Keskisarjan tiskausjutut sai feministit raivonvaltaan. :D
Toimittaja Roosa Pöyhtäri haukkui mieslapseksi:
https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/c65606db-f7bd-4976-bb11-31fbd96d0223
Toimittaja Perttu Kauppinen kirjoitti IL:n pääkirjoituksen, että miehen EI tarvitse tiskata: :D
https://www.iltalehti.fi/paakirjoitus/a/d158a9c6-8853-4475-9333-d465da0…
Keskisarjan vaimokin joutui selittelemään asiaa:
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/430adb9d-b39d-40f9-8103-2fde71f8fae8
On tämä nykypäivän Suomi kummallinen. Sanoi persu mitä tahansa, menee koko Suomi sekaisin siitä. 😂
Kommentit (84)
On kuitenkin muistettava myöskin se että Teemu on korkeakoulutettu ja viisas ihminen, kuka meistä on heidän valintoja arvostelemaan?
Ihan sama mitä jonkun muun mies tekee tai on tekemättä, kunhan ei ala tyrkyttää sitä muille väkisin.
Jos minun miesystäväni alkaisi vaatia, ettei tee jotain yksinkertaista joka päivä tehtävää asiaa kotona koska hän on mies, olisi hän ex hyvin nopeasti. Aika tyhmä saa olla, mikäli ei osaa tiskejä laittaa koneeseen, pesutablettia lokeroon ja konetta päälle.
Vierailija kirjoitti:
Luoja mitä vässyköitä te akat olette. Se on AINA nainen joka on tuossa roolissa. Kertokaa yksikin nainen joka julistaa miten ei koskaan tiskaa tai tee mitään, ja näyttäkääpä keskustelu jossa sallisitte miehen olevan tuossa roolissa. Jos itse julistaa ja oikein provosoi, mitä oikein oletatte? Mikä tarve heteroilla on aina julistaa ja hieroa naamalle omaa epätasa-arvoista dynamiikkaansa? En tiedä vastaavia homopareja.
Ja mitä miehet tekee teidän reikien eteen? Teitä vain käytetään. Kuka vaihtaa nimen? Kuka tekee kotityöt? Kuka paapoo lapsia? Kuka kestää pettämisen ja lyömisen? Kuka huolehtii ehkäisystä?
Miehet ei tee mitään teidän eteen. Kukaan ei tulisi hurraamaan jos mies olisi tuossa roolissa. Ihmettelette vielä miksi syntyvyys laskee.
Ja linkittäkääpä tänne pari jossa mies tekisi kotityöt. :D miksi se on aina nainen joka tekee kaiken? Vässykät. Tur*aan kyllä saatte, mutta mitään ei teidän vuoksenne mies tee. Käytetty reikä ja sper*arätti tuo akka.
Järkyttävää miten huonosti sinä voit. Olet ilmeisesti saanut näpeillesi rakkaudessa aika pahasti?
Vierailija kirjoitti:
Luoja mitä vässyköitä te akat olette. Se on AINA nainen joka on tuossa roolissa. Kertokaa yksikin nainen joka julistaa miten ei koskaan tiskaa tai tee mitään, ja näyttäkääpä keskustelu jossa sallisitte miehen olevan tuossa roolissa. Jos itse julistaa ja oikein provosoi, mitä oikein oletatte? Mikä tarve heteroilla on aina julistaa ja hieroa naamalle omaa epätasa-arvoista dynamiikkaansa? En tiedä vastaavia homopareja.
Ja mitä miehet tekee teidän reikien eteen? Teitä vain käytetään. Kuka vaihtaa nimen? Kuka tekee kotityöt? Kuka paapoo lapsia? Kuka kestää pettämisen ja lyömisen? Kuka huolehtii ehkäisystä?
Miehet ei tee mitään teidän eteen. Kukaan ei tulisi hurraamaan jos mies olisi tuossa roolissa. Ihmettelette vielä miksi syntyvyys laskee.
Ja linkittäkääpä tänne pari jossa mies tekisi kotityöt. :D miksi se on aina nainen joka tekee kaiken? Vässykät. Tur*aan kyllä saatte, mutta mitään ei teidän vuoksenne mies tee. Käytetty reikä ja sper*arätti tuo akka.
Mun mies tiskaa, kokkaa, pesee pyykit ja imuroi.
Tässä on sulle se kaipaamasi yksi pariskunta. 😁
Vierailija kirjoitti:
Mitä prua ny taas. Vaimo on tyytyväinen, mies on tyytyväinen. Mikä on ongelma? Pitääkö Suomessa julkaista virallinen ja velvoittava kotitöiden jakolista? Kaikkien on sitä noudattaman ja kuukausittainen raportointivelvollisuus. Hyväksytetään lautakunnalla.
