Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mua huvittaa nuo pk-seudun "arvotalot". Muualla maassa ne on halpoja mörskiä

Vierailija
19.04.2023 |

Esim. se otsikossa ollut Lehtisaaren rivari. Pikkupaikkakunnalla kukaan ei maksa sellaisesta yli 200 000.

Kommentit (101)

Vierailija
21/101 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lokaatio, lokaatio ja lokaatio. Kukaan ei halua maksaa asumisesta jossain pers-reiässä niin siksi pikkupaikkakuntien taloilla ei ole arvoa.

Vierailija
22/101 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, tottakai minä ymmärrän että sijainti maksaa mutta ei se talo luksukseksi silti muutu. Eikä se asuminen niiden seinien sisällä ole yhtään sen hienompaa, vaikka se kämänen rivari on kalliilla alueella.

Ap

Ei sulla silti siinä olisi varaa asua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/101 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miten helsinkiläiset jaksaa tyytyä niihin murjuihin, varsinkin jos ammatti on vaikka joku sairaanhoitaja tai opettaja, joka saisi töitä monesta muustakin paikkaa ja monta kertaluokkaa paremman asunnon.

Vierailija
24/101 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, tottakai minä ymmärrän että sijainti maksaa mutta ei se talo luksukseksi silti muutu. Eikä se asuminen niiden seinien sisällä ole yhtään sen hienompaa, vaikka se kämänen rivari on kalliilla alueella.

Ap

Mutta arvotaloksi se muuttuu. Samoin kun jos jollain on varaa tuossa asua niin huonekalut on tuskin Ikeasta tai isoisoisän itse tekemiä jne.

Tiesitkö muuten, että monet "arvoautot" joilla Suomessa ajellaan, on niiden valmistusmaassa lähinnä kuonaa joissa ei ole mitään hienoa. Tai mun mielestä maailman kalleimmat taulut tai muut taide-esineet on korkeintaan kympin arvoisia kun en niistä tykkää.

Vierailija
25/101 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sijainti, sijainti, sijainti.

Vanha mörskä se on kuitenkin vaikka missä sijaitsisi.

No joo, Raumalla on yksikin talo, joka on 1700-luvulta ja se on oikeasti hieno ja hyvässä kunnossa! Sijainti ei tietenkään ole ihan hyvä kuin Lehtisaaressa, mutta kyllä vanhatkin voivat olla oikein kelpo asuntoja ja aina voi remontoida.

Vierailija
26/101 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miten helsinkiläiset jaksaa tyytyä niihin murjuihin, varsinkin jos ammatti on vaikka joku sairaanhoitaja tai opettaja, joka saisi töitä monesta muustakin paikkaa ja monta kertaluokkaa paremman asunnon.

En ymmärrä miksi haluat vapaaehtoisesti asua jossain muualla kun voisit asua Helsingissä?

Vierailija
27/101 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miksi ihmeessä haluaisin asua siinä? Mulla on huomattavan paljon mukavampi okt isolla tontilla ja lyhyt matka töihin.

Ap

Vierailija
29/101 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miksi ihmeessä haluaisin asua siinä? Mulla on huomattavan paljon mukavampi okt isolla tontilla ja lyhyt matka töihin.

Ap

Ai navettaan lypsylle?

Vierailija
30/101 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lokaatio, lokaatio ja lokaatio. Kukaan ei halua maksaa asumisesta jossain pers-reiässä niin siksi pikkupaikkakuntien taloilla ei ole arvoa.

Ei tarvi edes mennä kovin kauas Helsingistä ja monissa isoissakin kaupungeissa on kohtuulliset hinnat Helsinkiin verrattuna. Mitä ihmeen iloa on asua kalliissa mörskässä jos ei edes ole aikeissa myydä sitä lähiaikoina?

Vierailija
31/101 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko käynyt Lehtisaaressa? Jo tontit ovat siellä kohtuullisen kalliita.

Paitsi että tonttimaan omistaa seurakunta ja rakennukset Lehtisaaressa ovat vuokratontilla. Et siis ole tainnut itsekään käydä Lehtisaaressa, saatikka että tuosta alueesta jotain tietäisit.

Vierailija
32/101 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsos kun me ei haluta asua siellä hyttyspusikoissa ja lannanhajussa. 

Vierailija
33/101 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ai navettaan lypsylle?

Ette te helsinkiläiset ihan noin tyhmiä ole? Ettehän?

Vierailija
34/101 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ja vaikka haluaisitkin, niin varaa ei olisi.

Vierailija
35/101 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin ihmettelin miksi kuvassa oli vanha rivari ja otsikossa luki arvokiinteistö:D

Totta kait se voi olla arvokiinteistö, jos on 10 milj. arvoinen tontti ja rakennusoikeutta tai taloyhtiöllä on liiketiloja, josta taloyhtiö saa vuokratuloja ja saa asua ilmaiseksi, päinvastoin maksetaan vuoden lopussa osinkoja.

Kiinteistön arvo muodostuu sijainnista, rakennuksista, tontista, liittymistä, tietotekniikasta jne.

Vierailija
36/101 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua nauratti kun tuttu esitteli ylpeänä nuhjuista 60-luvun kerrostalon luukkua. Oli olevinaan hienokin residenssi kun sijaitsi Kuusisaaressa 😅

Kuusisaaressa ei ole kerrostaloja. Muuten ihan ok tarina kyllä.

Vierailija
37/101 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

60-luvun tasakattoinen homemörskä ja hintaa 800 000e. Ei se meren läheisyys nyt niin hieno juttu ole, siellä on aina kylmäkin.

Vierailija
38/101 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse maksaisi kovin isoja summia mistään asumisesta. Ei se todellisuudessa voi olla niin arvokasta kuin siitä on tehty. Suomessa ei ole pulaa maa-alasta niin ihmetyttää tonttienkin hinnat. Suomi harvaan asuttu maa ja luulen, että monet ostaneet liian kalliin talon.

Vierailija
39/101 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikai kukaan pikkupaikkakunnalla maksaisi 200 tuhatta mistään. Aika pöljä aloitus.

Vierailija
40/101 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sijainti on ihmisten korvien välissä oleva harhaluulo kun sitä tarpeeksi kauan aikaa hoetaan niin kaikki juoksee sopulilaumana sijainnin perässä.

No tähän saakka ainakin tähän haukuttuun Keski-Pasilaan on maksukykyinen sopulilauma juossut ihan mukavasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yhdeksän