Pystyn säästämään Kelan etuuksista
Mutta eihän se helppoa ole. Monesta asiasta pitää kieltäytyä täysin. Säästän, jotta lasteni ei tarvitsisi ottaa opintolainaa. Tulevaisuus näyttäytyy niin epävarmana.
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Älä valehtele
Enpä valehtelekaan. Saan kuntoutustuen 900 €, asumistuen 560 €, lapsilisän yksinhuoltajakorotuksella 163 € ja elatustuen 187 €. Lisäksi lapsen kuntoutusraha n. 700. Aikuinen kotona asuva lapseni maksaa ruokarahaa silloin kun pystyy.
Vuokraa maksan 600€, sähkö n. 50 € ja kotivakuutus n. 15 €/ kk. Puhelimet ja netti satasen.
Tämäkin asia on vähän NIIN että mihin ne rahat kuluu? Itse säästän noin 10000 mökkiä varten. Ja jos jostain kumman syystä (työmarkkinatuki) en saisi sitä omaan omistukseeni mikä ei tässä tapauksessa ole ainakaan laillisesti mahdollista niin on pari erittäin hyvää kaveria jotka ovat jo puhuneet vuosia että no he voivat ottaa nimiinsä. Puhun mökistä ja erittäin halvasta sellasesta. Elän halvasti ja tulen elämään halvasti. Hamstraus myöskin kannattaa järkevyyden rajoissa ei tarvitse käydä kalliissa rakennustarvikeliikkeessä kun on tajunnut hamstrata rakennustarvikkeita omaa takaa.
pitkä projekti kirjoitti:
Tämäkin asia on vähän NIIN että mihin ne rahat kuluu? Itse säästän noin 10000 mökkiä varten. Ja jos jostain kumman syystä (työmarkkinatuki) en saisi sitä omaan omistukseeni mikä ei tässä tapauksessa ole ainakaan laillisesti mahdollista niin on pari erittäin hyvää kaveria jotka ovat jo puhuneet vuosia että no he voivat ottaa nimiinsä. Puhun mökistä ja erittäin halvasta sellasesta. Elän halvasti ja tulen elämään halvasti. Hamstraus myöskin kannattaa järkevyyden rajoissa ei tarvitse käydä kalliissa rakennustarvikeliikkeessä kun on tajunnut hamstrata rakennustarvikkeita omaa takaa.
Moneen asiaan pystyy, kun elää vaatimattomasti.
Vierailija kirjoitti:
Moneen asiaan pystyy, kun elää vaatimattomasti.
NIMEN OMAAN MONEEN PYSTYY KUN ELÄÄ VAATIMATTOMASTI.EI JUO,EI TUPAKOI,
Minäkin pystyn aika helposti säästämään tt-tuesta. Ei joka kuukausi ole muita menoja kuin puhelinlasku (20e) ja ruokaostokset, eikä niihin mene montaa sataa. Riippuu paljon menoista. Minä vietän aikaa yleensä kotona, tai käyn kävelyllä tai ilmaisissa paikoissa esim kirjastossa. Ei mene rahaa salikortteihin tai uimahallikäynteihin, päihteisiin, lehtitilauksiin jne. Joskus pitää ostaa uusia vaatteita, kodin tavaroita tai hygieniatuotteita, jolloin menee rahaa vähän enemmän.
Sama juttu. Mulla menee 30 € kuussa elämiseen. Loput sijoitan osakkeisiin lapsille.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin pystyn aika helposti säästämään tt-tuesta. Ei joka kuukausi ole muita menoja kuin puhelinlasku (20e) ja ruokaostokset, eikä niihin mene montaa sataa. Riippuu paljon menoista. Minä vietän aikaa yleensä kotona, tai käyn kävelyllä tai ilmaisissa paikoissa esim kirjastossa. Ei mene rahaa salikortteihin tai uimahallikäynteihin, päihteisiin, lehtitilauksiin jne. Joskus pitää ostaa uusia vaatteita, kodin tavaroita tai hygieniatuotteita, jolloin menee rahaa vähän enemmän.
Et syö ja asut porttikongissa...?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä valehtele
Enpä valehtelekaan. Saan kuntoutustuen 900 €, asumistuen 560 €, lapsilisän yksinhuoltajakorotuksella 163 € ja elatustuen 187 €. Lisäksi lapsen kuntoutusraha n. 700. Aikuinen kotona asuva lapseni maksaa ruokarahaa silloin kun pystyy.
Vuokraa maksan 600€, sähkö n. 50 € ja kotivakuutus n. 15 €/ kk. Puhelimet ja netti satasen.
Kyllä mäkin tuollaisilla tuloilla saisin säästettyä, sähän saat yli 2500e joka kk puhtaana käteen. Kehtaatkin elvistellä. Monilla työssäkäyvilläkään ei ole tuommoisia tuloja käytössä.
Minä pystyin säästämään , jotta ei tarvitse hakea tt-tuke. Olin töissä n . puolivuotta ja veroprosentti sen verran iso, että veronpalautusta saan 2600 euroa, oli muuten aikamoinen yllätys. No, totesin tosiaan, etteipä tartte hakea tt-tukea.
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu. Mulla menee 30 € kuussa elämiseen. Loput sijoitan osakkeisiin lapsille.
Tuosta 30€ voisi vielä ehkä vähän tinkiä ja sijoittaa sitten sekin osakkeisiin lapsille.
Hienoa, sittenhän etuuksia voidaan huoletta pienentää ja leikata. t. Kokoomus
Vierailija kirjoitti:
Miten se osakkeisiin säästö onnistuu? Theään ?? Ja kannattaako nyt ja mihin osakkeisiin?
Mökki ei vaikuta työmarkinatukeen yhtään mitenkään. Sinulla pitää olla metsää n100 hehtaaria ennen kuin kelan teoreettisten laskelmien mukaan metsän hehtaarituotosta 300 euron suojaosuus ylittyisi. Jos suunnittelee kiinteistön omistamista niin luulisi että tietoa asioista olisi etukäteen hankittuna mikäli olet aikuinen ihminen, varsinkin kun ne voi kysyä henkilökohtaisesti kelan oma asiointi - palvelusta sivuille kirjauduttuaan. Mökki pitää olla vakituiseen asumiseen rekisteröity ennen kuin sihen voi saada asumistukea tai siirtää maistraatissa vakituiseksi osoitteekseen.
Hyvin näyttää tulevan rahaa ovista ja ikkunoista. Olette pelanneet myös hyvin kun lapsikin saa kuntoutustukea. Noilla summilla väkisin jää säästöönkin.
Tämä on aina vähän tällaista valehtelua ja syyttelyä tuista keskusteleminen joten laitanpa omani. Saan tukia kuukaudessa 10 000e josta laitan säästöön 8000e/kk. loput 2000e käytän elämiseen ja kaiken kivan ostelemiseen. Eipä ole huolen häivää ja naapurille moikkailen iloisesti KELA-paita päällä. Kun viiden vuoden päästä olen saanut säästettyä 400 000e muutan säästöjeni avulla asumaan Espanjaan kivaan huvilaan. Sieltä sitten lähettelen kuvia kuinka hyvin minulla työttömälle menee. (SARCASM)
Vierailija kirjoitti:
No, minulle jää yli 1700 euroa pakollisten laskujen jälkeen ruokaan ja muuhun kolmelle hengelle, että kyllä siitä säästönkin jää. En tietenkään sijoita, koska varat näkyisivät Kelalle. Sukanvarsi on hyvä. Mutta kuten kirjoitin, niin elämme vaatimattomasti. Meillä ei ole autoa, keräämme tölkkejä, käytämme kirpputoreja, teen ruoat itse, poimimme marjat ja sienet, leikkaan kaikkien hiukset, ei lehtitilauksia tai suoratoistopalveluja, kaikki mahdollinen tilataan Kiinasta, lemmikkinä pienjyrsijä, joka ei syö juuri mitään (kesällä tuoreruoka ilmaiseksi pihalta).
Vierailija kirjoitti:
Hyvin näyttää tulevan rahaa ovista ja ikkunoista. Olette pelanneet myös hyvin kun lapsikin saa kuntoutustukea. Noilla summilla väkisin jää säästöönkin.
Kuntoutusraha on eri asia. Lapsi saa sitä opiskelun tueksi, hänellä on neuropsykiatrisia ongelmia ja mt- ongelmia.
Älä valehtele