Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mua huvittaa nuo pk-seudun "arvotalot". Muualla maassa ne on halpoja mörskiä

Vierailija
19.04.2023 |

Esim. se otsikossa ollut Lehtisaaren rivari. Pikkupaikkakunnalla kukaan ei maksa sellaisesta yli 200 000.

Kommentit (101)

Vierailija
81/101 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, tottakai minä ymmärrän että sijainti maksaa mutta ei se talo luksukseksi silti muutu. Eikä se asuminen niiden seinien sisällä ole yhtään sen hienompaa, vaikka se kämänen rivari on kalliilla alueella.

Ap

Sisältö tekee luksuksen ja se voi oikeasti olla sijainnista riippumatta. Olen itsekin joskus miettinyt myyväni nyt oman, ostavani isomman maalta ja jäisi vielä rahaa elää herroiksi.

Ongelma on, että olen syntynyt ja kasvanut Helsingissä ja tää tienoo on mulle koti.

Vierailija
82/101 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sijainti, sijainti, sijainti.

Vanha mörskä se on kuitenkin vaikka missä sijaitsisi.

Arvotaloissa on mysö arvonsa mukaiset materiaalit ja rakenteet.

Usko nyt vaan että olet väärässä. Talot ovat sisältä upeita ja sijainti ja näkymät merelle on myöskin upeat.

Noista taloista ei kyllä merelle näy. Eivät mitään ihmeellisiä taloja, kun olen käväissyt kylässä. En tuossa nyt kohteena olevassa rivarissa, mutta siinä suht vieressä kyllä. Ihan tavallisia vanhoja rivareita. Ja kyllä oli Ikea sisustusta, ei mitään erityisen hienoja sisustuksia.

Minä kävin kerran pikkupaikkakunnalla vierailulla yhdessä talossa. Vilkaisin samalla naapurinkin suuntaan. Kyllä minä nyt olen asiantuntija ja tiedän, että kaikki siellä asuu samalla tavalla.

Mitä jos sanoisin, että olen asunut Lehtisaaressa ja useammassa osoitteessa? Auttaisiko tämä jotenkin sinua hahmottamaan asiaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/101 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lokaatio, lokaatio ja lokaatio. Kukaan ei halua maksaa asumisesta jossain pers-reiässä niin siksi pikkupaikkakuntien taloilla ei ole arvoa.

Ei tarvi edes mennä kovin kauas Helsingistä ja monissa isoissakin kaupungeissa on kohtuulliset hinnat Helsinkiin verrattuna. Mitä ihmeen iloa on asua kalliissa mörskässä jos ei edes ole aikeissa myydä sitä lähiaikoina?

Kun tuolla ulkona on aika kylmä asua.

Vierailija
84/101 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa ei taas ymmärrä aloittajan pointtia. Ei tarvitse verrata minnekään korpeen, vaan ihan yliopistokaupukien lähistöltä löytyy paljon parempaa tarjontaa samaan hintaan. Kolmioita ei saa Lehtisaaresta käytännössä alle 220 000 euron. Vastaavalla rahalla esimerkiksi Muuramesta (Jyväskylän lähellä), Siilinjärveltä (Kuopion lähellä) tai Lempäälästä (Tampereen lähellä) saa kohtuu uusia ja isoja omakotitaloja. Tämä on se pointti. Jokainen voi tarkastaa tuon vaikkapa etuovesta tai vastaavasta.

Miks kukaan haluaisi asua jossain Siilinjärvellä 🤣🤣

Vierailija
85/101 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, tottakai minä ymmärrän että sijainti maksaa mutta ei se talo luksukseksi silti muutu. Eikä se asuminen niiden seinien sisällä ole yhtään sen hienompaa, vaikka se kämänen rivari on kalliilla alueella.

Ap

Sisältö tekee luksuksen ja se voi oikeasti olla sijainnista riippumatta. Olen itsekin joskus miettinyt myyväni nyt oman, ostavani isomman maalta ja jäisi vielä rahaa elää herroiksi.

Ongelma on, että olen syntynyt ja kasvanut Helsingissä ja tää tienoo on mulle koti.

No ei todellakaan tee sisustus luksusta. Kyllä erilaiset asuinalueet brändätään ja usein "maine" kulkee sitä myöten, että jotkut pöhköt ovat ostaneet kalliilla asuntoja jostain ja väen väkisin yrittävät pitää asuinalueen "hyvää mainetta" korkealla.

Lehtisaaresta tuli "muka-ökyalue" kun sinne muutti 60-luvun lopulla noita urheilijoita, jotka olivat sen ajan julkkiksia.

Samoin sinne muutti pari lähettiläsperhettä, joille ei riittänyt Kuusisaaren puolelta edustusasuntotontteja tai näiden valtiot olivat fiksuja eivätä suostuneet maksamaan lähettiläiden kodeista maltaita Kuusisaaressa.

Parin kadunpätkän lisäksi Lehtisaari oli ihan tavallisten duunareiden ja valkokaulusköyhälistön asuinaluetta.

Vierailija
86/101 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa ei taas ymmärrä aloittajan pointtia. Ei tarvitse verrata minnekään korpeen, vaan ihan yliopistokaupukien lähistöltä löytyy paljon parempaa tarjontaa samaan hintaan. Kolmioita ei saa Lehtisaaresta käytännössä alle 220 000 euron. Vastaavalla rahalla esimerkiksi Muuramesta (Jyväskylän lähellä), Siilinjärveltä (Kuopion lähellä) tai Lempäälästä (Tampereen lähellä) saa kohtuu uusia ja isoja omakotitaloja. Tämä on se pointti. Jokainen voi tarkastaa tuon vaikkapa etuovesta tai vastaavasta.

Tämä on yksi harvoista oikeasti asiaa ymmärtävistä viesteistä.

Vierailija
87/101 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tämä. Ei se että maksaa sijainnin takia enemmän lisää elämisen laatua mitenkään samassa suhteessa. Se talo on edelleen vain 70-80-luvun rivari, sen ajan teknisillä ratkaisuilla. Ymmärrän kyllä että pakko voi olla maksaa, jos täytyy tietyssä paikassa asua, mutta kyllä siinä maksetaan jostain muusta kuin elämänlaadusta.

Miten niin ei lisää elämisen laatua? Sehän on ihan mitä itse haluaa elämiseltä. Mulle on tärkeää lähikauppa, johon kävelee muutamassa minuutissa. Samoin päiväkoti ja koulu lähellä, koska se tekee arjesta toimivaa. Varmasti mun elämiseen toisi laatua oma rauha, luonto ja rantatontti, mutta kaikkea ei voi saada. Omakotitaloja omassa rauhassa metsän keskellä meren rannalla kaupan, kirjaston, koulun ja vilkkaasti liikennöidyn juna-aseman vieressä ei vaan ole olemassa, vaikka olisi pistää rahaa miten paljon tiskiin. 

Ei ehkä meren rannalla, mutta järven rannalla on kyllä omakotitaloja noilla spekseillä :D

Vierailija
88/101 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/helsinki/17188111

Mielestäni tuo ei ole kallis. Upealla paikalla se on.

Vuokratontti, alentaa myyntihintaa. Vuokra voi olla iso.

Hoitovastike oli melkoinen, yli 2000€! Sisältänee tontin vuokraa?

Joo, vuora on rasvainen.

ja kun vuokra-aika loppuu on seurakunta laittanut ehdoksi että talot on revittävä. Siitä on juuri meneillään tappelu vuokranantajan eli Vantaan seurakuntien kanssa.

Vierailija
89/101 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiaa ymmärtävä? Helsingissä asujat eivät halua asua missään kehyskunnissa, he eivät halua ostaa taloa jota ei välttämättä  kukaan halua ostaa 20 vuoden päästä tai se laskee jopa arvoa. 

