IL: Sini Ariel kertoi sukupuolia olevan kaksi. Someraivo repesi
Kommentit (9493)
Aika turhaa väittelyä selvästä asiasta. Joitain harvinaisia geenivirheitä lukuunottamatta tuo nimenomaan pitää biologisesti paikkansa.
Jos joku haluaa olla jotain muuta kuin biologisesti on niin ei se biologia siitä muutu millään määrällä leikkauksia.
Jos tulevaisuutta ja tekniikan kehittymistä mietitään mietitään niin tuollainen joka solun geenimuuntelu jolla vaihdetaan kauttaaltaan kaikken solujen geenit miehestä naiseksi (tai päinvastoin) on aika massiivinen muutos. Käytännössä siinä rakennetaan koko ihminen uudestaan solu kerrallaan. Onko se lopputulos sitten enää alkuperäinen jos kaikki vaihdetaan?
Minä en siis ole kieltämässä ketään identifioitumasta miksi lystää mutta ihmettelen miksi tästä biologiasta edes riidellään. Eihän tuossa ole mitään epäselvää paitsi pienellä joukolla aktivisteja joilta tuntuu karanneen jalat maasta aktivisminsa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tässä puhuta siitä onko biologiasia sukupuolia kaksi. Kukaan ei väitä etteikö tämä pitäisi paikkaansa.
Tässä puhutaan siitä että minkä ihmeen takia se täytyy työntää someen. Tottakai siinä on takana jokin syy, joka ei kyllä sitten miteenkään nyt aukea Sinin kohdalla. Varsinkin kun se tuodaan esiin muka sateenkaariystävällisenä.
Sama kun someen laittaisi *muuten vaan* että ihon värejä on monta, mutta valkoinen on niistä kyllä kaunein.
Somehan on täynnä näitä #blackisbeautiful
... Mielestäni totta tuokin, mutta toisinpäin olisi jotain "valkoista ylivaltaa"..Itse olen sitä mieltä,että väri ei ihmistä määritä. Mutta enpä ala rasistien kanssa jauhamaan; ovat sitten mustia, ruskeita tai valkoisia.
Ja monet äärihör höt ovat eri mieltä tuosta biologiastakin. Jotkut esim. Tiktokissa käyvät toisten transsien kimppuun,jotka sanovat että, transnainen ei voi saada kuukautisia.
En olisi ikinä tätä uskonut,mutta siellä todellakin tapellaan tästäkin aiheesta. Ei saa sanoa, että se on fyysisesti mahdotonta,koska se on transfobiaa.
Jotkut bionaisetkin ovat samaa mieltä; on ilkeää kertoa transnaisille etteivät he voi saada kuukautisia... Tässä kohtaan uskon,että kyseessä on joku lahko. Siellä hän ei voi esittää mitään kritiikkiä,kun on heti "harhauskoinen".
On ns. Järjen transejakin,mutta nuo biologian kieltävät pitävät kamalaa meteliä.
Tai sanotaan jopa homofoobiseksi... 😀Homoseksuaalisuudesta ei ole mitään tekemistä trans asian kanssa.
Lisäksi nykyään on näitä ihan ihmeellisiä termejä kuten: nonbinary transmasculine... Ookke. En edes jaksa yrittää pysyä kärryillä.
Itse asiassa transnaisilla voi olla kuukautisten oireita hormonihoidon seurauksena. Tietysti kuukautisia itsessään ei ole, mutta kuukautissyklin mukaisia cisnaisista tuttuja fyysisiä ja psyykkisiä vaikutuksia voi esiintyä.
Ilman kohtua ja munasarjoja ei ole kuukautisia. Miehen suolessa kiertävä kaasu ei ole kuukautiset.
Vierailija kirjoitti:
Minua ihmetyttää nuo transnaisten kuukautiset, tein tästä ketjunkin mutta se poistettiin välittömästi eli kielletty aihe. Halusin vaan kysyä, miksi miehet mainostavat tamponeja ja kuukuppeja kun ei heillä ole edes kuukautisia. Transnaiset ovat miehiä, eivät naisia biologialtaan.
Niillä on mennyt käsitteet ripuli ja kuukautiset sekaisin.
Vierailija kirjoitti:
Ei taida olla täällä Telluksella yhden yhtäkään Y-kromosomillista ihmistä, joka olisi luonnollisin keinoin synnyttänyt lapsen. Niin pieni yksittäinen kromosomi, mutta niin dominoiva. Voi olla vaikka kymmenen X-kromosomia, mutta jos siihen sekaan eksyy yksikin Y-kromosomi, niin tällöin tämä henkilö ei voi hedelmöittyä, kantaa sikiötä ja synnyttää vauvaa.
Kohta jokuvarmasti länkyttää ääriharvinaisista xy-naisista, joten tarkennetaan: sry-geenin aktivoima y-kromosomi tekee mieheksi.
-ero
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tässä puhuta siitä onko biologiasia sukupuolia kaksi. Kukaan ei väitä etteikö tämä pitäisi paikkaansa.
Tässä puhutaan siitä että minkä ihmeen takia se täytyy työntää someen. Tottakai siinä on takana jokin syy, joka ei kyllä sitten miteenkään nyt aukea Sinin kohdalla. Varsinkin kun se tuodaan esiin muka sateenkaariystävällisenä.
Sama kun someen laittaisi *muuten vaan* että ihon värejä on monta, mutta valkoinen on niistä kyllä kaunein.
Somehan on täynnä näitä #blackisbeautiful
... Mielestäni totta tuokin, mutta toisinpäin olisi jotain "valkoista ylivaltaa"..Itse olen sitä mieltä,että väri ei ihmistä määritä. Mutta enpä ala rasistien kanssa jauhamaan; ovat sitten mustia, ruskeita tai valkoisia.
Ja monet äärihör höt ovat eri mieltä tuosta biologiastakin. Jotkut esim. Tiktokissa käyvät toisten transsien kimppuun,jotka sanovat että, transnainen ei voi saada kuukautisia.
En olisi ikinä tätä uskonut,mutta siellä todellakin tapellaan tästäkin aiheesta. Ei saa sanoa, että se on fyysisesti mahdotonta,koska se on transfobiaa.
Jotkut bionaisetkin ovat samaa mieltä; on ilkeää kertoa transnaisille etteivät he voi saada kuukautisia... Tässä kohtaan uskon,että kyseessä on joku lahko. Siellä hän ei voi esittää mitään kritiikkiä,kun on heti "harhauskoinen".
On ns. Järjen transejakin,mutta nuo biologian kieltävät pitävät kamalaa meteliä.
Tai sanotaan jopa homofoobiseksi... 😀Homoseksuaalisuudesta ei ole mitään tekemistä trans asian kanssa.
Lisäksi nykyään on näitä ihan ihmeellisiä termejä kuten: nonbinary transmasculine... Ookke. En edes jaksa yrittää pysyä kärryillä.
Itse asiassa transnaisilla voi olla kuukautisten oireita hormonihoidon seurauksena. Tietysti kuukautisia itsessään ei ole, mutta kuukautissyklin mukaisia cisnaisista tuttuja fyysisiä ja psyykkisiä vaikutuksia voi esiintyä.
Tässä taas yksi esimerkki. Voi olla vaikutuksia hormoneista,mutta kuukautisia niistä ei saa/tule. Ei ole siihen toimivia elimiäkään. Eli tämä uskotaan täälläkin näköjään.
Puhuisivat sitten hormonien vaikutuksista,mutta ei. Ei. Niiden pitää olla juuri kuukautiset.. ja sitten ihmetellään miksi jopa itseään suvaitsevana pitäville ihmisille alkaa välillä tulla mitta täyteen.
Vierailija kirjoitti:
Olen transsukupuolinen.
Fakta: minulla on kromosomeja. En tosin muista millaisia ja kuinka monta enkä välitä koska niillä ei ole minulle eikä läheisilleni mitään merkitystä.
Fakta: tiedän että biologinen sukupuoleni on eri kuin "aivojeni sukupuoli". "Aivojeni sukupuolta" en voi korjata (samoin kuin homo ei voi korjata "homouttaan") joten ainoa vaihtoehto oli korjata keho vastaamaan "aivojen sukupuolta".
Fakta: korjausprosessini ja loppuelämän lääkitykseni on maksanut ja tulee maksamaan yhteiskunnalle (samoin kuin muidenkin ihmisten terveydenhoito) mutta nyt "korjattuna" olen täysin työkykyinen ja maksan veroja enemmän kuin keskiverto palkansaaja. Jos en olisi saanut itseäni "korjattua" olisin hyvin suurella todennäköisyydellä työkyvytön tai kuollut.
Fakta: En halua uhriutua, en halua huomiota, en halua olla erilainen. Haluan saada elää rauhassa, turvassa ja onnellisena.
Kiitos perheelleni ja ystävilleni että rakastatte minua sellaisena kuin olen!
Oikeastaan tää on vain tällä hetkellä toisteltu totuus muttei mikään luonnonlaki. Sitä ei tiedä miten tulevaisuudessa asia muuttuu koska onhan se teknisesti helpompaa saada ihminen olemaan tyytyväinen sellaisena kuin fyysisesti on kuin koittaa monimutkaisilla ja rikkovilla leikkauksilla muotoilla fysiikkaan jotain ihan muuta tilalle.
