Hameet joissa pituus yli polven tai pohkeeseen asti. Pukeutumisvinkkejä kaipaisin!
En tykkää lyhyistä hameista joissa helma jää polven yläpuolelle, varsinkaan kesällä kun on paljaat sääret. Millaiset polvi/pohjepituiset hameet olisi sellaisia ettei näytä ihan tätimäiseltä? Millaisia yläosia yhdistelette hameisiin? Varsinkin rintavilta kaipaisin pukeutumisvinkkejä, kyllästyttää se ikuinen trikoopaita johon tuntuu olevan pakotettu isompitissisenä.
Kommentit (28)
Ihonmyötäinen hame on kiva polvi-/pohjepituisena. Pitkä hame on myös kiva. Molempien kanssa suosin erityylisiä crop-toppeja. Minulla on B-kuppi niin en osaa auttaa isorintaisten pukeutumisessa.
Minua kans kiinnostaa tyylivinkit. Olen käyttänyt mm. poolopaitaa, löysää viskoosipaitaa ja sellaista selästä avonaista löysää lyhythihaista paitaa. En tiedä näytinkö tädiltä, ikää kuitenkin jo 40... Niin ja farkkutakkia olen myös käyttänyt paidan lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Minua kans kiinnostaa tyylivinkit. Olen käyttänyt mm. poolopaitaa, löysää viskoosipaitaa ja sellaista selästä avonaista löysää lyhythihaista paitaa. En tiedä näytinkö tädiltä, ikää kuitenkin jo 40... Niin ja farkkutakkia olen myös käyttänyt paidan lisäksi.
Ikää saman verran. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ihonmyötäinen hame on kiva polvi-/pohjepituisena. Pitkä hame on myös kiva. Molempien kanssa suosin erityylisiä crop-toppeja. Minulla on B-kuppi niin en osaa auttaa isorintaisten pukeutumisessa.
Minä tykkään kans kynähameista, mutta nuo napapaidat ei oikein enää käy minulle.
T. Aiemmin kirjoittanut nelikymppinen
Yleinen nyrkkisääntönä pukeutumisessa on että väljän yläosan kanssa tiukka yläosa ja toisinpäin. Eli midihameen muodosta hieman riippuu millainen yläosa. Itse tykkään tummansinisestä t-paidasta midihameen kanssa. Väljä paita, jos hame istuvaa mallia. Ja tiukempi paita, jos hame väljä. Musta liian kova väri minulle ja vaaleassa paidassa rintojen koko korostuu.
Mulla on pakko olla hameen kanssa istuva yläosa. Ei siis tiukka vaan istuva. Mulla on leveät hartiat ja reiluhko lordoosi, jos laitan hameen kanssa yläosaksi säkin, näytän jättimäiseltä. Kapeiden housujen kanssa valuva ylisuuri neule vielä menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikää saman verran. Ap
Ei tässä kuitenkaan itseään tädiksi tunne, niin ei sellaiselta myöskään haluaisi näyttää. Tuo hame, jota olen käyttänyt on sellainen kevyesti alaspäin levenevä ja yksivärinen. Useamman vuoden vanha, eli ei varmaan kovin muodikas.
Tuo hameenmitta on minustakin se mukavin ja ainakin itselleni vähiten "täti"-fiilis tulee hameesta jossa on reilusti sitä väljyyttä ja ilmavuutta. Joku kynähame on ihan no-no ja samoin sellainen vekkihame tai ikäänkuin a-linjainen malli jossa helma kyllä on ihan kätevän laaja mutta se hame on silti suora.
Sitten tuo yläosa. Itsellä on just sama ongelmaa ja aaaaaaarghh! että voikin uhkeus olla ärsyttävää. Just nuo vartalonmyötäiset on liiankin tyrkkyjä omaan makuun ja sitten taas väljemmässä paidassa näyttää herkästi tädiltä kun on niin rintava. En siis oikeasti osaa auttaa vaan sama ongelma ja murhe on itselläkin. Eikä auta edes nuo verkkokauppojen mallikuvat, koska a) harvemmin malli (vaikka olisi plus-kokoinenkin) on rintava ja b) jos on, niin se vaate näyttää mallinkin päällä ihan liian tätimäiseltä..
Joku toimittaja vois ottaa koppia tästä aiheesta ja tehdä lehtijutun. Apuja kaipaa niin moni.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on pakko olla hameen kanssa istuva yläosa. Ei siis tiukka vaan istuva. Mulla on leveät hartiat ja reiluhko lordoosi, jos laitan hameen kanssa yläosaksi säkin, näytän jättimäiseltä. Kapeiden housujen kanssa valuva ylisuuri neule vielä menee.
Mulla sama hartioiden kanssa. Tosin vyötärö löytyy, niin käytän myös väljähkö yläosa toimii, kun laittaa paidan helman hameen sisään.
Nykyäänhän on joka myymälä täynnä pitkiä mekkoja ja hameita (ns. maksimekko), eli menisin ihan sillä lähes nilkkoihin ulottuvalla versiolla, mutta ohuesta kankaasta, niin on kesälläkin viileä. Löytyy niin pitkä- kuin lyhythihaisena ja ihan naruolkaimillakin. Sopii kaikille ja jos haluaa korostaa vyötäröä, niin sellainen paksu joustovyö siihen kosristeeksi. Mekoissa on se paitakin samassa, mutta jos valintana hame, niin minusta rintaville sopivat v-aukolliset t-paidat tai kietaisupaidat hyvin.
Noissa mekoissa vaan on se ongelma, että ylä- ja alakropan pitää olla samaa kokoa, että mekko istuu hyvin. Mulla ainakin aika haastavaa löytää sopivaa mekkoa, vaikken edes ole kovin rintava.
Vierailija kirjoitti:
Nykyäänhän on joka myymälä täynnä pitkiä mekkoja ja hameita (ns. maksimekko), eli menisin ihan sillä lähes nilkkoihin ulottuvalla versiolla, mutta ohuesta kankaasta, niin on kesälläkin viileä. Löytyy niin pitkä- kuin lyhythihaisena ja ihan naruolkaimillakin. Sopii kaikille ja jos haluaa korostaa vyötäröä, niin sellainen paksu joustovyö siihen kosristeeksi. Mekoissa on se paitakin samassa, mutta jos valintana hame, niin minusta rintaville sopivat v-aukolliset t-paidat tai kietaisupaidat hyvin.
Minusta se maksipituus tekee jotenkin tasapaksun. Vyötäröä minulla ei valitettavasti juuri ole vaan olen aika suora keskivartalosta, sitten kun se suora linja jatkuu nilkkoihin saakka hameen myötä niin se ei imartele. Vöitä en ole tuon vyötäröttömyyden vuoksi käyttänyt ikinä muuta kuin kylpytakeissa :( V-aukkoisia trikoopaitoja suosin, lyhyt- ja pitkähihaisena. Ovat helppoja kun venyvät. Ap
Vierailija kirjoitti:
Kietaisupaita tai -mekko ei todellakaan sovi rintavalle. Sellainen on oikeasti ihan mahdoton, jos on yhtään uhkeampi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta se maksipituus tekee jotenkin tasapaksun. Vyötäröä minulla ei valitettavasti juuri ole vaan olen aika suora keskivartalosta, sitten kun se suora linja jatkuu nilkkoihin saakka hameen myötä niin se ei imartele. Vöitä en ole tuon vyötäröttömyyden vuoksi käyttänyt ikinä muuta kuin kylpytakeissa :( V-aukkoisia trikoopaitoja suosin, lyhyt- ja pitkähihaisena. Ovat helppoja kun venyvät. Ap
Minäkin olen tasapaksu, mutta tykkään käyttää alaspäin leveneviä hameita ja tiukkaa yläosaa tai väljempää hameen vyötärön alle sullottuna. Näyttää, että olisi kapeampi vyötärö, kun alaosassa on vähän enemmän volyymia. Ei siis sellaisia 50-luvun hameita, mutta a-linjaisia kuitenkin. Tätimäisyydestä en osaa sanoa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kietaisupaita tai -mekko ei todellakaan sovi rintavalle. Sellainen on oikeasti ihan mahdoton, jos on yhtään uhkeampi.
Niiden alle joutuu melkein aina laittamaan jonkun naruolkaintopin tms kun se etumus jää liian avonaiseksi. Kesähelteillä (milloin ainakin itsellä lähinnä tulee mekkoja käytettyä) ei niin mukavaa kerrostaa vaatteita. Vaihtoehtona on joku hakaneulaviritys joka vetää rumasti kaula-aukkoa kun on hetken ollut päällä. Ap
Selasin just elloksen midimittaiset hameet eikä yksikään natsannut. Kaikki jotenkin tosi luirun näköistä ohutta kangasta ja kapeita malleja. Ap
Olen tykästynyt trikoosta tekemiini lähes nilkkapituisiin hameisiin. Vyötärö istuva (leveä kuminauha) ja levenee alaspäin. Kangas, yleensä viskoositrikoota, niin laskeutuvaa ja valuvaa ettei pönkötä vyötäröltä ja laskeutuu painavasti. Sallii kuitenkin pienet pömpötykset.
Mutta siis yläosaan laitan lyhyen ylälantiolle päättyvän t-paidan, pidempi korostaa vatsan pömppöä. Tai vyötärölle sidotun pellava/silkkipaidan. Koko päitää en voi tunkea hameenhelman sisään koska se näyttää niin tädiltä.
https://www.google.com/url?sa=i&url=https%3A%2F%2Fwww.dopp.fi%2F2019%2F…
^