Ihminen joka haluaa asua kulosaaressa ei mieti sekuntiakaan mitään "kohtuuhintasia omakotitaloja" pieksämäeltä. :D

Vierailija
90/101 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/helsinki/17188111

Mielestäni tuo ei ole kallis. Upealla paikalla se on.

Vuokratontti, alentaa myyntihintaa. Vuokra voi olla iso.

Hoitovastike oli melkoinen, yli 2000€! Sisältänee tontin vuokraa?

Joo, vuora on rasvainen.

ja kun vuokra-aika loppuu on seurakunta laittanut ehdoksi että talot on revittävä. Siitä on juuri meneillään tappelu vuokranantajan eli Vantaan seurakuntien kanssa.

Talot purettava omistajien piikkiin ja tontti jää seurakunnalle? Vau. Olen väärällä yhtiöllä töissä. Taivasyhtiö hoitaa omaisuudenhoidon paremmin. Herran nimessä.

Vierailija
91/101 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi sanaa: LEHTI ja SAARI.

Vierailija
92/101 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiaa ymmärtävä? Helsingissä asujat eivät halua asua missään kehyskunnissa, he eivät halua ostaa taloa jota ei välttämättä  kukaan halua ostaa 20 vuoden päästä tai se laskee jopa arvoa. 

Ihminen joka haluaa asua kulosaaressa ei mieti sekuntiakaan mitään "kohtuuhintasia omakotitaloja" pieksämäeltä. :D

Eli sinäkään et ymmärtänyt tuon kommentin pointtia. No, jotkut vaan selvästi elää tiukasti siinä Helsinki-kuplassa kuvitellen, että koko muu maa on korpea jossa ei ole töitä ja asuntojen arvot vaan laskee. Ja tältä joukolta saa sitten revittyä ihan hillittömiä hintoja pussinperällä hankalien yhteyksien varrella olevista homemörskistä, kun ne on kuitenkin Helsingissä.

Vierailija
93/101 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sieltä pääsee näppärästi moottoritietä pitkin Kuopioon töihin ja paikkakunnalla on kaikki tarvittavat peruspalvelut.

Vierailija
94/101 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sieltä pääsee näppärästi moottoritietä pitkin Kuopioon töihin ja paikkakunnalla on kaikki tarvittavat peruspalvelut.

Lisäksi löytyy se vilkkaasti liikennöity rautatieasema ja jopa lentokenttä. Voi asua järven rannalla lähellä kaikkia palveluita. Mut kukapa sellaista haluaisi.

Vierailija
95/101 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalle: minkälainen tämä asunto on sisältä katsottuna, mikä on asunnon pinta-ala ja sisustus. Älä nyt ainakaan ihmisiä päältä päin mene luokittelemaan, minkälaisia oikeasti ovat.

Vierailija
96/101 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurten kaupungien kupeessa ei ole mitään arvonromahdusta odotettavissa. Päinvastoin.

Vierailija
97/101 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä millainen asuntomarkkinoiden asiantuntijaguru ap on, mutta sellainen yksinkertainen tieto miten pk-seudulla maksetaan osoitteesta. Talo saa olla ihan mitä vaan, mutta osoite määrittelee asunnonneliöille hinnat. Tämä ei aina aukene pk-seudulla asuvillekaan, jotka ostavat sijoituskämppiä perseloukoista ja luulevat remppaamalla tekevänsä sitten voittoa edelleen samassa perseloukossa.

Vierailija
98/101 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehtisaaren arvorivari 6000€/neliö. Onko kallis ja arvorivari?

Vierailija
99/101 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen rivaripätkä olisi etelä-pohjanmaalla joku 70k€.

Vierailija
100/101 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua nauratti kun tuttu esitteli ylpeänä nuhjuista 60-luvun kerrostalon luukkua. Oli olevinaan hienokin residenssi kun sijaitsi Kuusisaaressa 😅

Kuusisaaressa ei ole yhtään kerrostaloa..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kuusi