Palvelut remppatorin tai urakkamaailman kautta?
Täällä kun tiedetään kaikki, niin kysynpä että kannattaako pienen pieni remonttitarve kilpailuttaa remppatorin tai urakkamaailman kautta vai ottaa suoraan yhteys mahdollisiin toimijoihin? Eli vetääkö nämä palvelut paljon välistä (vähän niinkuin Autojerry)? Paremman tarjouksen saa suoraan kysymällä?
tarkoituksena siis on tehdä keittiöön pieni pintaremontti, maalauttaa ovet ja vaihtaa työtasot. ei sen kummempaa.
Kommentit (5)
Ei kait kukaan pysty pyörittämään firmaa hyväntekeväisyytenä eli todennäköisesti ottavat välityspalkkion.
Rakentaminen ja rempat ovat paljon muutakin kuin työ ja kuka sen tekee halvemmalla ja siitä 5€ työstä voi koitua 10€ vahinko.
Yrityksen luotettavuus, työturvallisuus, onko luvat kunnossa, sertifikaatit, onko yritys ennakkoperintärekisterissä, verot maksettu, vakuutukset jne. Asiakkaan oikeusturvan kannalta se on tärkeää, jos sattuu vahinko ja tarvitsee vakuutusyhtiötä myöhemmin. Jos teetättää remonttia, näiden selvittämiseen menee aikaa ja tarvitaan osaamista, kun välitysfirmat yleensä tekevät nämä työt ja siksi veloittavat välityksestä.
Suosittelisin lukemaan yrityksen käyttöehtoja, esim. urakkamaailmalla on melkein 6% välityspalkkio kaupoista ja remppatorilla ei ole julkisesti saatavilla, mutta näyttäisi olevan ainakin samaa tai enemmän sen lisäksi kk maksu 100-125/kk ja remppatorilla oli vissi 100-179/kk. Jos haluat sen % verran halvempaan otat yhteyttä jälkikäteen suorana yrityksen ja ehkä saat vielä enemmän kun sen n.6% halvemmalla ja pyydät ennen mitään maksuja sopimusta urakoitsijalta ja vakuutuksen papereita
Remppatori.fi rikoksia tehtaileva kokonaisuus?
Remppatori.fi-palvelun toiminta herättää vakavia huolia: kyse ei ole enää pelkästä harmaasta liiketoiminnasta, vaan järjestelmällisestä rikosluonteisesta toiminnasta, jossa tietosuojarikkomuksia tehdään toistuvasti osana liiketoimintaa.
🔹 Taustayhtiö: Remppatori Oy (Y-tunnus 32810673)
🔹 Verkkotunnus: Schibsted SMB AS (Y-tunnus 980178986, Oslo)
🔹 Palvelu pyörii Suomessa mutta omistus ja vastuu on hajautettu epäselvästi ulkomaille.
---
Vakavimmat rikkomukset:
1. Tietosuojarikkomukset: Asiakkaiden henkilötunnuksia, osoitteita ja nimiä jaetaan sähköpostilla ilman suojausta jopa tilanteissa, joissa asiakas ei ole antanut lupaa eikä ole tehnyt tilausta.
2. Pakottavat sopimukset: Automaattisesti uusiutuvat 12 kk sopimukset, joiden irtisanominen on tehty mahdottomaksi.
3. Uhkaava laskutuskäytäntö: Palvelu painostaa maksuihin ja uhkaa perinnällä, vaikka käyttäjällä ei ole aktiivista suhdetta palveluun.
4. Epäselvä vastuuketju: Kukaan ei ota vastuuta omistus, hallinta ja toiminta jakautuvat usean eri tahon kesken.
---
Mitä tehdä:
Älä käytä palvelua.
Tee rikosilmoitus poliisille, jos tietosi on luovutettu ilman suostumusta.
Ilmoita Tietosuojavaltuutetulle ja Kilpailu- ja kuluttajavirastolle (KKV).
Vaadi kirjallista selvitystä, jos tietosi on käsitelty ilman sopimusta.
---
Kyseessä ei ole vain huono asiakaspalvelu kyse on rikoksista.
Nimim. Tietojani käytettiin ilman lupaa
Palvelun käyttö on kuluttajille maksutonta, mutta yritykset maksavat kuukausimaksua.
sama mielessä, onko kukaan vastannut?