Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi aukko CV:ssä on ongelma työnantajille?

Vierailija
18.04.2023 |

Kertokaa.

Also, miksi ette palkaa työtöntä?! Me olemme ihan yhtä hyviä kuin työpaikkaa vaihtavat.

Kommentit (127)

Vierailija
41/127 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ketjussa "ylisuorittajia"? tai "täydellisyysposeeraajia"? (usein sama henkilö molempia)

Vierailija
42/127 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnantajana en koskaan kysele niistä CV:n aukoista. Oletan, että työnhakija on ollut joko vankilassa tai suljetulla osastolla.

Heh-heh-hee.

Suurin osa on ollut kotona työttömänä, osa lasten kanssa pidempään kotona, osa matkailemassa ulkomailla. Työttömistä osa on opiskellut työttömyysaikana jotain ja osa on etsinyt töitä. Osaa on kohdannut jokin kriisi ja se ei tee ihmisestä laiskaa.

Jäljelle jää toki vielä mainitsemasi ja se on hyvin pieni osa työttömistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/127 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olitko vankilassa?

Fiksu ihminen selittää aukon. Kertoo, mitä hyödyllistä on tehnyt, kun oli pois työelämästä,

Miksi pitäisi aina olla tekemässä jotain hyödyllistä mikäli ei ole töissä? Eikö ihminen saa vain olla ja laiskotella, jos siltä tuntuu?

Vierailija
44/127 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajat olettavat, että henkilöllä ei ole mitään "aukkoja" elämässään, eli hän on aina töissä 24/7 ja jos ei ole töissä 24/7, on hänessä jokin vika joka epäilyttää, eihän ihmisellä voi olla esim. työttömyysjaksoja, sairastumisia, loukkaantumisia tai oleskelua ulkomailla, jota työnantaja ei tiedä. Ei CV:ssä kuulu kertoa yhtään sen enempää kuin sen, mikä olennaisesti työnhakuun liittyy ja juurikin siihen työhön, jota kulloinkin on hakemassa, ei kuulu työnantajalle vidduakaan, mitä tein helmikuu-toukokuu aikana vuonna 2022.

Vierailija
45/127 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niil oo muutaku ongelmii.

Vierailija
46/127 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olitko vankilassa?

Fiksu ihminen selittää aukon. Kertoo, mitä hyödyllistä on tehnyt, kun oli pois työelämästä,

Miksi pitäisi aina olla tekemässä jotain hyödyllistä mikäli ei ole töissä? Eikö ihminen saa vain olla ja laiskotella, jos siltä tuntuu?

Toki, mutta ei veronmaksajien rahoilla.

Eikä kannata ihmetellä, miksi työnantaja valitsee jonkun toisen. Se ei väkttämättä johdu heidän kaveruudesta tai esimiehen narsismista.

Vierailija
47/127 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä listalla ei paljoa ole merkitystä. Siinä vaiheessa kun hakemuksia on 200. Niitä vain vilkaistaan.

Se kustomoidaan nykyisin työpaikkaan omakseen.

Ja laaditaan sellainen et tärkeimmät tiedot nousee esille.

Ei niitä kiinnosta miks joku oli kotiäitinä 5 vuotta. Tai työttömänä jos sitä ei itse korosta.

Vierailija
48/127 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, itellä kans 4v aukko, ei mitään saumaa saada duunia enää. 

Et sitten etukäteen tullut miettineeksi ettet todennäköisesti saa tuollaisen jälkeen enää ikinä kunnollista työtä?

Olen eri mutta kommenttisi on ihan järjetön. Mulla on 3v aukko sairauden takia.

Vierailija
49/127 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina sanonut, että 2005-2008 olin Australiassa surffaamassa kun sain isoisältä 350k€ perinnön. Oikeasti vain istuin kotona ja join kaljaa.

Australia ei päästä maahan kolmeksi vuodeksi "surffailemaan". Yhden vuoden saa olla working holday:llä. Toisen vuoden voi saada jos eka vuosi mennyt hyvin eli olet ollut maalle "kannattava" eli tehnyt duunia.

Vierailija
50/127 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole CV:ssa aukkoa. Siihen voi kirjoittaa vaikka sisällöntuotantoa ja moderoinnin avustamista av:lla 4,5 vuotta.

Anteeksi mutta repesin täysin. Päivän parhaat naurut.