Ah, tätä nykyistä vapaata ja suvaitsevaista meininkiä. Tasa-arvo ei toteudu, jos ei nipoteta ja taulukosta tarkasteta. Huoh!
Ongelma on se, että kansanedustajaksi on valittu perheellinen mies, joka ei osaa käyttää tiskikonetta, pyykkikonetta eikä laittaa ruokaa lapsilleen. On ihan hirveän vaikea uskoa, että joku pääsee keski-ikäiseksi oppimatta mitään elämän perustaitoja. Miten mahtaa häneltä onnistua äänestysnapin painaminen?
Vierailija kirjoitti:
Sukuani ja itseänikin olen seurannut, ja koska olen vanha, tiedän, että jo 70-luvulla, jos nainen ei ollut kotirouvana vaan kävi töissä, niin kotityöt kyllä jaettiin tasan, mies hoiti lapsia ja tiskasikin kyllä, ellei taloudessa ollut jotain raskaampa hommaa, niin kuin puiden pilkkomista (jota kyllä naisetkin tekivät).
Kummallista paluuta nämä provot ovat jonnekin 100-vuotta vanhaan elämään.
Kyllähän siitä kirjoiteltiin 50 vuotta sitten, että myös miesten kuuluu osallistua kotitöihin. 100 vuotta sitten ei.
Onhan niitä änkyröitä ollut tietysti aina. Ja jos herra toi taloon tarpeeksi rahaa, niin ei se kotiäitinä ollut tuntenut itseään orjaksi vaikka siivosi ja tiskasikin ym.
Minuakin häiritsee nuorfeministien puheet vaikkapa siitä, että nainen ei päässyt 70-luvulla opiskelemaan :D, kun itse ja kaikki naispuoliset kaverini mentiin joko yliopistoon tai opistotason koulutukseen. Nuorilla ei ole oikein historian tajua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä prua ny taas. Vaimo on tyytyväinen, mies on tyytyväinen. Mikä on ongelma? Pitääkö Suomessa julkaista virallinen ja velvoittava kotitöiden jakolista? Kaikkien on sitä noudattaman ja kuukausittainen raportointivelvollisuus. Hyväksytetään lautakunnalla.
Ah, tätä nykyistä vapaata ja suvaitsevaista meininkiä. Tasa-arvo ei toteudu, jos ei nipoteta ja taulukosta tarkasteta. Huoh!Ongelma on se, että kansanedustajaksi on valittu perheellinen mies, joka ei osaa käyttää tiskikonetta, pyykkikonetta eikä laittaa ruokaa lapsilleen. On ihan hirveän vaikea uskoa, että joku pääsee keski-ikäiseksi oppimatta mitään elämän perustaitoja. Miten mahtaa häneltä onnistua äänestysnapin painaminen?
No, ainakin kirjoja on oppinut tekniikalla kirjoittamaan. Onhan näitä ihmisiä, jotka käy ulkona syömässä, eivät tee kotona ruokaa, Jorma Uotinen esimerkiksi. Ei kannata moralisoida, siltä mielipiteesi kuulostaa. Ihmiset saavat vielä valita elämäntapansa ilman isosiskon jatkuvaa kontrollia ja virkakieltohankkeita.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole koskaan vaihtanut meidän autoon renkaita tai puhdistanut suihkun kaivoa tai lavuaarin hajulukkoa.
Herättääkö saman raivon?
N47
Mulle ihan sama, mutta mun mielestä on lähinnä outoa, ettei lähes viiskymppinen ole puhdistanut koakaan esim lattiakaivoa. No kukin tyylillään.
Katotaan sitä tiskaamista sitten kun naislapset käy armeijan siinä missä miehetkin
M23
Kuinkas ne raskaan sarjan tiskausjutut. Nyrkin ja hellan välissä?
Vierailija kirjoitti:
Katotaan sitä tiskaamista sitten kun naislapset käy armeijan siinä missä miehetkin
M23
Palataan sitten kun olet synnyttänyt ensimmäisen lapsesi 🤗
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama mitä jonkun muun mies tekee tai on tekemättä, kunhan ei ala tyrkyttää sitä muille väkisin.
Jos minun miesystäväni alkaisi vaatia, ettei tee jotain yksinkertaista joka päivä tehtävää asiaa kotona koska hän on mies, olisi hän ex hyvin nopeasti. Aika tyhmä saa olla, mikäli ei osaa tiskejä laittaa koneeseen, pesutablettia lokeroon ja konetta päälle.
Ei pelkästään tyhmä, vaan laiska. Ihan sama oletko mies vai nainen vai jotain siltä väliltä, niin tietyt perusasiat pitää osata ja kyetä tekemään.
