Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Si-nivel, jäätävä lantiokipu

Niisks
21.04.2023 |

Tai epäilen että si nivel. Ketään kohtalotovereita? En pysty kävellä kuin jonkun askelen ja hermot kirraa ja peffa kramppaa.

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin fyssarilla samasta vaivasta. Hän sit totesi, että minulla on löytynyt juuri tuo si-nivel.

Sain ohjeeksi vahvistaa pakaralihaksia ja sain tuki vyön kävelyn avuksi

Vierailija
2/65 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nivel on loppuelämäsi riemu. Välillä aivan jalattomana, mitää ole tehtävissä. Käyty on kaikenmaailman kiropraktikot sun muut kiksauttajat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se nivel on loppuelämäsi riemu. Välillä aivan jalattomana, mitää ole tehtävissä. Käyty on kaikenmaailman kiropraktikot sun muut kiksauttajat.

Onhan tämä mulla kroonisena mutta näin jalaton en ole ollut ehkä vielä ikinä. Jos vain hieman saisin elämääni helpotusta ja vaikka edes kävellä pienen matkan ulos puutarhaan. Se olisi iso onni. Pääsisi vähän parempaan.

Vierailija
4/65 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla oli välilevyn pullistuma, joka painoi juuri Si niveltä, ja kipu säteili koko jalkaan lantiolta kantapäähän. Lisäksi en pystynyt nousemaan varpailleni ko. jalalla, lihas ei vaan toiminut. Minulla oli onneksi työnantajan puolesta vakuutus, jolla pääsin yksityiselle leikkattavaksi ja pääsin inhottavasta kivusta eroon.  

Vierailija
5/65 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minulla oli välilevyn pullistuma, joka painoi juuri Si niveltä, ja kipu säteili koko jalkaan lantiolta kantapäähän. Lisäksi en pystynyt nousemaan varpailleni ko. jalalla, lihas ei vaan toiminut. Minulla oli onneksi työnantajan puolesta vakuutus, jolla pääsin yksityiselle leikkattavaksi ja pääsin inhottavasta kivusta eroon.  

Itselläni on myös taustalla prolapsi ja mietin nyt painaako uusi pullistuma jotenkin si tä, magneettikuviin olen jonossa, on vaan niin kamalat jonot. Kiva kuulla että olet päässyt kivuista. Minua leikkaukset pelottavat mutta kaipa nykyään niitä voi tehdä jopa jotenkin tähystyksenä ja riskit pienemmät...

Vierailija
6/65 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niisks kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene Kuntoutus Karppiselle Malmilla jos olet Uudellamaalla. Loppuu kipu tuohon käyntiin.

Olen Pohjois-Karjala ssa ja en pysty matkustamaan. Karppisesta olen lukenut netistä. Millä tapaa hän avaa niveltä? Itse ainakin arvelen että olisi si nivel. Tosi invalidisoiva kipu.

Mene lähimmälle fysioterapeutille. Minulla oli kans tuo vaiva, mutta jumpalla, venyttelyllä ja liikunnalla se katosi jonnekin.

Vierailija
7/65 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niisks kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene Kuntoutus Karppiselle Malmilla jos olet Uudellamaalla. Loppuu kipu tuohon käyntiin.

Olen Pohjois-Karjala ssa ja en pysty matkustamaan. Karppisesta olen lukenut netistä. Millä tapaa hän avaa niveltä? Itse ainakin arvelen että olisi si nivel. Tosi invalidisoiva kipu.

Mene lähimmälle fysioterapeutille. Minulla oli kans tuo vaiva, mutta jumpalla, venyttelyllä ja liikunnalla se katosi jonnekin.

Sain aja ensi viikolle fyssarille. Yleensä olen pystynyt venyttelemään mutta nyt tuntuu että hermot venyy. Pelottaa voinko edes jumpata mitään. Kävelläkään en pysty. Istumaan noustessa jo kramppaa pakara.

Vierailija
8/65 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niisks kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on myös taustalla prolapsi ja mietin nyt painaako uusi pullistuma jotenkin si tä, magneettikuviin olen jonossa, on vaan niin kamalat jonot. Kiva kuulla että olet päässyt kivuista. Minua leikkaukset pelottavat mutta kaipa nykyään niitä voi tehdä jopa jotenkin tähystyksenä ja riskit pienemmät...

Leikkaus tehtiin päiväkirurgiana ja toivoin tosiaan nopeasti, niin nopeasti että kun kävin lääkärillä ensimmäistä kertaa leikkauksen jälkeen, niin hän ei edes ottanut maksua kun aikaa meni ehkä minuutti - sanoin ettei ole kipua ja lihakset toimii, nousin pari kertaa varpailleni näyttääkseni sen, ja lääkäri totesi että jaa, no mitäpä tässä sitten enempää aikaa tuhlaamaan :D 

Vierailija
9/65 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

käsittääkseni venyttely voi pahentaa asiaa, joten ehkä ei kannata, ellei ole ihan varma mitä tekee

Vierailija
10/65 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niisks kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leikkaus tehtiin päiväkirurgiana ja toivoin tosiaan nopeasti, niin nopeasti että kun kävin lääkärillä ensimmäistä kertaa leikkauksen jälkeen, niin hän ei edes ottanut maksua kun aikaa meni ehkä minuutti - sanoin ettei ole kipua ja lihakset toimii, nousin pari kertaa varpailleni näyttääkseni sen, ja lääkäri totesi että jaa, no mitäpä tässä sitten enempää aikaa tuhlaamaan :D 

Onpa ihana kuulla tällainenkin tarina!!! Wau. Miten leikkaus tehtiin? Millä menetelmillä se tapahtuu? Saakohan tuollaisen leikkauksen yleisen terveydenhuollon kautta?

Vierailija
11/65 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

niisks kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niisks kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa ihana kuulla tällainenkin tarina!!! Wau. Miten leikkaus tehtiin? Millä menetelmillä se tapahtuu? Saakohan tuollaisen leikkauksen yleisen terveydenhuollon kautta?

Ihan nukutuksessa tehtiin, aamulla menin ja joskus klo 18 aikaan pääsin pois, tosin yksin eivät päästäneet vaan piti olla hakija enkä saanut olla ensimmäistä yötä yksin. Itse asun yksin, mutta olin veljeni luona kolme seuraavaa päivää toipilaana, oli aika vahvat lääkeet sen aikaa. Sitten menin kotiin ja aloitin jo työtkin (etänä), vaikka sairaslomaa olisi ollut koko viikko, olin kuitenkin ihan työkunnossa. 

Menetelmäistä en tiedä, ihan normaali varmaan, nykään kai vaan pääsee pois samana päivänä, koska yöpyminen sairaalassa olisi aika kallista. Julkisella puolella varmaan tehdään ihan samalla tavalla, sieltä ehkä ei vaan pääse samana päivänä pois, koska lasku menee kunnalle eikä tavallaan kukaan joudu sitä maksamaan (tämä ehkä yksi syy, miksi yksityinen toimii tehokkaammin kuin julkinen). Julkiselle puolelle taitaa olla tosi vaikea päästä, yksityksellä (Mehiläinen) lasku oli muistaakseni viiden tonnin luokkaa, joudun siitä itse maksamaan 10%, vakuutusyhtiö loput. 

Vierailija
12/65 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

niisks kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niisks kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan nukutuksessa tehtiin, aamulla menin ja joskus klo 18 aikaan pääsin pois, tosin yksin eivät päästäneet vaan piti olla hakija enkä saanut olla ensimmäistä yötä yksin. Itse asun yksin, mutta olin veljeni luona kolme seuraavaa päivää toipilaana, oli aika vahvat lääkeet sen aikaa. Sitten menin kotiin ja aloitin jo työtkin (etänä), vaikka sairaslomaa olisi ollut koko viikko, olin kuitenkin ihan työkunnossa. 

Menetelmäistä en tiedä, ihan normaali varmaan, nykään kai vaan pääsee pois samana päivänä, koska yöpyminen sairaalassa olisi aika kallista. Julkisella puolella varmaan tehdään ihan samalla tavalla, sieltä ehkä ei vaan pääse samana päivänä pois, koska lasku menee kunnalle eikä tavallaan kukaan joudu sitä maksamaan (tämä ehkä yksi syy, miksi yksityinen toimii tehokkaammin kuin julkinen). Julkiselle puolelle taitaa olla tosi vaikea päästä, yksityksellä (Mehiläinen) lasku oli muistaakseni viiden tonnin luokkaa, joudun siitä itse maksamaan 10%, vakuutusyhtiö loput. 

Okei, kiva kuulla! Hienoa että pääsit kivuista!

Vierailija
13/65 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt mg-nappihörhö selvitti itselleen mikä SI-nivel on. Se on kai articulatio sacro-iliaca, eli sacrum on ristiluu ja ilium on suoliluu. Nivel siis taitaa olla melko lähellä ihoa eli mg-napit voivat hyvinkin toimia jos ei näet mikään ole tuossa liitoksessa mennyt rikki tai ole pahasti tulehtunut?

Olen saanut itse tuon alueen kohtalaisen voimakkaan kivun hellittämään voltareenilla ja/tai buranageelillä mutta sitä täytyy laittaa melko rutkasti; vain ohuen kerroksen sively tuohon kohtaan ei tod. näk. auta mitään. En tosin ole varma onko kyseessä kipu SI-nivelessä vai johtuuko se jostakin muusta.

(Tämänkin viestin luultavasti koululääketieteen $$$ edustajat poistattavat, LoL!)

Vierailija
14/65 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkä on sen verran tärkeä alue hermoineen, etten ihan pelkkään fyssariin luottais. Käy eka lääkärissä, joka neuvoo sopivalle fyssarille. Ei ne yksityiset niin kalliita ole, etteikö kannattaisi siellä käydä noin vaikeiden oireiden kanssa, jos vaihtoehtona on halvaantuminen.

Minulla myös on selkävaivaa alimmissa nikamissa. Oikeat jumppaohjeet ja varovaiset venyttelyt saa asiaan erikoistuneelta fyssarilta, jolle lääkäri ohjaa.

Omasta mielestäni ei puukkoa nikamiin, jos vain mahdollista selvitä yllä olevien ohjeilla.

Tsemppiä kaikille selkävaivaisille!!

Vierailija
15/65 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vaan niin kipee että en tiedä miten jumpata, saati venytellä. Hädin tuskin kun jaloilleen pääsen.

Perinteinen iskias ei ehkä ole koska yhdessä asennossa selällään ei koske jos ei liikahdakaan.

Vierailija
16/65 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin kiropraktikkoa koskevat viestit ovat hävinneet täältä? Kiropraktikko osaa parhaiten auttaa tällaisessa vaivassa, kokemusta on!

Vierailija
17/65 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie kerkesin googlettaa kirot jo. Osteopaatti osaa näis kyl auttaa, ainakin jos ei näin paha tapaus kuin miulla nyt.

Ahdistaa vaan että onko miulla tää nyt loppuelämä niin etten jaloille tuskin pääse.

Vierailija
18/65 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiileribalsamia?

Vierailija
19/65 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osteopaatille! Minä kävin useana vuonna lääkärillä aina, kun SI-nivel kipeytyi niin, etten päässyt liikkeelle, hyvä kun pystyin hengittämään. Sain sairauslomaa ja kolmiolääkereseptin, siinä kaikki, ei edes lähetettä fysioterapeutille annettu. Enkä edes tiennyt, että se oli SI-nivel eivätkä lääkärit sitä ikinä maininneet. Viime talvena raahauduin ystävän ehdotuksesta osteopaatille. Osteopaatti tajusi, että kyse on SI-nivelestä, ja sai kivun helpottamaan painelemalla ja jumppaohjeilla (ei venyttelyä! - minähän olin tietämättömyyksissäni aina yrittänyt venytellä). Pari kertaa kävin, riitti. Nyt kipu on ollut tiessään kuukausia!

Vierailija
20/65 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

si-nivel jumppaa löytyy netistä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kahdeksan