Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi leikkaatte lastenne hiuksia itse?

Vierailija
30.11.2006 |

Ihmetyttää mitä järkeä siinä on?

Ei se parturilla/kampaajalla käynti lapsen kanssa nyt NIIN kallista ole, että vaihtoehtona on vaikkapa pojalla joko pitkät leikkaamattomat hiukset, tai Pietarin katulapsi-look millin siilellä (kuten pitkät hiukset pojalla -ketjussa väitettiin).

Enkä tarkoita tässä nyt vauvaa tai taaperoa, vaan ihan leikki-ikäistä 2+ lasta.

Mulla on kaksi poikaa, nyt 3v ja 5v ja ollaan kyllä käyty parturilla leikkaamassa heidän hiuksensa noin puolitoistavuotiaasta lähtien, kaunis malli hiuksissa molemmilla, paksut hiukset joita ei tulis mieleenkään alkaa itse nirhomaan saksilla vaan annan ammattilaisen käsiin. Ja leikkuuväli n. 2kk.

Hintaa kahden pojan parturikäynnille tulee noin 25-30¿, sen jos muutaman kerran vuodessa maksaa niin ei kenenkään talous siihen kaadu.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on sellaista kivaa yhdessäoloa perheen kesken. ja jälki on ok.

Vierailija
2/27 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi leikata hiukset milloin se itselle sopii ja huvittaa! Samalla ne menee kun miehenkin hiukset!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutakin käyttöä rahalle, kun parturi. Kaikenlisäksi mua ei huvita lähteä yksin neljän pienen tenavan kanssa parturiin, enkä ole itsekkään eläessäni käynyt parturissa. Hiustenleikkuu täytyy vaan opetella. Leikkaa helpon mallin, niin ei tule ongelmia :)

Vierailija
4/27 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tulis se mun mielestä melko kalliiksikin jos kaikki 5 parturiin veisin.

Vierailija
5/27 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka joku 3*25euroa ei vuodessa olekaan iso summa jaettuna kahdelletoista kuukaudelle, se voi olla iso summa juuri silloin kun sen joutuu maksamaan.

Kyllä minäkin mieluusti käyttäisin isompaa poikaa parturissa (ja muutaman kerran on käytettykin), mutta se parikymppiä oisi monesti ihan hyvä ruokarahakin. Minunkin mielestäni parturi leikkaa lapsen tukan nätimmin kuin minä itse tai anoppini, mutta toisaalta on ne kalliit vaatteetkin näyttää monesti paremmilta kuin halvat eikä meillä silti sen vuoksi osteta kalliita vaatteita jos niihin ei varaa ole.

Jokaisen kuuluu elää varojensa mukaan, joten tämäkin aloitus oli aivan älytön.

Vierailija
6/27 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi siivota itse, kun voisi tilata ammattisiivoojan?

Miksi leipoa itse, kun voisi ostaa ammattileipurilta?

Miksi haravoida pihaa itse, kun voisi tilata komean talkkarin pihahommiin?

Ehkä siksi, että pitää jostain puuhista, ja jopa osaa ne, haluaa tehdä itse. Ja säästää selvää rahaa, sitä vastaustahan sinä halusit, eikö?

Vierailija
7/27 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siistinnäköisen, eikä kalliitkaan vaatteet näytä miltään sellaisen nyrhäleen kanssa.

Vierailija
8/27 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan takuulla veisin lapset parturiin jos mulla olisi rahaa!

Vierailija
9/27 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on naurettavaa verrata kalliita vaatteita ja siististi ammattilaisen leikkaamia hiuksia keskenään.

Vierailija
10/27 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nehän nauraisivat mut parturista pihalle... =D

Vierailija
11/27 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja meille 25e on iso raha

Vierailija
12/27 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon yhden ammattitaidottoman kampaajan takia en vähään aikaan vie lastani ollenkaan kampaajalle.

P. s. valitin kyllä ja kampaaja sai toisen tilaisuuden, mutta jälki oli entistä kamalampi ja epätasaisempi. Enää en viitsinyt valittaa vaan leikkasin hiukset itse ja ihan hyvä niistä tuli...

Vierailija
13/27 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosin toimi siinä ammatissa. Mutta " hoitelen" kyllä oman perheen jäsenet sekä tuttavien ja kevereiden hiukset, joista saakin ihan mukavaa sivutuloa:)

Vierailija
14/27 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on ainoa joka välillä käy, välillä leikkaan senkin hiukset.

Vierailija
15/27 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muutenkin kukin tehköön kuten parhaaksi näkee, mutta useimmissa tapauksissa lapsen hiukset ovat nätimmän näköiset kun ammattilainen on ne leikannut.

Itse en käynyt vuosiin kuin kerran 1-2 vuodessa kampaajalla tasoituttamassa, minulla oli pitkät tasapitkät hiukset.

5-v tyttärelläni on myös tasapitkät hiukset puoliselkään ja käytän häntä parturissa pari kertaa vuodessa, 2-v pojalla taas lyhyet hiukset ja 2kk välein on käytävä, muuten on ihan kamalan näköinen.

Itse olen yrittänyt leikata, ja tulos ei ollut tarpeeksi hyvä:-(

Vierailija
16/27 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten olisi naurettavaa perustella rahalla sitä, ettei vie lapsia parturiin. Useimmiten kuitenkin leikkaan tytön otsatukan itse, koska en ehdi olla jatkuvasti tilailemassa aikaa jonnekin. Poika käytetään parturissa joka kerta.

Vierailija
17/27 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kun lapsilla lisäksi sattuu olemaan luonnonkiharat hiukset, joten se ei missään näy vaikkei niitä latvoja olisi ihan tasaiseksi tasoitettukaan(tytöllä). Ja pojalla tykkään noista vallattomista kiharoista.

Miksi lasten pitäisi näyttää siisteiltä ja säntillisiltä?

Vierailija
18/27 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotain 700 - 800 e vuodessa. Ei kiitos, leikkaan itse ja käytän tuon rahan johonkin muuhun.

Vierailija
19/27 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esim. lapsen otsahiukset kasvavat niin nopeasti, että joka toinen kuukausi pitäisi parturissa käyttää. Mieluiten leikkaan hiukset itse ja käytän senkin rahan niin kalliisiin merkkivaatteisiin;)

Vierailija
20/27 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis voi herran jumala! etkö muuta valittamisen aihetta keksinyt?!

kai se on jokaisen oma asia miten lastensa hiukset leikkaa!

Tämä sinun mainitsema pietarin katulapsi-look..ei se välttämättä jokaisen kohdalla pidä paikkaansa, jos sinä et osaa leikata lapsillesi muut tyyliä kuin tämän. niin joku varmaan osaa leikata siistinkin mallin! itse ainakin leikkaan lapseni hiukset ja ihan siistit on tullut.

Omien lapsiesi parhaaksi varmaan on että käytät heidät jatkossakin parturissa..!

- pikku vintiön äippä