Onko muita, joita ei kiinnosta matkustelu?
Onko muita 30-40 vuotiaita, joita ei matkustelu kiinnosta? En ole vuosiin käynyt ulkomailla, viimeksi vuonna 2019 opintomatkalla. Kun on paljon muita harrastuksia ja normi duunit valtion virkamiehenä 8-16 työajalla, ei matkustelu oikein olisikaan mahdollista muuta kuin kesäaikaan. Tämä yhdistettynä isohkoon omakotitaloon ja velkaan, niin mistään kahden kuukauden matkoista ei voisi puhuakaan.
En koskaan ole oikein ymmärtänyt sitä, että mistä nämä jatkuvasti matkoilla olevat repivät aikaa tähän. Keskellä talvea ollaan tyyliin kaksi kuukautta jossakin matkoilla. Miten tavallisella työssäkäyvällä pulliaisella on tuohon mahdollisuuksia?
Itse olen enemmän materian perään ja muutamia kalliita harrastuksia löytyykin.
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matkustelu ei ole koskaan kiinnostanut- sain tarpeeksi lapsuudenperheen tyypillisistä ulkomaanmatkoista. En pidä matkustamisen vaivoista eli paikoillaan istumisesta, odottelusta, kiireestä, epävarmuudesta , oudoista ihmisistä, pahasta ruuasta , saastaisista vessoista ,vaivasta ja vastuksesta. Mieluummin katson matkailuohjelmia, joissa muut näkevät kaiken vaivan ja itse näkee vain parhaat palat.
Minä en tykkää pakkaamisesta. Matkalaukkujen raahaamisesta. Hikoilusta ja rakkuloista. En tykkää tungoksesta. Hälinästä. Lapsiperheiden rääkynästä ja selkänojan potkimisesta.
En tykkää siitä kun verensokeri laskee ja pitäisi etsiä syötävää. En tykkää hotelleista ja niiden saastaisista lakanoista ja muista pinnoista.
En tykkää näpistelijöistä, huijareista ja kaupustelijoista.
En tykkää muista turisteista, jotka tokottavat edessäni.
En halu
Pidätkö idiootteina myös niitä ketkä matkustavat aurinkoon ja lämpöön silloin, kun täällä on kesällä +5 astetta ja vettä sataa.
En voi arvostaa ihmisiä ketkä rälläävät lentokoneella monta kertaa vuodessa ja sitten ylenkatsovat ja halveksivat niitä jotka eivät matkusta.
Vierailija kirjoitti:
Ei löydy intoa matkailuun, sillä työn puolesta tulee matkusteltua n. 70 lentoa vuodessa + autoilu Suomessa. Lomilla tulee fiksailtua okt +mökkiä.
Onko nuo lentomäärät mitenkään perusteltuja? Eikö noista mitään matkaa olisi voinut välttää etätöillä ja muilla järjestelyillä?
Pidätkö idiootteina myös niitä ketkä matkustavat aurinkoon ja lämpöön silloin, kun täällä on kesällä +5 astetta ja vettä sataa.
Pidän kyllä.
Onhan sellainen idioottimaista, rällätä lentokoneella vain sen takia ettei kestä jotain hetkellistä sadetta. Tai ohimenevää kylmyyttä. Tuollaista +5 astetta on vain öisin.
Kokeile idiootti vaikka nukkua yöllä.
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostukseni lopahti kun erosin. Mitä minä siellä matkakohteessa teen? Tallustelen katuja ja nähtävyyksiä? En saa siitä mitään irti. Tässä Tokyo kävely, miksi menisin paikan päälle kävelemään?
YouTube-video ei koskaan voi oikeasti välittää sitä, miltä tuntuu olla fyysisesti uudessa paikassa. Se ei tuo mukanaan tuoksuja, ääniä tai tunnelmaa sitä, millaista on kävellä Tokion kaduilla, tuntea ilman kosteus iholla, kuulla liikenteen häly, pyörien surina ja ohikulkevien ihmisten puheensorina, tai nähdä paikallisten arki omilla silmillä. Videolta et voi maistaa höyryävää ramen-annosta pienessä kujalla piilossa olevassa ravintolassa. Et voi vaihtaa sanaakaan paikallisten kanssa, haistaa keväisten kirsikankukkien tuoksua tai tuntea kuuman onsenin höyryä ihollasi.
Minä en tykkää pakkaamisesta. Matkalaukkujen raahaamisesta. Hikoilusta ja rakkuloista. En tykkää tungoksesta. Hälinästä. Lapsiperheiden rääkynästä ja selkänojan potkimisesta.
En tykkää siitä kun verensokeri laskee ja pitäisi etsiä syötävää. En tykkää hotelleista ja niiden saastaisista lakanoista ja muista pinnoista.
En tykkää näpistelijöistä, huijareista ja kaupustelijoista.
En tykkää muista turisteista, jotka tokottavat edessäni.
En halua maksaa rahaa sellaisesta hommasta, joka ainoastaan uuvuttaa minut.
En halua kierrellä nähtävyyksiä. En halua harrastaa liikuntaa ulkomailla.
En tarvitse turistikrääsää.
Ei kiinnosta kulttuuri.
Ainoa asia mikä matkustelussa kiinnostaa on auringonpaiste ja lämpö. Mitään muuta en ulkomailta kaipaa.
Ja en tiedä mitään sen idiootimpaa ihmistä koko maailmassa, kuin sellainen joka matkustaa Suomen kesästä ulkomaille. Absoluuttisen idiotismin multihuipentuma on lentää lentokoneella silloin, kun täälläkin on lämmintä ja aurinkoa, jonnekin etelään. Saati sitten johonkin kylmään.