Valitettavasti nykyaktivismin tyyli on tarjota yhtä kiistämätöntä totuutta ja yrittää kieltää asioiden pohdiskelu julkisesti ääneen koska kaikki on tämän aktivismin mielestä loukkaavaa tai syrjivää jos ei hyväksytä ilman kritiikkiä aktivismin tarjoamaa ainoaa totuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sini Ariell kertoo vain faktaa. Tästä ei pitäisi loukkaantua.
Ja aivan täysin yhdentekevää, vaikka joku loukkaantuisikin.
No kun persut väittää, että sukupuoli on vain kaksi, niin se tarkoittaa, että ihminen, joka haluaa identifioitua muuksi kuin persuksi, on pakotettu väittämään muuta ja pahastumaan, jos joku sanoo sukupuolia olevan vain kaksi.
Eli kansa jaetaan pervoihin ja persuihin? Tiedän puoleni.
Tämäpä se. Vaaleissakin juuri nähtiin miten monista meistä entisistä vihervassareista tuli "konservatiivi"oikeistoa kertalyömällä. Kun ei vaan pysty äänestämään sellaisen puolesta että lapsia vielä nykyistä enemmän altistettaisiin tälle sekopäisyydelle. Ihmiset, joille ei saa alkoholia myydä, pitäisi kuitenkin valtuuttaa hankkimaan potentiaalisesti pysyviä vaurioita hormonihoidoilla, vaikka suurin osa löytääkin itsensä biologisessa sukupuolessaan onnellisina myöhemmin!
O tempora o mores, kun vasemmisto tanssii ylikansallisen lääketeollisuuden pillin tahtiin kuin noidittuna.
Toivottavasti mahdollisimman moni käyttää translakia välttyäkseen asevelvollisuudelta. Tällainen yhteiskunta ei ole puolustamisen arvoinen.
Vierailija kirjoitti:
Fakta: Sini Ariel haluaa huomiota ja tietää, että tällä aiheella sitä saa. Tänä päivänä tietyissä piireissä 'stunning and brave' on julistaa tällaisia 'biologisia faktoja', vaikkei kukaan kysynyt, eikä Ariel itsekään osaa kertoa miksi niitä täytyi yhtäkkiä alkaa julistamaan somessa.
Miksi sitten annatte hänelle sitä huomiota ja klikkauksia? On siinä teilläkin peiliin katsomisen paikka. Jos kukaan ei uhriutuisi, riehuisi ja rääkyisi, niin mitään kohua ei olisi syntynyt.
Vierailija kirjoitti:
Fakta: Sini Ariel haluaa huomiota ja tietää, että tällä aiheella sitä saa. Tänä päivänä tietyissä piireissä 'stunning and brave' on julistaa tällaisia 'biologisia faktoja', vaikkei kukaan kysynyt, eikä Ariel itsekään osaa kertoa miksi niitä täytyi yhtäkkiä alkaa julistamaan somessa.
Sori mutta biologisia faktoja ei sillä todisteta vääriksi että ne kirjoitetaan lainausmerkeissä. Muutenkin puhut enemmänkin henkilöstä kuin saat todistettua että tuon sanomisissa olisi mitään virheellistä faktojen osalta.
Vierailija kirjoitti:
Olen transsukupuolinen.
Fakta: minulla on kromosomeja. En tosin muista millaisia ja kuinka monta enkä välitä koska niillä ei ole minulle eikä läheisilleni mitään merkitystä.
Fakta: tiedän että biologinen sukupuoleni on eri kuin "aivojeni sukupuoli". "Aivojeni sukupuolta" en voi korjata (samoin kuin homo ei voi korjata "homouttaan") joten ainoa vaihtoehto oli korjata keho vastaamaan "aivojen sukupuolta".
Fakta: korjausprosessini ja loppuelämän lääkitykseni on maksanut ja tulee maksamaan yhteiskunnalle (samoin kuin muidenkin ihmisten terveydenhoito) mutta nyt "korjattuna" olen täysin työkykyinen ja maksan veroja enemmän kuin keskiverto palkansaaja. Jos en olisi saanut itseäni "korjattua" olisin hyvin suurella todennäköisyydellä työkyvytön tai kuollut.
Fakta: En halua uhriutua, en halua huomiota, en halua olla erilainen. Haluan saada elää rauhassa, turvassa ja onnellisena.
Uskon että useimmat tämän nykyään hyväksyvät ja suovat. Live and let live.
Voin hyvin kuvitella, että kaltaisesi rauhaisaa omaa elämäänsä viettävät transihmiset saavat osansa aktivistihapatuksesta myös. On täysin eri asia tehdä vuosien työ itsensä kanssa ja ymmärtää kaikki tuo minkä totesitkin, kuin vaatia maistraatti-ilmoituksella pääsyä naiserityisiin tiloihin (tämä on käytännössä aina näinpäin eikä tunkua miesten puolelle ole koska biologia) tai vaatia mitätöimään biologinen kokemus.
