Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä asunto luottotiedot menettäneelle?

Vierailija
20.04.2023 |

Olen 29-vuotias. Koko elämä ollut hankalaa enkä ole osannut mitään oikein tehdä oikein. Olen nyt hakeutunut 8kk sitten avun piiriin läheisteni kannustamana. Minulla on epäily kaksisuuntainen mielialahäiriö ja/tai ADHD.

Olen asunut nykyisessä vuokra-asunnossani viimeiset 9 vuotta. Vuokran olen maksanut aina ajoissa.

Minulla kuitenkin on vuokrarästejä vanhasta asunnostani. Myös muuta velkaa on paljon. Minulla ei ole vakituista työtä, yritän opiskella nyt tuetusti.

Asunnosta pitäisi muuttaa pois, koska vuokra kallistui paljon ja on minulle liian kallis..

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet siis asunut 9 vuotta nykyisessä asunnossasi ja sulla on VIELÄKIN vuokrarästejä vanhasta asunnostasi?

Miten tuo on edes mahdollista, eikö noita ole ollut jotenkin jo pakko maksaa pois?

Jos Aplla ei ole töitä ja uossa tuhansia euroja niin milläs maksat? 😄 Kovin yksinkertaisia ihmisiä täällä.

No niin, eli tässä olisi selvästi parannettavaa järjestelmässä.

Uo pitäisi ulottaa koskemaan myös toimeentulotukiin, tai muihin vastaaviin tukiin.

Jos ihminen pystyy ottamaan velkaa, niin ihminen pystyy sen jotenkin myös maksamaan pois, tai se voidaan ottaa vastikkeettomasti maksettavista tuista.

Vierailija
42/54 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isot asuntoyhtiöt kuten Lumo, Sato, OVV tai jopa Kodisto, samoin VTS jos satut asumaan Tampereella, katsovat myös tapauskohtaisesti. Kaupungille saattaa päästä jonon ohi, jos on kiireellinen tilanne.

Kannattaa olla mahdollisimman avoin tilanteestaan. Ja kannattaa muistaa myös suitsuttaa itseään, kuinka nyt on paljon parempi tilanne. 

Tsemppiä! 

Lumo ja Sato aivan törkyhintaisia. Jos onnistuu saamaan Satolta edes markkinahintaisen asunnon vuokra nostetaan 10% viimeistään seuraavana vuonna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet siis asunut 9 vuotta nykyisessä asunnossasi ja sulla on VIELÄKIN vuokrarästejä vanhasta asunnostasi?

Miten tuo on edes mahdollista, eikö noita ole ollut jotenkin jo pakko maksaa pois?

Jos Aplla ei ole töitä ja uossa tuhansia euroja niin milläs maksat? 😄 Kovin yksinkertaisia ihmisiä täällä.

Uo pitäisi ulottaa koskemaan myös toimeentulotukiin, tai muihin vastaaviin tukiin.

Jos ihminen pystyy ottamaan velkaa, niin ihminen pystyy sen jotenkin myös maksamaan pois, tai se voidaan ottaa vastikkeettomasti maksettavista tuista.

Ei juma. Nyt heititkin typerän kommentin. Suomi kuitenkin on hyvinvointivaltio, sen kansalaisille täytyy turvata riittävä toimeentulo. Jos tuista vietäisiin pois esim. 1/3, ei sillä tulisi toimeen.

Asiat eivät ole noin mustavalkoisia ja yksinkertaisia kuin luulet.

Vierailija
44/54 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletpa yksinkertainen ihminen. :D

Vierailija
45/54 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletpa yksinkertainen ihminen. :D

Niinkö?

Nähtävästi sinä olet näitä, jotka voivat ottaa lainaa kuinka paljon tahansa saavatkaan, kun sitä ei ole pakko maksaa takaisin.

Minulla ei vaan luonto anna periksi, mutta en olekaan tuollainen selkärangaton, todennäköisesti elämäntapatyötön.

