Si-nivel, jäätävä lantiokipu
Tai epäilen että si nivel. Ketään kohtalotovereita? En pysty kävellä kuin jonkun askelen ja hermot kirraa ja peffa kramppaa.
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli jo vuosia sitten sama vaiva. Olin hoitotyössä ja työkyvytön. Si-nivel lähti uudelleen pois paikaltaan, vaikka se laitettiin. Olin toivoton ja kipeä. Kunnes tutun kautta löysin kiropraktikko Riku Kaukosen. Hän oli pelastukseni. Kävin noin 4-5 hoitokertaa ja sen koommin en ole kärsinyt vaivasta. Muistaakseni ylä-ja alakroppa oli kierteellä, yläkroppa 4.5cm vasemmalle ja alakroppa 2-3cm oikealle, joten si-nivel oli vedossa ja lähti pois aina uudelleen. Riku tajusi heti vaivani.
Kävin aiemmin tk:ssa fysioterapeutilla tms ja tein annettuja jumppaohjeita, mutta tulin vain kipeämmäksi. Käskivät vaan jatkaa niitä, mut lopetin itse.
Se oli kamalaa aikaa. En kyennyt normaaliin elämään Noin 10 vuotta on mennyt ilman vaivoja.
Rk pelasti elämäni.
Hän ei taida ottaa enää asiakkaita?
Ihanaa että olet saavut avun vaivaasi ja että kerroit tämän!
Ja hienoa että löytyy näitä auttajia jotka osaavat asiansa.
Mulla tuntuu että repeää jotain si-nivelen kohdalla. Kellään tällaista?
Mulla oli tuo vaiva raskausaikana. Yritä siinä sit elää terveellisesti ja liikkua, kun jo heti ekan kolmanneksen jälkeen alkoi jäätävä kipu heti jos erehtyi vähänkään enemmän esim kävelemään. Sit ei meinannut enää tuolista ylös päästä ja saattoi yhtäkkiä jalka pettää alta. Netistä ja fyssarilta saadut jumppaohjeet kyllä auttoi jonkin verran ja nyt raskauksien jälkeen ei vaivaa enää kuin ihan satunnaisesti. Tuntuu kyllä että koko alaselkä on tosi jumissa eikä venyttely auta, mutta ei sentään kipuile juurikaan.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli tuo vaiva raskausaikana. Yritä siinä sit elää terveellisesti ja liikkua, kun jo heti ekan kolmanneksen jälkeen alkoi jäätävä kipu heti jos erehtyi vähänkään enemmän esim kävelemään. Sit ei meinannut enää tuolista ylös päästä ja saattoi yhtäkkiä jalka pettää alta. Netistä ja fyssarilta saadut jumppaohjeet kyllä auttoi jonkin verran ja nyt raskauksien jälkeen ei vaivaa enää kuin ihan satunnaisesti. Tuntuu kyllä että koko alaselkä on tosi jumissa eikä venyttely auta, mutta ei sentään kipuile juurikaan.
Miulla aika samankuuloista, pitäisi liikkua mutta ai suatana kun koskoo!
Onko kellään ettei pysty kumartamaan? Seisaallaan ollessa en voi taivuttaa selkää oikein yhtään eteen eikä lantiota voi taivuttaa yhtään notkoon, mutta istualtaan (jos kärsii istua hetken) pystyn eteenpäin taipumaan. Alaselkä kyllä ihan jäykkä.
Yksityisellä leikattiin, nyt ollut täysin ok monta vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miulla aika samankuuloista, pitäisi liikkua mutta ai suatana kun koskoo!
Onko kellään ettei pysty kumartamaan? Seisaallaan ollessa en voi taivuttaa selkää oikein yhtään eteen eikä lantiota voi taivuttaa yhtään notkoon, mutta istualtaan (jos kärsii istua hetken) pystyn eteenpäin taipumaan. Alaselkä kyllä ihan jäykkä.
Tämä siis ap.
Vierailija kirjoitti:
Yksityisellä leikattiin, nyt ollut täysin ok monta vuotta.
Mikä oli vaivan nimi?
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei jostain syystä nouse jalat ylös kun makaan mahallani ja koetan nostaa jalkaa vuoron perään.
Oletko harrastanut paljon liikuntaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei jostain syystä nouse jalat ylös kun makaan mahallani ja koetan nostaa jalkaa vuoron perään.
Nuorena harrastin kilpaurheilua ja julmetusti liikuntaa mutta selkä meni jo tuolloin sököksi ja nyt on krooninen.