Sini halusi varmasti ihmetellä kyseistä asiaa sillä nykyään oppikirjoissa ala ja yläasteilla on juttua "faktoina" näistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sini Ariell kertoo vain faktaa. Tästä ei pitäisi loukkaantua.
Ja aivan täysin yhdentekevää, vaikka joku loukkaantuisikin.
No kun persut väittää, että sukupuoli on vain kaksi, niin se tarkoittaa, että ihminen, joka haluaa identifioitua muuksi kuin persuksi, on pakotettu väittämään muuta ja pahastumaan, jos joku sanoo sukupuolia olevan vain kaksi.
Eli kansa jaetaan pervoihin ja persuihin? Tiedän puoleni.
Tämäpä se. Vaaleissakin juuri nähtiin miten monista meistä entisistä vihervassareista tuli "konservatiivi"oikeistoa kertalyömällä. Kun ei vaan pysty äänestämään sellaisen puolesta että lapsia vielä nykyistä enemmän altistettaisiin tälle sekopäisyydelle. Ihmiset, joille ei saa alkoholia myydä, pitäisi kuitenkin valtuuttaa hankkimaan potentiaalisesti pysyviä vaurioita hormonihoidoilla, vaikka suurin osa löytääkin itsensä biologisessa sukupuolessaan onnellisina myöhemmin!
O tempora o mores, kun vasemmisto tanssii ylikansallisen lääketeollisuuden pillin tahtiin kuin noidittuna.
Jos äänestät oikeistoa et ole vasemmistolainen. Yhden asian poliittiset liikkeet ampuvat itseään usein jalkaan.
Sitä tässä olenkin ihmetellyt että miksi ihmeessä vasemmisto hirttäytyy johonkin yhteen marginaalivähemmistön asiaan!
Aika moni muu kuin minä siirtyi joukossa, vihreät otti turpaan niin ettei koskaan. En ole koskaan ennen oikeaa äänestänyt enkä äänestäisi, mutta ei ole vaihtoehtoja. Alkaa riittää identiteettipelleily ja tieteenvastaisuus. Sitten kun ollaan materiaalisessa todellisuudessa takaisin niin palailen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et nyt tajunnut. Tiktokissa osa transnaisista väittää,että saavat kuukautisia. Sitten kun heille kerrotaan, ettei se voi olla fyysisesti mahdollista niin suuttuvat. Ja heittävät vuosien transnaisia bussin alle. Nämä kommentoivat ovat olleet itsekin transnaisia.
Ja mä luin taannoin valistusta miten ainoastaan transnaisilla on vagina. Biologisilla naisilla se on vaan front hole. Logiikka meni kaiketi jotenkin niin että koska transvagina on tekemällä tehty, se on sankarillisilla ponnisteluilla ansaittuna arvokkaampi kuin bionaisten ilmaiseksi saama reikä.
Tossa kohtaa olisi varmaan ollut vähän turha huomauttaa että se on bionaisilla itse asiassa middle hole...
Ne on varmaan yrittäneet provosoida sua ja onnistuivat siinä.
Valitettavasti jossain aktivistijoukkioissa trolleja ei voi mitenkään erottaa niistä jotka on vakavissaan kun jutut on ihan yhtä outoja.
Ja minkähän vuoksi jonkun tatuointitaitelijan pitää tästä asiasta ääntä pitää?
Vierailija kirjoitti:
Sukupuolia ei ole kuin yksi. Henkilö!
Juu, ja joulupukki asuu Korvatunturilla.
Henkilö ei ole sukupuoli, vaan elollisen laji, erotukseksi eläimestä. Sukupuolia on tasan kaksi ja kaikki muut variaatiot ovat lääketieteellisiä poikkeuksia. Mikä tässä on niin vaikeaa? Ei poikkeuksia halveksia pidä, vaan sallia kaikille olennoille ihmisoikeudet. Mutta siis sukupuolia on tasan kaksi.
Vierailija kirjoitti:
Sini halusi varmasti ihmetellä kyseistä asiaa sillä nykyään oppikirjoissa ala ja yläasteilla on juttua "faktoina" näistä.
Tämä. En ikinä laittaisi lasta kouluun vaan koti opettaisin itse. Tosin tämä maailma on niin sekaisin ettei varmaan koti opetuksellakaan selviäisi. Parempi siis jatkaa velana oloa.
Vierailija kirjoitti:
***** n miehet. Miehethän tämän trans hommankin luoneet. Pilanneet maailman siltäkin osin.
Kuka se trans aatteen isä olikaan?
Miehellä on romu ja naisella räpylä.
Muita ei ole.
Olen transsukupuolinen.