Miksi aukko CV:ssä on ongelma työnantajille?
Kertokaa.
Also, miksi ette palkaa työtöntä?! Me olemme ihan yhtä hyviä kuin työpaikkaa vaihtavat.
Kommentit (127)
Vierailija kirjoitti:
Näistä cv-aukoista usein puhutaan, mutta oman sivustakatsojan kokemuksen mukaan ne eivät loppujen lopuksi kovinkaan paljoa merkitse, jos cv muutoin on tarpeeksi kunnossa. Minulla on kavereita, jotka ovat aina työllistyneet 1-2 vuoden työttömyyden jälkeen. Heillä ei ole ollut kiire takaisin työelämään vastaanottaen ihan mitä tahansa ja aina ovat mieleiseensä paikkaan sitten lopulta työllistyneet.
Ainakin ICT-alalla parissakin vuodessa putoaa jo pahasti kelkasta. Kyllähän vuosien aukko, jos se on työttömyyden eikä vankilan tai suljetun osaston vuoksi, kertoo että hakija ei ole kovin haluttu työntekijä eikä tälle kannata maksaa juuri mitään.
Kirjoitan, että olen syönyt ja nukkunut hyvin ja kohottanut kuntoa muutaman vuoden ajan, jotta pystyn antamaan kaikkeni, kun lopulta löydän unelmatyöpaikkani eli juuri teidän yrityksenne. Olen paremmassa iskussa ja motivoituneempi kuin yksikään pitkitetyillä kahvi- ja ruokatauolla ja somessa lorvivista leipääntyneistä työntekijöistänne. Olen myös ennättänyt seurata trendejä ja hiljaisia signaaleja sekä pysytellä muutenkin teknologian ym. uudistusten perässä. Puhumattakaan siitä, että olen av:lla seurannut mitä tavallisten kansalaisten mielessä liikkuu...
Omassa työpaikassani otettiin työhön ihan hyvä työntekijä, joka muutaman vuoden jälkeen alkoi käyttää liikaa alkoholia ja oli poissa työstä. Lopulta edes hoitoonohjaus auttanut, vaan ko. henkilö sai potkut. Tämän jälkeen paljastui, että kyseinsen henkilön CV:ssä oli parin vuoden aukko, jota pomo ei ollut huomannut. Syy oli alkoholismi. Ko. henkilö ei olisi saanut paikkaa, jos tuo riski olisi huomattu. Kysymys oli erikoisasiantuntijan työstä, jossa vaadittiin moitteetonta taustaa.
Korjaus edelliseen: CV-aukon syy oli alkoholismi, ei pomon oma alkoholismi :DDDD
Mikä on AUKKO ELÄMÄSSÄ, onko se vähän sillain, että on ollut koomassa tai iskenyt amneesia syystä tai toisesta, mikä perkele tämä aukko on, ei kai vaan musta aukko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, itellä kans 4v aukko, ei mitään saumaa saada duunia enää.
Siksi sun olisi pitänyt olla aktiivisempi, ettei se aukko olisi venymyt 4 vuodeksi. Tuota ne ylipitkät ansiosidonnaiset tekee. Hyvä, että niitä lyhennetään.
Edelleen voit päästä töihin, mutta sun pitää aloittaa pohjalta.
Jos täällä olisi työvoimapula, pääsisi pitkäaikaistyötönkin töihin. Ylipäätään ei tarvitsisi olla työttömänä
Vierailija kirjoitti:
Puhutaanko nyt viikkojen, kuukausien vai vuosien aukosta?
Ymmärrät varmaan itsekin, että kuukausien ja vuosien aukot kertovat jostain.
Siinä kohtaa kun työhistoriaa on se 20 vuotta, ei kerro juuri mistään.
Vierailija kirjoitti:
Omassa työpaikassani otettiin työhön ihan hyvä työntekijä, joka muutaman vuoden jälkeen alkoi käyttää liikaa alkoholia ja oli poissa työstä. Lopulta edes hoitoonohjaus auttanut, vaan ko. henkilö sai potkut. Tämän jälkeen paljastui, että kyseinsen henkilön CV:ssä oli parin vuoden aukko, jota pomo ei ollut huomannut. Syy oli alkoholismi. Ko. henkilö ei olisi saanut paikkaa, jos tuo riski olisi huomattu. Kysymys oli erikoisasiantuntijan työstä, jossa vaadittiin moitteetonta taustaa.
No kuka helvetti kertoo siitä etukäteen, että on alkkis, kyllä ne fudut saa ihan pyytämättäkin kun asia tulee ilmi. Ei lääkärit tai hoitajatkaan kerro sairaalan johdolle, että "hei, mää otin hiukan pillerii tai droppii että jaksan tulla osastolle, kävin just lääkekaapilla ottamassa pari-kolme "jaksamispillerii".
Ei se ole välttämättä ongelma. Riippuu siitä, miten sen selität. Olet asunut tai reissannut ulkomailla, ollut vapaaehtoistöissä Nepalissa, kirjoittanut elokuvan käsikirjoituksen tai romaanin, hoitanut dementikkomummoasi tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ymmärrät varmaan itsekin, että kuukausien ja vuosien aukot kertovat jostain."
Ne kertovat vain siitä, ettei henkilö ole kelvannut yrityksille, koska ei ole ollut kenenkään työntekijän sukulainen eikä paras kaveri. Työkokemusta ei oikein voi kertyä, jos ei kukaan ota töihin, ja töihin ei pääse ilman työkokemusta. Ne eivät siis kerro mitään muuta kuin sen, että henkilöllä on käynyt huono tuuri joskus aiemmin ja sillä perusteella muut ovat ajatelleet, että tuossa täytyy olla vikaa eikä kukaan ole myöhemminkään palkannut.
Erittäin hyvin ilmaistu asia, että miten se todellisuudessa on.
Noinhan se todellisuudessa on. Ja tää on todella epäreilua. Mut niin näyttää menevän, että aina se, jolla on tuoreempaa työelämäkokemusta ohittaa ne pidempään työttömänä olleet.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on AUKKO ELÄMÄSSÄ, onko se vähän sillain, että on ollut koomassa tai iskenyt amneesia syystä tai toisesta, mikä perkele tämä aukko on, ei kai vaan musta aukko?
On voinut olla koomassa, toipumassa kolarista tai syöpähoidoissa. Mitä se sulle kuuluu, mikä se aukko on???
Vierailija kirjoitti:
Puhutaanko nyt viikkojen, kuukausien vai vuosien aukosta?
Ymmärrät varmaan itsekin, että kuukausien ja vuosien aukot kertovat jostain.
Jaa, kertovatko ne siitä että omistaa parisataa hehtaaria metsää ja on ollut taimikossa hoidon tarvetta, kuten minun tapauksessa?
Vierailija kirjoitti:
Vai moitteetonta. Kenellähän sellainen edes on?
Vierailija kirjoitti:
Peräaukko?
Miehellä on firma, jossa olen muka ollut töissä. Ja siskollani oli aiemmin, ja siinäkin olin muka töissä.
Näin helppoa on täyttää aukot.
Kumpikin on myös tarvittaessa vahva suosittelijani.
Sanoin että surfailin vauva-palstalla provoilemassa. En saanut työtä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, itellä kans 4v aukko, ei mitään saumaa saada duunia enää.
Et sitten etukäteen tullut miettineeksi ettet todennäköisesti saa tuollaisen jälkeen enää ikinä kunnollista työtä?
Mietin sitä niin paljon, että ahdistuin lukkoon enkä pystynyt hakemaan töitä kuin satunnaisesti. Ei tärpännyt yli vuoteen, ja sitten sainkin lapsia. Nyt on reilusti yli kymmenen vuotta siitä, kun olin koulutusta vastaavassa työssä. Ei vain ole tärpännyt koskaan, kun olen hakenut. Ei vika ole siinä, etten haluaisi työhön tai kykenisi työntekoon, vaan siinä, että kokeneempia hakijoita on aina ollut tarjolla, joten minua ei vain ole tarvittu.
Siivoamaan peräti pääsisin, mutta sitä ei terveys kestä. Ei sitä kyllä pidemmän päälle kestäisi pääkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, mutta luulisin aukon voivan viestiä laiskuudesta. Lisäksi työkyvyttömyys- ja työkyvyttömyyseläkeriski. Muistaakseni työnantaja joutuu kustantamaan työkyvyttömyyseläkkeen kuluja, joten näitä tapauksia halutaan välttää. Vanhoja ja ongelmaisia työntekijöitä ei kai siksikään haluta.
Anna minun nauraa!
Viestiä laiskuudesta? :D
Eli työtön on laiska, jos hän lähtee lomalle ulkomaille ja tulee aukko sen takia CV:seen. Selvä.
-.-
Kyykyttämistä ja simputtamista. Jos meno on tuollaista työhaastattelussa, onko käynyt mielessä, mitä se on työpaikalla? Jos "aukko" CV:ssä, anteeksi henkilökohtaisessa elämässä, haittaa työnantajaa, vähän veikkaan, että työpaikalla ei sitä vähäistäkään elämää tule olemaan.
Nuo työpaikat ovat niitä, joihin hakee sata työntekijää yhtä työpaikkaa kohti, eli ne katsoo, että voivat vaikka potkia päin näköä, kun työnhakijat kerjäävät työpaikkaa hymyssäsuin. Työhaastattelussa testataan, kuinka korkealle olet valmis hyppäämään. Ja suomalaiset tuntien ollaan valmiita ihan mihin vain.
Vierailija kirjoitti:
Juu, ei saa elämässä olla aukkoa :D, eli elämä ei saa olla elämää.
Sitten tarttis,olla vastaus valmiina myös jos haastattelija kysyy mistä vois saada andien lunta.
Ps. Jos pystyt järkkäämään jauhot porukalle niin paikka on todennäköisesti sun.