Pystyn säästämään Kelan etuuksista
Mutta eihän se helppoa ole. Monesta asiasta pitää kieltäytyä täysin. Säästän, jotta lasteni ei tarvitsisi ottaa opintolainaa. Tulevaisuus näyttäytyy niin epävarmana.
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä valehtele
Enpä valehtelekaan. Saan kuntoutustuen 900 €, asumistuen 560 €, lapsilisän yksinhuoltajakorotuksella 163 € ja elatustuen 187 €. Lisäksi lapsen kuntoutusraha n. 700. Aikuinen kotona asuva lapseni maksaa ruokarahaa silloin kun pystyy.
Vuokraa maksan 600€, sähkö n. 50 € ja kotivakuutus n. 15 €/ kk. Puhelimet ja netti satasen.
Kyllä mäkin tuollaisilla tuloilla saisin säästettyä, sähän saat yli 2500e joka kk puhtaana käteen. Kehtaatkin elvistellä. Monilla työssäkäyvilläkään ei ole tuommoisia tuloja käytössä.
Kai mä sen tiedän. Olin työssä ollessani matalapalkka-alalla. Nyt säästämme, kun voimme. Tilanne muuttuu olennaisesti huonommaksi, kun toinenkin lapsi täysi-ikäistyy. Siksipä täytyy olla säästeliäs nyt, kun siihen on mahdollisuus.
Kannattaako täällä kehua, että pystyy säästämään tuilla, kohta ette saa mitään, kun Orpo saa kuulla näistä , nii voitte sanoa heippa ja hyvästi tt-tuet.
Toiset oikeasti tarvitsee tukia, te ette ilmeisesti tarvitsisi.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaako täällä kehua, että pystyy säästämään tuilla, kohta ette saa mitään, kun Orpo saa kuulla näistä , nii voitte sanoa heippa ja hyvästi tt-tuet.
Toiset oikeasti tarvitsee tukia, te ette ilmeisesti tarvitsisi.
Olen sairaseläkeläinen. Ehkä tarvitsen eläkkeeni? Muutkin tuet ovat ihan lakisääteisiä ja Kela on ne meille myöntänyt. Emme tietenkään saa toimeentulotukea näillä spekseillä.
Kuten sanottua, niin säästän lasten tulevaisuutta ajatellen. En hassua rahoja turhuuksiin, vaan ne syödään sitten kun aika on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu. Mulla menee 30 € kuussa elämiseen. Loput sijoitan osakkeisiin lapsille.
Tuosta 30€ voisi vielä ehkä vähän tinkiä ja sijoittaa sitten sekin osakkeisiin lapsille.
Eikös osake säästämisestäkin mene veroja? Ja osakkeet huomioidaan tt-tuissa.
Niin mäkin säästän. Siitä viidestä sadasta mitä saan käteen työmarkkinatukea. Monta tonnia on jo säästössä ja osakkeita ostettu.
Hienoa, että säästät, mutta säästökohteesi on typerä.
Käyttäjä41333 kirjoitti:
Kerro miten ylipainoinen oot jos harrastat ainoastaan kävelyä.
Muutenkin vaikuttaa tyhmältä valehtelulta tukien suuruuden liioittelemiseksi koko ketju.
Paljastakaa edes palkkanne ennen työttömyyttä!
Mä en harrasta edes kävelyä ja olen laiha.
-eri.
Minulla menee kuukaudessa ruokaan noin 15-20e ja kelan tukia menee useita satasia osakkeisiin kuukausittain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
pitkä projekti kirjoitti:
Tämäkin asia on vähän NIIN että mihin ne rahat kuluu? Itse säästän noin 10000 mökkiä varten. Ja jos jostain kumman syystä (työmarkkinatuki) en saisi sitä omaan omistukseeni mikä ei tässä tapauksessa ole ainakaan laillisesti mahdollista niin on pari erittäin hyvää kaveria jotka ovat jo puhuneet vuosia että no he voivat ottaa nimiinsä. Puhun mökistä ja erittäin halvasta sellasesta. Elän halvasti ja tulen elämään halvasti. Hamstraus myöskin kannattaa järkevyyden rajoissa ei tarvitse käydä kalliissa rakennustarvikeliikkeessä kun on tajunnut hamstrata rakennustarvikkeita omaa takaa.
Moneen asiaan pystyy, kun elää vaatimattomasti.
NIMEN OMAAN MONEEN PYSTYY KUN ELÄÄ VAATIMATTOMASTI.EI JUO,EI TUPAKOI,
Aivan. Nuo kaksi kun jättää pois niin pärjää.
Jaahas jaahas, se onkin sitten tukien leikkaamisen paikka jos jotain jää säästöö, kjähkjäh!
Vierailija kirjoitti:
Sain työttömänä enemmän, kuin nyt kun olen töissä 30h/vk, lisäksi tulee matkakuluja.
Tuolloin sain noin satasen kuussa säästöön, nyt menee 50e tappiolla ja pyysin sukulaiselta pientä lainaa, pitää keksiä jotain menojen karsimikseksi, vähän outoa, kun "pääsin" töihin, niin kävi sitten näin.
ps soviteltuun tuli joku outo selitys, työkkäri myönsi, mutta ytk ei suostunut maksamaan
Siis toi on niin järjen vastaista. Jossain täytyy olla pahasti vikaa. Eikö ne päättäjät tajua että tuo on ihan hullua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä valehtele
Enpä valehtelekaan. Saan kuntoutustuen 900 €, asumistuen 560 €, lapsilisän yksinhuoltajakorotuksella 163 € ja elatustuen 187 €. Lisäksi lapsen kuntoutusraha n. 700. Aikuinen kotona asuva lapseni maksaa ruokarahaa silloin kun pystyy.
Vuokraa maksan 600€, sähkö n. 50 € ja kotivakuutus n. 15 €/ kk. Puhelimet ja netti satasen.
Puhelimesta ja netistä pystyy saamaan paremman tarjouksen
Minäkin säästän jonkin verran. Asun yksin ja olen lapseton. Tuet ovat yhteensä noin 930€ (työmarkkinatuki + yleinen asumistuki). Vuokra on 495€. Lasketaan muut juoksevat laskut mukaan, yhteensä 600€/kk kulut. 330€ jää siis ruokaan ja muuhun, yleensä vajaan satasen saan säästöön.
Saan 959e tukia (työmarkkinatuki ja lapsilisät).
Eipä jää senttiäkään säästöön.
Hatunnosto jokaiselle, joka pystyy pienistä tuloistaan säästämään!
Minun mielestäni on aivan sama, säästääkö kelatuista, eläkkeestä tai pienestä palkastaan. Säästäminen on aina tulevaisuuteen katsomista ja näin ollen erittäin hyvä asia ihmisen mielenterveyden vuoksi. Ja lapsille säästäminen voi samalla myös hyödyttää yhteiskuntaa, kun lapsi saa itselleen paremmat taloudelliset lähtökohdat.
Jokainen pystyy halutessaan säästämään Suomessa. Se voi olla vaikka 5 - 10 euroa kuukaudessa. Työtä se kuitenkin vaatii, tavalla tai toisella.
Terveisin, veronmaksaja
Vierailija kirjoitti:
Hatunnosto jokaiselle, joka pystyy pienistä tuloistaan säästämään!
Minun mielestäni on aivan sama, säästääkö kelatuista, eläkkeestä tai pienestä palkastaan. Säästäminen on aina tulevaisuuteen katsomista ja näin ollen erittäin hyvä asia ihmisen mielenterveyden vuoksi. Ja lapsille säästäminen voi samalla myös hyödyttää yhteiskuntaa, kun lapsi saa itselleen paremmat taloudelliset lähtökohdat.
Jokainen pystyy halutessaan säästämään Suomessa. Se voi olla vaikka 5 - 10 euroa kuukaudessa. Työtä se kuitenkin vaatii, tavalla tai toisella.
Terveisin, veronmaksaja
Samaa mieltä. Ihmeen kateellista porukkaa täällä kuitenkin vaikuttaa olevan. Vaikkei itsellä olisikaan kykyä säätämiseen pienistä tuloista, turha sitä kuitenkaan toisilta kadehtia pois.
Hyvähän se on että tuista pystyy säästämään. Silloin on talous hallussa, toki tukiakin on monenlaisia. Ap:n tulot on paremmat kuin monen työssäkäyvän...
Vierailija kirjoitti:
Hyvähän se on että tuista pystyy säästämään. Silloin on talous hallussa, toki tukiakin on monenlaisia. Ap:n tulot on paremmat kuin monen työssäkäyvän...
Tiedän. Siksi on pakko saada jotain säästöön, eikä humputella kaikkia menemään. Viimeisimmästä työstäni sain palkkaa noin 1350 euroa/ kk ja tein siis täyttä päivää. Toki siihen tuli sitten ajoittain asumistukea päälle, riippuen miehen työtilanteesta.
Sain työttömänä enemmän, kuin nyt kun olen töissä 30h/vk, lisäksi tulee matkakuluja.
Tuolloin sain noin satasen kuussa säästöön, nyt menee 50e tappiolla ja pyysin sukulaiselta pientä lainaa, pitää keksiä jotain menojen karsimikseksi, vähän outoa, kun "pääsin" töihin, niin kävi sitten näin.
ps soviteltuun tuli joku outo selitys, työkkäri myönsi, mutta ytk ei suostunut maksamaan