Vierailija
51/127 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aina sanonut, että 2005-2008 olin Australiassa surffaamassa kun sain isoisältä 350k€ perinnön. Oikeasti vain istuin kotona ja join kaljaa.

Australia ei päästä maahan kolmeksi vuodeksi "surffailemaan". Yhden vuoden saa olla working holday:llä. Toisen vuoden voi saada jos eka vuosi mennyt hyvin eli olet ollut maalle "kannattava" eli tehnyt duunia.

Jos se meni kolmanneksi vuodeksi opiskelemaan johonkin aussiyliopistoon ne loput rahansa. Vai onko sekään enää mahdollista nykyään?

Vierailija
52/127 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnantajana en koskaan kysele niistä CV:n aukoista. Oletan, että työnhakija on ollut joko vankilassa tai suljetulla osastolla.

Saako nauraa?

Vierailija
53/127 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ymmärtänyt väärin. Ei se ole työnantajien ongelma, se on sinun.

Vierailija
54/127 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, itellä kans 4v aukko, ei mitään saumaa saada duunia enää. 

Siksi sun olisi pitänyt olla aktiivisempi, ettei se aukko olisi venymyt 4 vuodeksi. Tuota ne ylipitkät ansiosidonnaiset tekee. Hyvä, että niitä lyhennetään.

Edelleen voit päästä töihin, mutta sun pitää aloittaa pohjalta.

Miltä tuntuu olla noin vammainen idiootti?

Vierailija
55/127 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhutaanko nyt viikkojen, kuukausien vai vuosien aukosta?

Ymmärrät varmaan itsekin, että kuukausien ja vuosien aukot kertovat jostain.

Puhutaan vuosien aukosta. Voihan sitä selitellä että otti vähän lomaa ja oli Andeilla vaeltelemassa, mutta työnantaja saattaa tuumata että tuo saattaa lähteä pahimmassa mahdollisessa työtilanteessa taas muutamaksi vuodeksi ukomaille latailemaan akkuja.

Vierailija
56/127 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa yrittäjistä ja rekrytyypeistä ei ole edes keskiverto älykkäitä joten eivät ymmärrä sitä että aukko CV ssä voi olla hyvä asia. Työntekijä on saanut kerättyä voimia ja on täynnä työintoa eli motivoitunut. Joku ihme vika päässä jos kuvittelee että ihminen on kone ja vain jatkuva raataminen ilman taukoja tekee hyvän työläisen. Tai sitten se on vain kateutta, kun ei itse ole uskaltanut lomaa pitää. Loma tulee jokaiselle joko vapaaehtoisesti tai vastentahtoisesti (sairastuminen pakottaa). Kyllä CV kertoo onko ihminen työtä vieroksuva vai ei.

Vierailija
57/127 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmasti aukko sinänsä haittaa, mutta kun joka työpaikkaan on aina se sata parempaa hakijaa, jolla ei aukkoa ole.

Vierailija
58/127 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhutaanko nyt viikkojen, kuukausien vai vuosien aukosta?

Ymmärrät varmaan itsekin, että kuukausien ja vuosien aukot kertovat jostain.

Puhutaan vuosien aukosta. Voihan sitä selitellä että otti vähän lomaa ja oli Andeilla vaeltelemassa, mutta työnantaja saattaa tuumata että tuo saattaa lähteä pahimmassa mahdollisessa työtilanteessa taas muutamaksi vuodeksi ukomaille latailemaan akkuja.

Totta, vuosien lorvailua on vaikea muuksi vääntää.

Vierailija
59/127 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli olet sitoutumisvammainen työntekijä ja riski työnantajalle. Osaathan puhua vakuuttavasti Australian murteella sujuvaa englantia? Neljässä vuodessa luulisi oppivan.

Vierailija
60/127 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa yrittäjistä ja rekrytyypeistä ei ole edes keskiverto älykkäitä joten eivät ymmärrä sitä että aukko CV ssä voi olla hyvä asia. Työntekijä on saanut kerättyä voimia ja on täynnä työintoa eli motivoitunut. Joku ihme vika päässä jos kuvittelee että ihminen on kone ja vain jatkuva raataminen ilman taukoja tekee hyvän työläisen. Tai sitten se on vain kateutta, kun ei itse ole uskaltanut lomaa pitää. Loma tulee jokaiselle joko vapaaehtoisesti tai vastentahtoisesti (sairastuminen pakottaa). Kyllä CV kertoo onko ihminen työtä vieroksuva vai ei.

Kyseessä on asennevamma ja vajaaälyisyys.