Vierailija
46/54 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimistot ei vastaa mitään minulle, en juo, sitähän ei tiedä pelkän merkinnän takia ihmisestä mitään, mutta toimistot ei ainakaan vastaa. Sosiaalitoimisto suosittelee kysyessä vain täysiä vuokratoimistoja jotka vaatii luottotiedot, muuta ei taida olla. En juo ja lemmikkejä ei ole, silti ei kelpaa, ottavat mieluumminn toimistoille vaikka juopon/aineita käyttävän jolla 10 lemmikkiä kunhan vaan luottotiedot on kunnossa, muulla ei väliä. Toimistoilta ei saa mitään on oma kokemus, kuka tahansa kelpaa asukkaaksi jos luottotiedot vaikka polttaisi sikaria 24h sisällä. Ja toimistoilla ei saa edes käydä eivät ota hakemuksia kun vaan netin kautta jolloin eivät edes näe hakijaa. Vain luottotiedot merkkaa, ei päihteettömyys, ei tiliote tai mikään muu. 

Vierailija
47/54 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kodistolta saa luottotiedoton asunnon ainakin täälä Tampereella. Itsekkin olin aivan paniikissa luottotietojen kanssa mutta kämppä löytyi kuukaudessa eikä ne pyydä mitää tripla tai tupla vuokravakuuksiakaan. Voin lämpimästi suositella!

Vierailija
48/54 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Vuokran maksanut AINA ajoissa." ja "..on vuokrarästejä".

does not compute....

Kai ymmärsit, että olen maksanut nykyiselle vuokranantajalle tämän 9 vuoden aikana AINA vuokran ajoissa..

T: Ap

miksi ET sitten NIIN kirjoittanut.

Miten paljon selvemmin tämä sinun mielestäsi olisi pitänyt sanoa: "Olen asunut nykyisessä vuokra-asunnossani viimeiset 9 vuotta. Vuokran olen maksanut aina ajoissa.Minulla kuitenkin on vuokrarästejä vanhasta asunnostani."

Älä syytä muita siitä että itse et ymmärrä edes yksinkertaista tekstiä.

Vierailija
49/54 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suuremmissa kunnissa se saattaa olla hieman hankalaa, mutta jos sinulla on mahdollisuuksia muuttaa pienemmälle paikkakunnalle, niin vuokraus helpottuu!

Jos on toimeentulotuella, niin ei voi muuttaa toiselle paikkakunnalle ilman hyväksyttävää syytä. Tai siis ei saa tukea siihen. 

Vierailija
50/54 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

5uomessa EI OLE muita kuin vapaita tai vapautuvia asuntoja kasoittain. Suomalaiset vähentyvät jatkuvasti  ja nopeammin.

b

Vierailija
51/54 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta sokeri niin paranee ADHD

Vierailija
52/54 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntola on oikea paikka.

Vierailija
53/54 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kodistolta saa luottotiedoton asunnon ainakin täälä Tampereella. Itsekkin olin aivan paniikissa luottotietojen kanssa mutta kämppä löytyi kuukaudessa eikä ne pyydä mitää tripla tai tupla vuokravakuuksiakaan. Voin lämpimästi suositella!

Pk-seudulla kodisto vastasi ei käy. Ei hyväksy. 

Vierailija
54/54 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupungilta? Suomessa on käynnissä kampanja jonka tarkoitus on saada jokainen suomalainen koditon pois kadulta. Ei sinusta koditonta tule.

En minä ainakaan saanut, ja tunnen pari muutakin. Itse hain neljästä eri kaupungista. Kolme vuotta olin koditon, eikä minullakaan mitään vuokrarästejä ole. Ihan suoraan sanottiin sossussa kun apua hain, että jos olisin esim. päihteiden väärinkäyttäjä tai henkisesti sairas, voisivat auttaa. Ihan "tavallista" ihmistä ei. Loppujen lopuksi sain yksityiseltä, kaverin kautta mielettömällä tuurilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kuusi