Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muita, joita ei kiinnosta matkustelu?

Vierailija
21.04.2023 |

Onko muita 30-40 vuotiaita, joita ei matkustelu kiinnosta? En ole vuosiin käynyt ulkomailla, viimeksi vuonna 2019 opintomatkalla. Kun on paljon muita harrastuksia ja normi duunit valtion virkamiehenä 8-16 työajalla, ei matkustelu oikein olisikaan mahdollista muuta kuin kesäaikaan. Tämä yhdistettynä isohkoon omakotitaloon ja velkaan, niin mistään kahden kuukauden matkoista ei voisi puhuakaan.

En koskaan ole oikein ymmärtänyt sitä, että mistä nämä jatkuvasti matkoilla olevat repivät aikaa tähän. Keskellä talvea ollaan tyyliin kaksi kuukautta jossakin matkoilla. Miten tavallisella työssäkäyvällä pulliaisella on tuohon mahdollisuuksia?

Itse olen enemmän materian perään ja muutamia kalliita harrastuksia löytyykin.

Kommentit (87)

Vierailija
21/87 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vähän kiinnostaa matkustaminen, eikä se ole koskaan oikein kiinnostanut. Töiden takia pitää ehkä 5 - 10 kertaa reissata vuodessa ja aina harmittaa lähteä. Lomamatkalla ulkomailla viimeksi 2017.

Vierailija
22/87 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kerran olen käynyt ulkomailla. Nyt ei enää kiinnosta niin paljon, että kehtaisin lähteä odottelemaan tunteja lentokentille, istumaan koneessa tunteja, sietämään kauheita vessoja (hajuherkkä), hätistelemään liiankin innokkaita kaupustelijoita.

Suomessa matkustelen kyllä mielelläni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/87 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunutkin pari vuotta ulkomailla, nyt Suomeen palattua ei ole vuosikausiin kiinnostanut matkailu. Toki muutama oikein mielenkiintoinen kohde on tullut käytyä aikanaan. Sellaista rantaloma/shoppailu matkailua monta kertaa vuodessa en ymmärrä ollenkaan.

Vierailija
24/87 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas en ymmärrä ap:n kaltaisia. Itse en voisi elää ilman matkustelua, en keksi mitään syytä miksi kävisin esim töissä jos en matkustelisi sillä matkusteluun mun kaikki ylimääräinen raha menee. Toki teen pskaduunia että eipä mulla ole varaa tehdä kuin kolme matkaa/vuosi, yksi kalliimpi ja kaksi halvempaa. Tänä vuonna olen menossa jenkkeihin, bulgariaan ja kreikkaan. Töistä 38 lomapäivää/vuosi ja nuo menee suurimmaksi osaksi matkoihin, en tykkää pitää lomaa suomessa, täällä ihan tarpeeksi tulee vietettyä aikaa muutenkin. N34

Vierailija
25/87 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen matkustellut melko paljon, mutta se loppui oikeastaan eroon, koronaan ja ilmastoahdistukseen. Kaipuu ulkomaille on alkanut taas heräillä, mutta em. sekä muista käytännön syistä tuskin tulen vielä vuosiin matkustelemaan. Ehkä sitten joskus, kun Eurooppaan pääsee kätevämmin junalla.

Vierailija
26/87 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommatkaa hevosia, niin ei tarvitse matkustella. Ei jää rahaa moiseen. Tosin en ole mitenkään innostunut matkailija muutenkaan. Lentokoneeseen mua EI saa. Olen kyllä joskus ollut (90-luvulla), mutta enää en menisi. Vihaan myös kamalaa ihmispaljoutta. Kauheaa olisi tungeksia jossain turistikohteessa. Nenä toisen pakoputkessa ottaa kuvia. 

Vierailija
27/87 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkatyö karkottaa kummasti ylimääräiset matkusteluhalut. Kun lentokentälle ei mene enää perhosia vatsassa, lentäminen on kuin tylsä ja ahdas bussimatka ja perillä huomaa kuinka tavallista tallaajaa sielläkin päässä asustaa, alkaa arvostaa kotioloja lomilla. 

Nuorena kärsin matkakuumeesta kaiken aikaa, nyt en ole yli kymmeneen vuoteen tehnyt ainuttakaan lomamatkaa. 

Perjantaipsykoosit taas. "Matkustan mutta se lakkasi kiinnostamasta siksi, koska matkustan."

Vierailija
28/87 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ap matkustaa kuitenkin töihin ja harrastuksiin eikä pysy kotona? Jaa että tällainen äo vaaditaan virkamiestyöhön.

Vierailija
29/87 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

uusi ja erilainen ruoka, erilainen kulttuuri, uudet paikat, jännitävä seikkailu (jos siihen antaa itselleen mahdollisuuden)

Vierailija
30/87 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matkatyö karkottaa kummasti ylimääräiset matkusteluhalut. Kun lentokentälle ei mene enää perhosia vatsassa, lentäminen on kuin tylsä ja ahdas bussimatka ja perillä huomaa kuinka tavallista tallaajaa sielläkin päässä asustaa, alkaa arvostaa kotioloja lomilla. 

Nuorena kärsin matkakuumeesta kaiken aikaa, nyt en ole yli kymmeneen vuoteen tehnyt ainuttakaan lomamatkaa. 

Perjantaipsykoosit taas. "Matkustan mutta se lakkasi kiinnostamasta siksi, koska matkustan."

Kun joutuu työn vuoksi matkustamaan niin se on pakkopullaa. Vapaa-ajalla on mieluummin kotona

Vierailija
31/87 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

uusi ja erilainen ruoka, erilainen kulttuuri, uudet paikat, jännitävä seikkailu (jos siihen antaa itselleen mahdollisuuden)

Nämä on juuri ne pääsyyt , mikdi matkustaminen ei kiinnosta minua. En lisäksi pidä pahoista hajuista ja ruokarajoitteet tekee ruokailusta hankalaa. En pidä myöskään liasta ja mikrobeista.

Vierailija
32/87 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kiinnostaa ulkomaat ja haluan kokea ja nähdä mitä pallollamme on. Ei liikaa mökkiinny.

33/87 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 40+. Koen matkustelun stressaavaksi. Lomanviettotapana rauhallisuus ja hiljaisuus sekä mieluisat harrastukset houkuttelevat enemmän, ja tämän saa kotonakin.

Matkustelussa luontokohteet ovat hyvä vaihtoehto. Kaupunkikohdekin voi joskus harvakseltaan tulla kyseeseen, kunhan se ei ole mikään meluisa turisti- ja biletyskohde.

Vierailija
34/87 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kyllä periaatteessa kiinnostaa, mutta stressaavaa se on. Ei todellakaan mitään akkujen latausta, koska en osaa vain maata tyhjänpanttina rannalla ja nauttia flegmaattisena all-inclusive hotellista.

Vierailija
35/87 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä matkustelen kyllä mielelläni ja aina mahdollisuuksien mukaan, mutta vain tietyllä tavalla. En lähde ryhmämatkoille, en mene minkäänlaisiin turistipaikkoihin, en pidä rantalomista, enkä oikeastaan kaupunkilomistakaan. Eli lähinnä luontomatkailua (esim. käyn patikoimassa Alpeilla) tai muutaman viikon autoreissuja kierrellen pääasiassa maaseutua ja pieniä kyliä/kaupunkeja tai muita sopivan rauhallisia ja kiinnostavia paikkoja. Eli mikä tahansa matkailu ei kiinnosta, mutta tuollainen edellä kuvattu kovastikin, enkä halua elää täysin ilman.

Vierailija
36/87 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään jatkuva matkustelu ei kiinnosta. Viimeisen vuoden lomat ovat menneet kotona, mutta vaihtelua kaipaan sitäkin enemmän. Matkustamisen voi luokitella kotimaan matkailuun, joka on itselleni lähinnä pääkopan terveyden kannalta melkein vuosittainen välttämättömyys. Lappiin on päästävä kerran kesäkauden aikana vaeltamaan. Ilman sitä voisin pärähtää.

Matkustelu ulkomaille ja nimenomaan lentämällä on se, mikä ei ole niin välttämätöntä. Silloin tällöin muutaman vuoden välein tehty matka riittää. Tälläkin haen vain vaihtelua. Viimeksi olin ryhmäpatikkamatkalla Skotlannissa 2019 ja nyt kesällä ollaan menossa vastaavalle matkalle muualle Eurooppaan. 

Vierailija
37/87 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ei ole oikein koskaan se kiinnostanut. Ikää 48 v, matkat lähinnä lapsuudessa vanhempien mukana, ja sitten teininä 1 kk kielikurssimatka Englantiin. Ai niin, yksi matka aikuisena, Pärnuun erään miehen kanssa jonka kanssa olin vähän aikaa parisuhteessa. Muuten ei ulkomaan-, eikä oikein kotimaan matkojakaan. En vaan kaipaa niitä, ja lisäksi olen sellainen luonne, että vain stressaannun uusista paikoista, vieraista kielistä yms. Kaipaan lomalta rentoutumista, enkä paniikkia, miten osaan, selviän, jossain vieraissa paikoissa yksin. Siksi menen mökilleni mieluummin kuin ulkomaille.

Mulla on taas sellainen luonne, että uudet paikat, ruuat ja kielet innostaa minua. Se, että ylipäätään saan kokea uusia asioita tekee minut valtavan onnelliseksi. Tutussa arkisessa ympäristössä minun on taas vaikeampi rentoutua vaikka kyllä välillä kun en matkalle pääse niin tykkään esim. metsälenkeistä ja ylipäätään luonnossa liikkumisessa. Rakastan merta yli kaiken, joten parhaat lomat ovat sellaisia, jossa plen meren rannalla, mutta silti kuitenkin on paljon muutakin tekemistä ja nähtävää. Esim. Kreikan saaristo on aivan valtavan ihana. 

Vierailija
38/87 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena tuli reissattua ihan tarpeeksi. Jos voisi siirtyä paikasta toiseen ilman matkustusvaihetta, ehkä sitten. Mutta lentokentät ja odottelu ei enää innosta. En kaipaa matkustelua ollenkaan.

Vierailija
39/87 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorena tuli reissattua ihan tarpeeksi. Jos voisi siirtyä paikasta toiseen ilman matkustusvaihetta, ehkä sitten. Mutta lentokentät ja odottelu ei enää innosta. En kaipaa matkustelua ollenkaan.

Viikon lomalla urheilukello näytti joka päivä 25-30000 askelta, kun normiarkena määrä on puolet tuosta. Kotiin paluu tuntuikin lomalta. Silti kaikenlaista mukavaa tuli nähtyä ja koettua.

Vierailija
40/87 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan lentämistä. En lähde ainakaan vuoteen Suomen ulkopuolelle.