Matti Ahde arvosteli ensitreffeillä Hilkan pyöreitä poskia
Ja toivoi ,että Hilkka olisi ollut neitsyt. Jälkiruoan siirsi sivuun, ettei posket pyörene liikaa. Mitä ihmettä? Miksi ihmeessä naiset suostuu tuollaiseen?
Kommentit (549)
Mä en nyt ihan hirveästi jaksa pöyristyä jostain 50 vuoden takaisista sanomisista, varsinkaan kun ne on painettu elämänkertaan.
Jokaisen luulisi jo tähän päivään oppineen, että kustantaja vaatii aina elämänkertaan kohupaljastuksia tyyliin "vesisänky sai kyytiä", tai "liukastuin omaan spermaani", koska niillä sitä kirjaa myydään. Totuus voi olla paljon mitättömämpi, tai maininta irroitettu asiayhteydestään, mutta mitäpä väliä sillä on kun ne on aina sellaisia paljastuksia, joiden totuuspohjaa ei kukaan kykene kyseenalaistamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten on mahdollista, että Hilkka kuitenkin kokee, että Matti oli hänen elämänsä suuri rakkaus, ja että heillä oli aivan mahtava liitto?
Koska ei tiedä paremmasta ja Matti toi leivän pöytään eikä lyönyt? Entisaikaan kriteerit oli vähän löyhemmät..
Minua jaksaa aina huvittaa tuo *ei lyönyt*. Ei nyt jumalauta, eikö se ole kaikissa ihmissuhteissa itsestäänselvyys että kukaan ei _lyö_? Olen kuullut jopa vuonna 1964 syntyneet miehen sönköttävän, että vaimo on iloinen kun ei edes kännissä lyö 😅 Ei nyt saatana, tuossa kohtaa alkaa olla kriteereiden kiireellinen tarkistamisen paikka!
Ihan hetki sitten tämä oli myös riittävän vanhemmuuden kriteeri. Ja siitäkin tarpeen vaatiessa joustettiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten on mahdollista, että Hilkka kuitenkin kokee, että Matti oli hänen elämänsä suuri rakkaus, ja että heillä oli aivan mahtava liitto?
Koska ei tiedä paremmasta ja Matti toi leivän pöytään eikä lyönyt? Entisaikaan kriteerit oli vähän löyhemmät..
Hilkan äitikin tuntuu olleen aika jyrä.
Vallanhimoiset ihmiset, mitä poliitikot tietenkin ovat, harvoin ovat kovinkaan empaattisia tai aidosti mukavia. Ja sitten on naisia, jotka hyväksyvät kaikkea paskaa, koska elintaso ja asema.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, ei tulisi toisia treffejä, jos joku määräisi syömisiäni.
Samaa mieltä minäkin olen. Taisi Hilkka haluta vain varakkaan miehen. Raha ratkaisi.
Käsittääkseni Matti Ahde oli sähkömies ennen politiikkaan lähtemistä? Tuskin siis kovin varakas.
Tosin saatan olla väärässä
Matti oli jo kansanedustaja kun vonkasi Hilkkaa.
Oli jo kansanedustaja.
Matti kutsui Hilkan ensimmäisille treffeille eduskuntaan. No tietysti tehdäkseen vaikutuksen asemallaan. Sitten menivät oopperaan ja sen jälkeen syömään Kappeliin. Siellä tapahtui tuo jälkiruoka pois parin lusikallisen jälkeen ja liian pyöreät posket-episodi. Siis jo ensimmäisillä treffeillä.
Tätä ennen Hilkka oli jo ihaillut kaukaa Mattia ja leikannut Matin kuvan seinälleen ja tuntenut sisimmässään, että siinä on hänen tuleva miehensä.Kummallakin oli omat tavoitteet jo heti olemassa, käsittääkseni.
Kumma kyllä en ole tuosta "pyöreät posket-episodista" löytänyt mitään tietoja vaikka olen googlaillut koko aamupäivän. Sama tuon neitsyys-homman kanssa. Taitaa olla keksittyä. Linkkiähän ei ole tännekään laitettu (koska sitä ei ole?)
Hilkan haastattelu, Me Naiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tohon aikaan jo Hilkka noin "kokenut". Luulis et voikkatyttö olis ollu siveä. Niin mattikin varmaan luuli.
Miten niin "tohon aikaan"?
70-luku oli paljon vapaamielisempää kuin nykyaika, siis pois luettuna homous ja transeksuaalisuus ja muut poikkeavuudet, koska ne oli lainsäädännöllä ajettu maan alle. Tavallisessa heteroseksissä ei sen sijaan himmailtu vaan nuorena aloitettiin ja touhu monilta osin paljon rennompaa kuin nykyään. Minä menetin neitsyyteni 70-luvun lopulla 17 vuotiaana ja olin kaveripiirini viimeisiä neitsyitä ja siis ihan tavallisia keskiluokkaisen perheen lapsia oltiin.
Tptta. 70-80 luvut olivat railakkaita vuosikymmeniä joka suhteessa ja 90-luvun laman jälkeen kaikki muuttui.
normi demari kirjoitti:
hilkka onnessaan kun sai kommari miehen koukkuun tiesi että itsellekkin urat urkenevat.
Kommarimiehen (yhdyssana)???
Et taida ihan hirveästi politiikasta ymmärtää. Sama kun nimittäisi kaikkia kokoomuslaisia n a tseiksi. Tai no ei ole, vaan kokoomuslaiset ovat lähempänä äärioikeistoa, kuin demarit kommunisteja.
Olihan toi Matti komea nuorena. Ihan elokuvatähti-ulkonäkö. Ymmärrän, että Hilkka on langennut. Mutta aika kuuro on saanut olla, että on jatkanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä Hilkka pakeni äitiään ja joutui Matin ansaan siksi. Sitten tuli rahaa ja omaisuutta, eikä raaskinut luopua siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä minäkin olen. Taisi Hilkka haluta vain varakkaan miehen. Raha ratkaisi.
Käsittääkseni Matti Ahde oli sähkömies ennen politiikkaan lähtemistä? Tuskin siis kovin varakas.
Isäni tunsi tämän Matti Ahteen ajalta ennen politiikkaa. Oli kuulemma mukava tyyppi ja ei pahaa sanaa. Tiedä sitten.
Varmaan oli mukava isällesi, koska tuskin ahdisteli miehiä.
Ennen kohua oli yleisesti mukavan miehen maineessa.
Kyllä Hilkalla varmaan olisi ollut monta mahdollisuutta lähteä liitosta silloin, kun lapset olivat isompia, teinejä, mutta niinpä vain itse vapaaehtoisesti pysyi Mattinsa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä Hilkka pakeni äitiään ja joutui Matin ansaan siksi. Sitten tuli rahaa ja omaisuutta, eikä raaskinut luopua siitä.
Ja lapsi, eli ennen kaikkea perhe.
Ahteet olivat epävirallisesti Suomen tavisjulkkikset 80-luvulla. Isä, äiti ja kolme lasta ilman hienoja lähtökohtia. Omin käsin tiensä raivanneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isäni tunsi tämän Matti Ahteen ajalta ennen politiikkaa. Oli kuulemma mukava tyyppi ja ei pahaa sanaa. Tiedä sitten.
Varmaan oli mukava isällesi, koska tuskin ahdisteli miehiä.
Ennen kohua oli yleisesti mukavan miehen maineessa.
Muistan hyvin, että näin oli etenkin Koiviston kauden alkuvuosina.
Ehkä myös Hilkan äiti oli vahtinut Hilkan painoa ja huomautellut lihomisesta. Oli ennestään tuttua toimintaa, siksi ei pöyristynyt.
Mulle olisi sopinut tollanen mies, joka olisi jaksanut vahtia mun painoa. Ei tarttis ite vahtia. Mutta eipä se Hilkkakaan mikään sutjakka tyttö ollut vanhoilla päivillään, eli ei tainnutkaan Matin metodit toimia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut naiset antaa miehensä pitää haaremia. Kunhan on kunnon kulissit, rahaa, valtaa ja omaisuutta - se riittää. Ja ilmeisesti ulkonäköasiatkin olleet tärkeitä perheessä.
Ilmeisesti ollut Matille ykkösjuttu, kun jo ekoilla treffeillä painosta huomauteltu. Hilkalle ei, koska muuten hän olisi kiertänyt Matin kilometrin säteellä ettei rumuus tartu.
Täällä taitaa olla joku rumuus hullu langoilla, kun toistelee tätä Ahteen "rumuutta" joka sivulla.
Koittakaa nyt lapsukaiset ymmärtää, että se 30 vuotias Hilkan kanssa treffeillä ollut kansanedustaja oli pikkasen eri näköinen, kuin se nettikuvien syöpäsairas vanha mies. Häntä pidettiin hyvin yleisesti komena miehenä 70-luvulla ja kyllähän keskivertoa komeampi varmaan olikin, mutta ei kyllä missään nimessä mieheksi ruma kuitenkaan, ei vaikka joku rumuus hullu sitä täällä sata kertaa toistelisikin. Minä siis näin häet 70-luvulla livenä ja taatusti tiedän paremmin kuin joku rumuus hullu, minkä näköinen hän silloin oli. Ei siis mielestäni erityisen komea, mutta ihan mukiinmenevän näköinen kuitenkin.
Kuuluisa mies, kyllä teinityttöä kiinnosti.
Hilkka ollut nuorena tosi kaunis. Hilulla on nyt uusi mies.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä myös Hilkan äiti oli vahtinut Hilkan painoa ja huomautellut lihomisesta. Oli ennestään tuttua toimintaa, siksi ei pöyristynyt.
Äitinsä oli voimisteluvalmentaja, eli tietysti painosta on huomauteltu. Lisäksi vaikuttaa olleen aika dominoiva persoona. Mattia varmaan ketutti hullu anoppi ja purki sappensa Hilkkaan. Hilkka-parka oli kahden tulen välissä.
Olikohan Matti itse neitsyt treffeillä? Jos siksi kyseli?