Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kukaan ei huomaa, että olen laihtunut miltein 10 kg. Onko se niin, että tuollainen pudotus ei vaan näy runsaasti ylipainoa olevalla? Vaatteet ovat hieman löystyneet.

Vierailija
21.04.2023 |

Itse näen kyllä selvää eroa sisäisesti mutta myös ulkoisesti. Nyt kun tässä puhutaan ulkoisesta olemuksesta, niin mielestäni kasvoni ovat kapeammat. Myöskin vatsa on pienempi.
Työvaatteet, etenkin paita on väljelmpi. Silti kukaan ei kommentoi, että olen laihtunut vaikka olen avoin tyyppi ja usein ihmiset tulevat minulle kaikesta kertomaan, on siis sellainen humoristinen miellyttävä kulttuuri työpaikalla.
Ei sitä varmaan sitten huomaa.

Välillä epäröin olenko edes laihtunut vaikka tietysti vaaka ja vaatteet sen kertovat ainakin.
Lähtöpaino oli 120 kg, pituus 170 cm.

Missä vaiheessa muut alkoivat näkemään laihtumisen teillä, jotka olette painoa pudottaneet?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle sanottiin ääneen vasta kun pääsin normaalipainon lukemiin (laihdutin 35kg). Ellet ole normaalipainoinen, olet muille ylipainoinen.

Vierailija
2/34 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei erityisesti kyttää toiset ihmisten kokoa/lihomista/laihtumista, ei 10 kg pudotusta huomaa reilusti ylipainoiselta ihmiseltä. Toisekseen, nykyäänhän ei ole ok kommentoida toisten kehoja millään tavalla. Ei edes laihtumista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä turposin 9kg e-pillerillä eikä kukaan huomannut. Vaatteet vaan vähän kiristi. 10kg on n. 1 vaatekoko eli aika pieni muutos vielä.

Vierailija
4/34 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla pituudella 70 kilon kohdalla.

Vierailija
5/34 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jatkuvssti joka päivä näkee toisen ihmisen niin ei näe niin muutosta kun joku joka näkee harvemmin.

Vierailija
6/34 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painon kommentoiminen saatetaan kokea epäasiallisena, eihän muut voi tietää, oletko tietoisesti laihduttanut vai kenties menettänyt painoa sairastumisen tai rankan elämäntilanteen takia. Lisäksi itse en ainakaan huomaa toisten painossa muutosta, jos näen heitä usein, ja taidat nyt nimenomaan puhua kollegoistasi?

Vierailija
7/34 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle sanottiin ääneen vasta kun pääsin normaalipainon lukemiin (laihdutin 35kg). Ellet ole normaalipainoinen, olet muille ylipainoinen.

Oho! No onnittelut kuitenkin laihdutuksesta!

Ei sillä, että tässä muiden takia laihdun mutta on niin iloinen tästä elämän muutoksesta, että olisi kiva välillä nähdä huomaako muutkin sen.

Sinällään siis todella toissijaista mutta kuitenkin uteliaana tässä menen eteenpäin kuten tähänkin asti.

-ap

Vierailija
8/34 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverit ovat ehkä tietoisia siitä, ettei kenenkään laihtumisen tai lihomisen kommentoiminen, edes kehumisen muodossa, ole hyvien käytöstapojen mukaista. Mistä sitä tietää onko jollain syömishäiriö tai vaikka syöpä, parempi olla kommentoimatta ellei toinen itse ota puheeksi.

Vierailija
9/34 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä näy... Ja tänäpäivänä tiedä onko laihtuminen haluttua vai ei (koska reilu ylipaino on ah! niin tervettä, hienoa, oma valinta yms.), niin sen kommentointi voi olla kyseenalaista.

Laihduta itsesi vuoksi, älä muiden.

Vierailija
10/34 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten moni on jo sanonut, painon kommentointia ei pidetä hyväksyttävänä käytöksenä.

Vierailija
11/34 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään kaikki feministi-podcastit hokee, että " EI saa puuttua mitenkään toisen painoon, ja on todella epäkohteliasta huomauttaa toiselle, että olet laihtunut , se on kehorauhan häiritsemistä " ja ties mitä kaikkea. Joten ei ihme, ettei kukaan uskalla sanoa nykyään mitään.

Vierailija
12/34 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ap vielä sellanen syöttöporsas ettei noin pienet painonpudotukset sussa näy. Sitten kun painat alle 100kg niin alkaa ehkä huomaamaan. 

Vierailija
13/34 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan huomaa tuossa painossa mitään pudotusta. Alle sadan kilon kun pääset, niin sitten ehkä.

Toisekseen ulkonäön kommentointia pidetään nykyään erittäin moukkamaisena, joten sitä vältellään. Ihmiset ovat niin herkkänahkaisia, ettei saa edes kehua mitenkään.

Vierailija
14/34 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ei uskalla enää kommentoida mitenkään. Vasta jos henkilö itse ottaa puheeksi, niin sitten ehkä.

Vierailija
15/34 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi mieleenkään kommentoida työkaverin painoa, ellei hän ottaisi asiaa itse puheeksi. En tosin myöskään huomaisi 10 kg laihtumista tuon kokoisella.

Vierailija
16/34 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmenen kiloa on tuossa painossa ulkoisesti aika huomaamaton muutos. Terveyden kannalta tuo on jo hieno juttu, onneksi olkoon. Muut alkavat luultavasti huomata muutoksen kun painosi laskee alle sadan kilon. Voi olla ettei muut silti kommentoi, juurikin hienotunteisuudesta.

Vierailija
17/34 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla että tuttavasi eivät vaan ole sitä tyyppiä jotka kommentoi. Minulla on yksi kaveri joka heti kiakaisee jos joku on laihtunut. Muuta eivät kommentoi mitenkään.

Vierailija
18/34 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prosentuaalisesti niin vähän, ettei kukaan huomaa mitään niin merkittävää, että mainitsisi. Ja eihän nykyisin kukaan uskalla mainita, edes jos joku näyttää laihtuneen! Saattaa saada sellaisen kakkalastin niskaansa, jos kommentoi, että toinen on laihtunut!

Vierailija
19/34 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullf alkoi työkaverit sanomaan kun olin laihtunut 93kg-> 72kg eli normaalipainoon.

Vierailija
20/34 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä huomaan jos olet laihtunut 10 kg, mutta en välttämättä sitä että olet viimeisilläsi raskaana.

Ei mua kiinnosta muiden paino ollenkaan ja siitä puheen ollen en itse tykkää että painoani kommentoidaan. Ei tunnu sekään mukavalta että turvotustani aletaan onnittelemaan. Huvittavalta kyllä sillai "kui joku voikin olla noin aasi"..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi