Onko lahjasukusoluilla saatu lapsi oma?
Meillä näyttää tuo vaihtoehto olevan edessä. Olenkin siis miettinyt asiaa ja mielessä pyörii aina tämä sama kysymys jossain muodossa. Onko lahjoitettujen sukusolujen avulla saatu lapsi oma, tuntuuko se tunnetasolla tai moraalisesti omalta?
Totta kai tiedän, että juridisesti ja sosiaalisesti lapsi on oma. Varmasti lapsi tuntuu myös biologisesti tavallaan omalta, koska itse käy läpi kaiken raskauden alkamisesta synnytykseen.
Mutta entä tunnetasolla?
Miten se tieto, että lapsella on mahdollisuus saada selville sukusolujen luovuttajat, vaikuttaa lapsen ja vanhemman väliseen suhteeseen? Tietysti lapselle kannattaisi alusta asti kertoa asiasta ikätasoisesti, mutta voiko tästä taas olla negatiivista vaikutusta lapsen ja vanhemman väliseen suhteeseen? Mitä jos lapsi ei aikuisena pidäkään meitä vanhempiaan, vaan sukusolujen luovuttajaa?
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Minä olen saanut alkuni lahjasiittiösoluilla ja luovuttaja on ollut anonyymi henkilö. Silloin anonyymi sukusolujen luovuttaminen oli mahdollista.
En ajattele ketään muita kuin omia vanhempiani vanhempinani. Minua ei kiinnosta luovuttajan henkilöllisyys, minulle hän on vain joku. Eipä sen selvittäminen tosin olisi mitenkään mahdollistakaan.
Teetä DNA-testi. Niitä tekeviä yrityksiä on monia.
Eilen tuli V Film Premium (muistaakseni)kanavalta maksutta elokuva juuri tästä aiheesta, en vaan löydä elokuvan nimeä.
Vierailija kirjoitti:
Seuraan keskustelua. Olen yhä nuori mies, jolla oma jälkikasvu on tehty. Olen urheileva, hyväkuntoinen, pyrin elämään terveellisesti. Mietin joskus, pitäisikö käydä antamassa lahja elämään.
Olen eronnut, ja en näe itseäni enää uudella kierroksella kenenkään kanssa, ainakaan lapsia ei tule lisää.
Valehtelisin, jos väittäisin, että en halunnut enemmänkin lapsia. Se luo merkitystä elämään.
Tuossa on jo 2 deal breakeria: olet eronnut lastesi äidistä ja priorisoit sikiösi vaimosi sijaan. Tuollaiset kun lisääntyvät niin maa on pian mädän peittämä.
Vierailija kirjoitti:
On oma ja tuntuu omalta.
"Tuntuu" omalta...
Mitä jos luovuttajalla on HK sinisen kokoinen nenä?
Uskomatonta miten pieniä sukusolut ovat hedelmöityessään. Ja kuinka valtavan tietomäärän ne sisältävät. Perimän. Geenit. Me näemme esim. Ihonvärin ym.ulkoiset piirteet, mutta mitä salattua: luonne,lahjakkuus,sairaudet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma mielipiteeni ei varmaan ole se, jonka haluat kuulla, mutta - itse en lähtis tekemään lasta luovutetuilla soluilla, koska mun mielestä lapsen oikeus on kasvaa biologisten vanhempiensa kanssa ja tuntea juurensa sitä kautta. Tietenkään kaikilla lapsilla ei ole siihen mahdollisuutta, jos vanhemmat ei kykene huolehtimaan ja tiedän senkin että monet biologiset vanhemmat on traumatisoineet lapsensa jne. Tää ei poista sitä että lähtökohtaisesti mun mielestä lapsen oikeudet horjuu sukusoluhoidoissa.
Millä tavalla lapsella on oikeus kasvaa biologisten vanhempiensa kanssa?
Kai käsität, että sukusoluja luovuttaneet ei lainaa omia sukusolujaan siten, että joku muu hankkii niillä lapsen ja kasvattaa sen, ja sitten odottelee milloin lapsi ottaa yhteyttä, vaan sukusoluja luovuttaneet nimenmukaisesti luovuttaa sukusolujaan muuhun käyttöön.
Jos minä luovutan verta, ei se enä
Mitä Raamattu sanoo lapsitehtailuun?
Eikös nuo luvuttajat ole kaikenlaisia elämän kalluja?
Tai pharmakeiaan? Negatiivisestihan se suhtautuu. Jumala on luonut ihmisen lisääntymään vain yhdellä tavalla.
Syy lapsettomuuteen löytyy myös tämän järjestyksen epäkunnioittamisesta. Lapsettomat parit ovat yleensä mutiloineet ja spermoittaneet naista vuosia, joskus jopa vuosikymmeniä, ennen lasten tekoa. Tässä syy hedelmättömyyteen. Sen voisi myös korjata esim. 6kk panotauolla, mutta tämä on liikaa näille seksiaddikti-pariskunnille. Sen sijaan aletaan ryöstelemään sukusoluja, jotta saadaan mutiloitua joku uhrilapsi seksiaddiktin pariskunnan leluksi.
Naista ei ole luotu tuollaiseen, jumala vihaa tuollaisia suhteita ihan syystä. Pelasta itsesi, nainen.
Vierailija kirjoitti:
Eikös nuo luvuttajat ole kaikenlaisia elämän kalluja?
Ovat ja kuten tuossa eräs paljasti, esim. eronneita ja jo lisääntyneitä, luonnehäiriöisiä. Pharma seuloo fyysisen kunnon, ei moraalia ja arvomaailmaa - moraalitontahan tuo heidän touhunsakin on. Sukusolutehtaita on saatu kiinni maailmalla, missä naisia kaapattu sukusolufarmeille. Tällainen on pharma. Sen kanssa ei kannata olla missään tekemisissä.
Lahja on lahja, ei itse hankittu.
Miesluovuttajien sukusoluissa eletty elämä vaikuttaa sen perimään. Miehen pallit tuottavat niitä koko ajan uusia. Sisältävät noin 70 geenivarianttia. Naisella ne ovat olleet olemassa jo kohdusta asti, eivätkä muutu eletyn elämän myötä. Sisältävät noin 1000 geenivarianttia, mukaanlukien alkuäiti evan perimän.
Älkää lisääntykö kuin sellaisen kanssa, jota aidosti rakastatte. Tuntemattoman sukusolu ei tätä ole.
Vierailija kirjoitti:
Lahja on lahja, ei itse hankittu.
Jännästi kuitenkin lahjan välittäjälle maksetaan kunnon palkkiot. Ainoa joka jää ilman on nainen, jonka kehoa riistetään.
Vierailija kirjoitti:
Tai periytyvä luonnehäiriö?
Jos olisin lahjasoluilla aikaansaatu, ottaisin varmaan biologisista juurista selvää. Olen sillä tavalla utelias.
Mielenkiintoista on se miten ihmiset antaa merkityksiä täysin arkipäiväisille asioille.
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin lahjasoluilla aikaansaatu, ottaisin varmaan biologisista juurista selvää. Olen sillä tavalla utelias.
Mielenkiintoista on se miten ihmiset antaa merkityksiä täysin arkipäiväisille asioille.
Puukoilla ja neuloilla sukusolujen kaivelu parisuhteisiin kelpaamattomista ja niiden injektointi johonkin mahoon suorittajanaiseen ei ole arkipäiväistä vaan täysin sekopäistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai periytyvä luonnehäiriö?
Se harvoin näkyy ulospäin.
Kyllä se on naapurin Erkin nussima.
Eikö miehistätunnu, että ovat aisankannattajia?
Niin ja myös ymmärtää mekanismit sen takana, miten on itse saanut alkunsa. Omaa äitiä on hyväksikäytetty ja on vedetty jonkun itsekkään mahon pariskunnan leluksi. Jne. Eivät nämä ole kauniita keissejä ruotia auki. Välissä r aiskaaja- tai lapsenryöstöjärjestö. Vaikeaa kohdata tuollaista.