Tajuaako vanhukset olevansa vanhoja kuten yli 70-vuotiaat vanhempani?
Kommentit (101)
Riippuu ihan kunnosta ja terveydestä.
Vierailija kirjoitti:
Mun vanhemmat oli kyllä hyvin jaksavia noin 80 v asti
Js hyvä niin
Aktiivinen elämä niin ei tartte maata josssin terveyskeskuksen sängyssä
Mun isä oli aktiivinen siihen päivään saakka kunnes sai sairauskohtauksen ja kuoli. Äiti lähti jo kymmenen vuotta aiemmin alle 7-kymppisenä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ei oo kovin vanhoja vielä tuossa iässä
80 v ovat oikeasti vanhoja
Ei kaikki 80v ole, tai siis iältään ovat vanhoja, mutta eivät välttämättä huonokuntoisia, niinkuin esim. mun pappa, sen ikäisenä (eli vielä siitä 13 vuotta - kunnioitettava ikä, miehelle!).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tajua, kuvittelevat olevansa kuolemattomia. Jos yrittää ottaa perintöjärjestelyjä puheeksi, se on perinnön kärkkymistä ja ahneutta.
No eikö rahat ole heidän omia? Tekevät niillä mitä haluavat tai ei tee?
Joku tosin voisi luulla että kärkyt ahneena omaisuutta jo?!
Niin, perintöverojen minimointi on ahneutta? Kyllä, sitä se on boomereille. Fiksummat sitä perintösuunnitteluksi kutsuvat, vähemmän fiksut ahneudeksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei tajua. Ovat vanhemmat 75 ja 76 ja luulevat olevansa NUORIA. Eivät usko kuolevansa koskaan, eivät aio tehdä mitään edunvalvontavaltuutuksi, reissaavat ja hummaavat. Hämmentävää. Ei siis se että ovat vielä virkeitä vaan jotenkin se itsepetos. Minäkin tajuan olevani vanha pin 50v mutta nuo tituleeraa itseään nuoriksi ja se ei ole edes vitsi vaan tosissaan sanottu.
Oletko itse tehnyt edunvalvontavaltuutusta? Lopetitko jo reissaamiset ja hummaamiset hyvissä ajoin?
P.S. Nuorikin voi tarvita edunvalvontavaltuutusta syystä tai toisesta.
Kyllä, kyllä tajuan. Miksi en tajuaisi?
Tuttuni ja naapurini täytti hiljan 98v. Hänen järkensä pelaa kuin nuorella, mutta iän tuomat krempat veivät palvelutaloon.
Soitin muutama päivä sitten hänelle ja ei tykkää asua palvelutalossa, koska suurin osa on niin huonokuntoista, ettei heistä saa juttelukaveria.
Ihminen on huonossa seurassa silloin, kun vireydessä, muistissa ja järjenjuoksussa on isot erot. Tämäkin ex naapuri ei pääse liikkumaan enää, kuin autettuna ja pyörätuolilla.
Ihminen joutuu tavallaan olosuhteiden vangiksi ja sitä en toivo kenellekään.
Itse ratkaisin asian kieltäytymällä perinnöstä. Eipähän tartte vahdata, mitä tekevät tai että väitettäisiin perinnön kärkkyjäksi. Vaikeita tapauksia joka tapauksessa, eli jos ei ollut mieliksi, se tulkittiin heti jonksin tuollaiseksi kummalliseksi toiminnaksi.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ei oo kovin vanhoja vielä tuossa iässä
80 v ovat oikeasti vanhoja
Jenkkien pressa on 80 v. Ikä on vain numeroita.
Sielu ei vanhene koskaan, vain keho rapistuu ja sekin on yksilöllistä, missä kunnossa on.
Jos saa olla terveenä mahdollisimman pitkään, niin mikään ei rajoita elämää.
Eläkkeellä alkaa uudenlainen elämä, on itselle ja harrastuksille aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Totta kai ihmiset tajuavat oman ikänsä jos ei ole jo niin vanha että dementia vaivaa. Voi tuntea olevansa nuorekas ikäisekseen, mutta kyllä sen silti tietää että on 70, ei 17 enään.
ENÄÄ ! Sana on enää, paina se sieluusi!
Ansaitsit alapeukun.
Sekös tässä onkin, että seitsemänkymppisten pitäisi jo istahtaa kiikkustuoliin odottamaan kuolemaa. Kauhistus, jos uskaltavat jopa nauttia töittensä hedelmistä vaikka matkustaen. Pitäisihän heidän tajuta, että nuorempi polvi odottaa perintöään. Mitäs jos sitä ei tulekaan, ovathan vanhukset tuhlanneet kaiken kun eivät ajoissa tajunneet olevansa VANHOJA joiden ei enää pitäisi tehdä mitään sellaista, että rahaa kuluu.
Mun vanhemmat ei tajua eikä niiden työnantajakaan ole huomannut, että ne on vanhuksia. Kumpikin käy töissä, eläke on pelkkä sivutulo. Kuulemma elämästä saa enemmän irti, kun on mukana kaikenlaisissa hankkeissa ja vähän valvoo, miten rakentavat tai opettaa alakoululaisia.
Miksi eivät tajuaisi? Mitä tarkoitat? Kai se on vaan hyvä, jolleivät voivottele vanhuutta, vaan kokevat olevansa nuoria, ikäisekseen. Pidätkö heitä jotenkin tyhminä?
Ollaan 77 ja 79. Edunvalvontavaltuutus tehty. Mielestäni olemme hyväkuntoisia ja suht terveitä. Juuri olimme kahden viikon "hiihtolomalla" Kainuussa ja hiihtelimme toistakymmentä kilometriä päivässä. Silti tiedostamme, että vanhoja alamme olla ja perälauta pilkistää jo. Lapset kyllä kannustavat aktiivisuuteen, eivät jarruttele.
Vierailija kirjoitti:
Itse ratkaisin asian kieltäytymällä perinnöstä. Eipähän tartte vahdata, mitä tekevät tai että väitettäisiin perinnön kärkkyjäksi. Vaikeita tapauksia joka tapauksessa, eli jos ei ollut mieliksi, se tulkittiin heti jonksin tuollaiseksi kummalliseksi toiminnaksi.
Et voi kieltäytyä perinnöstä ennen kuin perinnönjättäjä kuolee. Silloinkin perintö menee lapsillesi ja alaikäisinä he eivät voi kieltäytyä (toivo siis, että ehtivät 18v ikään).
Vierailija kirjoitti:
Mun vanhemmat ei tajua eikä niiden työnantajakaan ole huomannut, että ne on vanhuksia. Kumpikin käy töissä, eläke on pelkkä sivutulo. Kuulemma elämästä saa enemmän irti, kun on mukana kaikenlaisissa hankkeissa ja vähän valvoo, miten rakentavat tai opettaa alakoululaisia.
Ikävää sada slaagi siellä oppilaiden edessä. Tulee lapsille traumoja.
Katri Helena taitaa olla ainoa tolkun vanhus, omien sanojensa mukaan nyt on jo kahvi ja konjakki meneillään. Realisti.
Mun hammaslääkärini on 76 vuotias mies
Meinasin pyörtyä kun kuulin hänen ikänsä:
En olisi ikinä uskonut 😳
No eikö rahat ole heidän omia? Tekevät niillä mitä haluavat tai ei tee?
Joku tosin voisi luulla että kärkyt ahneena omaisuutta jo?!