Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita jotka sitkeästi elävät vanhaa aikaa?

Vierailija
19.04.2023 |

Olen saanut kuulla tästä paljon.
En osaa enkä halua enkä siis aio käyttää uusia juttuja kuten mobilepay tms.
Leffat katson aina dvd-soittimen/xboxin kautta, en mistään suoratoistopalveluista. Samoin cd-levyt ovat yhä käytössä.
Somessa olen vain ja ainoastaan facebookissa ja sielläkin käyn harvoin.
Whatsappia käytän kyllä mutta en pidä muista sen tyylisistä.
En käytä ratikoita.
Ruokaakaan en tilaa kotiovelle.
Oikeastaan suurin osa nykyteknologiasta menee täysin ohi koska ei vaan kiinnosta. Ihmiset ihmettelevät jatkuvasti suorastaan järkyttyneinä kuinka voin elää näin vanhaa aikaa :D
Olen siis N31.
Olenko muka viimeinen joka ei vaan lähde nykyaikaan mukaan ennen kuin on ihan pakko?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen olevani tulevaisuuden ihminen ja nykyajan, koska se ei perustu pelkkään ulkoiseen. Mutta ei ole mikroa, käytän keraamista hellaa/uunia, en halua induktioliettä missään nimessä. Voisin käyttää toista maksutapaa välillä. Ei ole cd-soitinta eikä dvd:tä, paitsi tietokoneessa pieni soitin erikseen ja aion hankkia cd-soittimen joku päivä.

Ei ole suoratoistopalvelua, mutta haluan katsoa internetistä videot, hätätilanteessa kävisi kaapeli ja tv. Pikaviestintä ei ole, ei sometilejä, paitsi videoissa. Aion luoda yhden tilin, ehkä, se ei ole fb. En suostu menemään ratikkaan, vaikka kannatin sitä iäkkäiden ja sairaiden kulkemisen vuoksi, on bussipakkomielle - mutta toivoisin että ne ottavat ihmisiä myös pysäkiltä eikä monia metrejä sitä ennen. En tilaa ruokia, ehkä hyvin harvoin pizza, en muista koska viimeksi. 

Ei ole polkupyörää, suksia, autoa, MP3 tai MP4-soitinta ei ole koskaan ollut, en katso televisiota lainkaan (olen järkyttynyt myös tv-ruutujen koosta).

Vierailija
22/38 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on yritetty painostaa menneiden aikojen ihannointiin ja tietotekniikasta irtautumiseen ja en tosiaankaan suotu. Työni puolesta teknologia ja somealustat ovat  välttämättömyys enkä näe yhtäkään syytä miksi pitäisi palata kivi-paperi-sakset-aikakauteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meitä löytyy.

Itselläni on älypuhelin työluurina, mutta oma on vanha Nokia.  Putkitelevisio löytyy, toimiva VHS-soitin ja -kasetteja. PS2 pelaamiseen ja DVD-soittimena. Kirjojen lukeminen on mukavaa ajanvietettä.

M31

Vierailija
24/38 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 42v. ja kuuntelen CD-levyjä autossa,kun siellä ei oo kuin CD-soitin,ellen kuuntele puhelimesta...facebookissa ja whatsupissa olen,mobilpayta ei ole,enkä halua. Ei ole tiktokkia,enkä halua. Ei s-eikä minkään kaupan sovellusta puhelimessa. En halua käyttää kauppojen skannereita,vaan menen yleensä tavalliselle kassalle,ellei ole jonoa ja minulla vain yksi tai pari tuotetta,jolloin saatan käyttää itsepalvelukassaa. Ihmettelin juuri eilen lukiessani jotain juttua,jossa kerrottiin,ettei nykyään lukioissa ole enää oikeita kirjoja käytössä!

Vierailija
25/38 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oppimisvaikeus?

Ei välttämättä, kaikkia meistä ei vain tämä nykymeno ja erilaiset älyhärpäkkeet kiinnosta

En usko tuota hetkeäkään silloin, kun joku sen kirjoittaa jollain älylaitteella tälle palstalle. Jos ihmistä ei kiinnosta älyhärpäkkeet, hän ei tällä palstalla aikaansa vietä. Ei edes tiedä tämän olemassa olosta.

Eiköhän tuossa ole takana osaamattomuus tai osaamattomuuden pelko.

Vierailija
26/38 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Markkojakin taskussa

Vierailija
27/38 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä! Luen kirjat ja lehdet paperilta, kuuntelen radioa, ja dieselautolla, kudon sukkia ja räsymattoja ... Seteleillä harvemmin maksan, mutta juuri viime yönä näin unta, että olin maksamassa jotain, ja minulla on monta suurta seteliä. Tämä ehkä johtui siitä, että juuri eräänä päivänä jouduin käyttämään viimeisen hätävarasetelin, koska kortilla ei voinutkaan maksaa.

Vierailija
28/38 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oppimisvaikeus?

Ei välttämättä, kaikkia meistä ei vain tämä nykymeno ja erilaiset älyhärpäkkeet kiinnosta

En usko tuota hetkeäkään silloin, kun joku sen kirjoittaa jollain älylaitteella tälle palstalle. Jos ihmistä ei kiinnosta älyhärpäkkeet, hän ei tällä palstalla aikaansa vietä. Ei edes tiedä tämän olemassa olosta.

Ei ole osaamattomuus eikä osaamattomuuden pelko vaan se, että meillä on muutakin elämää kuin some. En nyt sanoisi tätä vanhaa läppäriä varsinaiseksi älylaitteeksi. Vanha nokialainen olisi varmaan vieläkin minulla puhelimena, mutta työpuhelimeksi piti hankkia uudempi. Onhan sillä kieltämättä kätevämpää maksaa laskuja kuin ennen vanhaan pankissa. Ja pakko niitä on nykyään itse maksaa, kun ei enää ole pankkikonttoreita koko pitäjässä.

Vierailija
29/38 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oppimisvaikeus?

Olen eri mieltä. Ne, joita älyhärpäkkeet kiinnostavat, ovat perehtyneet niihin hyvin pitkälle. Tälle palstalle kirjoittaminen ei edellytä mitään kummempaa älyteknistä osaamista tai kiinnostusta.

Vierailija
30/38 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex on tuollainen. Ei siinä, osan noista ymmärrän, itsekään en juuri somea käytä. Sitä vaan en ymmärtänyt miksi jotkut asiat piti tehdä vaikeasti ihan vain periaatteen takia. Siis tyyliin mennä maksamaan laskut sinne pankin tiskille, kun sen voi kotonakin tehdä. Itse olen avoin tekniikalle, jos se elämää helpottaa. Mutta ei minulla esimerkiksi ole tiktokia, enkä anna lastenkaan sitä vielä ladata. Alle 12v ei sitä tarvitse, ei kyllä isommatkaan. Mutta kyllä joku mobilepay sitten taas on ihan kätevä esimerkiksi kirppis ostoissa. Ei tarvitse pohtia onko myyjällä vaihtorahaa tai itsellä sitten tasaraha. Nettipankki taas ei välttämättä näytä heti.

Vierailija
31/38 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisit sen ratikan suhteen avartaa mielesi ja pohtia onko vanhan ajan fossiilisella polttoaineella kulkeva bussi oikein? Ratikka kulkee eri energialla ja voisit  siinä suhteessa tarkemmin valikoida perinteisen ja kehityksen väliltä.

Vierailija
32/38 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oppimisvaikeus?

Ihan kuin jonkun härpäkkeen käyttö vaatisi erityistä osaamista. Joku nuori täällä ylpeänä kertoi, miten hän OSAA käyttää älypuhelinta. Kirjoittaa ei kyllä oikein osannut.

Vierailija
33/38 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä korjaan vaatteet loppuun asti, nytkin päälläni on 20 vuotta vanha hame ja 15 vuotta vanha paita. En käytä meikkejä enkä ole missään ulkonäkötrendeissä mukana. Kasvatan omat juurekset, kerään mustikat ja sienet ja säilön paljon. Lapset käyttivät harsovaippoja. Mulla ei ole edes älypuhelinta, vaan tämä vanha tietokone. Olen 35-v.

Vierailija
34/38 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti teitä on vielä todella paljon, huomasi vaaleissa, että SDP:tä ihmeen paljon äänestettiin, vaikkei se puolue ole piiiiiiitkään aikaan ajanut työssäkäyvien asiaa.

Siitä neropäätelmä: äänestetään vielä vähemmän työssäkäyvien asiaa ajava valtaan!

Vierailija
35/38 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oppimisvaikeus?

Kuten muut jo sanoivat, ei ole tullut mieleen että iso osa lukee tätä palstaa läppärillä tai gasp-pöytäkoneella. Itseä ei ole ikinä kiinnostanut pienen ruudun tihrustaminen puhelimesta kun voi käyttää kunnon näyttöäkin(vaikka laadukas älyluurikin löytyy)

Suuri osa tästä "kehityksestä" on vain nippelöintiä jolla ei oikeasti ole mitään tarkoitusta, turhia ikoneita ja värikkäitä palkkeja. Voit lähettää viestin 20 sekuntia nopeammin? wautsi wau..

Vierailija
36/38 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, tai oikeastaan olen hybridi. Netistä lueskelen kaikenlaista, mutta puhelin saa olla kapula niin kauan kuin voi. Kaikesta "asiakkaan sitouttamisesta" jota suurin osa kaikesta on, yritän pysyä irti. Maksan mieluiten  rahalla ja en automaattisesti luota kireessä pukattuihin puolivalmiisiin taasjokurahastus- uutuuksiin. m56

Vierailija
37/38 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole älypuhelinta, ja ikää on 27. Moni on ihmetellyt. Mielestäni tietokoneella netin käyttö riittää ihan loistavasti, enkä kaipaa netissä surffailua tai musiikin kuuntelua kun olen liikenteessä. Fb:ssä olen, mutta en instassa.

Vierailija
38/38 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mullakaan älypuhelinta enkä häpeile. Somessa olen laiska.Katselen mielelläni vanhoja elokuvia ja luen kirjoja. Tulen parhaiten juttuun ikäihmisten kanssa. Nykymaailmassa on sellaisia asoita joita vierastan. Voisin hyvin olla kuin suoraan 70 tai 80 luvulta. Silloin ihmisten arvot oli enemmän kohdillaan kuin nykyään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme