, mutta ei nappaa.

Vierailija
47/56 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsille museot pitäisi aina olla ilmaisia. Vähempivaraisessa perheessä 6-10 euron lippu per lapsi voi olla liian suuri menoerä, kun ajattelee että sillä hinnalla saa kuitenkin mäkkäriaterian, joka varmasti lapselle mieleen. Kun rahat vähissä, niin kulttuuri on se josta tingitään ensimmäisenä. Onneksi joissakin kaupungeissa lapset todellakin pääsevät ilmaseksi esim teemapäivinä tai viikonloppuisin. Mutta esim Turussa ja Helsingissä, joissa mielenkiintoisia ja merkittäviä museoita ei pääse.. yhteiskunnan eriarvoisuutta lisää se, valitettavasti.

Mäkkäriateria mieluisampi kuin museokäynti? Epäilen.

Vierailija
48/56 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt aika monenlaisissa museoissa ja käyn jatkossakin. Taidemuseoissa, linnamuseoissa, eläintieteellisissä museoissa, kansallismuseoissa, sotamuseoissa, avaruusmuseossa, sukellusmuseossa, merimuseoissa, museolaivoilla, ilmailumuseoissa, sotamuseoissa, vankilamuseoissa, kirkkomuseoissa, keskitysleireillä, vakoilumuseoissa, sähkömuseossa, ruokamuseossa ja vaikka missä musiikkimuseoissa ja taiteilijoiden kotimuseoissa Elviksestä Freddie Mercuryyn, Mozartiin ja Sibeliukseen.

On siellä jokunen tylsäkin ollut muassa, mutta isoimmalta osaltaan käymisen arvoisia paikkoja.

Vierailija
49/56 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on museokortti ja käyn kyllä museoissa

Neuvon hyvää viihdettä ja en tosiaan kyllä kauhean kauan aikaa vietä

Olen nopea mutta käyn usein

Vierailija
50/56 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, yksinäinen nelivitonen olen alkanut käymään niin on edes jotain tekemistä yksinäisiin viikonloppuihin.

Näkee siellä porukkaa vanhoista nuoriin.

Vierailija
51/56 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Museoita on niin paljon erilaisia, että jokaiselle löytyis kyllä joku hyvä museo.

Elämänmenosta kiinnostuneet, sopivan uteliaat ihmiset. Museoissa on myös ihana tavata kavereita. Ja ne museokahvilat😊

Vierailija
52/56 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillisesti niillä on pää ja vartalo, yksi suu ja nenä, usein myös kaksi silmää ja korvaa. Raajoja voi olla vaihteleva määrä, mutta harvoin enemmän kuin kaksi kättä ja kaksi jalkaa. Pukeutuminen vaihtelee hyvin paljon, mutta jotain kaikilla on vartalon verhona, toisilla myös pään.

Vierailija
53/56 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn usein. Asun Lontoossa ja parasta on, että täällä suurin osa museoista on kaiken lisäksi vielä ilmaisia.

Vierailija
54/56 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Museoissa käy ihmisiä, jotka ovat kiinnostuneita asioista. Esim. oma suosikkini on ilmailumuseo. Myös muut tekniikan alaan liittyvät museot kiinnostavat, enkä koe taidemuseoitakaan tylsiksi. Pojalleni taas luonnontieteellinen museo on ihan huippu juttu.

Mutta kyllä moni käy museoissa ihan vain siksi, koska ajattelee, että sivistyneiden ihmisten "kuuluu käydä" museoissa. Tällaisen ihmisen kanssa museossa on tosi hankalaa, koska hän haluaa vain kulkea museon läpi tasaisella nopeudella, eikä pidä siitä, kun jään tutkailemaan jotain kiinnostavaa kohdetta hiukan pidemmäksi aikaa.

Vierailija
55/56 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP on varmaan niitä, jotka ajattelevat, että "ennenvanhaa" ei oikeasti ollut olemassa, siis sellaista "ennenvanhaa", joka olisi ollut jotenkin merkittävästi erilainen kuin nykyaika. Ja he uskovat, että maailma pysyy aina samanlaisena myös tulevaisuudessa.

Vierailija
56/56 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään täydet torvetkin käyvät, kun annetaan lahjaksi niitä museokortteja. Sukulaiset raahaavat typeryksiä museoihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi