Kukaan ei huomaa, että olen laihtunut miltein 10 kg. Onko se niin, että tuollainen pudotus ei vaan näy runsaasti ylipainoa olevalla? Vaatteet ovat hieman löystyneet.
Itse näen kyllä selvää eroa sisäisesti mutta myös ulkoisesti. Nyt kun tässä puhutaan ulkoisesta olemuksesta, niin mielestäni kasvoni ovat kapeammat. Myöskin vatsa on pienempi.
Työvaatteet, etenkin paita on väljelmpi. Silti kukaan ei kommentoi, että olen laihtunut vaikka olen avoin tyyppi ja usein ihmiset tulevat minulle kaikesta kertomaan, on siis sellainen humoristinen miellyttävä kulttuuri työpaikalla.
Ei sitä varmaan sitten huomaa.
Välillä epäröin olenko edes laihtunut vaikka tietysti vaaka ja vaatteet sen kertovat ainakin.
Lähtöpaino oli 120 kg, pituus 170 cm.
Missä vaiheessa muut alkoivat näkemään laihtumisen teillä, jotka olette painoa pudottaneet?
Kommentit (34)
Kyllä sen 10 kg varmaan muutkin huomaavat, mutta suomalaiset ovat niin kateellisia toisten ihmisten laihtumisesta etteivät anna siitä ainakaan positiivisia kommentteja. Jatka vaan samaa tahtia, voit olla todella ylpeä itsestäsi, kaikki eivät pysty samaan!
Miksi pitäisi huomata? Toisten painon kommentointi on epäkohteliasta. Ethän halua kuulla sitäkään kun olet jonkun mielestä lihonut.
Eikös viskeraalinen (sisäelinten ympärillä oleva) rasva lähde palamaan eka kul laihrutetaa? Sitei kai huamaa kovin selvästi ole muksessa?
Ja siis vielä nro19 kommentoi. Omaa painoani kommentoi siis läheiset työkaverit, joiden kanssa muutenkin puhutaan kaikesta.
Jostain syystä taas myöhemmin ärsytti kun sellainen puolituttu setämies työkaveri huusi käytävällä kovaan ääneen " sä oot saanut hyvin painon pidettyä poissa ". Ilmeisesti kehuksi tarkoitettu, mutta asiatonta.
Vierailija kirjoitti:
Ei tulisi mieleenkään kommentoida työkaverin painoa, ellei hän ottaisi asiaa itse puheeksi. En tosin myöskään huomaisi 10 kg laihtumista tuon kokoisella.
Sama.
Ap, jos haluat selkääntaputusta niin kerro itse asiasta kahvipöydässä.
Minusta olisi äärimmäisen moukkamaista mennä kommentoimaan kollegan painoa, varsinkin kun syy voi olla sairaus tai ruokahalu on voinut mennä perheenjäsenen kuoleman takia tms.
Vaikka olisin huomannut niin en sanoisi mitään. Painon kommentointi suuntaan tai toiseen on asiatonta. En itse kaivannut mitään huomiota laihduttuani 15 kiloa.
En kommentoi, vaikka toinen olisi laihtunut 100 kiloa, ellei hän itse ota asiaa puheeksi.
Vierailija kirjoitti:
Niin, ei uskalla enää kommentoida mitenkään. Vasta jos henkilö itse ottaa puheeksi, niin sitten ehkä.
Multa lähti 12kg, niin työkaverit pysäyttivät, katsoivat huolestuneina silmiin, ja kysyivät, onko kaikki ok.
Painosta puhuminen, on yksilö sitten laihtunut tai lihonut, on mielestäni sivsitymätöntä.
Ei kukaan huomaa kun on yli 30 kiloa jäljellä. Ja muutenkin on turha odottaa kannustusta.
Itse olen huomannut harrastuksen parissa että mitä paremmin voin ja helpommin liikun, sitä enemmän minua kytätään vihamielisesti ja tungetaan väkisin edelle. Muut ovat varmasti huomanneet vartaloni koostumuksen muuttuneen paremmaksi, mutta esittävät että olisin heitä hitaampi tms. vaikka se ei pidä paikkaansa.
No mutta ap on onnistunut hienosti pudottamaan jo ison määrän ylipainoa ja osoittanut että pystyy laihduttamaan. Jatka vaan samaan malliin ja muista hyvien elintapojen pysyvyyden merkitys.
Naisen painoa kommentoimalla voi hävitä työpaikkansa, muttei voittaa mitään. Turha siis odottaa sitä keskustelua työpaikalla.
Itse laihtunut kohta 15 kg, alkupaino hieman vähemmän kuin sulla, eikä mullekaan ole kukaan sanonut. Mielenkiinnolla odotan koska saan ekat kommentit. :-D