Mulla oli tuo sama S1 L5 väli ja LEIKKAUKSEEN. Eli meneppä magneettikuvaukseen ennenkuin lähtee tunto vasemmasta jalasta tai tulee kakki housuun. Nuo on ne viimeiset oireet, ennen alaraaja halvausta, jonka jälkeen se kakki tulee sitten housuun lopun elämää ja jalat eikä kikuli tai pimppi toimi.
Tämä kerrotaan sinulle juuri ennen leikkausta, kun unilääke katetri on jo suonessasi ja hoitajalla ruisku siinä letkussa kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuorena harrastin kilpaurheilua ja julmetusti liikuntaa mutta selkä meni jo tuolloin sököksi ja nyt on krooninen.
Siis esiteininä jo itkin öisin kun sattuu vaan ja laihduin lihaksikkaasta urheilijasta langanlaihaksi, koska en pystynyt liikkumaan ja masennuin kivusta, ruoka ei kivussa maittanut. Jouduin lopettamaan kaikki harrastukset enkä kouluunkaan päässyt. Käveleminen koski tosi paljon ja kipu vaihtoi nuorena jopa puolta. Silloin makaaminen sattui myös, nyt ei makuulla edes koske, mutta kaikki muu tekeminen kylläkin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli tuo sama S1 L5 väli ja LEIKKAUKSEEN. Eli meneppä magneettikuvaukseen ennenkuin lähtee tunto vasemmasta jalasta tai tulee kakki housuun. Nuo on ne viimeiset oireet, ennen alaraaja halvausta, jonka jälkeen se kakki tulee sitten housuun lopun elämää ja jalat eikä kikuli tai pimppi toimi.
Tämä kerrotaan sinulle juuri ennen leikkausta, kun unilääke katetri on jo suonessasi ja hoitajalla ruisku siinä letkussa kiinni.
Siis mitkä sinulla oli oireet?
Ensin "veti" pohkeeseen, sitten pakaraan ja takapuoleen. Teki siis mieli hieroa pakaraa oikein syvältä, mutta se ei auttanut tätä kesti viikon. Sitten sattui ihan hetken (noin tunnin) ihan ketusti pohkeeseen autoa ajaessa, jonka jälkeen katosi tunto koko jalasta polvesta alaspäin. En tosin tätä itsetajunnut, ennenkuin lääkäri tökki neulalla nilkkaan ja pohkeeseen ja kyseli että tuntuuko miltään.
Vierailija kirjoitti:
Ensin "veti" pohkeeseen, sitten pakaraan ja takapuoleen. Teki siis mieli hieroa pakaraa oikein syvältä, mutta se ei auttanut tätä kesti viikon. Sitten sattui ihan hetken (noin tunnin) ihan ketusti pohkeeseen autoa ajaessa, jonka jälkeen katosi tunto koko jalasta polvesta alaspäin. En tosin tätä itsetajunnut, ennenkuin lääkäri tökki neulalla nilkkaan ja pohkeeseen ja kyseli että tuntuuko miltään.
Siis...pohkeeseen, takareiteen ja pakaraan. Ja olo oli vähän sellainen että pitäis saada kunnolla venytettyä ko. paikkoja. Välilevy oli vähän turskahtanut ja hoidettiin viikko tuon tunnottomuuden jälkeen mikro-kirurgisella leikkauksella ja olin kävelyllä jo seuraavana päivänä. 6kk kesti toipuminen ennalleen eli että voi kantaa 50kg:n kuormia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis...pohkeeseen, takareiteen ja pakaraan. Ja olo oli vähän sellainen että pitäis saada kunnolla venytettyä ko. paikkoja. Välilevy oli vähän turskahtanut ja hoidettiin viikko tuon tunnottomuuden jälkeen mikro-kirurgisella leikkauksella ja olin kävelyllä jo seuraavana päivänä. 6kk kesti toipuminen ennalleen eli että voi kantaa 50kg:n kuormia.
Kamala tarina, mutta onneksi loppu hyvin kaikki hyvin. Huh huh.
Sain ajan luojan kiitos ensi viikolla magneettikuvaukseen.
Niisks kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No helpollahan pääsin kun toiset jonottaa 6kk ns, puukko selässä kivun kanssa. Enhän minä ehtinyt edes kunnolla kipuilla.
Vierailija kirjoitti:
Niisks kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No helpollahan pääsin kun toiset jonottaa 6kk ns, puukko selässä kivun kanssa. Enhän minä ehtinyt edes kunnolla kipuilla.
Totta tuo. Itse olen jonottanut vasta 3 kk ja pääsen pian magneettiin, taustalla prolapsi.
Tuo sana "jäätävä" paljastaa sinut murrosikäiseksi. Ehkä tulevaisuutesi on sirkusklovnina!