Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työelämä tienhaarassa. Kumman valitsisit näistä töistä?

Vierailija
19.04.2023 |

A) Nykyinen työ. Ei etenemismahdollisuuksia koko organisaatiossa ennen kuin esimies lähtee eläkkeelle 10 vuoden päästä. Eikä eteneminen luonnollisesti esimiesasemaan ole 10 vuoden päästä varma. Aivan mieletön työyhteisö, ihanat ihmiset, töihin kiva mennä. Keskisuuri organisaatio (80 työntekijää), jossa tehdään kaikkien kanssa töitä. Itse työ tökkii, on puuduttavaa ja yksitoikkoista, eikä haasta ollenkaan. Koen olevani ylipalkattu työn vaativuuteen nähden. Palkka tälläkin hetkellä yli suomalaisten keskipalkan, mutta siihen se jää. Pieniä vuosittaisia korotuksia eläkeikään asti, ei muuta.

B) Tarjottu, uusi työ. Rajattomasti etenemismahdollisuuksia, heti kättelyyn +500 euroa lisää palkkaa ja vuosittaiset bonukset, joita nykyisessä työssä ei ole. Työ mielenkiintoista, haastavaa. Mutta työyhteisö on kuiva, kankea ja pieni. Yksikössä vain kuusi ihmistä, joten töitä tehtäisiin pienellä porukalla. Yhteistyötä eri osastojen välillä ei juurikaan ole pikkujoulua kummemmissa tilaisuuksissa.

Mahtava, suuri ja aktiivinen työyhteisö ja paikalleen jämähtänyt palkka ja työnkuva vai pieni yhteisö, jossa työ kivaa ja palkka parempi?

Eniten pohdin sitä, etten viihdy itse työyhteisössä, vaikka työ olisikin haastavampaa ja suuremmasta palkasta olisi kiva nauttia.

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda.

Et voi tietää etteikö siellä uudessa työssäkin olisi ihan mukavaa. Asetat nyt itse itsellesi epätodellisia rajoitteita joilla ei välttämättä ole edes toden pohjaa.

Älä jämähdä paikoillesi. Kadut sitä vielä viiskymppisenä jos et nyt lähde.

Eikähän sekään uusi työ ole välttämättä sinun eläkeduuni, osaaville ja monta erilaista työtä tehneelle on aina kysyntää.

Se että on 20v samassa työpaikassa samalla työnantajalla tehden tismalleen samaa työtä ei ole meriitti työnhakutilanteessa.

Lähde!!!! Suosittelen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi