Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi porukalla on pipo päässä vaikka ulkona on +10?

Vierailija
19.04.2023 |

Ihmettelen tätä keväistä ilmiötä jossa osa ihmisistä pistävät pipon päähän vaikka ulkona on tosi lämmin? Enkä siis tarkoita kallion hipstereitä joille pipo on osa asustetta vaan ihan normaaleista pipoista 🤔

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sille mä tosin naureskelin kun näin ostoskeskuksessa jo kaksi teinityttöä, joilla oli nirunaru-topit päällä (ja farkut jalassa). Joku paita olisi varmaan ollut sopivampi :D

Vierailija
42/70 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heillä on eteläiset geenit.

Minä tarkenen t-paitasella -10c. Kaikki aina kauhistelee tai pitää hirveän kovana. No. Kovahan minä olenkin, koska elimistöni on pohjoisen. Olen viikinkien rotua.

Ihan kevyesti duunailen pakkasella t-paidassa. Ei tunnu missään.

Meikäläisiä on olemassa. Pohjoisen väkeä.

Etelän vetelät ei kestä pakkasia tai nollaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tarkenen t-paitasella -10c. Kaikki aina kauhistelee tai pitää hirveän kovana. No. Kovahan minä olenkin, koska elimistöni on pohjoisen. Olen viikinkien rotua.

Sä oot ihan Tonina avanossakin. Ei tunnu missään kun oot niin Toni.

Vierailija
44/70 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset aina toljottaa muita suut auki. Ihmettelee asusteita.

Tässä maassa on selvästi viehätys yhteen uniformuun.

Jokaiselle yksi samalainen uniformu.

Ehdotus:

Sininen tuulipuvuntakki.

Vierailija
45/70 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merituuli.

Lisäksi se toimii aurinkosuojana päänahalle. En ole koskaan ollut auringonpalvoja ja olen suojautunut auringolta mutta 25 ikävuoden jälkeen iho ei kestä enää yhtään aurinkoa. Yhden päivän olin pari kesää sitten ulkona muutaman tunnin ja tuon seurauksena ilmestyi kolme pigmenttimuutosta päänahkaan. Hiukset oli vedetty taakse ilman jakausta ja aurinkorasvaa oli hiusrajaan ja vähän ylikin asti mutta ei riittänyt, kun ilmaantui läikät hiusrajan vähän ohuempi hiuksisiin kohtiin.

Vierailija
46/70 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, ja miksi jotkut pelkää että lapset paleltuu heti, jos ei ole helle? Ihmettelin tänäänkin kun tutun 7v lapsella lämpimät välikausivaatteet, kurahousut ja -rukkaset, aluskypärä ja pipo päässä... Itse tarkenin 10 asteessa  ihan "takki auki".

Meillä lapset valittavat kylmää, jos ovat ulkona ilman villahaalaria, välikausihaalaria, kurahousuja, villasukkia, kumppareita, rukkasia, kypärämyssyä ja keväthattua. Siksi.

Kymmenen astetta, aurinkoista, ja nuo? Ja isoilla lapsilla siis (jotka ei vain istu maassa tai vaunuissa)?

Vierailija
47/70 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitäs ap sun nappasi kaivella mitä muut päälleen pukevat. Pääasia että kulkijoilla on hyvä .

Vierailija
48/70 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa pitäisi asua vain ne, jotka selviää kovista pakkasista kolitsihousuissa ja t-paidoissa.

Pipopäät on doupingia.

Vierailija
49/70 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä missä asun on ollut kylmä tuuli, ei ole ilma tuntunut läheskään siltä miltä olisi voinut mittarilukeman perusteella kuvitella.

Vierailija
50/70 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, ja miksi jotkut pelkää että lapset paleltuu heti, jos ei ole helle? Ihmettelin tänäänkin kun tutun 7v lapsella lämpimät välikausivaatteet, kurahousut ja -rukkaset, aluskypärä ja pipo päässä... Itse tarkenin 10 asteessa  ihan "takki auki".

Meillä lapset valittavat kylmää, jos ovat ulkona ilman villahaalaria, välikausihaalaria, kurahousuja, villasukkia, kumppareita, rukkasia, kypärämyssyä ja keväthattua. Siksi.

Kymmenen astetta, aurinkoista, ja nuo? Ja isoilla lapsilla siis (jotka ei vain istu maassa tai vaunuissa)?

Olen eri, mutta. Meillä oli tänään vähän yli 10 astetta ja piha ei ole vielä ihan kokonaan kuivunut. 7,5-vuotiaalla oli pihalla tuollainen tuulipukumainen takki ja housut ja niiden päällä kurahousut. Ohuet lapaset ja kurarukkaset. Trikoopipo. Ohuet villa sukat ja kumisaappaat. Ei mielestäni liikaa, koska maa on edelleen aika kylmä. Vai?

Vierailija
51/70 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipeät korvat :( pakkasta yöllä, merikin jäässä, lunta maassa. Vielä on matkaa kesään. Miksihän jenkkilässä kuljetaan villapipo päässä 😀 ja helteellä maiharit jalassa ?

Vierailija
52/70 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin niin hirveä hiekkapöly lentelee ilmassa, että pää olisi täynnä hiekkaa jos kulkisi avopäin.

Vierailija
53/70 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla oli pakkasta, kesemmällä sitten lippalakki

Vierailija
54/70 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitku alkaa olla +15 asteen yli voin harkita pipon pudottamista.

Vierailija
55/70 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Etkö hölmömpää aloitusta nyt keksinyt. Veetäkö sulle kuuluu ihmisten pipot. 👍

Vierailija
56/70 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuule mä kerron. Syitä on useita. Voisin kuvitella, että vaikka onkin lämmin, niin välillä kirpakka keväinen tuuli ottaa korviin. Pipo on kätevä myös, jos ei ole niin raikas olo eli hiuksia ei ole pesty juuri kyseisenä päivänä.... kaikenlaista sitä kysellään :DD Ja ainiin, voi olla myös ihan tottumuksesta. Mulla ainaskin kestää tottua siihen, että keväällä vähennetään vaatteita, koska olen tällainen tottuvainen ja hitaasti lämpiävä jäärä ;D

Vierailija
57/70 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et näköjään ole pitänyt..

Vierailija
58/70 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hittoako se sinulle kuuluu mitä muut pitää päässään. Jos et tykkää pitää pipoa niin älä pidä pipoa. Voit vetää vaikka sen kuuluisan v-mallisen päähinenn päähäsi. Ihme porukkaa täällä kyttäämässä ja arvostelemassa muita koko ajan huhhu

Vierailija
59/70 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kovin ihmeellinen asia, että ihmiset ovat erilaisia ja kokevat mm. lämpötilat erilailla. Kyllä on merkillistä. 

Vierailija
60/70 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pipoihin ja tähän liittyen kysyn, että mikä teillä on käytäntönä näiden aluskypäräpipojen kanssa? Onko se esim. kahdeksanvuotialla ihan normaalia vaatetta pakkasella, että laitetaan sekä aluskypäräpipo ja sen päälle normaali pipo? Tarkoitan että eivät pidä sitä vauvajuttuna?