Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Biologisen isän henkilöllisyyden kertomatta jättäminen?

Vierailija
19.04.2023 |

Onko täällä muita ketkä on koko elämänsä enemmän tai vähemmän salanneet tai jättäneet kertomatta oman biologisen isänsä henkilöllisyyden muille ihmisille?

Itse en ole asiaa edes varsinaisesti salannut, ennemminkin vaan jättänyt kertomatta. Osa läheisistäni tietää tästä. Asialla ei varsinaisesti ole ollut tosin merkitystä, koska biologinen isäni kuoli kun olin 7v.

Miltä tämä teistä tuntuu? Itselleni asia on ollut itsestäänselvyys niin kauan, etten oikeastaan mitenkäöm aktiivisesti ajattele asiaa. Sillä ei ole ollut merkitystä, koska en ollut edes juurikaan tekemisissä biologisen isän tai sukunsa kanssa. Itse aloin miettiä asiaa, kun eräälle kaverilleni selvisi biologisen isäni henkilöllisyys ja hän oli ihan järkyttynyt siitä että miten niin ei ole merkitystä.

Miltä tämä kaikki siis kuulostaa?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mille kyllä tule eteen tilanteita joissa pitää isäni kertoa vieraille ihmisille

Vierailija
22/28 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se sun isä joka tapauksessa ja niitä geenejä kannat, haluat tai et.

Minä olen saanut alkuni anonyymisti luovutetusta sukusoluista. Isäni on se henkilö, joka on alusta alkaen ollut isäni sosiaalisesti ja juridisesti. Biologinen sukusolujen luovuttaja ei ole isä.

Käsitteet haltuun.

Niin sanottu juridinen kusipää aina hakkasi kun oli humalassa, että sellaiset sosiaaliset kanssakäymiset mulla. Isä - on paljon laajempi käsite kun jokin lakipykälä en tule koskaan kutsumaan häntä isäksi!

Käsitteet on hallussa.

No mutta se on sun isä. Halusit tai et.

Vai miten se meni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei pätkääkään kiinnosta kavereitten biologiset isät, joten kun se ainoa mielisairas tuttuni taas kerran ryhtyy jankkaamaan, että ette tiedä, kuka on mun isä kun se ei ole äidin mies, niin suljen korvani ja mietin, miksi tuollainen turha ongelma. Seuraavasta kerrasta laitan välit poikki.

Vierailija
24/28 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

olennaista on tietää kuka on synnyttäjä joka kantaa lasta kuitenkin 9 kuukautta isällään. Kuka luovuttaa siittiöt ei ole merkityksellistä sillä hänen osuutensa koko hommassa vie parhaimmillaankin vain muutaman minuutin. 

Vierailija
25/28 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse saan adoptoituna toisinaan kuulla samantyylistä kauhistelua, kun joillekin selviää että olenkin adoptoitu. Sitten jotkut alkaa vielä kysellä että entäs ne sun oikeat vanhemmat, tarkoittaen biologisia.

Ehkä joillekin ihmisille on vaikeaa käsittää, että en elä elämääni vain adoptiolapsen roolissa, tai että asia olisi missään pääroolissa elämässäni.

Kai ymmärrät, että sun adoptio vanhemmat eivät ole sun oikea äiti ja isi?

Vierailija
26/28 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse saan adoptoituna toisinaan kuulla samantyylistä kauhistelua, kun joillekin selviää että olenkin adoptoitu. Sitten jotkut alkaa vielä kysellä että entäs ne sun oikeat vanhemmat, tarkoittaen biologisia.

Ehkä joillekin ihmisille on vaikeaa käsittää, että en elä elämääni vain adoptiolapsen roolissa, tai että asia olisi missään pääroolissa elämässäni.

Kai ymmärrät, että et ymmärrä tästä aiheesta mitään?

Et tosin kai yhdyssanoistakaan.

Vanhempani on nimenomaan ne oikeat vanhempani. Biologiset vanhemmat on asia ihan erikseen.

Vierailija
27/28 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein saa kiinni tämän viestin perimmäisestä ideasta. Pitäisi jotenkin tarkentaa. Oliko isäsi siis julkkis?

Vierailija
28/28 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä et taida ymmärtää, mitä oikea äiti ja isi tarkoittaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi