Mistä asunto luottotiedot menettäneelle?
Olen 29-vuotias. Koko elämä ollut hankalaa enkä ole osannut mitään oikein tehdä oikein. Olen nyt hakeutunut 8kk sitten avun piiriin läheisteni kannustamana. Minulla on epäily kaksisuuntainen mielialahäiriö ja/tai ADHD.
Olen asunut nykyisessä vuokra-asunnossani viimeiset 9 vuotta. Vuokran olen maksanut aina ajoissa.
Minulla kuitenkin on vuokrarästejä vanhasta asunnostani. Myös muuta velkaa on paljon. Minulla ei ole vakituista työtä, yritän opiskella nyt tuetusti.
Asunnosta pitäisi muuttaa pois, koska vuokra kallistui paljon ja on minulle liian kallis..
Kommentit (54)
Vaihda sukupuolta. Menee luottotiedot uusiksi.
Suuremmissa kunnissa se saattaa olla hieman hankalaa, mutta jos sinulla on mahdollisuuksia muuttaa pienemmälle paikkakunnalle, niin vuokraus helpottuu!
9 vuotta on niin pitkä aika, että tuskin sitä huomioidaan. Lisäksi on hyvä, että olet avun piirissä. Älä stressaa turhia, kaikki kääntyy vielä hyväksi. :) Huomenna soittaisin oman kaupunkisi sossuun ja pyytäisin neuvoja.
Mä en ole saanut mistään. Kolme vuotta jo etsinyt. Olen asunut useammankin ystäväni nurkissa, vuokrarästejä mulla ei ole, muita ulosottoja kylläkin. Lisäksi mulla on koira, sekin vaikuttaa.
Jos saat asumistukea tms. tukea, kela voi maksaa tuen suoraan vuokranantajalle. Kysy lisää Kelasta.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole saanut mistään. Kolme vuotta jo etsinyt. Olen asunut useammankin ystäväni nurkissa, vuokrarästejä mulla ei ole, muita ulosottoja kylläkin. Lisäksi mulla on koira, sekin vaikuttaa.
Jossain nyt mättää ja pahasti. Luultavasti puhut p*skaa.
Vierailija kirjoitti:
Plot twist: Et ole edes yrittänyt hakea tai saada apua. Ikävää koiralleni jos hänellä ei ole kotia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Plot twist: Et ole edes yrittänyt hakea tai saada apua. Ikävää koiralleni jos hänellä ei ole kotia.
Koirallesi :D
Itselläni myös ADHD enkä ole koskaan osannut raha-asioita hoitaa. Tunnen siis tuskasi. Onneksi jos ja kun saat lääkkeet, homma alkaa selventyä. Myös tukiryhmiä on ja niitä kannattaa hyödyntää. Varmasti myös tilannettasi ns. helpottaa kun kerrot mielenterveydestäsi ja siitä, että olet nyt hakenut apua. Ihmisiä me kaikki ollaan, jokainen mokailee välillä. Tsemppiä ja ihanaa kevättä ja alkavaa kesää! Älä jää ongelmien kanssa yksin! Apua on saatavilla, sekä tukea. Suomessa on todella hankala jäädä asunnottomaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Vuokran maksanut AINA ajoissa." ja "..on vuokrarästejä".
does not compute....
Kai ymmärsit, että olen maksanut nykyiselle vuokranantajalle tämän 9 vuoden aikana AINA vuokran ajoissa..
T: Ap
miksi ET sitten NIIN kirjoittanut.
Onko sulla ongelmia luetun ymmärtämisen kanssa?
Vähän ihmettelen ettet ole 9 vuoden aikana lyhentänyt vuokrarästejä. Nouseeko vuokra oikeasti niin paljon, että kannattaa muuttaa? Muuttaminenkin maksaa jotain ja kyllä uudessakin asunnossa vuokra nousee jossain kohtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
does not compute....
Kai ymmärsit, että olen maksanut nykyiselle vuokranantajalle tämän 9 vuoden aikana AINA vuokran ajoissa..
Oot kyllä, sorry vaan, ihan hiton yksinkertainen jos et osannut ap:n tekstistä tulkita, että juurikin nykyiseen asuntoonsa hän on maksanut aina vuokran ajoissa. Piti oikein uudestaan lukea, ja en todellakaan käsitä, miten joku tuon voi ymmärtää väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
does not compute....
Onko sulla ongelmia luetun ymmärtämisen kanssa?
Vähän ihmettelen ettet ole 9 vuoden aikana lyhentänyt vuokrarästejä. Nouseeko vuokra oikeasti niin paljon, että kannattaa muuttaa? Muuttaminenkin maksaa jotain ja kyllä uudessakin asunnossa vuokra nousee jossain kohtaa.
Et taida ymmärtää tilannettani nyt ollenkaan. Ja kyllä kallistui ja tulee kallistumaan Vuokra on kallistunut tämän 9 vuoden aikana 250e. Asunto sijaitsee kasvavalla alueella lähellä palveluita ja keskustaa. Ulosotossa kun on, en ole voinut valita mitä velkaa alan maksamaan takaisin. Olen asiaa kyllä kysynyt. Elämässäni on ollut paljon, en enempää ala avaamaan. -Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
does not compute....
Kirjottihan se niin!
----
ALOITUKSESSA:
"Olen asunut nykyisessä vuokra-asunnossani viimeiset 9 vuotta. Vuokran olen maksanut aina ajoissa."
-----
Sivusta
Olet siis asunut 9 vuotta nykyisessä asunnossasi ja sulla on VIELÄKIN vuokrarästejä vanhasta asunnostasi?
Miten tuo on edes mahdollista, eikö noita ole ollut jotenkin jo pakko maksaa pois?
Isot asuntoyhtiöt kuten Lumo, Sato, OVV tai jopa Kodisto, samoin VTS jos satut asumaan Tampereella, katsovat myös tapauskohtaisesti. Kaupungille saattaa päästä jonon ohi, jos on kiireellinen tilanne.
Kannattaa olla mahdollisimman avoin tilanteestaan. Ja kannattaa muistaa myös suitsuttaa itseään, kuinka nyt on paljon parempi tilanne.
Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Olet siis asunut 9 vuotta nykyisessä asunnossasi ja sulla on VIELÄKIN vuokrarästejä vanhasta asunnostasi?
Miten tuo on edes mahdollista, eikö noita ole ollut jotenkin jo pakko maksaa pois?
Jos Aplla ei ole töitä ja uossa tuhansia euroja niin milläs maksat? 😄 Kovin yksinkertaisia ihmisiä täällä.
Asunto kyllä löytyy jos et ole juoppo narkkari
Sen kyllä huomaa. :D