Tiedätkö syyn miksi märillä hiuksilla ei pidä mennä nukkumaan?
Kommentit (41)
No kun se kostea tukka möyhääntyy, painuu ja kuivuu ihan päin hemmettiä.
Märkä tyyny epämiellyttävä nukkua.
Tyyny homehtuu ja päähän alkaa tulla näppylöitä kun hautuu sitä märkää tyynyä vasten. Lopulta irtoaa koko tukka.
Päänsärky tuloksena ja tyyny pilalla, homeessa. Lättänä tukka. Etkö itse huomaa kuinka kurja olo siitä tulee?
Nukutko itse aina märällä tukalla? Miksi?
Ihme älyvapaata porukkaa täällä. Tottakai laitetaan pyyhe tyyny liinan päälle, jos märällä päällä nukkumaan. Se mitään homehdu...
Tyynyn päälle voi laittaa pyyhkeen.
Siitäkö tuleekin sanonta homekorva? Nukkunut homeisella tyynyllä.
Eikö sen verran voi odottaa kuivumista tai käyttää fööniä, ettei tarvitse mennä märkien hiusten kanssa pehkuihin?
Vierailija kirjoitti:
Ihme älyvapaata porukkaa täällä. Tottakai laitetaan pyyhe tyyny liinan päälle, jos märällä päällä nukkumaan. Se mitään homehdu...
Hiukset littaantuu, kuivuu ihme pyörteille ja hiukset on aamulla jo valmiiksi rasvaiset. Tuolta ei pyyhe pelasta.
Mulla on vanhasta villapaidasta ommeltu tyynynpäällinen. Villa on lämmin vaikka kastuisi eikä tyyny mihinkään homehdu kun se kuivuu.
Luonnonkiharat hiukset kihartuu pöyheiksi nukkuessa. Minkäs sille voin, jos teillä on ohuet lättähiukset.
Ei mulla ainakaan hiukset näytä aamulla enää puhtaalta, jos menee märillä hiuksilla nukkumaan. Ei toki tyynyllekään hyvää tee, vaikka olisi pyyhe välissä. Sama jos pistää hiukset kosteina kiinni ja ne "kuivuu" kiinni ollessaan niin ne jää likaisiksi/lähmäisiksi. Ne ei siis pääse kuivumaan päänahan läheltä kunnolla ja jää vaan se kosteus muhimaan päänahkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hiukset littaantuu, kuivuu ihme pyörteille ja hiukset on aamulla jo valmiiksi rasvaiset. Tuolta ei pyyhe pelasta.
Jos hiukset muutamassa tunnissa pesun jälkeen rasvoittuu pyyhkeen takia, on pyyhe uitettu rasvassa tai ei muuten vaan ole pesty ikinä.
Tiedän oman kokemuksen perusteella: märkä tyyny on epämukava eikä kastuminen tee tyynyllekään hyvää. Olen ratkaissut ongelman käyttämällä paksua pyyhettä tyynyllä siihen saakka, että hiukset ehtivät kuivua ja voin mennä märillä hiuksilla nukkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Näin teemme, eikä hiuksille käy kuinkaan, kun ne sitoo jotenkin. Vanhanajan papiljotit olisivat yksi keino, mutta nyt vain kietaisen pitkät hiukset "nutturalle".
Vierailija kirjoitti:
Eikö sen verran voi odottaa kuivumista tai käyttää fööniä, ettei tarvitse mennä märkien hiusten kanssa pehkuihin?
Voi kuivatella, mutta kun ei tarvitse esimerkiksi uupuneena iltavuoron jälkeen. Aivan hyvin voi mennä märkien hiusten kanssa pehkuihin ilman mitään ongelmaa täällä mainituilla keinoilla.
Vierailija kirjoitti:
Tyyny homehtuu ja päähän alkaa tulla näppylöitä kun hautuu sitä märkää tyynyä vasten. Lopulta irtoaa koko tukka.
Jeph, yhtenä aamuna se tukka on myttynä keittiön lattialla ja möyrii kohti ulko ovea.
Vierailija kirjoitti:
Nukutko itse aina märällä tukalla? Miksi?
Miksi en nukkuisi?
Ei nyt tule mieleen ensimmäistäkään syytä, koska käytän tyynyllä pyydettä ja laitan hiukset niin, että eivät mähnäänny. En sentään aina, mutta melko usein.
Tyyny kastuu.