Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hain työpaikkaa jossa on n 10 euron tunipalkka. En päässyt edes haastatteluun ja sain ilmoituksen, että hakijoita tähän työhön yli yli 220 ihmistä,

Vierailija
21.04.2023 |

Ei vaivaa työvoimapula matalapalkkaisia ammatteja.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi kirjoitusvirheet. Ennakoiva tekstinsyöttö rankaisee taas.

Ap

Vierailija
2/35 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on työvoimapula.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ravintolapuolellakin sanotaan olevan pulaa, mutta hakemaani lounasravintolapaikkaan oli lähes 2000 hakijaa .

Vierailija
4/35 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko koululaiset ja opiskelijat hakeneet paikkaa työttömien lisäksi? Noin minullekin aikoinaan kävi. Kun viimeksi hain töitä, sitä oli kuulemma hakenut vain kaksi muuta hakijaa. Tosin palkka ja vaatimuksetkin olivat jotain aivan muuta.

Vierailija
5/35 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hain töihin ja pääsin haastatteluun, mutta en päässyt jatkoon. Hakijoita oli n. 400

Vierailija
6/35 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain itsekin erääseen työpaikkaan ja sanottiin, että hakijoita on useampi. Mitä mä tällä tiedolla teen? Halutaan kiusata työttömiä?

Vierailija
7/35 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, itsellä sama ongelma + ikikarenssi yrittämisen takia. Saataisko jo perustulo, että voisin edes tehdä keikka- ja osaaikatöitä tässä välillä? Tällä hetkellä ei ole muuta vaihtoehtoa kuin olla työttömänä tai saada kokoaikatyö.

Vierailija
8/35 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti ei ole pulaa.

Halutaan vain leikata.

Kuntoilkaa. Pitäkää ittennne kuosissa.

Siitä tulee olemaan etua myöhemmin.

Vierailija
9/35 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hain itsekin erääseen työpaikkaan ja sanottiin, että hakijoita on useampi. Mitä mä tällä tiedolla teen? Halutaan kiusata työttömiä?

Olisiko pitänyt sanoa, että et tullut valituksi sopimattomuutesi takia kuin siksi, että oli paljon muitakin ja joku oli parempi?

Vierailija
10/35 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmyyrä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko pitänyt sanoa, että et tullut valituksi sopimattomuutesi takia kuin siksi, että oli paljon muitakin ja joku oli parempi?

Miksi mun pitäisi loukkaantua rehellisyydestä?

Vierailija
11/35 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa paska palkka. Itsellä aikoinaan eka kesätyö kolmivuorotyötä tehtaalla, juuri täysi-ikäistyneenä teininä. Ei alan koulutusta eikä aikaisempaa työkokemusta. Peruspalkka 11 euroa tunnilta ja siihen päälle iltalisät, yölisät, viikonloppulisät ja pyhäpäivälisät.

Miten aikuisten oikeasti aikuiselle voidaan maksaa jostain työstä noin paskaa palkkaa? Moni märkäkorva-finninaama teinikin pesee palkkakilpailussa mennen tullen tuollaiset palkat.

Vierailija
12/35 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työmyyrä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikesta loukkaantuminen on uutta suomalaista kansanperinnettä.

Vierailija
13/35 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa paska palkka. Itsellä aikoinaan eka kesätyö kolmivuorotyötä tehtaalla, juuri täysi-ikäistyneenä teininä. Ei alan koulutusta eikä aikaisempaa työkokemusta. Peruspalkka 11 euroa tunnilta ja siihen päälle iltalisät, yölisät, viikonloppulisät ja pyhäpäivälisät.

Miten aikuisten oikeasti aikuiselle voidaan maksaa jostain työstä noin paskaa palkkaa? Moni märkäkorva-finninaama teinikin pesee palkkakilpailussa mennen tullen tuollaiset palkat.

Mut tommosis töissä  voi olla kännissä tai lääkkeissä ja kukaan ei sano mitään.

Voi harhailla ja esittää ns. selvää.

Vierailija
14/35 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmyyrä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työmyyrä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikesta loukkaantuminen on uutta suomalaista kansanperinnettä.

Kollektiivinen loukkaantuminen on kyllä perinteistä vasemmistolaista tunnetilaa.

Ei siinä ole mitään väärää. Loukkaannutaan vain koko muurahaispesän voimin, jos meille käydään!

Vierailija
15/35 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole totta, koska Petteri sanoi, että työhaluttomia on liikaa. Petteri tietää

Vierailija
16/35 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep sitä se on nykypäivänä...

Vierailija
17/35 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä päin Suomea on tommoset hakijamäärät?

Vierailija
18/35 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikealle on kuulemma joka vuosi tuhansia hakijoita.  

Vierailija
19/35 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole totta, koska Petteri sanoi, että työhaluttomia on liikaa. Petteri tietää

Tietääkö Petteri, että työttömyys ei ole peruste mihinkään muuhun tukeen kuin työttömyyskorvaukseen, joita on kolmea erilaista? Työmarkkinatuki tai peruspäiväraha tai sitten ansiosidonnaiseksi kutsuttu, joka todellisuudessa koostuu peruspäivärahasta ja ansio-osasta. Mikään muu tuki ei ole millään tavoin sidottu työttömyyteen. Pienituloinen työtön VOI saada asumistukea vuokra-asuntoon, riippuen ruokakunnan muista tulosita, esim. puolison tuloista. Toimeentulotukea voi saada pienituloinen, jos ei ole omaisuutta ja ei ole ruokakunnassa muita tulonhankkijoita. Mutta automaationa työttömyyden perusteella ei näitä makseta.  

Vierailija
20/35 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, itsellä sama ongelma + ikikarenssi yrittämisen takia. Saataisko jo perustulo, että voisin edes tehdä keikka- ja osaaikatöitä tässä välillä? Tällä hetkellä ei ole muuta vaihtoehtoa kuin olla työttömänä tai saada kokoaikatyö.

Kyllä voi tienata 300e ilman että vaikuttaaa työmarkkinatukeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kuusi