Millaiset ihmiset käy museoissa?
Olen aina miettinyt tätä. mielestäni ehkä tylsimpiä keinoja viettää vapaa-aikaa. Olen käynyt vain ryhmämatkoilla kun kuulunut järjestettyyn ohjelmaan tai omilla matkoilla jos olen odottanut esim junaa/lentoa eikä muuta tekemistä.
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Olen teini-ikäisestä asti käynyt museoissa ja taidenäyttelyissä, historia kiinnostaa ja kaikki kulttuuri. Museokäynnit avartavat maailmankuvaa, auttavat ymmärtämään menneiden sukupolvien saavutuksia. Viimeisin suuri ja mieleenjäävä museokokemukseni oli Napolin akreologinen museo, jossa oli esillä myös Pompejin hyvin säilyneitä taideaarteita. Matkustan nykyisin mielelläni yksin, sillä nautin museoista jotka eivät eräille ystävilleni merkitse paljoakaan. Saan nauttia lomista omaan tapaani.
....arkeologinen museo, tuli painovirhe!
Vierailija kirjoitti:
Totaalinen turn off jos joku pyytää treffeille museoon.
Mieluummin kun baariin kaville, tai ravintolaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä en käy. Tai jos käyn, niin juoksen nopeasti läpi.
Olen kolmannen polven akateeminen, keski-ikäinen täti. Kaikki kaverini ovat maistereita tai tohtoreita. Periaatteessa olen kohdeyleisöä, mutta ei nappaa.
Joo jukse sinä aikuinen nainen vaikka seinään. 😝
Niin tyhmä kysymys ette nää tämän enempää vaivaa vastata.
Vierailija kirjoitti:
Tylsät. Olisi todellinen turn off jos mies kertoisi käyvänsä museoissa. N34
Kunnioittasin. Olisi plussaa että on kiinnostunut historiasta . 👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻
Vierailija kirjoitti:
Ap miksi vietät aikaasi lähiön keskikaljabaarissa?
Ei ole varaa sinnekkään. Olen trolli.
Reissussa olin ja aika monessa tuli käytyä. Virkisti henkisesti.
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen ihminen kyselee tyhmiä?
Vain moukka.
Aina tykännyt museoista, toisaalta en ole koskaan viihtynyt esim. yökerhoissa, vaikka niissä on tullut paljon aikaa vietettyä. Harmi ettei naisia tapaa museoissa.
M43
Sellainen ihminen, joka tykkää museoista. Oliko muita kysymyksiä, joissa voisin auttaa?
Akateemiset ihmiset. Minun Lapsuudenperheessä käytiin - myös ulkomaanmatkoilla koluttiin kaikki museot mitkä ehdittiin ja nyt kun itsellä kolme lasta, heitä on kiva sivistää ja kasvattaa.
No jaa. Olen nainen, lukion käynyt mutta en korkeakoulutettu, tykkään pohdiskella, piirtää ja jostain syystä analysoida joitain katsomiani tai lukemiani asioita (kirjoja, sarjoja, sarjakuvia). Pidän kissoista ja koirista paljon. Olen kuulemma hyvä työntekijä ja työkaveri. Ystäväni tykkäävät keskustella kanssani ja viimeksi eräs uusi tuttavuus sanoi että minun kanssani on mielenkiintoista jutella.
Käyn paljon taidemuseoissa, välillä muissakin museoissa kuten historiallisissa. Kaveriksi lähtee yleensä pari vanhempaa sukulaista joita myös kiinnostaa. Pidän myös oopperassa ja teatterissa käymisestä.
Tuossa nyt jotain tietoa minusta, varmasti on paljon erilaisiakin ihmisiä jotka käyvät museoissa. Minusta se on mukavaa ja kiehtovaa.
Vierailija kirjoitti:
Akateemiset ihmiset. Minun Lapsuudenperheessä käytiin - myös ulkomaanmatkoilla koluttiin kaikki museot mitkä ehdittiin ja nyt kun itsellä kolme lasta, heitä on kiva sivistää ja kasvattaa.
Meillä tehdään samaa kolmessa sukupolvessa, mutta ilman mitään merkittävää koulutusta. Museot ovat jotain mihin työläistenkin rahat riittävät, samoin kirjasto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä tehdään samaa kolmessa sukupolvessa, mutta ilman mitään merkittävää koulutusta. Museot ovat jotain mihin työläistenkin rahat riittävät, samoin kirjasto.
Lähinnä museoissa kiinnostaa kunkin omaan akateemiseen alaan liittyvän aihepiirin esineistö ja muut dokumentit. Toimimme vuoronperään toistemme museo-oppaina.
No onko kukaan vielä maininnut yhteiskuntaluokka aspektia? En usko nimittäin että elämänkoululainen olisi kiinnostunut museoista
jos mikäkin huu haa musoe saa satoja tuhansia tukea kun huu haa kortilla väkeä käy. eli me maksamme käynnit. todellinen sampo on kehitetty suomessa.
Sellainen joka on kiinnostunut museoista. Minäkään hyvin usein en ole, paitsi taidemuseoista. Taidenäyttelyt hyvin usein todellakin menee multa ohi. Kerran yhdessä oli kirjekuori hyllyllä jossa oli sisältä väritetty niitä paperin sisällä olevia kuvioita. Toisella hyllyllä oli NARU, 300 britti puntaa. Jos sivistyneet tästä jotain saa irti niin hyvä niille. Tosin nyt puhuttiin museoista, eli hups meikän äo ei riittänyt tähän keskusteluun.
Vierailija kirjoitti:
Berliinin Neues Museum ja se kuuluisa Nefertitin rintakuva on jäänyt mieleen, enkä varmaan ikinä unohda sen kauneutta. Sitä kauneutta ei saa vangittua kuviin.
Ei tuollaista kauneutta nykyisin näe. Ilmeisesti nykyin ei joko osata tai sitten ei kustannussyistä pystytä tekemään noita entisajan käsittämättömän kauniita esineitä, puhumattakaan rakennuksista.
Näyttelyistä upea on ollut myös Tanskassa Aarhusissa Moesgaard museossa vieraillut erikoisnäyttely kiinalaiset terrakottasotilaat. Ja tietenkin heidän kuuluisa suomuumio rautakaudelta, Grauballe man, joskin Silkeborgin museon Tollundin mies on oma suosikkini. Kyllä siihen hiljentyy, suree ja miettii, mikä on ollut hänen kohtalonsa. Hän on niin rauhallisen näköinen, jotain niin elävää hänessä on. Aivan kuin nukkuisi.
Mä rakastan museoita. Ylläolevat museot on sellaisia, mitkä ehkä kiinnostaisi myös ihmisiä, jotka eivät tavallisesti museoissa liiku ja siksi otin ne esiin.
Olen samaa mieltä. Riippuu aivan siitä mitä siellä on näytillä. En tiedä millä asteikolla sivistyneisyydessä itse olen mutta mielestäni moni viesti tässä ketjussa ei kauhean sivistyneeltä kuulosta.
Olen teini-ikäisestä asti käynyt museoissa ja taidenäyttelyissä, historia kiinnostaa ja kaikki kulttuuri. Museokäynnit avartavat maailmankuvaa, auttavat ymmärtämään menneiden sukupolvien saavutuksia. Viimeisin suuri ja mieleenjäävä museokokemukseni oli Napolin akreologinen museo, jossa oli esillä myös Pompejin hyvin säilyneitä taideaarteita. Matkustan nykyisin mielelläni yksin, sillä nautin museoista jotka eivät eräille ystävilleni merkitse paljoakaan. Saan nauttia lomista omaan tapaani.