Eniten tässä säälitti se, että nainen tekee noin paljon miehen eteen jotta tämä saa keskittyä itseään kiinnostaviin asioihin, mutta silti mies valittaa miten on onneton eikä sano yhtään hyvää sanaa vaimostaan. Lapsista vissiin mainitsi saavan jotain iloa, mutta vaimo ei näin korkealle arvostuksessa päässyt.
Itse en olisi ihmisen kanssa, jolle en pysty tuottamaan onnea. Oli sitten kotityöt jaettu miten tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Milloin kerkisi tai jaksaisi , vaikka tiskata.? Teemu on kirjoittanut ainakin 27 kirjaa (muutama kimppaprojekti), lähde wiki, lähiaikoina.
Kirjoita sinä edes 1 historiateos.
Normaalit ihmiset käy töissä (mitä kirjan kirjoittaminenkin on) ja hoitaa kotia. Teemu se vaan haluaa provosoida. Kodin sisäinen työnjako ei kuulu kenellekään.
Kyllähän ne saamattomat miehet ovat tähänkin asti jääneet loppujen lopuksi yksin joten mitä sitä suotta välittämään tai öyhöttämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ah, tätä nykyistä vapaata ja suvaitsevaista meininkiä. Tasa-arvo ei toteudu, jos ei nipoteta ja taulukosta tarkasteta. Huoh!Ongelma on se, että kansanedustajaksi on valittu perheellinen mies, joka ei osaa käyttää tiskikonetta, pyykkikonetta eikä laittaa ruokaa lapsilleen. On ihan hirveän vaikea uskoa, että joku pääsee keski-ikäiseksi oppimatta mitään elämän perustaitoja. Miten mahtaa häneltä onnistua äänestysnapin painaminen?
No, ainakin kirjoja on oppinut tekniikalla kirjoittamaan. Onhan näitä ihmisiä, jotka käy ulkona syömässä, eivät tee kotona ruokaa, Jorma Uotinen esimerkiksi. Ei kannata moralisoida, siltä mielipiteesi kuulostaa. Ihmiset saavat vielä valita elämäntapansa ilman isosiskon jatkuvaa kontrollia ja virkakieltohankkeita.
Jorma Uotisella ei ole pieniä lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Mulle kävis ihan hyvä että mies tekee pihahommat ja hoitais lapset. En tykkää lapsista. Ruoanlaitto on mukavaa ja imurointi myös.
On nimittäin paljon miehiä jotka eivät tee kumpaakaan.
Mun mielestä lastenhoidon yksi hyvin oleellinen ulottuvuus on myös se lasten ruokkiminen, eli ruoanlaitto. Noi Teemun vaimon selittelytkin kuulosti just siltä, että mies tahallaan tekee huonoa ruokaa eikä vaivaudu opettelemaan omia lapsiaan varten tuollaista ihan perusasiaa, niin on sitten "kätevämpää" että nainen hoitaa senkin, kaikkien muiden isoimpien kotitöiden ohella. Jos tulisi ero tai vaimolle kävisi jotain, olisi Teemu ihan pulassa lasten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän ne saamattomat miehet ovat tähänkin asti jääneet loppujen lopuksi yksin joten mitä sitä suotta välittämään tai öyhöttämään.
Teemun vaimo kehui että Teemu on erinomainen isä ja aviomies.
Jos vaimo on tätä mieltä niin eipä se taida muille kuulua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle kävis ihan hyvä että mies tekee pihahommat ja hoitais lapset. En tykkää lapsista. Ruoanlaitto on mukavaa ja imurointi myös.
On nimittäin paljon miehiä jotka eivät tee kumpaakaan.
Mun mielestä lastenhoidon yksi hyvin oleellinen ulottuvuus on myös se lasten ruokkiminen, eli ruoanlaitto. Noi Teemun vaimon selittelytkin kuulosti just siltä, että mies tahallaan tekee huonoa ruokaa eikä vaivaudu opettelemaan omia lapsiaan varten tuollaista ihan perusasiaa, niin on sitten "kätevämpää" että nainen hoitaa senkin, kaikkien muiden isoimpien kotitöiden ohella. Jos tulisi ero tai vaimolle kävisi jotain, olisi Teemu ihan pulassa lasten kanssa.
Vieklä hirveämpi pskamyrsky nousisi silloin, jos kolmen pienen lapsen äiti kertoisi, että ei osaa tehdä ruokaa vaan ruokkii lapset eineksillä. Jostain syystä isille on ihan ok tehdä noin, mutta silloinkin oletusarvona on, että äiti tekee lapsilleen ruokaa ja huolehtii vielä sen terveellisyydestä.
Haha, mikä mies se muka on, joka ei imurista edes käynnistysnappulaa löydä ja vielä valittaa, kuinka _monimutkaisia_ tuollaiset tekniset laitteet ovat???