Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Si-nivel, jäätävä lantiokipu

Niisks
21.04.2023 |

Tai epäilen että si nivel. Ketään kohtalotovereita? En pysty kävellä kuin jonkun askelen ja hermot kirraa ja peffa kramppaa.

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osteopaatille! Minä kävin useana vuonna lääkärillä aina, kun SI-nivel kipeytyi niin, etten päässyt liikkeelle, hyvä kun pystyin hengittämään. Sain sairauslomaa ja kolmiolääkereseptin, siinä kaikki, ei edes lähetettä fysioterapeutille annettu. Enkä edes tiennyt, että se oli SI-nivel eivätkä lääkärit sitä ikinä maininneet. Viime talvena raahauduin ystävän ehdotuksesta osteopaatille. Osteopaatti tajusi, että kyse on SI-nivelestä, ja sai kivun helpottamaan painelemalla ja jumppaohjeilla (ei venyttelyä! - minähän olin tietämättömyyksissäni aina yrittänyt venytellä). Pari kertaa kävin, riitti. Nyt kipu on ollut tiessään kuukausia!

Eli löytyy siis kokemusta muiltakin että "pelkkä" si nivel voisi olla näin hankala vaiva ettei lähes voi kävellä?!? Kun mietin voiko olla mahdollista. Mulla tuntuu just siinä nivelen kohdalla sellanen tunne että siitä on ihan hakautunut jotain ja hermot kirraa niin pirusti. Aamulla aukesi fasettiniveliä alaselästä mutta tämä siis isompi hakauma siinä suoliluun ja ristiluun välissä. Välillä tuntuu kuin siihen lantion/peffan kudoksiin olisi isketty rotanloukku kiinni.

Vierailija
22/65 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli myös mulla, liukastuin keväällä.

Sitten kuvattiin ja se nivelhän siellä kiusasi ja kidutti.

Kunnes seuraavana syksynä taas liukastuin, mutta toiselle kyljelle ja todellinen ihme tapahtui! Se nivel meni jotenkin paikalleen ja kipu loppui siihen paikkaan.

Nyt siitä kulunut noin kuusi vuotta eikä kipua ole ollut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiropraktikko auttaa. Ei ole mitään huuhaata.

Vierailija
24/65 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli myös mulla, liukastuin keväällä.

Sitten kuvattiin ja se nivelhän siellä kiusasi ja kidutti.

Kunnes seuraavana syksynä taas liukastuin, mutta toiselle kyljelle ja todellinen ihme tapahtui! Se nivel meni jotenkin paikalleen ja kipu loppui siihen paikkaan.

Nyt siitä kulunut noin kuusi vuotta eikä kipua ole ollut.

Haha, tää hyvä selviytymistarina!

Vierailija
25/65 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan ne magneettikuvat, ja katsoo sitten mitä uskaltaa antaa tehdä, tai pitääkö leikata, että onko jotain hajonnut vai ei.

Jos on stooreja jakaa lisää teillä tai kertoa kokemuksia ja mistä ootte saaneet apuva niin näppikset tulille.

Vierailija
26/65 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsetehtihin diagnooseihin ei paljon kannattaisi luottaa. Itse hoidin pitkään pahaa lonkkabursiittia iskiaksena. Lääkäriltä meni oikeaan diagnoosiin 3 minuuttia. Ja hoidonkin sain. 

Vierailija
27/65 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsetehtihin diagnooseihin ei paljon kannattaisi luottaa. Itse hoidin pitkään pahaa lonkkabursiittia iskiaksena. Lääkäriltä meni oikeaan diagnoosiin 3 minuuttia. Ja hoidonkin sain. 

Miulle siis luvattiin magneettikuvat ja aika lääkärille 2 kk sisään mutta jonot on niin kovat... Maanantaisin aamulla kasilta alan jonottaa aikaa puhelimella päivystävälle lääkärille (esim uusia sairasloma), tunti menee puhelinjonossa ja kun läpi pääsee, välillä ei vaan ole aikaa saada lääkärille. Ja itsellä ongelma päästä vastaanotollekin kun olen niin kivulias. Ei tää helppoa ole kellekään kun resurssit on pulassa.

Mutta tuota bursiittia olen päässäni myös pyöritellyt, samoin iskias, välilevy ja si. Tai jokin kombo.

Jossain vaiheessa onneksi pääsen kirurgin vastaanotolle. Sillä välin yritetään kokeilla terveyskeskuksen lääkäreiden avulla lääkkeitä mitkä auttaisivat. Olen vaan niin herkkis lääkkeillekin ja se tuo omat ongelmansa.

Ei ou heleppoo.

Vierailija
28/65 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se näköjään myös estää kunnolla kirjoittamisen.

Kaikki jotka kirjoittaa "pysty kävellä" sietäisi saada coup de grâcen...

Vierailija
29/65 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritän suomentaa sinulle, armolaukauksen antaja. En pysty kunnolla kävelemään. Kun alan kävellä, alkaa koskea. Kun rupean kävelemään, alkaa sattua.

Vierailija
30/65 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös. Epäilen itselläni, että osteoporoosi on romahduttanut nikaman. Katselin DEXA-tulosta vuodelta 2018 ja Si4 on ollut osteoporoottinen. Lääkitys on, mutta auttaako? Kun on pitkällään ei tunnu juuri mitään, mutta ylös ei meinaa päästä ja kipu on jäätävä jonkun aikaa. Kävely on sellaista töks töks.

Vierailija
31/65 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla myös. Epäilen itselläni, että osteoporoosi on romahduttanut nikaman. Katselin DEXA-tulosta vuodelta 2018 ja Si4 on ollut osteoporoottinen. Lääkitys on, mutta auttaako? Kun on pitkällään ei tunnu juuri mitään, mutta ylös ei meinaa päästä ja kipu on jäätävä jonkun aikaa. Kävely on sellaista töks töks.

Itsellä on kävely myös töks töks ja ylös nousu tosi paha ja köpötän ja kinkkaan. Kivun puolella koko jalka ihan puu. Multa otettiin jo röntgen, siinä ehkä isommat jutut olisi näkynyt, murtumat jne.

Vierailija
32/65 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin täytyisi tietää ettei ole välilevyssä pullistumaa, ennen kuin käy kiropraktikolla tai osteopaatilla.

Vierailija
33/65 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minulla oli välilevyn pullistuma, joka painoi juuri Si niveltä, ja kipu säteili koko jalkaan lantiolta kantapäähän. Lisäksi en pystynyt nousemaan varpailleni ko. jalalla, lihas ei vaan toiminut. Minulla oli onneksi työnantajan puolesta vakuutus, jolla pääsin yksityiselle leikkattavaksi ja pääsin inhottavasta kivusta eroon.  

Mullakin kävi niin että oli pullistuma

Töölöön tuli lähete ja kiireellinen leikkaus kun jalka ei toiminut

Vierailija
34/65 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli jo vuosia sitten sama vaiva. Olin hoitotyössä ja työkyvytön. Si-nivel lähti uudelleen pois paikaltaan, vaikka se laitettiin. Olin toivoton ja kipeä. Kunnes tutun kautta löysin kiropraktikko Riku Kaukosen. Hän oli pelastukseni. Kävin noin 4-5 hoitokertaa ja sen koommin en ole kärsinyt vaivasta. Muistaakseni ylä-ja alakroppa oli kierteellä, yläkroppa 4.5cm vasemmalle ja alakroppa 2-3cm oikealle, joten si-nivel oli vedossa ja lähti pois aina uudelleen. Riku tajusi heti vaivani.

Kävin aiemmin tk:ssa fysioterapeutilla tms ja tein annettuja jumppaohjeita, mutta tulin vain kipeämmäksi. Käskivät vaan jatkaa niitä, mut lopetin itse.

Se oli kamalaa aikaa. En kyennyt normaaliin elämään Noin 10 vuotta on mennyt ilman vaivoja.

Rk pelasti elämäni.

Hän ei taida ottaa enää asiakkaita?

Vierailija
35/65 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli jo vuosia sitten sama vaiva. Olin hoitotyössä ja työkyvytön. Si-nivel lähti uudelleen pois paikaltaan, vaikka se laitettiin. Olin toivoton ja kipeä. Kunnes tutun kautta löysin kiropraktikko Riku Kaukosen. Hän oli pelastukseni. Kävin noin 4-5 hoitokertaa ja sen koommin en ole kärsinyt vaivasta. Muistaakseni ylä-ja alakroppa oli kierteellä, yläkroppa 4.5cm vasemmalle ja alakroppa 2-3cm oikealle, joten si-nivel oli vedossa ja lähti pois aina uudelleen. Riku tajusi heti vaivani.

Kävin aiemmin tk:ssa fysioterapeutilla tms ja tein annettuja jumppaohjeita, mutta tulin vain kipeämmäksi. Käskivät vaan jatkaa niitä, mut lopetin itse.

Se oli kamalaa aikaa. En kyennyt normaaliin elämään Noin 10 vuotta on mennyt ilman vaivoja.

Rk pelasti elämäni.

Hän ei taida ottaa enää asiakkaita?

Joo, tuntuu pahalle edes ajatella jumppaa tällä hetkellä. Itselläni myös on kroppa vinossa, lantio ja yläselkä kiertää ja vinottaa.

Kiva kuulla että sait avun lopulta!

Vierailija
36/65 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano suomeksi, minkä. "Pystyy kävellä" kuitenkin ymmärtää, mitä tarkoitetaan. Ylimielinen öyhö.

Vierailija
37/65 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
38/65 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.thebackroom.fi/blogi/si-nivel-hairiot/

Kylläpä kuulostaa tutulle oireet. Kiitos linkistä.

Vierailija
39/65 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalasti on kyllä alkanut leikkaus pelottaa.

Kun jos tämä on vaikka iso pullistuma niin paraneeko se sitten ilman leikkausta. Tämä on kuitenkin ollut jo melko kauan tämä ongelma.

Tosin kaipa jos on iskias/iso pullistuma, sekin paranisi vuosien kuluessa?

Vierailija
40/65 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi erottaa iskiaksen, si-nivelen hakaumasta?

Onko oireissa eroa tai miten ne voi erottaa (ilman kuvantamista).